TILA PER CALMARLO???

Els hàbits de dormir.
txellchen
:: dofí
Entrades: 3903
Membre des de: dt. nov. 06, 2007 7:02 pm
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat

TILA PER CALMARLO???

EntradaAutor: txellchen » dl. feb. 18, 2008 10:58 pm

Hola noies!!
Ens trobem amb un petit/gran problema: en Marçal, desde que va néixer és un nen molt nerviós. Els dos dies a l'hospital sels va passar despert (cosa extranya en un nadó) i la cosa ha anat a més. No crec que sigui que li calgui dormir poc perque, a vegades, el veus que està rebentat però li costa agafar el son. Ademés, quan està despert, sempre està neguitós, molt actiu. Inclús menja malament, amb massa ànsia (ademés és un tragón de cuidado...) i, es clar, gana i neguit = mal de panxa!!!

Ara mateix s'acaba de dormir i portava despert desde les 8 del vespre!! L'hem banyat a les vuit, s'ha pres el bibe, ha fet un parell d'intents per dormir, però res! I es clar, quan ja porta una hora i mitja despert li torna a entrar la gana. Aleshores es posa encara més nerviós (i ademés no ha volgut mai el xumet) i al final li torno a dornar de menjar i ja no s'acaba ni la meitat del bibe perque està rebentat i s'adorm.

He pensat donar-li tila, almenys a la toma de les 9 del vespre, a veure si així es clama i agafa el son més aviat. Es que si no és una tortura!!!!

Alguna de vosaltres pateix el mateix? Quina solució heu trobat? Si li he de donar alguna cosa per ajudar-lo a calmar-se, prefereixo que sigui algo natural (preferiria no fer servir productes de farmacia).

A veure si em podeu ajudar noietes!!!
Imatge

Imatge
nureta
:: poltre
:: poltre
Entrades: 680
Membre des de: dt. gen. 15, 2008 1:32 pm

EntradaAutor: nureta » dt. feb. 19, 2008 8:10 am

Consulta amb el pediatra, alguna de les meves amigues que van tenir nenes molt poc durmilegues, li donavem una mezcla de plantes de la farmacia, portaba melissa, tila, i altra herba que no m´enrecordo , pero millor que preguntis a veure que et recomana.
ImatgeImatge[url=http://lilypie.com]
ImatgeImatge[/url]
nuscka
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dt. feb. 19, 2008 9:32 am

a mi , el pediatra em va dir que hi havia una barreja d'herbes de la farmacia que serveix per aixó, de la marca blevit.
Pero em va dir que no li donés, perque ,segons ell, era tot sucre. Si et mires la composició és un 90 i tants per cent de sucre. I depèn de com encara els anima més.

Jo crec que aixó de que els nens petits només mengen i dormen és un mite!

Si tens dubtes , porta'l al pediatra, que per aixó cobren, pero jo no li daria herbes, pensa que pesen molt poquet i potser la dosi que els hi donariem seria una burrada per ells.
ImatgeImatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. feb. 19, 2008 9:45 am

LO DE BLEVIT I ALTRE PREPARATS NO N'HI DONIS, ES MOLT DE SUCRE. ES VEU QUE SI N'HI DONESSIS CADA DIA UNA DURANT UN ANY LI HAURIES DONAT 7,5 KG DE SUCRE, QUINA BESTIESA NO?

JO TAMPOC FARIA RES D'ESPECIAL, HI HA PEDIATRES QUE DONEN ANTIHISTAMINICS, PERO JO NO HI ESTIC GENS A FAVOR D'AIXO
txellchen

EntradaAutor: txellchen » dt. feb. 19, 2008 10:19 am

La veritat és queno tenia massa clar lo de donar-li lo del Blevit (li vam donar pels còlics i no ens ha servit per res). No se, potser hem de trobar un sistema més eficaç per clamar-lo, perque ja no és que sigui un problema per dormir (molts cops es queda dormit a l'hombro mentre fem el rotet), però quan l'estirem a llit, PATAM!!!, despert un altre cop!! Potser necessita sentir-se acompanyat (provarem amb un nino o un coixí).

Però quan està despert també és súper inquiet. No vol ni estar a l'hamaquita. Va movent cames i peus, i l'única manera que estigui a gust és amb moviment. Inclús, si anem amb cotxet es desperta quan nota que em paro un moment.

Això si, al coche dorm com un soc!!!
Imatge

Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. feb. 19, 2008 10:58 am

JO ET RECOMANARIA EL FULAR, VA MOLT BE PELS COLICS I ELLS ES CALMEN MOLT
Quimbo
:: pantera
:: pantera
Entrades: 872
Membre des de: dc. jul. 18, 2007 1:59 pm

EntradaAutor: Quimbo » dt. feb. 19, 2008 12:00 pm

Txellchen!!! has descrit en Nil!!! als matins encara anem prou bé: es desperta de bon humor i sempre anem a passeig: primer en cotxet (on no s'adorm) i després amb motxilla a caminar 1 horeta on es porta molt bé i no diu res (crec que s'adorm una mica però no del tot). Per casa abans de dinar a vegades l'he de portar amb el foulard perquè sinó no s'adorm i no em deixa fer ni el llit.
A la tarda és una història. A vegades dorm una mica (2h)i a vegades no. Hi ha dies que ha estat despert des de les 13:00h fins les 23:00h. La gent diuq ue no pot ser en un nen tan petit però jo t'asseguro que no és estrany que ho faci el meu nen!!! ho fa des de sempre!!! a vegades el faig adormir a coll i uan el poso al seu llitet dura 15 minuts la dormida i llavors es desperta i ja riu!!! on sí que està bé és a sobre el nostre llit estirat panxa enlaire. S'hi pot estar una hora xerrant amb el ventilador del sostre. Això sí, no dorm però tampoc somica gaire. A es nits ara a vegades ja dorm 4h seguides però es despertat cada 3h per menjar (de mitjana)...o sigui que els nens no dormen i mengen!!!! però són tan guapos!!!
Imatge
Imatge

Nil, nascut el 25.12.2007
Emma, nascuda el 18.12.2009
angaleta
:: gosset
Entrades: 498
Membre des de: ds. gen. 26, 2008 6:07 pm

EntradaAutor: angaleta » dt. feb. 19, 2008 2:16 pm

txellchen ànims!!! no pateixis, ja li passarà.
Ténen raó, això que els bebès només mengen i dormen és una trola!!! La Llum sempre ha sigut de dormir més (excepte al principi pels còlics), però amb en Biel ens va passar el mateix i és un peix que es mossega la cua. En Biel no sabia adormir-se. Hi ha nens que els passa això, i han de fer aquest aprenentatge. Alguns dies no dormia ni tan sols 10 hores en tot el dia!!! El veies que estava rebentat ¡ s'adormia, però alhora lluitava contra la son. Feia petits sons de cinc o deu minuts i es despertava plorant i cansat. A vegades em posava a plorar de veure'l tan cansat i alhora tan neguitós. Al final, vam pujar-li una mida de biberó i vam descobrir que potser era que es quedava amb gana, li continuava costant agafar el son però cada cop menys. Li va durar un parell de setmanetes (en què curiosament vam haver de ser molt flexibles amb el menjar, perquè va coincidir que va fer un "estirón"). A vegades entre toma i toma li donàvem una mica de pit, a vegades una mida més de bibi (i li retardavem la següent toma una horeta o una mica més), i s'adormia perquè estant despert amb la panxa buida (encara que no tingui gana) era impossible. La pediatra ens va recomanar que deixéssim passar dues horetes entre les tomes com a mínim i a partir d'aquí ens ho vam muntar com vam poder (tenint en compte que sempre hem intentat que tinguéssin més o menys el mateix horari tots dos). Prova a donar-li els bibis el més dret possible, així evitaràs que ingereixi massa aire i tingui tants gasos. En fi, t'acabo de fotre un rotllo per a dir-te: pot ser per mil motius: gasos, ha d'aprendre a relaxar-se i a deixar-se portar per la son, potser es queda amb gana, potser vol molta companyia... en tot cas: paciència i ja li passarà. Jo li feia companyia, li agafava de la maneta, a vegades quan la Llum dormia l'adormia a coll una estoneta per a que descansés o al pit (nosaltres fem lactància mixta) que es relaxava molt. A hores d'ara, el tema ja ha millorat molt, però encara li costa més dormir que a sa germana. Vol molts mimos, horaris molt flexibles i molta mama!!!! Paciència, no desesperis que tot arribarà i pensa que potser no necessita dormir més. Fes-li molts mimos!!!
angaleta

EntradaAutor: angaleta » dt. feb. 19, 2008 2:19 pm

per si et serveix d'algo... a nosaltres ens van recomanar aquestes herbetes de la blevit i la veritat és que no ens van servir de gaire.
txellchen

EntradaAutor: txellchen » dt. feb. 19, 2008 4:12 pm

Quimbo, reconforta saber que no només el meu peque no dorm!!! Però pel que em dius, almenys el teu es desperta de "bon rotllo". En Marçal no, sempre està neguitós. O el tinc en braços en posició vertical, o no està a gust! Tinc l'esquena que ja no puc!

Angaleta, gana no crec que en passi (ja li dono més quantitat de bibe de la que li toca), i si veig que en vol més, li dono. Ademés hi ha tomes que es pren 150 de bibe i potser a la següent sen pren només 30. POtser és el que tu dius, que ha de fer l'aprenentatge de dormir.

Ara fa un parell o tres dies que no te còlics (ALELUYA!!), així que em penso que em toca aguantar amb el neguit fins que li pasi (que espero que sigui aviat!)
Imatge

Imatge
angaleta

EntradaAutor: angaleta » dt. feb. 19, 2008 4:15 pm

Per cert... txellchen tens un nen guapo, guapo i reguapo!!!
txellchen

EntradaAutor: txellchen » dt. feb. 19, 2008 5:16 pm

Moltes gràcies angaleta!!! No vull ni pensar amb la feinada que dóna un sol bebé l'estrés que tu en deus passar amb 2!!!! Uff, us admiro!!!
Imatge

Imatge
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dc. feb. 20, 2008 9:46 am

estic amb la julieta.
A nosaltres el fulard ens va anar de conya. Era posar-lo, i se li calmaven els colics, i li agafava una soneta...

aqui tens una foto del papa amb el nen dins de la coixinera del pa! jejejeje
ImatgeImatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dc. feb. 20, 2008 12:10 pm

jo crec que pots provar de fer-li massatges per relaxar-lo.
prova altres coses on el contacte sigui primordial. No pretenguis que s'adormi punt. Acarona'l, mima'l, cantali, toca'l, porta'l a sobre...
txellchen

EntradaAutor: txellchen » dc. feb. 20, 2008 6:57 pm

Apanona, jo també m'he plantejat si podia tenir refluxe, però em peno que no. Vam provar d'aixecar una mica el llitet i res de res. Tampoc no regurgita gaires vegades.

Lo del fular no m'ho havia plantejat, però es que no li agrada estar panxa amunt!! I fer el gasto perque després no em serveixi... I la mochileta, en tenim una i ara per ara no li agrada gens.

Ai noies, no se... em sembla que estic arribant a la conclusió que simplement necessita contacte per calmar-se. Bé, això és el que penso avui, perque demà passarà alguna cosa que segur que em fa canviar d'opinió!!!
Imatge

Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dc. feb. 20, 2008 9:52 pm

no entenc que te a veure el fular amb que no li agradi estar panxa amunt
mamarnau_tgn
Entrades: 2220
Membre des de: dc. des. 26, 2007 10:13 pm
Ubicació: baix camp

EntradaAutor: mamarnau_tgn » dc. feb. 20, 2008 11:04 pm

txellchen, el nostre arnau era igualet al teu nen (q per cert és moníssim!)
i la veritat és que el q volia l'arnau era contacte
des de q va néixer que només se'ns ha adormit en braços, a sobre nostre, al pit (això últim preferentment la mama, hehe!) i si és el que necessita, doncs ho fas, per molt que la gent en digui que l'acostumaràs als braços...
és al revés, ell ho demana i tu li dones, igual que li dones menjar quan te'l demana, no?
hi ha nens (poooooooooooocs!) que no ho necessiten i dormen al llitet, però els nostres volen l'escalfor dels seus papis
i l'arnau nostre ara ja vol caminar i no para en tot el dia, i quan dic no para, és no parar.... gens, ni un minut, només per fer dues becainetes de res, una al migdia i l'altra havent dinat

ah, i tampoc mai va dormir entre la toma de "sopar" a les 9 i la de les 12... maaaaaaaaaaaaai... fins q es va començar a "saltar aquesta toma de les 12

o sigui q, paciència!
mamarnau_tgn l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 24, 2008 10:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatge Imatge
txellchen

EntradaAutor: txellchen » dj. feb. 21, 2008 12:53 pm

Julieta, ho comento perque no és en posició panxa amunt que es posen al fular? Ell només vol estar amb el capet apoyat a l'hombro i en posició vertical.

Mamarnau, aquesta nit he fet la prova de posar-lo al llit amb nosaltres i s'ha clapat que no veas!!!! I apa, als 5 minuts cap al llitet!! Segur que el que vol és contacte com tu dius.
Imatge

Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dj. feb. 21, 2008 7:07 pm

ES MILLOR POSAR-LOS ASSEGUTS EN EL FULAR, QUE ES LA POSICIO ANTICOLICS, LA CUNA ES PER QUAN SON MOLT PETITONS, NOSALTRES NO LA VAM FER GAIRE.
O SIGUI COM PORTAR-LOS A COLL PERO SENSE CANSAR EKS BRAÇOS, NORMALMENT S'ADORMEN I RECOLZEN EL CAP UNA MICA MES AMUNT DEL PIT, AIXI PODEU ESTAR EN CONTACTE
txellchen

EntradaAutor: txellchen » dj. feb. 21, 2008 7:25 pm

Ostres, doncs no sabia que hi havien diferents posicions! DOncs ja m'ho miraré, a veure si així podem descansar una mica més l'esquena (que ja es comença a resentir...). MErci!!!
Imatge

Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::