Collit vs no collit

Els hàbits de dormir.
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Collit vs no collit

EntradaAutor: garota » dc. nov. 05, 2014 11:22 am

Hola guapos i guapes!
Amb la Martina13, vam coincidir en un altre post i tenim opinions sobre el collit diferents, i m'agradaria debatre una mica el tema! Ella m'ha donat via lliure per obrir aquest post! Jeje Per a les noves mames o recents papes, segur que els interessa!
Va que debatre temes interessants i importants sempre ens aporta coses noves, a veure si us animeu.
Jo faig collit, bé, ell dorm bona part de la nit al seu llit al meu costat, no el tinc en sidecar perque el meu llit és molt alt i estrany, però sí que estem de costat. I si a la nit vol venir al nostre llit, doncs no tenim cap problema. Per mi, els beneficis són múltiples, descansem més tots, el peque sempre ha tingut despertars, i així es relaxa molt més. Per mi, el son del meu petit és completament normal. S'adorm a les 8 i pico 9 com a molt i es desperta sobre les 7. A la nit es desperta dos o tres vegades, l'agafo, a vegades fa pit i a vegades no vol i e torna a adormir, al seu llit o al meu. Té 16 mesos i estem encantats de dormir amb ell.
A veure si ens expliqueu experiències, perque dormiu d'una manera o d'una altra,....
I Martina, explica'm siusplau, perque tens dubtes de que sigui bo pels nens que em tens molt intrigada! Jijiji
Ah! Tot de bon rotllo eh?! Vull que sigui un post on debatre i informar!
Gracies families!
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Collit vs no collit

EntradaAutor: mar2012 » dc. nov. 05, 2014 12:47 pm

Hola mamis!
Tinc un nen de 12 anys amb el q no vam fer collit i un de 5 mesos amb el q ho estem fent.. Suposo que cada nen es diferent. El meu petit necessita contacte, braços i sentir.nos aprop. Es desperta cada dues hores i a normalment fa unes xupadetes al pit i amb cinc minuts torna a dormir.. Es com si necessites comprobar q estic al seu costat.. Fent collit dormim perque sino era tota la nit amunt i aball.. No em representa cap problema fer collit pq es el q el peque necessita i aixi anem be. El meu fill gran dormia al seu llitet 6 o 7 hores seguides... Suposo q no hi ha nens iguals i tot son etapes.
Per mi el son del petit es un tema maduratiu i poc a poc anira reduint els despertars.. Mentre em necessiti al seu costat alla estare i aixo que hi ha dies que soc una mami zombi total.. Pero molt feliç.
arlet78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 8:37 am

EntradaAutor: arlet78 » dc. nov. 05, 2014 8:07 pm

Hola!!!
Nosaltres fem collit,i ho fem pq com dieu el meu fill m,ho demana!!Abans de descobrir el collit havíem passat hores i hores passadís amunt i avall, sort del socpetit q com moltes altres vegades hem va donar la solució perfecte!!Estic convençuda q el meu fill ha après ha dormir gràcies al collit. Després de 2 anys hem reduït els despertars a 1 o 2 en tota la nit, i quan es desperta, a vegades fet una furia pq esta enfadat per despertar-se, només fa q posar la maneta sobre el meu tors i es relaxa automàticament. A vegades posa el cap sobre meu, es com un o q bé la meva mama està aquí i sento el pum pum del seu cor i la selva escalfor i puc dormir tranquil. Cada nit quan això passa sé q estic fent el millor pel meu fill i em fa pena pensar q hi haurà un dia q ja no hi voldrà estar, el trobaré a faltar tannn!!!
El meu problema és l entorn, com ja he dit altres vegades, encara no he trobat ningú q em recolzi!He arribat a un punt q ho amago completament,quin greu oi?
Però es q estic farta de la pregunta, i encara dorm amb vosaltres?i quan dic sí i ara dorm tota la nit molt bé!!Em miren amb una cara...q ja passo de dir res més i de justificarme una i altre vegada, m han arribat a dir q no era normal, q segur q el nen no estava comode, que no li aniria bé per l esquena. Fins i tot en una ocasió em van venir a dir q no ho expliques gaire q algu es podria pensar q tenia intencions dolentes, perdona???que?desde llavors penso a tu en la vida et deixaré sola amb el meu fill, pq si tu malpenses jo encara malpenso més de tu!!
En fi, q jo estic molt contenta amb el collit i m encanta compartir amb vosaltres tot el q no puc dir a la gent real!!i q realment encara tenim molta feina per fer!!
Feliços somnis!!!
Inda
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

EntradaAutor: Inda » dc. nov. 05, 2014 8:24 pm

Hola! El meu petit te 30 mesos i en portem 25 de collit. Al principi el pare no ho veie gaire clar, i la familia ja imagineu. Així que durant el dia que estàvem sols dormiem al llit gran el petit i jo i a la nit el posava al bressol, i m'aixecava, i el posava, i m'aixecava...així fins a 8-9 vegades tota la nit amb una cessàre. Després de passar lo potjor (pel dolor de la operació), mentalment no podia més. A mi em donava la sensació que no podia ser que el meu petit estigués tota la nit així tenint la solució a les nostres mans. Així que vaig parlar amb el pare, em vaig tapar les orelles per no escoltar a la gent i vam començar a compartir llit...i a descansar tots tres!!!
He d'admetre que la quantitat de despertars no es van reduir fins entrats els dos anys. Però era fer mmaaa i abans d'acavar la paraula mama ja estava enganxat al pit tranquil i jo més!

Ara és preciós despertar-te i veure'l com et mira i et diu "mami guapita" mentre em toca el nas, i el pare diu que ja no sap si sabrà dormir sense ell.

Hi ha nits mogudes, si. Hi ha nits dolentes de febre i mocs, si. Però aquestes nits separats penso que serien pitjor per tots!! He comprovat que el son és maduratiu. I arribarà un dia que dormirà tota la nit i segur que estaré intranquila pensant si està bé :-)
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

EntradaAutor: shibi » dj. nov. 06, 2014 9:12 am

Hola buniques!
No estic en contra de fer collit ni en contra dels pares que no en fan.
Com moltes dieu per aquí...jo crec que fer collit o no, va a nens. Jo tenia la intenció de fer collit amb la meva peque que ara ja té 1 anyet.
Però era posar-la al llit amb nosaltres...i es sentia com agobiada i començava a remoure's i a plorar. Jo ja no sabia si era "culpa" meva perquè jo ja em posava nerviosa i llavors li transmetia a ella... o nosé. A partir dels 7 mesos ja la vam passar del seu moisès que estava a la nostra habitació (ja no hi cabia) a la cuna de la seva habitació. No va notar gens el canvi. Si que van ser setmanes dures pel fet que ens havíem d'aixecar bastantes vegades.... I alguns moments vam tornar a probar el collit...però res... Era posar-la al nostre llit... i en uns minuts començar a plorar.
Ara ja hem superat moltes aixecades de llit. Dorm fantàsticament a la seva habitació i dorm unes 9-11h seguides (tret dels dies que hi han moquets).

Com he dit al principi, va a nens. Al principi em sentia malament perquè la meva nena no volia "fer" collit amb nosaltres. ARa que té 1 any veig el per què. És una nena molt carinyosa però necessita el seu espai. Li agrada que la mimin i abracin...però un ratet jaja No li agrada anar amb la manduca massa estona perquè s'agobia, quan la faig adormir...la tinc un ratet al coll però enseguida assenyala la seva cuna perquè la deixi allà i ella mateixa s'adorm...
Imatge

Imatge
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

EntradaAutor: jellwill2 » dj. nov. 06, 2014 10:21 am

Hola,

jo estic a favor del que funcioni. El meu fill d'acabat de néixer no se'l podia moure gaire, així que quan el tenia ben adormit després de mamar, si el movia al seu moisés, es despertava i juerga 3h. Doncs cap al llit amb nosaltres. Al cap d'uns mesos, diria que ja en tenia 4, vam veure que se'ns escapava alguna cosa, per què estava inquiet al llit quan hi érem nosaltres i sol estava bé. Doncs vam provar de moure'l ja al seu bressol a la seva habitació (el moisés li era petit ja feia un mes). I oli en un llum, es veu que li molestàvem amb els sorolls de posar-nos a dormir, moure'ns i la resta, i això que teníem el pijama fora de l'habitació, ens vestíem al lavabo i entràvem amb una míni lot!!! Va millorar molt. Ara ja té 4 anys, i quan anem a dormir fora, vol dormir amb els pares, sobretot entremig, fins i tot si hi ha llit doble i llit individual, ha de ser al mig, diu que té por sinó. I un dia a la setmana dorm al llit gran, i li encanta i ens encanta, és com una festa. I els dies que està malalt també, ja no tant per ell com per nosaltres, que amb un moviment notes si té febre i quan gemega o es queixa per què no es troba bé, el tinc a 2 segons de tranquilitzar-lo. Ens agrada molt tenir-lo al llit, i en part mantenim aquesta rutina per què ell no té problemes en dormir al seu llit quan toca (l'ha de posar a dormir la mama millor). I ara ja comencem a pensar què farem amb l'arribada del petit, per què malgrat que el llit és de 2mx2m, els quatre mentre el petit sigui molt bebé, no ho veig clar. Suposo que farem com amb el primer, sobre la marxa ens adaptarem a les necessitats de la família.

El meu consell a les noves mares/pares i als que ja ho són, si a vosaltres us funciona bé, passeu del que digui la gent, no viuen amb vosaltres ni coneixen la vostra realitat com vosaltres mateixos. Mentre no sigui perillós o perniciós, si us va bé i esteu bé com a família, endavant.
novella
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dj. nov. 06, 2014 10:25 am

Hola!! Doncs jo sóc de les que penso que el collit no només no pot ser perjudicial, sinó que penso que són tot beneficis!!!
Ara, també penso com la shibi o la jellwill2 que és cert que segons els nens pot ser factible o no.
Jo abans de ser mare mai m’havia plantejat el tema. De fet, no sabia ni que existia la paraula collit. Quan va néixer al meu fill, simplement no hi vem donar massa voltes. Per nosaltres era més que evident que ell havia d’estar a prop nostre. Inicialment varem provar que dormís al moises que teníem al costat del llit, però no s’hi volia estar, així que va venir a dormir amb nosaltres. Va ser un pas natural i mai ho vem viure com un problema, més aviat al contrari, ens vem adonar que ens encantava tenir-lo allà. Tenir-lo a prop ens ha facilitat la vida tan pel tema de la lactància (encara fa pit) com pel tema dels despertars. A mesura que ha anat creixent ens hem anat adaptant a les circumstàncies: com que cada cop ocupava més espai i es movia més, cap als 9 mesos varem posar un bressol acoblat al llit, en mode sidecar, i ha dormit allà fins ara. No ho sé, potser si el meu fill hagués acceptat bé el moisés de bon principi no hauríem fet collit, qui sap. Però el què tinc clar és que mai he pensat ni per un segon que fer collit fos un problema. Sé que hi ha gent que no ho entén i he sentit opinions de tots tipus, però mai he sentit que m’estigués equivocant.
Per cert, el meu fill ara té 2 anys i té una habitació pròpia amb un llit de 90 amb barana que sap que és per ell, i li fa gràcia i a vegades hi vol dormir. Nosaltres li deixem provar, sense presses. Arribarà un dia que hi voldrà dormir cada nit. Ara, estem intentant aplicar pla pare, per treure el pit a la nit gradualment. Sé que arribarà un dia que deixarà el pit, i també arribarà un dia que reduirà despertars...i com això, també arribarà el dia que ja no dormirà amb nosaltres. Però mai em penediré d’haver fet collit i haver donat al meu fill el contacte que necessita.
Així que si, estic a favor del collit, però sobretot estic a favor de ser flexible i adaptar-nos a les necessitats dels nens, cada nen és diferent i les necessitats també.
Imatge
Imatge
picdeladona
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

EntradaAutor: picdeladona » dj. nov. 06, 2014 10:54 am

Hola noies :content:
Aquí us deixo el meu testimoni ..una que no ha fet collit al 100%..Raons per les que no vam fer:
• Em van deixar un bressolet molt xulo que vaig posar al meu costat. Vam pensar que el petit estaria còmode a la meva vora però en el seu propi espai. Com era hivern l'embolicàvem com si fos cuc i d'aquesta manera sentís escalfor i protecció. Ell no plorava i dormia fantàsticament bé.
• El meu home és una persona molt nerviosa dormint i és dels que s'aixeca sovint, dóna mil voltes etc.. Em va demanar que si no era necessari (que el nen es posés a plorar amb mil despertars, etc..) ell no era pro-collit, perque estava segur que ell no descansaria i sobretot no deixaria descansar al nostre petit.
• No vaig poder fer LM exclusiva. Això significa que a les nits li donàvem bibe i posteriorment teti. Però el meu petitó és un nen de Lactància Mixta. Crec que això podria ser una de les raons per les quals no ha estat un nen molt "demandant". No havia d'estar enganxat a la teti per poder dormir.. (*Quedi clar que m'hagués agradat molt poder donar LM exclusiva, però no va poder ser..)

i sobretot dir-vos que el meu petit ara que té 8 mesos i mig dorm des de les 8.30 fins les 6 am sense gaires despertars. Quan ha tingut nits de molts despertars el fiquem al nostre llit i fem collit sense problemes. Li donem tot el contacte que ell necessita. Quan a les 6 am es desperta i no hem d'anar a treballar el fiquem amb nosaltres al llit.
Dir-vos però que a les migdiades sí que fem collit. Tots dos i els tres en cap de setmana ens fotem unes clapades estupendes!!
Crec que cada nen i cada família és un món. En el nostre cas el collit no era una opció triada abans del naixement i conèixer al nostre fill. Hem anat fent i fem sobre la marxa.. sense complexes..
Vaig tenir una època que em passava com la Shibi, que em sentia malament perquè erem dels que no fèiem collit. I quan el vam passar als 5 mesos i mig a la seva habitació (que està al costat de la nostra) ho vaig passar fatal més pels comentaris de la gent que per la situació en sí, ja que el meu petit es va adaptar de seguida. Però molta gent em va dir que el meu petit es sentiria abandonat, etc etc.. O sigui que comentaris hi ha per tot arreu.
Per acabar dir-vos que la sensació de dormir amb ell és màgica, és estupenda, ... però jo no acabo de descansar bé, m'aixeco amb mal d'esquena per males postures.. Ens encanta dormir amb ell però no durant tota la nit. El meu petit és com la nena de la Shibi que també s'agobia ràpid i necessita el seu propi espai.
zz:-) zz:-) zz:-)
martina13
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dj. nov. 06, 2014 8:16 pm

Hola!!!
Be doncs aqui una k no ja fet collit i no hi veu masses avantatges
Nose crec k el collit crea dependencia i no dic dependencia sempre del nen sino dels pares cap a una no acceptacio k els seus fills poden dormir sols
Ara nose pq les k feu collit us amagueu
X mi no es un sistema valid xo clar parlo x la meva experiencia i x tant tot i k crec k un sistema k no et permet descansar k i k x mi limita i condiciona la relacio amb la parella crec k es un sistema k cadascu escull pels seus fills i es tant respectable com cap altre
jo ma filla dorm sola des dels 5 mesos a seva habitacio i nestem encantats pq podem disposar del nostre espai i ella te el seu
I aqui es on veig jo avantatges pq ja se k em direu el contrari pero jo despres de llevarme a 5:30 i aguantar adolescents tot el dia arribar a casa bany sopar i la cria dormint... doncs ficarme al meu llit tot en silenci poder posar la radio i llegir tweeter 5 minuts abans de caure ko...doncs jo ho necessito tu!!! Necessito tenir un espai x mi una estona x mi...
Vosaltres no?? I aixo k us dic no podria ferho amb la cria dormint amb mi...
Ara si ja estat malalta o el k sigui lhem portat am nosaltres el problema es k x ella es com juergaaaa i aquesta es una rao x la qual tampoc hem fet collit
I x por a ofegarla...tenim uns amics k els hi va passar i jo noies ho sento xo no hagues dormit mai amb akest neguit...
He escrit amb el mobil aixi k perdo x lescriptura disruptiva jeje
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dj. nov. 06, 2014 9:48 pm

Hola!!!! Doncs primer de tot, que si estic d'acord que depen del nen, el Quim mai ha sigut d'estar en braços ni enganxat ni de bebe, em feia pena la veritat perque no es deixava mimar gaire. I per altra banda jo no suporto que estigui al llit, algun cop que s'ha quedat pel que sigui un malson o un mal de panxa a mitjanit l'he portat al seu llit perque jo no podia aclucar l'ull. Com diu la Martina es el meu espai personal, potser l'unic que em queda! Ell dorm des del principi a la seva habitació i tan contents. Ara m'estiro una estona amb ell abans que s'adormi i em diu mama ja pots marxar... :r) Jo prefereixo aixecar-me les vegades que faci falta i despres tornar al meu llit a dormir.

Avantatges, avantatges, no li en veig gaires francament, quan son molt petits es inevitable molts cops perque et quedes fregida donant el pit o el bibe pero en quant ja no mengen de nit no hi veig la necessitat, a mi m'amoina molt quan comencen a gatejar, ja he sentit varies persones que se'ls han caigut del llit.

Per altra banda, les parelles que conec que acaben fent collit no ha sigut per decisió propia sino empesos per les circumstancies, el nen no dorm be, me l'emporto al llit per no aixecar-me i ara no dorm al seu.... jo no conec personalment ningu que ho faci per gust i quan la parella no ho tria es una font de conflicte. Perque noies algunes sou molt atletiques i teniu relacions per tot el pis... pero amb dos nens ja costa prou trobar el moment com per anar fent malabarismes, que ja no tenim edat... ;-)

I despres he sentit arguments que els nens se'n van sols al seu llit quan ho consideren... pero ja conec dues parelles que dormen amb els nens un de 9 i un de 6, i no pas per gust. Tinc una cosina que va començar perque era molt bonic i li feia gracia, realment el nen li dormia al seu bressol, i ara se'n penedeix perque ara esta tota la nit enganxat a la teta i no pot aclucar l'ull i si el deixa al bressol plora. Amb aixo vull dir que pel que veig si comences a fer collit mes val que ho facis convençut i que va per llarg.

Resumint, que no li veig el que...
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dj. nov. 06, 2014 10:03 pm

Hola, jo sóc de les que fa collit per "vici" (hola, Charito, no ens coneixem personalment, però sí virtualment) :content: :content: :content: :content: Els meus fills dormen tot seguit des que tenien mesos i seguim fent collit. Tenim previst canviar-nos de casa i allà sí que els farem habitació, però no tenim pensat com serà, ja ens ho trobarem.

Sobre lo malament que es dorm fent collit. Jo dormo MOLT I MOLT BÉ! o-o:) Ni mal d'esquena, ni despertar-me per sorollets... Dormo com un tronc total! Tenim dos bressols en sidecar i cadascú té lloc per ell per dormir ben espaterrat.

I sí, és possible seguir fent "vida marital". Nosaltres posem els nens a dormir i quan s'adormen marxem, és així de simple. No vol dir haver d'estar tota l'estona que ells estan dormint al llit tu també.

Avantatges i inconvenients. En podria dir uns quants, però la raó és que ens sentim bé fent-ho així i creiem que fem el que hem de fer (no és res que hàgim meditat asseguts a taula valorant pros i contres, ha sortit així).

I sobre si crea dependència dels fills o dels pares. Per part dels fills no la crea, ja hi és, simplement li dóna un acompanyament. Per part dels pares... crec que em podré recuperar d'això i de molt més, no cal posar-se dramàtics, no? :content: :content: :content: :content: Sí que ho penso i em fa pena, però també podré fer totes aquestes coses que diu la Martina (tot i que jo conec gent que fa collit i fa tot això que diu ella que fa: ràdio, twiter, llegir...) i sé que gaudiré de la nova etapa. Cada etapa té coses bones i a mi no m'agrada saltar-me-les. Ara toca dependència, doncs dependència (que és la base per poder ser independent d'una manera sana). Arriba una edat que els fills no volen compartir ni l'aire del menjador amb els pares... De moment ens estem aprofitant a sac. :r)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Inda
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

EntradaAutor: Inda » dj. nov. 06, 2014 10:19 pm

Bona nit, pel que veig al igual que amb altres temes, sempre hi ha opinions de tot i SEMPRE, facis el que facis, trobaràs a algú que t'ho criticarà. Perquè una cosa es opinar i explicar el que a tu t'ha anat millor. I l'altra, ben diferent, és escoltar coses com "mai te'l podras treure del llit" a les que fem collit (realment dubto que el meu fill adolescent vulgui dormir amb nosaltres, aleshores aquest"mai" sobra, o escoltar "es sentirà abandonat el teu fill" a les que no feu collit, ja que penso que si un nen/a està bé al seu bressol i no plora no s'ha de sentir abandonat.

D'altra banda dono la raó que si fas una cosa l'has de fer convençut/da, però no pensant que si volem collit anirà per llarg. Vull dir, que si va per llarg i tots estem bé doncs endavant. Però si va per llarg i algú en vol dir prou doncs sempre es pot trobar la millor manera per tots d'acavar amb el collit. Sempre es pot rectificar, sempre es pot canviar. Dir que no te'l podràs treure del llit (com si fes nosa) és tant absurdcom dir que mai deixeran el xumet o el bolquer. Perquè em de reconèixer que si els hi posem és per una comoditat nostra i després els hi volem treure també quan creiem oportú??? Home, doncs penso que s'haurà de fer paulativament, sense traumes i respectant els ritmes dels nens. Doncs amb el collit igual. I així com conec nens que no han fet servir xumet (com el meu) en conec que tenen 4 anys i encara porten. Doncs igual conec parelles que amb 3 anys el nen ha dit de marxar al seu llit, com parelles que el nen té 6 anys i diu que quan faci 7 marxarà.

Tot es pot canviar i anar acomodant de tal manera que tots els membres de la familia estiguin còmodes. És la meva opinió, perquè a vegades quan escoltes això de "prepara't ue que no te'l treuràs" sembla una sentència per haver comès una gran errada, o al menys aquesta sensació em dona a mi
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
PetitPrincep79
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dv. nov. 07, 2014 2:04 pm

Jo abans de ser mare era les que deia que collit mai de la vida.
Però vaig parir, i ja desde l'hospital la meva filla em va indicar que, o dormia sobre meu, o no dormiria en tota la nit (la primera nit d'hospital va ser horrible, entre jo que no em podia moure per un problema greu que vaig tenir al part, a la nena li miraven la glucosa cada 2 hores, el meu home que intentava posar la nena al bressol i ella començava a bramar quan notava que no estava tocant-me....)
A casa, un minibressol super maco que vàrem comprar i només tocar-lo era bramar, teta cada hora i mitja... Doncs el collit va ser una qüestió de supervivència. Podia dormir i a sobre bé.

La nena va anar creixent i vàrem començar a tenir problemes... Es despertava a crits, amb ganes de juerga, no volia pit... Moltes matinades donant voltes amb la nena en braços durant hores a veure si tornava a dormir... I, tot i que em va costar, vaig fer adaptació a la seva habitació als 6/7 mesos. Ara té 13 i una part de la nit la dorm a la seva habitació i si estic cansada d'aixecar-me a la nit perque continua fent teta nocturna, acaba la nit al nostre llit. Però percebo que a ella no li agrada, es desperta molt més, crida, plora...i tots els beneficis del collit els perdem. Així que, tot i que el collit seria una solució ideal per no haber-me d'aixecar cada hora/hora i mitja, sembla que per ella no és la millor solució. Així que dorm al seu llit i em toca aixecar-me a fer pit. Vaig intentant el collit a veure si canvia de parer, perque hi ha nits matadores.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
martina13

EntradaAutor: martina13 » ds. nov. 08, 2014 4:57 am

Inda ma cunyada es psicopedagoga i treballa en un espai familiar.doncs mexplica casos k flipes!! Nens k am 12 estan tant enganxats a sons pares k no saben fer res res sols!!!
Jo no dic k sigui culpa del collit nomes.
Xo si k veig k sesta instaurant una tendencia a no posar limits amb la cosa aquesta de " respectar el ritme del nen"
Uhmm un bebe necessita k els pares li marquin un cami, se senten segurs si es banyen ala mateixa hora, si tenen rutines.x mi tenir un ordre es essencial i cansat pq hi ha dies k diries " va aixo mho salto"... xo gracies a ser constants ma filla menja perfecte, sadorm sola i minim 11h seguides...
Amb aixo vull dir k el collit en alguns casos es una opcio de vida x vosaltres i trobo totalment respectable xo crec k crea certs vicis k nose si a llarg termini son acceptables pels pares o be pels crios...
Jo continuo pensant k en molts casos el collit o la teta eterna es una no acceptacio k els nens han de passar etapes i algunes delles ja sense la continua presencia dels pares.
Parlo x la meva humil opinio i experiencia xq tb entenc k x supervivencia el collit es tant valid com jo k vaig fer estivill pq estava al limit de la depressio i el collit no servia de res en el nostre cas.
Xo be tot es valid x la familia k escull una opcio o altre
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » ds. nov. 08, 2014 9:17 am

I tots aquests nens fan o han fet collit? Jo faig collit però això no implica que facin el que els rota. Crec que no és bo (ni just) barrejar conceptes. O potser és que els conceptes no estan clars per a segons qui. Identificar collit amb 'no límits' em sembla molt simplista i totalment equivocat.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » ds. nov. 08, 2014 9:34 am

Ah, i 'gràcies a respectar ritmes' els meus fills dormen 12 h, s'adormen sols i mengen sense ajuda des del principi. Em sembla que hi ha molts factors en aquests assoliments com per atribuir-ho a la constància, al respecte de ritmes o al que sigui. I les frases tipus 'als nens els agraden les rutines', sempre m'han fet pensar en 'a totes les dones els agraden els diamants'... Hi ha de tot no? Els meus s'adapten perfectament al que hi hagi, sigui l'habitual o no (perquè jo no sóc gaire amant de les rutines estrictes).
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Paparra
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

EntradaAutor: Paparra » ds. nov. 08, 2014 10:10 am

Martina reina cada cop que et llegeixo em poso de mala folla!
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
martina13

EntradaAutor: martina13 » ds. nov. 08, 2014 11:05 am

Ok paparra doncs no em llegeixis k vols k et digui!!! K jo sapiga no he faltat al respecte
Ja em temia garota k aixo acabaria aixi saps?? Pq si escrivim nones x dir k et poses de mala folla xo no argumentes res mes doncs nose noia obre un post k digui " la martina 13 em posa de mala folla" i alla et desfogues.
Mara17 ja he dit k parlo x la meva experiencia i k el k tu has fet am teus bessons a mi no mhagues servit xo oleeee si a tu si!!!!
Esk ostres ala k opines obertament us llanceu a la iugular!!!!!us ho preneu com un atac personal!!!
La garota va obrir aquest post x parlar del collit no??? O va obrir un post k digues "nomes poden opinar les k estiguin a favor del collit"?????!!!!!
Jo continuo pensant el mateix amb el k he dit abans i sino us agrada doncs jo k se feu posts exclusius x vosaltres!!! I k consti k sempre he especificat k parlo x la MEVA experiencia i opinio k el k mha valgut a mi a una altre mare no.
i k tot es valid coi!!!!! I ja esta!!!! I deixeu opinar ala gent en llibertat!!!!
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » ds. nov. 08, 2014 11:52 am

No, jo no m'he sentit atacada, només he llegit una sèrie de tòpics que en cap cas estan basats en l'experiència personal, sinó en el que t'han dit, o l'amic d'un amic. Jo també conec nens traumats per altres coses, però em limito a parlar de la meva experiència amb el collit (crec que això és el que he fet aquí, per intentar fer veure que moltes coses de les que se'n diuen són mites). En canvi altra gent ha afirmat que això pot tenir conseqüències terribles i devastadores per a la personalitat dels nens i que ho fan per una incapacitat d'acceptar la realitat. No? Potser hauré de rellegir el post. Tot això t'ho dic de bon rotllo, eh? Però crec que fas afirmacions i sentències massa alegrement.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » ds. nov. 08, 2014 1:17 pm

Ok mara17 nose es una opinio jehe
xo el k dic sobre el collit i altres temes k he esmentat es x casos k he vist de coneguts o amics...i xq a mi mai mha funcionat el collit
Clar jo x exemple si no tinc molt clar k faig cada dia magobio molt.sempre pot passar algo, un imprevist el k sigui...pero jo necessito un ordre, o millor dit un ordre k x ki pot serho i x algu altre no.nose si mexplico
Vull dir k tu pota jo ser amant de les rutines i et funciona , perfecte.jo aixi no podria pero ja no amb la nena sino amb tot pero aqui ja crec k es una questio de taranna no??
I crec k no k no faig afirmacions alegrament crec firmement el k dic i no es una opinio x mi poc fonamentada
Xo entenc k com k a tu tha funcionat i deus coneixer casos k tb doncs estiguis convençuda k el collit es beneficios.x mi repeteixo k no.
A mes tb crec k hi ha una tendencia ( encertada o no ehh aqui no mhi fico) a que tota etapa i experiencia sha de viure i disfrutar.
En algun altre post i fil he arribat a llegir k sha de disfrutar dels 10 despertars ala nit o k si es posen malalts doncs aprofitis x tenirlos aprop i gaudirho
Doncs ho sento jo no puc entendre ni soc capaç de gaudir duna febrada de ma filla o k es desperti 10 vegades.no veig com pots trobarhi gaudiment no se!!!
Ara x mi gaudir es kuan es desperta posarla amb tu al llit i jugar o kuan estas al parc o sopant jo k se...
Xo jo kuan ma filla ha estat am febre o es despertava 10 vegades el k estava era preocupada o desesperada.
Xo eiiii cadascu sap el què!!!!

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::