estic traumant al meu fill?

Els hàbits de dormir.
turuleta
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

estic traumant al meu fill?

EntradaAutor: turuleta » dv. ago. 23, 2013 11:34 am

Hola marones!
no és un post de polémica. és un post de socors. personalment no vull optar per un mètode tipus esivill que deixi al nen sol al bressol i que plori x minuts.
faig teta i collit. les nits són tranquils, es desperta molt però s'adorm ràpid a la teta. i encra que es desperti 10 vegades, a mi m'està bé.
ara...adormir-lo és una altre història! ja us dic que a mi no em va deixar-lo plorar, així qe el bressolo, plora, el poso a la hamaca, plora, li dono teta, plora, m'estiro amb ell al llit a fer-li mimos, plora, a la manduca, plora.... puf. toooooooootes les siestes i la nit és un drama. dic que això deu ser pitjor que 'estivill pq com a minim amb l'estivill estan sols, a mi em plora el crio en braços! és molt frustrant intentar adormir-lo pacíficament i que no funcioni... a algú més li passa que el nen plori per anar a dormir? és que al final tan plorar millor que plori sol no?
Imatge
Imatge
Nubuis
:: tigre
Entrades: 756
Membre des de: dg. oct. 21, 2012 9:48 am

Re: estic traumant al meu fill?

EntradaAutor: Nubuis » dv. ago. 23, 2013 11:54 am

Buf! sé bé el q expliques... Nosaltres fa un parell d mesos q hem provat d variar l'hora, i el cert és q hi hem notat millora i es posa menys nerviosa per adormir-la... abans ens hi posàvem a quarts d deu del vespre, i ara a les 19h ja ens n'anem al llit (tb fem collit!), i ens estirem juntes (o junts pq el pare tbshi sol afegir), fem la sessió d carícies i jocs, i ella arriba un moment q es tomba, s'aferra al meu cos i comença el seu càntic d la son (és a dir, es canta "rrrrrr").... aleshores, li cantem mentre l'anem bressolant, i acaba adormint-se... d vegades triguem més i d vegades menys, però ja no hi sol haver llàgrimes...avançar l hora d anar al llit ens ha funcionat bastant!

Ah, i edito pq d ben segur q tot el fas sempre és millor q no pas deixar q plori sol!! ho sabem!
bertian
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dv. ago. 23, 2013 11:57 am

Jo personalment penso que millor que plori amb tu i no sol... si plora és que ho està passant malament, segurament és com la meva filla que no li agrada anar a dormir (cal dir que amb el temps això va millorant molt!) i si ho està passant malament necessita el teu consol, necessita que estiguis amb ell...
El teu fill encara és molt petit i és normal que li costi adormir-se. Ja sé que s'ha dit molt per aquest forum, però el llibre de la Rosa Jové "Dormir sense llàgrimes" va molt bé per entendre les diferents fases del son per les que passen els nens.
Poc a poc veuràs que cada cop és més fàcil. La meva ara té 2 anys i tot i que encara pren pit i jo la faig adormir així moltes vegades, cada vegades és més capaç d'adormir-se sola, això si, amb la meva presència, però sense fer res de res!
Ànims i paciència, tot acaba passant!! :-o00m
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dv. ago. 23, 2013 12:06 pm

Gràcies per les respostes...jo crec que no vol perdre el temps dormint.que es més divertits fer la croqueta ,pujarse al moble...com si x ell fos una pèrdua. De temps...quan està relaxat llavors xuma i sadorm.i...pero el drama està en relaxarlo.i jo no li puc posar tan aviat a dormir pq dorm entre vuit i deu hores.així que anant entre nou i deu,. Ens llevem tots entre sis i set...buf.tb depèn,si dormissim més a la siesta,dorm menys a la nit
Imatge
Imatge
rundi
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

EntradaAutor: rundi » dv. ago. 23, 2013 1:53 pm

Hola,
Jo també et diria que provis de canviar l'hora! La meva filla quan era petitona plorava moltíssim abans que no queia rendida. Fins els 5 mesos ben bé... Fins que vaig descobrir que ella hi havia un moment que tenia son, i si aquest moment passava, llavors es posava molt nerviosa i de la mateixa son era incapaç d'adormir-se... plorava tant que ma mare encara s'enrecorda dels plors!
Vaig esbrinar que cada tres hores necessitava una mica de dormir...
Intenta veure quines són les seves necessitats de son, i adapteu-vos una mica al seu ritme a veure si millora...
Sort i paciència!
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » dv. ago. 23, 2013 1:59 pm

turuleta, jo també penso que si ha de plorar millor acompanyat que sol, almenys d'alguna manera se sent recolzat i segur que es relaxa "més ràpid". La meva no plora, però quan és l'hora d'anar a dormir a la nit, li ve la xerrera, té 15 mesos i comença a explicar coses a la seva manera, a fer sons, a cridar a tota la família, a mi em fa riure i em costa força que es relaxi. També és cert que li encanta jugar i estar amb nosaltres i si fos per ella mai troba el moment d'anar a dormir. És cert que jo cap a les 9 notu que li agafen els 5 minuts de son perquè badalla i es frega els ulls, segurament si la poses a dormir llavors aniriem millor, però ara que estem de vacances sopem tots tres junts i fem uns horaris una mica així. Jo temo una mica al setembre quan torni al cole, a veure com anirà. Crec que avançar una mica els horaris sovint va bé, els nens quan estan "passats de voltes" costen més de relaxar i la calor tampoc ajuda. En fi ànims...a veure si trobes la solució.
Nubuis
Entrades: 756
Membre des de: dg. oct. 21, 2012 9:48 am

EntradaAutor: Nubuis » dv. ago. 23, 2013 2:04 pm

Rundi, m'has fet pensar força.... és cert q és important caçar al vol aquests moments en q la criatura té son, pq sinó després es poden inquietar molt d la mateixa son...

Turuleta, potser no es tracta q a les 19h s'adormi ja.. nosaltres a les 19h ja la posem al llit (i molts cops acabem sopant a l'habitació i tot, o fem torns ambel meu marit)... d vegades fins a les 21h o quarts de 22h i tot no se'ns adorm, però hem observat q si des d les 19h estem ja al llit és més fàcil... però cada criatura és un món, així q...

Ah, tb vam llegir el llibre d la Rosa Jové i ens va fer servei per entendre els seus cicles d la son!

Bé, sigui com sigui, molta sort i paciència!! zz:-)
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dv. ago. 23, 2013 2:32 pm

A veure que us segueixo explicant...ell està jugant i gatejant i aixecant.se,però llavors es frega els ulls o badalla o xiscla emocionat,com mescansat està més excitat està.i jo penso,és hora de dormir.li explico el començo a bressola pq es relaxi i llavors és quan comença a plorar.pq se n'adona de que el vull posar a dormir!jo crec que les hores que té son li veig clar,cada dues o tres hores necessita dormir.al matí recent llevat a la hora i mitja necessita dormir.
Imatge
Imatge
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dv. ago. 23, 2013 2:57 pm

Durant el primer any els nens canvien tant que quan ja tens una rutina instaurada de cop i volta la canvien. A cada etapa he hagut d'adaptar-me a les seves necessitats. Per exemple, als 4 mesos em demanava dormir a les 7 de la tarda. Tot bé fins que va aprendre a gatejar, la feinada era meva per fer-lo dormir perquè volia gatejar... Tancava les llums i posava música relaxant. Les migdiades sempre varen ser un problema. Ha sigut fer l'any i fer la mega migdiada de 2 hores sense forçar-lo.
Jo crec que com més els respectem aquests canvis durant el primer any de vida menys boges ens tornem les mares.
Sempre procuro que hi hagi una rutina de dormir per a que quan sigui més gran no pensi que és un catxondeo l'hora d'anar a dormir, però aquest primer any és diferent. Et recomano molt el llibre de la Rosa Jové.
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dv. ago. 23, 2013 5:29 pm

Turuleta, el meu quan tenia mig any tb es despertava moltes vegades, dormia poc de dia, no volia anar a dormir,... Això si, a la nit, a la teta es calmava "ràpid".

El portàvem a dormir cap a les 21:30 (sopàvem els tres junts), i abans de les 7am ell ja estava totalment despejat. Esperàvem a que fes el que dius: gratar-se els ulls, fer algún símptoma de son,...

un dia, cansats de despertar-nos cada hora i mitja, vam provar a portar-lo a dormir ABANS que ell "ho demanés". Cap a les 19:30-20:00, anàvem cap a l'habitació, el canviàvem, tot suavitat, i al llit amb la llum apagada. Vam pensar que si es despertava a les 5am, però feia una nit més llarga, ja ens estava be...
I... Oli en un Llum!! Ni va plorar quan el portàvem cap a l'habitació, ni quan el vaig posar al pit, i a més, va començar a fer nits amb menys despertars i mantenint l'hora de llevar-se a les 7!!

Prova-ho! Potser a tu no et serveix, però no perds res!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dg. ago. 25, 2013 7:47 am

I fent pit no s'adorm? Vull dir, quan veus que comença a arribar l'hora que esrà cansat... Donar-li pit i que s'adormi al menjador amb vosaltres... Potser no li agrada el tema que quan s'adorm ha d'anar a l'habitació. En canvi si s'adorm on sou vosaltres... No sé eh, és una idea.
Imatge
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dg. ago. 25, 2013 10:24 am

Noooo,és aquest en part el meu drama...a la teta ja no se mhi adorm.si el relaxi a la manduca o passejant o com sigui llavors si fa teta i sadorm,però fent teta no passa de menjar a relaxarse.i el relaxarlo.i es tan difícil amb tanta energia com té...
Imatge
Imatge
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dl. ago. 26, 2013 10:44 am

turuleta, no et preocupis.... si tu el veus que té salut i no plora per un altre motiu que el neguiteja físicament....tranquil•la...... com ja t'han comentat (crec que mdemare), ens hem d'anar reinventant cada dia, i el que avui funciona demà no.
Pensa que està descobrint el món i té tantes coses per aprendre que dormir li deu semblar una pèrdua de temps :love:
Paciència i deixar una mica que ell et vagi guiant. El nostre fill, el dia que feia 2h seguides podíem tocar campanes i per acabar-ho d'arrodonir va haver-hi una temporada que es despertava a les 4-5 de la matinada i FESTA!!!! tenia unes ganes de jugar boges, no compatibles amb horaris laborals.... però ell no n'entenia de les nostres presses ni dels nostres plans ... ell simplement, livin' la vida loca, tu!!!! :-D
Si es desperta i veus que no té intenció de dormir, més val que “juguis” amb ell una estona i arribarà un moment en que voldrà tornar a dormir. Total, tampoc no pots dormir...doncs rema a favor del corrent i al menys us estalvieu els plors i tota l'energia que dediques a "fer-lo" dormir, la pots transformar en relaxar-te tu també i gaudir d’aquest moment amb el teu fill, mentre esperes el dia que canviï la situació, que canviarà segur quan menys t'ho esperes.

Molta sort i molta paciència i amor :love:
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dl. ago. 26, 2013 10:56 am

Entrerius,estic d'acord amb tu.si es despertes la nit jugaria amb ell,o em llevaria a les sis com a vegades ja faig...pero no es aquest el meu problema,per sort ell empalma bé amb teta...el problema és adormirlo per la siesta i primera de la nit.gracies pels ànims igual
Imatge
Imatge
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dt. ago. 27, 2013 4:44 pm

la meva filla tb es de les que li costa adormir-se, sense anar mes lluny avui hem estat una hora per començar la migdiada. si q tinc la sort que ara ja no plora, pero quan era mes petita si que ho feia.
una cosa q em funciona a vegades es no centrar-nos en dormir i a vegades ni en relaxar. simplement canviem el tema, per exemple, ens posem a mirar cotxes per la finestra, o a mirar un conte. ara estic provant d'explicar-li contes en comptes de mirar-lo per si les imatges tambe l'esveren. amb aixo vull dir que potser una distraccio que no l'esveri, sino que el relaxi sense saber-ho funciona. i quan ja li ha passat una mica el subidon, llavors el pit potser pot acabr la feina.
aixo de provar de prtar-la abans que mostres signes de son, per nosaltres era un fracas :( nomes em funcionava preguntar-li a ella si volia anar a dormir i quan deia que si ella mateixa deia bona nit al seu pare i anava cap al llit.
anims i paciencia, ja anireu trobant els trucs!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dt. ago. 27, 2013 5:01 pm

Gràcies carbassseta.ara m'estic al llit amb ell.va fent croquetes,ara plora,ara riu,ara xiscla,ara xuma...fins que arriba un moment que xuma x dormir.pero han passat quarantacinc minuts ben bons...pero jo no em poso tan nerviosa ni mhi deixo lesquena passejant.lo.ja dic em seria igual bressorar.lo si funciones,però no funciona i plora igual.posats a plorar millor al llit fent croquetes mentre jo li faig petons i carones que partint.me l'esquena i desmoralitzadora....
Imatge
Imatge
montsekit
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

EntradaAutor: montsekit » dc. ago. 28, 2013 1:41 pm

El Jan també plorava, va ser canviar l´hora i mai més! Arribava a l´hora de dormir massa esgotat. Vem anar tantejant, i al final comencem neteja, etc... a 1930 i a les 20:00-2015 zzzzzzzzzzzzzzzz
Això de nit, de dia no hi ha horari, dorm quan vol fins ara.
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dv. ago. 30, 2013 11:07 pm

ben fet, turuleta! a mi avui m'ha costat dues hores...a veure si aviat anem agafant el ritme!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Margoia
:: puça
:: puça
Entrades: 43
Membre des de: dc. maig 01, 2013 11:51 am

EntradaAutor: Margoia » ds. ago. 31, 2013 5:35 pm

Tu ruleta, ja coneixes que en Nil també és de mal dormir. Així com tothom diu que és important posar-lo a dormir al primer senyal de son a nosaltres això no ens funciona, ell es frega els ulls i baralla pràcticament des de que s'acabà de llevar, però si el vols fer dormir no hi ha manera, es mou, mira per tot arreu i tot i que no plora es va neguiteja nt cada cop més. En canvi, si esperem a que faci prop de 2 hores que s'ha despertat de la migdiada anterior s'adorm relativament bé, amb la teta i passejant alhora o passejant i amb pipa amb el papa. Amb la teta assentada poques vegades s'adorm, necessita que el passegi alhora que xuma, no sé si ho has provat. I això si, una estona abans de fer-lo dormir fem coses tranquil.les, com cantar cançons (li agraden molt) o passejar mirant cosetes i cantant, però no li dic pas que anirem a dormir. A vegades quan veu que anem a l'habitació i està més fosc somia una mica perquè veu que anem a dormir, però de seguida li passa perquè té son.
Ara se m'ha despertat, ja continuaré en un altre moment.
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dc. nov. 06, 2013 10:04 am

EI crec que ue es just que escrigui avui amb. Bones notícies....des de fa un m es aprox es una delícia adormir el meu nen.a la teta que la demana ell i tot i en 10min sha adormit.tb li poso música de dia o li cantó a la nit,però shan acabat els plors.m'encanta.mhe incorporarà la feina i ara qui tenen plors són els iaios,que es troben com jo fa un mes,que no hi ha manera que dormir tot i tenir són.plora i ells s'estressen,i quan s'adorm només dura trenta minuts i no descansa i es lleva de males uva pobret.em fa patir la sogra,que diu que el deixarà plorar fins que rebenti.espero que no sigui capaç
Imatge
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::