Passar del collit al llit de baranes (cuna)

Els hàbits de dormir.
jaruma
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Passar del collit al llit de baranes (cuna)

EntradaAutor: jaruma » ds. set. 20, 2014 2:41 pm

Hola,

el meu fill té 3 mesos i fem collit des del principi, per la lactància materna, perquè treia llet i em feia patir no veure'l i que s'ofegués, i sobretot perquè m'encanta tenir-lo al costat. El problema és que el pare no vol dormir al llit amb nosaltres perquè li fa por fer-li mal, i a més no hi cabem bé tots tres. Així que el pare dorm al sofà.

La situació no és sostenible gaire més temps, perquè el pare té mal d'esquena, i també perquè, en quant el nen comenci a tenir més mobilitat, fer voltes, etc. em fa molta por que caigui del llit. Aií que hem decidit anar-lo acostumant al llit de baranes.

El tenim al costat del llit, però no en posició sidecar, sino perpendicular (no hi cap de cap altra manera). Com que el nen no està acostumat a dormir allà (no ho ha fet mai), volem fer-ho progressiu, i començar per fer-li dormir les migdiades. Quan estigui acostumat, ho provarem a la nit.

El problema és que, en quant el provo de deixar allà, després que se m'adormi al pit, obre els ulls, veu on és i es desperta. No plora, però es desvetlla totalment (quan obre els ulls mentre el deixo al llit de matrimoni de seguida els torna a tancar). Anem insistint, però així el que passa és que molts cops que seguiria dormint, ja es desvetlla, i està dormint molt poquet per la seva edat, i això el fa estar molt irritable.

Teniu algun consell per afavorir el pas? A l'hora de deixar-lo, o d'acostumar-lo d'alguna manera?

Gràcies!
mar2012
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Passar del collit al llit de baranes (cuna)

EntradaAutor: mar2012 » ds. set. 20, 2014 4:46 pm

Hola Jaruma!
A mi em passa el mateix. Nosaltres dormim els tres al llit pero tb voldria q s acostumes al seu llitet d manera progressiva..crec q ell dormiria mes relaxat i nosaltres tb. Em passa el mateix.. Al tocar el llit ulls oberts i desvetllat!.. I em costa mooolt tornar.lo a adormir.. Jo el q faig es posar un nino amb ell al nostre llit i dpres deixar.lo a ell i al nino al llitet.. De moment sense massa exit!. Potser encara no esta preparat x dormir sol i simplement hem d esperar mes temps.
A veure q diuen les companyes.
martina13
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » ds. set. 20, 2014 6:50 pm

La elisabeth pantley diu que en aquests casos es bo posarlo a estones i tu a dins amb ell i jugar xq ho vegi com algo vo...xo clar nose jo si tant pequea pot servir aixo...
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » ds. set. 20, 2014 7:38 pm

Probablement sigui mes pel tema olor, al vostre llit olora a tu i a llet i es deu trobar millor prova el nino a veure com et diuen o poder posar un llençol vostre no se fer provatures i mica en mica
jambina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

EntradaAutor: jambina » dg. set. 21, 2014 8:22 am

Et recomanaria que agafessis el llibre de Elizabeth Pantley,El sueño del bebé, sin làgrimas. Hi ha molts consells i trucs per fer aquest pas progressivament. Jo el vaig agafar de la biblioteca...
jaruma

EntradaAutor: jaruma » dg. set. 21, 2014 10:31 am

Provaré totes les suggerències, gràcies!
laura_28
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3461
Membre des de: dt. oct. 14, 2008 10:58 am
Contacta:

EntradaAutor: laura_28 » dl. set. 22, 2014 10:14 am

a mi se'm despertava perque notava el canvi de temperatura, llençols freds...l'embolicava am unllençol o manteta i seguia dormint!!

sempre el mateix sino vomitava i ja tenia la nostra olor!!
montsejoel
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dl. març 17, 2014 12:26 pm

EntradaAutor: montsejoel » dl. set. 22, 2014 12:55 pm

Jaruma, poc a poc, crec que no hi ha cap secret, però posar-lo a estones, que el bressol no estigui fred, que olori a tu, tot ajuda una mica...
mar2012
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

EntradaAutor: mar2012 » dv. set. 26, 2014 9:39 am

Jaruma.. Com ho portes??
steelman_family
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dv. nov. 16, 2012 12:34 pm

EntradaAutor: steelman_family » dv. set. 26, 2014 2:53 pm

El nostres fill el dilluns va fer cinc mesos.
Des del primer dia ha dormit en un Sidecar al costat del llit... i si alguna nit o algun moment estava un pel més neguitós l´hem posat al llit.
És una mica incomode..pq et dona la sensació que li donaràs cops,que l'ofegaras al tapar-te... però al final dorms tots tres.

Avui , per primer dia, sense fer cap mena d'adaptació paulativa, l´hem posat al seu llit a la seva habitació.
Amb els intercomunicadors engegats i hem dormit tots tres molt tranquils.

Al principi , qualsevol soroll que sentiem, ens hem llevat, pero despres ja hem vist quin és el soroll de bellugar-se i el soroll de necessitar-nos.
jaruma

EntradaAutor: jaruma » dl. oct. 27, 2014 12:13 pm

Doncs estem igual encara... li vaig posar el bressol en sidecar al meu costat del llit, però té la barra enmig, baixada però no deixa de ser una separació.

Al nen li encanta estar al bressol despert: es mira els penjolls, es gira, toca els ninos... però si l'intento deixar quan està adormit, de seguida es desperta i plora.

Vull aconseguir un d'aquests llibres que donen idees per dormir, però és que no tinc temps ni d'acostar-me a la biblioteca!

Jo ja dormo bé amb ell al llit (tot i que últimament vol dormir abraçat!), però amb el pare ja aviat aixó serà un conflicte impprtant...
martina13

EntradaAutor: martina13 » dt. oct. 28, 2014 7:06 pm

Jo es que ho sento xo potser el collit va be pels bebes ( k tinc els meus dubtes xo be ket no es el post x debatreho) xo el k tinc clar es k el collit elimina totalment la intimitat de la parella no??? Com is ho feu x contactar amb el vostre company/a?? Nose ehh potser hiha mil maneres xo crec k tot te un espai i un moment
montsekit
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

EntradaAutor: montsekit » dt. oct. 28, 2014 8:35 pm

jaruma tal i com dormiu ara, en semisidecar, el teu home no pot tornar?`
Aneu fent proves, cada familia ha de trobar la seva manera.
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
jaruma

EntradaAutor: jaruma » dc. oct. 29, 2014 9:03 am

Martina, el nen te 4 mesos i encara no ens hem habituat al nou ritme de vida, aixi q ara mateix en tenim prou amb poder dormir! (També passa que jo encara no estic recuperada del part en aquest sentit).

Montse, el nen encara dorm al llit, perquè quan el deixo al bressol plora i es desvetlla, i ara mateix no tinc forces per insistir massa. A veure si per les vacances ho aconseguim!
garota
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dl. nov. 03, 2014 9:04 pm

Jo intentaria no agobiar-me massa i deixar passar l'etapa. Ara necessita contacte i això és el que busca. El meu fill, va tenir uns mesos que es passava pràcticament tota la nit al nostre llit, i així ho feiem. Ara té 16 mesos i dorm la primera part de la nit al seu llitet al meu costat, i cap a la matinada dormim tots tres juntets la mar de contents. Ja fas bé posant-lo a jugar al llitet, poc a poc s'hi anirà familiaritzant!
Ah, i Martina13, nosaltres "contactem" molt bé, m'has fet venir al cap la cançó Connectem del Súper3...."connectem connectem .." Jajajaj No hi veig relació entre el collit i no tenir intimitat amb la parella. Jo vaig tenir un part molt bo sense cap punt, i abans del mes ja podiem mantenir relacions sexuals. El nen dorm a la nostra habitació o al nostre llit sí, però és que som molt moderns, actius i atrevits i tenim taaants llocs per casa que no ens els acabem! Jajaja és que a casa nostra, no som quadriculats, i no ens fa falta recuperar el que teniem abans. El nostre petit ara és dins les nostres vides en tots els sentits, i les anècdotes que genera tenen la seva gràcia.
M'agradaria debatre el tema en un altre post, de com és de perjudicial el collit pel que dius,.....de veritat, tinc curiositat!
martina13

EntradaAutor: martina13 » dt. nov. 04, 2014 8:51 pm

Garota quan vulguis obre un post i ens hi posem!!
xineta
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dj. oct. 23, 2014 8:07 am

EntradaAutor: xineta » dt. nov. 11, 2014 9:36 pm

Per nosaltres va ser més fácil passar del collit al seu llitet al primer son de la nit, després de bany i pit, es quan es queda més grogui i aguanta millor al seu llitet. És una cuna sidecar que ara tenim separada del nostre llit i queda com el típic bressol amb baranes. El que no he aconseguit és que hi dormi les migdiades, la migdiada la fa en els meus bracos o al nostre llit, però com que és la migdiada a mi no em molesta. Ànims!!

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::