Dilema: dues nits sense la mama
- MamaMón
- :: puça

- Entrades: 38
- Membre des de: dj. maig 02, 2013 2:16 pm
- Ubicació: Barcelona-Sants
- Contacta:
Dilema: dues nits sense la mama
Hola,
tinc un nen de gairebè 11 mesos. Complirà l'any al Juny. Pren pit i fem collit. Aquest Agost anem de visita amb els avis i ens agradaria aprofitar i marxar un parell de nits nosaltres sols (deixant al nen amb els avis). Encara no l'he deixat cap nit amb ningú i està força "enganxat" a la teta durant les nits i sembla ser que és el que l'ajuda a calmar-se i conciliar la son, malgrat també tenim nits mogudetes que no es desprèn del pit i dorm tirades molt curtes.
Per una banda m'agradaria marxar i fer una mica de "vida de parella" però em fa molta cosa deixar-lo així de sobte sense haver establert prèviament alguna altra pauta que l'ajudi a dormir sense pit (tampoc sé quina podria fer ni com, ja que de moment ja ens va bé així).
El fet de pensar que ho pot passar molt malament em genera dubtes i no podria marxar tranquil.la sabent que el nen és molt probable que es neguitegi per no tenir ni la mama ni el papa ni, sobretot, la teta.
M'agradaria em poguessiu donar la vostra opinió al respecte, ja que és un dilema!!
Moltes gràcies
MamaMón
tinc un nen de gairebè 11 mesos. Complirà l'any al Juny. Pren pit i fem collit. Aquest Agost anem de visita amb els avis i ens agradaria aprofitar i marxar un parell de nits nosaltres sols (deixant al nen amb els avis). Encara no l'he deixat cap nit amb ningú i està força "enganxat" a la teta durant les nits i sembla ser que és el que l'ajuda a calmar-se i conciliar la son, malgrat també tenim nits mogudetes que no es desprèn del pit i dorm tirades molt curtes.
Per una banda m'agradaria marxar i fer una mica de "vida de parella" però em fa molta cosa deixar-lo així de sobte sense haver establert prèviament alguna altra pauta que l'ajudi a dormir sense pit (tampoc sé quina podria fer ni com, ja que de moment ja ens va bé així).
El fet de pensar que ho pot passar molt malament em genera dubtes i no podria marxar tranquil.la sabent que el nen és molt probable que es neguitegi per no tenir ni la mama ni el papa ni, sobretot, la teta.
M'agradaria em poguessiu donar la vostra opinió al respecte, ja que és un dilema!!
Moltes gràcies
MamaMón

Tata Inti: criança, joc i creativitat
Re: Dilema: dues nits sense la mama
Demanes opinió, eh? :P
Et queden moooolts anys per fer vida de parella (i els que ja deus portar). Durant un temps limitat jo aprofitaria per fer "vida de família radical". Un dia segur que el teu petit estarà preparat per estar sense vosaltres i estalviant-vos dubtes, pors i neguits.
Et queden moooolts anys per fer vida de parella (i els que ja deus portar). Durant un temps limitat jo aprofitaria per fer "vida de família radical". Un dia segur que el teu petit estarà preparat per estar sense vosaltres i estalviant-vos dubtes, pors i neguits.
- Formigueta
- :: puça

- Entrades: 16
- Membre des de: dl. gen. 17, 2011 9:32 pm
Jo penso el mateix que la companya, de vida en parella en podras fer molts anys! Si dius q esta tan enganxat a tu i a la teta, potser val la pena esperar,vos una mica i mes no sent cap urgencia. La meva va fer pit fins el 12 mesos i no la vaig deixar i ara que te 20 mesos, le deixat ab la meva mare en comptades ocasions x descansar una nit sencera...i aixo q viu al costat d casa nostra. Crec q sent aixi tampoc disfrutaries, al contrari. Petits nomes ho seran una vegada, aquesta es una fase que com a familia que s,ha de passar...
Jo penso el mateix que les companyes!!Aprofita ara per estar amb el peke, quan sigui mes gran tindras temps per fer vida de parella perque algun dia es quedara a dormir a casa d'algun amiguet.
El meu nen fara 16 mesos i nomes el vaig deixar 3 nits a casa els meus pares quan vam marxar de lluna de mel a Paris( tenia 9 mesos).
El meu nen fara 16 mesos i nomes el vaig deixar 3 nits a casa els meus pares quan vam marxar de lluna de mel a Paris( tenia 9 mesos).
Jo penso el mateix. Ara hem d`aprofitar de dormir amb ells. Jo amb 2 anys i no hem passat cap nit separats, ni m`ho plantejo!
- alfonsoicecilia
- :: granota

- Entrades: 223
- Membre des de: dc. maig 25, 2011 6:47 pm
La veritat és que nosaltres no fem collit (ho vam provar però ens era incòmode, sobretot a la nena
) ni fem teta i tampoc ens plantegem deixar-la de nit amb ningú. De fet tampoc solem fer-ho de dia i ens les apanyem perquè sempre hi sigui el papa o la mama...i a les nits mai ha marxat cap dels membres de la família des de que ella va néixer.
És una cosa que hem parlat i que creiem que quan sigui grandeta, que ella sàpiga parlar i relacionar-se bé (i sobretot que ja no es desperti de nit) potser serà ella mateixa qui es vulgui quedar amb els iaios o amb els cosins o amb qui sigui.
De moment, nosaltres no ho hem necessitat i per tant no s'ha donat el cas.
És una cosa que hem parlat i que creiem que quan sigui grandeta, que ella sàpiga parlar i relacionar-se bé (i sobretot que ja no es desperti de nit) potser serà ella mateixa qui es vulgui quedar amb els iaios o amb els cosins o amb qui sigui.
De moment, nosaltres no ho hem necessitat i per tant no s'ha donat el cas.
Nosaltres no el vam deixar fins que va tenir 2 anys i mig. I vida de parella n'hem fet poca, i ens ha afectat. Si està enganxat al pit i s'adorm així, pot ser tota una aventura pels avis. I no sé si disfrutaríeu de la vida de parella patint. Heu provat ja a deixar-lo durant el dia? Vull dir que per fer vida de parella no cal passar nits fora (tot i que dóna més de si). Però es pot fer un cine, anar a dinar fora, passejar els dos. I tornar a temps de la nit, per no destorbar-li el son al pobret.
És complicat, a nosaltres ens està costant agafar el ritme de parella, per què el nen és el centre del nostre món, planifiquem tots els dies i caps de setmana pensant en ell, en el que li agrada i quedem amb altres parelles amb nens per què disfruti. Però deixem de banda massa fàcilment la parella, i sí, segurament tenim tota la vida per ser parella, però és massa fàcil perdre la connexió com a parella i acabar convertint-se en uns pares molt bons i que desapareixi la parella.
No sé si t'he ajudat, però si et serveix, el meu consell seria busca espai per la parella ara sense que afecti massa al nen, i si no t'agrada el model de dormir amb mi, ves canviant-lo poc a poc, però no per què vulguis passar dues nits en parella. No descuideu la parella, que és l'origen de la família.
És complicat, a nosaltres ens està costant agafar el ritme de parella, per què el nen és el centre del nostre món, planifiquem tots els dies i caps de setmana pensant en ell, en el que li agrada i quedem amb altres parelles amb nens per què disfruti. Però deixem de banda massa fàcilment la parella, i sí, segurament tenim tota la vida per ser parella, però és massa fàcil perdre la connexió com a parella i acabar convertint-se en uns pares molt bons i que desapareixi la parella.
No sé si t'he ajudat, però si et serveix, el meu consell seria busca espai per la parella ara sense que afecti massa al nen, i si no t'agrada el model de dormir amb mi, ves canviant-lo poc a poc, però no per què vulguis passar dues nits en parella. No descuideu la parella, que és l'origen de la família.
MamaMon, jo trobo, contra el que diuen algunes companyes, que als 14 mesos que tindrà el teu nen a l'agost el més normal és que ja no necessiti adormir-se amb la mare. D'aquí a l'agost teniu prou temps perquè s'hi acostumi. Si anés a la guarderia, com tants menuts d'aquesta edat, bé que faria la migdiada sense estar agafat al mugró de la mare. Es pot habituar a agafar el son sense tu, uns quants dies al braç del pare o l'àvia (o envoltat amb el braç del pare o l'àvia, al llit gran) i més endavant al llitet, amb unes carícies, unes cançons de bressol i un peluix, després d'un sopar substanciós perquè tingui molta son. Als que fan servir xumet els és més fàcil, però no és indispensable.
Com suggereix helljedi, la relació de parella s'ha de cuidar bé. I no solament per vosaltres sinó pel fill, que quan ho pugui entendre voldrà que els seus pares s'estimin molt. Però és que això de no tenir agafat el costum d'adormir-se sense la mare té un altre inconvenient greu: quan una nit, per qualsevol emergència, no puguis ser a casa al vespre, se sentirà abandonat.
Com suggereix helljedi, la relació de parella s'ha de cuidar bé. I no solament per vosaltres sinó pel fill, que quan ho pugui entendre voldrà que els seus pares s'estimin molt. Però és que això de no tenir agafat el costum d'adormir-se sense la mare té un altre inconvenient greu: quan una nit, per qualsevol emergència, no puguis ser a casa al vespre, se sentirà abandonat.
Penso com la resta, el nostre fill té 16 mesos i no l'hem deixat mai per la nit, de dia alguna tarda per la feina i en tot aquest temps un matí per anar a un spa 3 hrs. Crec que si la parella és forta hi serà quan el teu bebé ja no sigui dependent, a més que jo ara no puc concebir una escapada sense ell...ell es qui fa que les coses siguin emocionants! Ja tindràs temps d'estar sola amb la parella però el teu fill mai més serà petit...

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???
http://www.elfildenjan.blogspot.com
Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit
nacristai ha escrit:Penso com la resta, el nostre fill té 16 mesos i no l'hem deixat mai per la nit, de dia alguna tarda per la feina i en tot aquest temps un matí per anar a un spa 3 hrs. Crec que si la parella és forta hi serà quan el teu bebé ja no sigui dependent, a més que jo ara no puc concebir una escapada sense ell...ell es qui fa que les coses siguin emocionants! Ja tindràs temps d'estar sola amb la parella però el teu fill mai més serà petit...
No hi estic d'acord, però el que no entenc és que dius que el teu fill té 16 mesos i al peu de l'escrit hi posa que en tens un de tres anys i un d'acabat de néixer o a punt de néixer. En què quedem?
- Cabana
- :: tortuga

- Entrades: 349
- Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
- Ubicació: Al país de la Tramuntana
Això de "fer vida de parella" em fa gràcia. Encara que tinguem fills mai deixem de ser una parells, i aquest concepte de deixar el nen/ amb algú per poder passar dues nits "com a parella" es un constructe social molt nou, una manipulació que ens han introduït al cap, una falsa necessitat. MAi en tota la història de la humanitat a ningú se li ha acudit això que els bebès facin nosa per fer vida de parella o, parlant clar, anar de "sopar romàntic" (una altra invenció del s.XX i fotre un clau.
Qui digui que un nen amb 14 mesos ja no té perquè estar lligat a la mare o necessitat l'escalfor materna per adormir-se crec que està desnaturalitzat ( i haurà vist molts capítols de mujeres desesperadas i sèries per l'estil ). El més natural i millor pels bebès i pels nens es cobrir les seves necessitats i, si necessita la mare es per alguna cosa.
No deixeu de ser parella per tenir un fill, ni perdeu l'estatus ni res per l'estil. I per tenir intimitat no cal deixar-lo a casa de ningú, sinó mai cap de nosaltres hagués tingut germans ni germanes.
A més, tu mateixa dubtes de deixar-lo perquè el teu instint et diu que no ho facis i, francament, el millor es seguir el que ens diu l'instint maternal i no deixar-lo si saps que no podràs deixar de pensar en ell, en si haurà sopat, es podrà adormir, etc...
Sento si soc expeditiva, però estic cansada de veure com tenim el cap menjat per conceptes tòxics que ens alienen de la nostra naturalesa.
Qui digui que un nen amb 14 mesos ja no té perquè estar lligat a la mare o necessitat l'escalfor materna per adormir-se crec que està desnaturalitzat ( i haurà vist molts capítols de mujeres desesperadas i sèries per l'estil ). El més natural i millor pels bebès i pels nens es cobrir les seves necessitats i, si necessita la mare es per alguna cosa.
No deixeu de ser parella per tenir un fill, ni perdeu l'estatus ni res per l'estil. I per tenir intimitat no cal deixar-lo a casa de ningú, sinó mai cap de nosaltres hagués tingut germans ni germanes.
A més, tu mateixa dubtes de deixar-lo perquè el teu instint et diu que no ho facis i, francament, el millor es seguir el que ens diu l'instint maternal i no deixar-lo si saps que no podràs deixar de pensar en ell, en si haurà sopat, es podrà adormir, etc...
Sento si soc expeditiva, però estic cansada de veure com tenim el cap menjat per conceptes tòxics que ens alienen de la nostra naturalesa.
Maria V. ha escrit:nacristai ha escrit:Penso com la resta, el nostre fill té 16 mesos i no l'hem deixat mai per la nit, de dia alguna tarda per la feina i en tot aquest temps un matí per anar a un spa 3 hrs. Crec que si la parella és forta hi serà quan el teu bebé ja no sigui dependent, a més que jo ara no puc concebir una escapada sense ell...ell es qui fa que les coses siguin emocionants! Ja tindràs temps d'estar sola amb la parella però el teu fill mai més serà petit...
No hi estic d'acord, però el que no entenc és que dius que el teu fill té 16 mesos i al peu de l'escrit hi posa que en tens un de tres anys i un d'acabat de néixer o a punt de néixer. En què quedem?
Maria t'agraïria que si no saps de que parles no diguis res. Crec que he estat educadíssima. Aquest fill que parles tant que t'hi fixes posa els dies que fa que li vam dir adéu, el meu 1er fill va morir fa 3 anys, 2 mesos, 1 setmana i 2 dies, que és exactament el que posa, així que suposo que quedem en que m'has fet un mal de manera gratuita, molt agraïda Maria sobretot quan repeteixo he estat educada i correcta en el meu escrit.

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???
http://www.elfildenjan.blogspot.com
Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit
- Tarma
- :: girafa

- Entrades: 2041
- Membre des de: dj. gen. 29, 2009 2:23 pm
- Ubicació: ahora Badia del Valles, pero siempre de Sabadell
Hola MamaMón
Yo estoy de acuerdo con la mayoria, para hacer relación de pareja siempre hay tiempo y podeis hacer escapadas durante el día ;)
Yo tarde 19 meses en dejar a mi hija mayor y lo hice porque nacio la pequeña. Ahora que tien 3,5 y 2 ellas son las que piden irse a dormir a casa de los yayos
Así que por experiencia propia disfruta de esos momentos que no se repiten y son únicos :D
Nacristai :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Yo estoy de acuerdo con la mayoria, para hacer relación de pareja siempre hay tiempo y podeis hacer escapadas durante el día ;)
Yo tarde 19 meses en dejar a mi hija mayor y lo hice porque nacio la pequeña. Ahora que tien 3,5 y 2 ellas son las que piden irse a dormir a casa de los yayos
Así que por experiencia propia disfruta de esos momentos que no se repiten y son únicos :D
Nacristai :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Déu ni do, Maria, com t'has retratat...
Primer, i sense excusa, per dir res sobre la nacristai, quan, només que t'hi fixis en el ticker no caldria dir res d'això...
Podries pensar una mica abans d'atacar gratuïtament a una persona, quan, a més, el que opina, ni va ni ve si té un fill o en té tres. Pots fer mal, no sé si n'ets conscient...
I segon, segons tu un nen amb 14 mesos no nevessita la mare per dormir... És la teva suposo, però jo penso com la majoria. La parella hi serà sempre, però el teu fill només serà petit una vegada, i val la pena aprofitar-ho, segur que amb 14 anys no vol dormir amb la mare.
Un consell, ves en compte què dius i a qui, si més no, si t'has fixat en el ticker, almenys fixa't què posa i no només el temps. Per desgràcia, la nacristai no és la única que ha hagut de passar aquest tràngol al socpetit, i aquesta pixada fora de test, segur que se't repeteix si no vigiles...
Primer, i sense excusa, per dir res sobre la nacristai, quan, només que t'hi fixis en el ticker no caldria dir res d'això...
Podries pensar una mica abans d'atacar gratuïtament a una persona, quan, a més, el que opina, ni va ni ve si té un fill o en té tres. Pots fer mal, no sé si n'ets conscient...
I segon, segons tu un nen amb 14 mesos no nevessita la mare per dormir... És la teva suposo, però jo penso com la majoria. La parella hi serà sempre, però el teu fill només serà petit una vegada, i val la pena aprofitar-ho, segur que amb 14 anys no vol dormir amb la mare.
Un consell, ves en compte què dius i a qui, si més no, si t'has fixat en el ticker, almenys fixa't què posa i no només el temps. Per desgràcia, la nacristai no és la única que ha hagut de passar aquest tràngol al socpetit, i aquesta pixada fora de test, segur que se't repeteix si no vigiles...
- Tarma
- :: girafa

- Entrades: 2041
- Membre des de: dj. gen. 29, 2009 2:23 pm
- Ubicació: ahora Badia del Valles, pero siempre de Sabadell
Maria V. ha escrit:nacristai ha escrit:Penso com la resta, el nostre fill té 16 mesos i no l'hem deixat mai per la nit, de dia alguna tarda per la feina i en tot aquest temps un matí per anar a un spa 3 hrs. Crec que si la parella és forta hi serà quan el teu bebé ja no sigui dependent, a més que jo ara no puc concebir una escapada sense ell...ell es qui fa que les coses siguin emocionants! Ja tindràs temps d'estar sola amb la parella però el teu fill mai més serà petit...
Maria V. antes de decir cosas así y basarte en el ticker leelo bien porque puedes hacer muchp daño y la persona a la que se lo haces no se lo merece.
Bravo Maria V. T'has cobert de glòria! Vigila si et plau, com ja t'han dit, has fet molt de mal a una dona maravellosa i encara millor mare! Abans d'acisar de res et recomano que llegeixis i t'informis..
A banda d'això, no puc estar més en desacord amb tú, al meu nen no el dorm l'àvia ni borratxa, per això estic jo i el seu pare, tu com ets àvia suposo que ho veus des d'un altre punt de vista, no? I el dia que l'hagi de deixar per emergència estic segura que no se sentirà abandonat, ell no coneix aquesta sensació perque mai l'ha viscut, mai no he volgut que un peluix o un altre persona em substitueixi.
I tornant al tema del post, el meu fill també té 16 mesos i no crec que sigui moment de deixar-lo, ja tindrem temps! A més si el teu instint ja t'ho està dient!
Maria V. ha escrit:MamaMon, jo trobo, contra el que diuen algunes companyes, que als 14 mesos que tindrà el teu nen a l'agost el més normal és que ja no necessiti adormir-se amb la mare. D'aquí a l'agost teniu prou temps perquè s'hi acostumi. Si anés a la guarderia, com tants menuts d'aquesta edat, bé que faria la migdiada sense estar agafat al mugró de la mare. Es pot habituar a agafar el son sense tu, uns quants dies al braç del pare o l'àvia (o envoltat amb el braç del pare o l'àvia, al llit gran) i més endavant al llitet, amb unes carícies, unes cançons de bressol i un peluix, després d'un sopar substanciós perquè tingui molta son. Als que fan servir xumet els és més fàcil, però no és indispensable.
Doncs jo no estic gens d'acord amb el que dius. No trobo gens normal que un BEBÈ de 14 messos hagi après a estar sense la seva mare. No entenc que defensis que com que un dia pot haver-hi una emergencia, millor que ja sàpiga estar sense la mare. Doncs jo prefereixo que si hi ha una emergencia, aquella nit se senti "abandonat", que no pas que per si de cas, l'hagi deixat amb el pare o l'àvia moltes vegades perquè s'acostumi i així es senti abandonar per la mare més sovint. Aquest és el somni de moltes àvies, però ho sento molt per elles. NINGÚ pot substituïr una mare.
Jo tinc una nena que a l'agost farà 3 anys i un nen que també a l'agost farà 1 any. Es porten 23 messos i mig. Mira si en faig de vida de parella. I surto a sopar fora un cop per setmana. I mai els he hagut de deixar amb cap àvia per a fer això. Senzillament perquè no he de cuidar cap vida de parella perquè la vida de parella va cabar un 14 d'agost del 2010. I va néixer la vida de familia. I no la canviem per res del món.
T'has lluït! Primer de tot. Em pots explicar, en cas que el que has dit tu fos correcte, peque dir que tindre un fill de 16 messos exclou el fet de tindre un fill de 3 anys i un de recent nascut?
Lamentablement, no és el cas. La Nacristai fa més de 3 anys va haver de dir ADÉU al seu fill Jan, una experiència, que per desgràcia, moltes noies de per aquí han hagut de passar. Així que et recomano que vigilis el to en que dius certes coses o que almenys, t'informis bé sobre el que escrius.
MamaMón, jo estic d'acord amb les altres noies. La vida és molt llarga i ja hi haurà temps per fer vida de parella, com dius tu. El teu fill et necessita ara. A vegades a mi també m'entren ganes de marxar i desconectar uns dies, però quan alguna vegada que hem anat a dinar a casa ma mare i els hi hem deixat una estona per anar a comprar 4 coses i anar més ràpid, ja se'm feia massa llarg. Potser aquest any és un pèl massa aviat per marxar dos dies. Podeu escapar-vos un matí o una tarda. O un dia sencer però tornar a dormir....
El teu fill encara et necessita i el teu instint et diu que no és el moment, per això tens dubtes. Si creus que tu i el teu marit necessiteu temps sols, podeu anar fent estones, una tarda, un dia... Així veuras la dependencia del teu fill cap a tu, o la teva tranquil·litat en deixar el nen als avis.
Maria, reina, el mateix que la resta...crec que per donar la teva opinió no cal ferir a ningú! I més quan la nacristai no t ha faltat al respecte en cap moment, l únic que ha fet, igual que tu, és donar la seva opinió.
Amb la teva forma de respondre has fet sentir malament i has fet justificar a una persona que no s ho mereix, que és una gran persona i mare, a més de una gran amiga. Per tant, si us plau, vigila les paraules la propera vegada!
Mil petons nacristai!!! Muacks!!
Amb la teva forma de respondre has fet sentir malament i has fet justificar a una persona que no s ho mereix, que és una gran persona i mare, a més de una gran amiga. Per tant, si us plau, vigila les paraules la propera vegada!
Mil petons nacristai!!! Muacks!!
Bones
Tornant al fil inicial i deixant de banda comentaris molt desafortunats...jo no prendria cap decisió ara, d aquí a l agost pot canviar tot. Si veus que el teu nen el pots deixar i tu estàs tranquila i et ve de gust fes l escapadeta i si has d estar més intranquila que res doncs deixa-la per més endavant o com t han dit surt a sopar o a fer un dinaret.
A nosaltres com a parella ens funciona molt bé un cop a l any fer un viatget de solters que diem, sense el nostre fill. Acostuma a ser una nit i ell es queda molt content amb els avis i cosineta. Té tres anys. Cada parella és un món peró i no tothom ho veu igual o necessita el mateix.
Tornant al fil inicial i deixant de banda comentaris molt desafortunats...jo no prendria cap decisió ara, d aquí a l agost pot canviar tot. Si veus que el teu nen el pots deixar i tu estàs tranquila i et ve de gust fes l escapadeta i si has d estar més intranquila que res doncs deixa-la per més endavant o com t han dit surt a sopar o a fer un dinaret.
A nosaltres com a parella ens funciona molt bé un cop a l any fer un viatget de solters que diem, sense el nostre fill. Acostuma a ser una nit i ell es queda molt content amb els avis i cosineta. Té tres anys. Cada parella és un món peró i no tothom ho veu igual o necessita el mateix.
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Jo, com la Cabana, penso que si tens el dilema és pq tu mateixa no ho veus clar.
Fes cas al teu instint i acertaràs! Sigui el que sigui
I a la Maria V, ni cas!! S'ha retratat ella sola! Don't feed the troll!
Fes cas al teu instint i acertaràs! Sigui el que sigui

I a la Maria V, ni cas!! S'ha retratat ella sola! Don't feed the troll!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |