dubtes collit

Els hàbits de dormir.
sarins
:: gosset
Entrades: 446
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 3:33 pm

dubtes collit

EntradaAutor: sarins » ds. oct. 26, 2013 9:45 pm

Hola noies. Tinc uns dubtes amb el collit. El meu nen te 8 mesos i mig i des q va neixer q fem collit. De moment va prou be. No hem tingut nits en vetlla i no tinc sensacio de no dormir en tota la nit. El nen pren pit i el busca per tornar a dormir durant la nit bastabtes vegades. I sembla q aixo seguira aixi bastant de temps.
La meva pregunta es, com sabre quan l'haig de posar a dormir sol al seu dormitori? Com ho vau fer? A quina edat?
No es q tingui cap pressa pero su q m.'agradaria coneixer la vostra experiecia per estar preparada i q no sigui traumatic ni pel nen ni per nosaltres. Gracies.
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81-Sarins :-()) -Boop-CRIS86 :-())-Witchy :-()) -Judy* :-()) -Lexi-clarivcl :-())

grafi-sarins: http://www.fertilityfriend.com/home/3d29d2
Alehop
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: dubtes collit

EntradaAutor: Alehop » ds. oct. 26, 2013 10:35 pm

Sarins, jo crec que no hi ha edat ni moment. Si tots dos gaudiu i descanseu, no ho deixis!! Quan comenceu a no gaudir i/o descansar, planteja-t'ho.

Jo vaig fer collit gairebe 10 mesos i ho vaig deixar perquè estava esgotada i al mati em feien mal ossos i articulacions que no sabia ni que existien!! Vam amplicar una variant del mètode pare casolana i va anar molt be!!

Si el collit t'omple i et funciona, disfruta'l tot el que puguis!!
marta9
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

EntradaAutor: marta9 » dg. oct. 27, 2013 9:12 am

Jo tinc una nen de quatre anys i mig amb qui sempre hem fet collit, té una germana gran de set. Els vam posar una habitació nova amb lliteres fa un any o així, i vaig aprofitar la novetat per instaurar el costum de començar la nit a la seva habitació, cadascun en el seu llit. Els explico un conte allà, els canto una mica... I quan marxo el petit puja al llit de la gran... El petitó de la casa cada nit, quan s'aixeca a fer un pipí de matinada aprofita per venir al meu llit i s'hi queda fins al matí. Ara estic embarassada, faré collit amb la petitona en un bressol en sidecar, però deixaré les portes obertes al Guiu perquè s'afegeixi a la festa. Suposo que tard o d'hora no li caldrà venir ( la gran no ve gairebé mai, algunes vegades ja cap a les set, quan sent marxar a son pare). Mentrestant que dormi on vulgui ( sembla el joc de les cadires ca meva per la nit, ningú es lleva al lloc on va ficar-se a dormir inicialment) ;)
Imatge
Imatge
Imatge
Lula1
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dc. maig 30, 2012 8:49 am

EntradaAutor: Lula1 » dg. oct. 27, 2013 12:58 pm

Nosaltres fem collit des de que el Max va néixer, ara té 21 mesos i segueix dormint amb nosaltres. De moment ni a mi ni al Lulo ens molesta, així que de moment seguirem així. Jo no crec que hi hagi un moment concret per portar-lo a la seva habitació, cada nen i cada família són un món.
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dg. oct. 27, 2013 6:03 pm

El meu, als 3 anys es va posar al llit acoplat al nostre, i als 5 anys ha anat a la seva habitació...
O sigui que, cada nen al seu rotllo...
Imatge
sarins
Entrades: 446
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 3:33 pm

EntradaAutor: sarins » dl. oct. 28, 2013 7:58 pm

Ostres Marta9 quina gracia m'ha fet perque el meu petito tambe es diu Guiu!!!
De fet mes q saber quan voldria saber el com. Es q la gent q conec q collita tenen 2 fills i tothom m'explica aixo del canvi d'habitacio amb els dos germans. Pero i els fills unics? Com fas per passar de collitar a deixar-lo al seu dormitori? No em val lo de deixar-lo plorar q ja dic ara q no ho penso fer...
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81-Sarins :-()) -Boop-CRIS86 :-())-Witchy :-()) -Judy* :-()) -Lexi-clarivcl :-())

grafi-sarins: http://www.fertilityfriend.com/home/3d29d2
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dj. oct. 31, 2013 10:48 am

Nosaltres hem fet collit des que va néixer la Berta i ara que té 27 mesos la poso a dormir al seu llitet donant-li el pit i explicant contes. Més que res perquè ara em vull quedar embarassada i així ja es va acostumant.
De moment va força bé. Ha fet bastantes nits senceres ella soleta, i si es desperta la vaig a buscar i la poso a dormir amb nosaltres, cap problema.
A ella se la veu la mar de feliç i contenta!
marta9
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

EntradaAutor: marta9 » dg. nov. 03, 2013 7:17 pm

Quina gràcia, Sarins! Un altre Guiu! Mira que no n' hi ha gaires!

Nosaltres quan vam començar a posar- lo a dormir a la seva habitació li explicàvem el conte, cançoneta... I ens quedàvem amb ell fins que s'havia adormit. Lògicament, quan es despertava ens buscava i venia al nostre llit, però no ens fa nosa. Ara ja no em quedo fins que s'adormen, en acabat els contes, marxo. Però clar, com són dos, no els fa por, ni se'ls fa estrany, xerren una mica, es posen junts i s'adormen de seguida. Amb un sol no ho sé...

Jo crec que no hi ha una manera ni un moment perfectes, deixa't dur pel que t'indiqui el teu Guiu, prova cosetes...
Imatge
Imatge
Imatge
retalls
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

EntradaAutor: retalls » dg. nov. 03, 2013 10:05 pm

sarins ha escrit:Hola noies. Tinc uns dubtes amb el collit. El meu nen te 8 mesos i mig i des q va neixer q fem collit. De moment va prou be. No hem tingut nits en vetlla i no tinc sensacio de no dormir en tota la nit. El nen pren pit i el busca per tornar a dormir durant la nit bastabtes vegades. I sembla q aixo seguira aixi bastant de temps.
La meva pregunta es, com sabre quan l'haig de posar a dormir sol al seu dormitori? Com ho vau fer? A quina edat?
No es q tingui cap pressa pero su q m.'agradaria coneixer la vostra experiecia per estar preparada i q no sigui traumatic ni pel nen ni per nosaltres. Gracies.

Hola
jo feia collit, de fet encara tinc el bressolet de viatge a la vora del meu llit per si algun dia te mala nit i es desperta. La deixo allà.
just quan va fer els 8 mesos vam començar a deixar-la al seu bressolet. Va coincidir que feia molta calor, que el nostre llit no és massa gran i que ella és molt calurosa. Per això vaig fer el pas de prova a deixar-la al seu bressol. Des de que ho fem ella dorm millor, ja que no es desperta i dorm d'una tirada 12h, abans era impensable.
Els primers dies que la vaig començar a deixar em feia moltíssima pena... però es fan grans i en el meu cas, no va ser gens traumàtic per ella, si per a mi... ;)
sort i ja aniràs veient.
Nineta22
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

EntradaAutor: Nineta22 » dg. nov. 17, 2013 2:53 pm

Aquelles que feu collit, necessito que m'expliqueu com ho feu a l'hora d'anar a dormir. La Mar al principi s'adormia tardíssim i aleshores ja anavem els 3 al llit alhora, però ara a les 20.30-21 ja te soneta i s'adorm, però si intento posar-la al llit per poder sopar nosaltres es desperta i només s'hi queda si jo em quedo a dormir amb ella!! Fins ara sopava ràpid i a les 21.30 jo anava a dormir amb ella o com a mínim al llit a llegir perquè així no es despertava, però m'agradaria poder deixar-la dormint i jo sopar tranquilament amb el meu marit!!! De moment està siguent missió impossible!!!

Com ho faig?? Com ho heu fet vosaltres? Algun consell?
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dl. nov. 18, 2013 12:35 pm

Nineta, em sap greu però jo vaig fer horari de gallina total durant força temps!!!! Quan marxava del llit al cap de molt poquet ho notava i ja plorava... així que no em quedava altra que anar a dormir molt d'hora, a vegades a les 21:00!!!!
Mira, la veritat és que m'hi vaig acostumar i tot! que fort!!!! no recordo quant de temps va durar... sé que el què et dic no t'ajuda, però en el meu cas va ser així...
Amb el temps tot millora moltíssim!!!!!!!!!!
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. nov. 18, 2013 1:30 pm

nineta, veig que la teva filla és molt petita.

Nosaltres fem collit però quan el meu fill tenia mesos el que feia és que el deixava dormint al sofà. Val a dir que el nostre sofà és dur tipus matalàs de llit, no s'enfonsa, i molt ample. I el meu company i jo sopàvem al sofà, amb una tauleta petita. I quan anàvem a dormir, me l'enduia amb mi.

A partir de certa edat (una mica abans de l'any) el posàvem a dormir al llit i quan s'adormia el deixàvem sol. Però es despertava moltes vegades, potser cada hora o algunes dies més sovint. Fins que va arribar un moment que va començar a fer tirades de 4 o 5 hores les primeres hores. Això vol dir que dormia seguit de 20 o 21h a 1h o 2h i per tant els vespres van tornar a ser més relaxats i no m'havia d'aixecar jo cada 2 per 3 a tornanr-li a donar el pit i tal.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Gran-Quima
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 64
Membre des de: dv. set. 06, 2013 4:39 pm

EntradaAutor: Gran-Quima » dl. nov. 18, 2013 3:57 pm

Nosaltres tenim la petita de 15 mesos.sopem d.hora tots junts. Despres la dormo en braços i estic amb ella al sofa.....unes vegades la estiro al sofa...altres porto el carro al menjador....altres la tinc jo als meus braços mentres estic al chaisse-longe.....i altres espero els vint minuts que estigui adormida i la poso al seu bressolet, aquesta ultima sempre es desperta a l.hora o aixi. Mica en mica, nosaltres fem lo que ens conve[com tothom] en aquell moment i taaaaaant feliços tots :-)
melibea80
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

EntradaAutor: melibea80 » dt. nov. 26, 2013 10:25 am

A mi em passa igual que el que dieu!!! Per més que sembli que dorm profundament, si no hi sóc jo al costat (dorm en sidecar o al meu llit, normalment una barreja de les dues coses) al cap d'una estona ja es desperta i a més sembla que dormint 10 minuts agafa una força que després no hi ha qui la torni a dormir. Per tant jo també faig això, la dormo al menjador i fem poc soroll (una incomoditat) o vaig jo a l'habitació, però el dia es fa molt curt així, i a més no tenim estones per parlar de coses d'adults, no sé com dir-ho.

No m'anima molt veure que nens més grans continuen igual. La meva té 5 i mig, una mica més. Per tant veig impensable el dia que la posaré a dormir sola a la seva habitació. Tampoc no en tinc ganes, de moment.

Cap de vosaltres ha trobat la manera de dormir-la a l'habitació (al llit o al bressol) i tornar al menjador per sopar o parlar o veure la tele sense que es despertin fins que tinguin gana??? És una qüestió dels que prenen pit o també o fan els que prenen bibe?
Nineta22
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

EntradaAutor: Nineta22 » dt. nov. 26, 2013 11:36 am

Veig que això d'adormir-los al menjador i anar després tots juntets al llit, és alguna cosa més freqüent del que pensava... Així no em sento tan sola!!! Moltes gràcies a totes per explicar les vostres experiències!! Seguiré el fil...
Ànims a totes!!!
novella
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dt. nov. 26, 2013 8:13 pm

El nostre xic té 13 mesos i fem collit des que va néixer. Tenim el bressol en sidecar però hi ha nits que hi dorm una estona i altres que és element decoratiu ;-) A mi també em passa que el poso a dormir i a vegades tinc temps just de sopar que ja és desperta, a vegades abans i tot! Sopar tranquils el meu home i jo sembla missió impossible! a més, el meu es desperta a la nit gairebé cada hora o sigui que no sopar tranquil.la és només el principi. La gent em diu que el problema és la teta i el collit, i que si el desteto i el passo a l'habitació dormirà millor, però la veritat és que el collit fa que no m'hagi d'aixecar mil vegades cada nit, i el pit fa que es torni a adormir ràpid!! Alguna veu notar millora en canviar-los d'habitació o deixant el pit??
Imatge
Imatge
JOBAAL
Entrades: 859
Membre des de: dl. abr. 06, 2009 10:07 pm
Ubicació: a casa!

EntradaAutor: JOBAAL » dv. nov. 29, 2013 6:22 pm

No hi ha una edat ni un moment penso, tot és provar-ho. Si veus que el deixes al seu llit i s'hi queda bé, ja ho tindràs, i si veus que plora, doncs un altre cop a dormir amb els papes ;-) Potser et trobaràs que faràs 3 dies al seu llit i 2 al vostre o a l'inrevés però vaja, és anar fent. El nostre amb 4 anys, ara s'adorm primer o al sofà o si està molt apurat al llit amb mi, i després son pare quan ve a dormir el passa al seu llit. Hi ha dies que dorm la nit del tirón a la seva habitació, i hi ha d'altres que es desperta a mitja nit, vé solet i es fica al mig de tots 2, i cap problema :ok: No plors, no disgustos ni angoixes i tots dormim :ok:
Imatge

Imatge
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » ds. nov. 30, 2013 2:35 pm

novella ha escrit:La gent em diu que el problema és la teta i el collit, i que si el desteto i el passo a l'habitació dormirà millor

Sí... I si el regales als veïns o el deixes en un bosc lluny de casa també.
La gent té una enveja que no entenc. L'única solució és la paciència. Als 5 anys segur que no fa teta i als 15 segurissim que no vol fer collit... Això Tirant llarg.
Imatge
melibea80
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

EntradaAutor: melibea80 » dc. des. 04, 2013 11:48 am

sandrajuli ha escrit:
novella ha escrit:La gent em diu que el problema és la teta i el collit, i que si el desteto i el passo a l'habitació dormirà millor

Sí... I si el regales als veïns o el deixes en un bosc lluny de casa també.
La gent té una enveja que no entenc. L'única solució és la paciència. Als 5 anys segur que no fa teta i als 15 segurissim que no vol fer collit... Això Tirant llarg.

Tens tota la raó!! :-o00m
retalls
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

EntradaAutor: retalls » dc. des. 04, 2013 1:18 pm

Jaja
Jo faig teta i dorm al seu bressol 10 hores seguides des dels 8 mesos. Ara en té 14.
Tu ni cas. Cada nen és un món.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::