Collit amb fills grandets, algú s'hi troba??

Els hàbits de dormir.
maredelna
:: puça
Entrades: 37
Membre des de: dc. des. 23, 2009 9:42 pm

Collit amb fills grandets, algú s'hi troba??

EntradaAutor: maredelna » dt. oct. 01, 2013 10:00 pm

hola marasses!

Aviam, la meva filla te 4 anys i des de sempre ha dormit amb nosaltres. Des del primer dia de vida que ha sigut molt mal dormidora i la única manera de poder dormir (i descansar!) tots plegats ha sigut fent collit. Fins aquí cap problema, no la obliguem, de tot cor no ens preocupa gens ni mica que dormi amb nosaltres. Al contrari... despertar-se al seu costat és la cosa més màgica que ens pot passar com a pares!!

El cas és que m'agradaria saber d'algú que també faci o hagi fet collit amb fills de l'edat com la meva o més grans, perquè se'm generen uns dubtes:
- fins quan han dormit amb vosaltres?
- ha sigut un procés natural que hagin anat a dormir a la seva habitació?
- Ha sigut un impediment, per exemple, a l'hora de voler participar a unes colònies o bé anar a dormir a casa d'algun amic?

I una altra gran reflexió que se'm planteja és: el collit amb edats més grandets fa que les criatures siguin més autònomes, independents i segures o bé tot el contrari?
Què en penseu de tot plegat? ...
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

Re: Collit amb fills grandets, algú s'hi troba??

EntradaAutor: Yaiza202 » dc. oct. 02, 2013 11:39 am

Hola,
Yo con las mías lo he echo y sin problemas.
Con la primera estuvo asta los 2 añitos y la pasemos a su habitación porque nació la segunda, el proceso fue bastante normal, el Papi se iba con ella n ratito asta que cojia sueño y se dormía poco a poco fue reduciendo el tiempo con ella asta que ya se dormía por ella misma.
Con la segunda estuvimos mas tiempo con ella en la cama, asta los 3 añitos y medio, en este caso la pasemos por el mismo motivo a la habitación, aunque lo hicimos mientras estaba embarazada de mi tercera hija, cada noche iba con ella asta que se dormía, al mes y medio de hacer esto, por fin me dijo que quería dormir ella solita sin ayuda de la mama y dicho y echo, se nos hizo grande!! jeje.
maredelna
Entrades: 37
Membre des de: dc. des. 23, 2009 9:42 pm

EntradaAutor: maredelna » dl. oct. 07, 2013 1:21 pm

gracies a totes

em quedo més tranquila, doncs! I per lo que dieu, espero que tardi a marxar al seu llit... ! :ok:
feeling
:: gosset
:: gosset
Entrades: 404
Membre des de: dv. ago. 20, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: feeling » dt. oct. 08, 2013 10:31 pm

Hola noies,
jo no he fet collit, però tinc un cas a la familia en el que les nenes van dormir amb els pares fins als 10 anys. El problema en seu cas va ser q quan va voler passar les nenes a la seva habitacio, tenien por d dormir soles i per això va haver d'allargar-ho tant...
Jo sinceramenr no em veig dormint tots els dies amb el nen... i menys si penso q li pot fer tenir por despres...
però cada nen es un mon i reacciona de una manera quan hi ha canvis a la seva vida.
DENÍS
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dt. abr. 01, 2014 12:58 am

feeling ha escrit:Jo sinceramenr no em veig dormint tots els dies amb el nen... i menys si penso q li pot fer tenir por despres...però cada nen es un mon i reacciona de una manera quan hi ha canvis a la seva vida.

Jo crec que, independentment de si han dormit amb els pares o no, tots el nens tenen por en algun moment. O no recordeu monstres o el que sigui a sota del llit o a dins de l'armari? Jo mai vaig fer collit amb els meus pares (bé, sí que recordo anar-hi puntualment, però el que s'entén per collit habitual, no), i aquestes pors les he tingut. No crec que el collit les hagi provocat, trobo que són força normals, no?
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
rateta2013
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm

EntradaAutor: rateta2013 » dc. abr. 09, 2014 11:35 am

Jo el collit amb nens grans trobo que deu ser molt incòmode. Però si "està bé" o "està malament" no té resposta. És un tema molt cultural. La meva mare va dormir durant anys amb la seva àvia, aleshores era normal fer-ho si les àvies eren vídues. I en molts països els germans dormen al mateix llit fins ben grans.

El collit no et fa depenent ni independent. La independència té molts més factors. El que seria contraproduent és forçar el collit, igual que ho és forçar que dormin sols si tenen por.

De totes formes, amb 4 anys jo començaria a muntar-li una habitació, decorar-la juntament amb la nena, que hi jugui i la faci seva..i amb els temps hi comenci a dormir. Si es desperta, sempre pot venir al teu llit, però almenys es començaria a acostumar a que té un llit propi.

Per cert!!! Fer collit no vol dir que no pugui anar de colònies. El meu fill va anar de colònies als 5 anys i tot i que ja no feiem collit, sí que estava acostumat a que jo l'acompanyés a dormir, anés al seu llit si es despertava, etc, i les colònies van anar estupendament. La única nena que ho va passar malament és una nena que a casa seva son super estrictes amb el tema de dormir i mai havia fet collit, però era molt poruga.
Eduard 2005
Arnau 2014

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::