No vol anar a dormir!

Els hàbits de dormir.
ele83
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 24, 2011 4:17 pm

No vol anar a dormir!

EntradaAutor: ele83 » ds. ago. 18, 2012 6:51 pm

Hola,

Aqui una mare primerenca, amb molts dubtes sobre el tema del dormir i de la nit...

La Jana, que ara té garibé 8 mesos, no ha sigut una nena ploranera, ni que es despertés massa cops durant la nit, només els primers mesos ho feia un parell de cops, però des dels 3-4 mesos que només es despertav un cop, cap a les 4 de la matinada, i ara ja havia allargat fins les 5-6 de la matinada...més no. Però bè, el probema ve de que... no vol anar a domir!! No hi ha manera!

Tenim una rutina de bany, biberó, dormir...però no sembla que dóni resultat. Cap a les 20h la banyem, té son, es comença a fregar els ullets, li fem el bibe de cereals i sembla que es vagi quedant adormida, però quan anem cap a la seva habitació per posar-la a dormir, de cop,s'activa"! Està mig "grogui" i ja gairebé dormida, però es desperta, llavors té ganes de jugar, no para de donar voltes pel llitet, d'aixecar-se, sentar-se, a plorar si marxo de la habitació...I podem estar ben bé 1h - 1,5h per a què s'adormi, fent de tot, i hem provat vàries coses ja (donar-li bibe més tard, més aviat, llegir contes, cantar-li nanes, que hi vagi jo, el seu pare...i res. Inclus quan sembla que ja està dormida, es torna a despertar plorant...és com si no volgues dormir, vol cotinuar fent coses, jugant...

Algú s'hi ha trobat? Què podem fer? És que portem un parell de mesos així, no s'adorm fins a les 23h gairbé, i a les 5-6 ja es desperta, com a molt!!

Gràcies!!
msi251
:: granota
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dl. des. 13, 2010 11:00 am
Ubicació: barcelona

Re: No vol anar a dormir!

EntradaAutor: msi251 » ds. ago. 18, 2012 10:34 pm

uffff... el tema del dormir... jo no sé si et podré ajudarmolt. Nosaltres hem passat de els primers mesos, només es despertava per menjar, després es despertava molt sovint, després tardar 1,5-2 h en adormir-se i al cap de 20 minuts es despertava de nou, després remugar tota la nit, ara s'adorm ràpid però es segueix despertant.
a la conclusió que he arribat jo és que són etapes. ja sigui pq surten dentetes ( q la meva peque ho passa fatal), pq començen a caminar o simplement pq són molt enèrgics.
a mi el que hem va bé és seguir uns horaris. bany a les 8, després sopar i a dormir com a molt tard a les 9. el dia que hem passo de les 9... tardo mooolt en adormir.la encara que no s'aguanti dreta de la son que té.
pensa també que fa molta calor i igual que nosaltres, pot fer que els costi més agafar el son
Imatge
ImatgeImatgeImatge
Akanne79
:: rateta
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 2:22 pm

EntradaAutor: Akanne79 » ds. ago. 18, 2012 11:28 pm

Hola Ele83,
Estava llegint el teu mail i creia que parlaves de la meva peque. Des de els 3 mesos que s'adorm soleta (ara te 8,5) i des de els 4 que fa la nit sencera, però ara ens costa molt fer-la dormir. Mira, ahir la nit va adormir-se passada la 1 i s'ha despertat a les 7.15. Jo penso que es la calor i que ja es possa de peu, gateja i dona les primeres passes i crec que per a ella dormir es perdre el temps, així que aprofitem les migdiades per intentar dormir nosaltres també i espero que quan comenci la guarde poguem tornar a l'horari normal.
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dg. ago. 19, 2012 9:10 am

Aquí una altra que s'apunta al club! Pel que dieu, suposo que deu ser una fase més, si hi ha tants que els passa...

L'Arlet també ha sigut fàcil per dormir fins fa un mes més o menys, que tot i que veus que ja no pot més, la tia s'asseu i comença a xerrar soleta. Nosaltres dormim a la mateixa habitació, i fem collit amb la seva cuna enganxada al nostre llit. Doncs, quan la veig que no hi ha manera que s'adormi, tanco llums, i m'estiro amb ella. Li canto la cançó de Bona Nit dels Pets. A vegades en té prou amb una vegada, però gairebé sempre li he de cantar la cançó 5 vegades seguides, cada vegada més fluixet, i finalment, ben relaxada s'acaba dormint. Si deixo de cantar abans que estigui dormida, ella s'asseu i tornem a començar!

Ara, quan s'adorm, tot i despertar-se dos o tres vegades per mamar, i continuar dormint, després al matí es fan les 9, quarts de 10 o algun dia les 11 i ella seueix dormint des de les 11 de la nit, que és l'hora que va a dormir com a molt tard. Normalment anem al llit entre les 9 i les 10. El meu marit treballa en un restaurant i estic sola molts vespres. Si estic sola vaig més d'hora, si està el meu marit també allarguem una mica.

També he de dir que nosaltres no tenim rutines, no hem pogut establir-les pels horaris tan extranys que fem tant el meu marit com jo, així que ella va una mica al que li necessita el cos.

No em queixo, perquè a nosaltres en part ja ens va bé, encara que vagi a dormir més tard, si l'endemà es lleva més tard... A més, ara, quan comenci la guarderia, començarà a les 11 del matí, així que en principi tampoc l'haurem de despertar abans ni res...
ele83

EntradaAutor: ele83 » dg. ago. 19, 2012 9:27 am

Hola!!

Gràcies per les vostres respostes!!
Soleilua, jo també li canto la canço de Bona Nit dels Pets!!! Quina gràcia!! I sembla que estiguem parlant de la mateixa nena!! Això d'asseure's, xerrar, intentar posar-se de peu...és cada nit!! :
Akanne, jo també crec que la meva filla no vol dormir per que creu que deu ser perdre el temps...sempre vol estar "al tanto" de tot, qualsevol cosa li crida l'atenció, la despista...i també és que és molt activa, energica..de fet, el comentari general quan la gent la veu és : oh, quina nena mes inquieta, quina gràcia (si, gràcia molta, però és un cansament! :-o00m )
I el que comenteu de les fases...també ho he pensat...però quan no és una cosa ésuna altra: les dents (la Jana té les dos dententes de baix); la calor (en fa molta), que vol aprendre a posar-se de peu i aprfoita tots els moments que està al llitet de baranes; que ara toca una fase de dormir menys...en fi! Suposo que paciència.
A nosaltres la rutina ens va bé, sobretot per tenir horaris més o menys fixes, un ordre a casa, i per que si no cada dia aniriem a dormir més i més tard, i a veure qui s'aixeca per anar a treballar!! Pero tot i així, no som estrictes en horaris, sempre hi ha un intervat de 30-45 minuts, amunt i avall, en funció de si és dia de cada dia, divendres, cap de setmana...Per cert, la meva parella també treballa a l'hosteleria, i els dies que treballa de nits, també canvio horaris, ja que sola vaig més "de cul"...
Ja us aniré explicant...a veure com va!!

PEr cert, algú ha provat les infusions per a bebes? Em sembla que la marca Blevit i Nutiben tenen alguna cosa per dormir, però encara no he arribat a aquest punt...

Gracies.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dg. ago. 19, 2012 11:05 am

I si proves de banyar-la en una altra hora, però mantenint la rutina de dormir que tens establerta? La meva filla el banyar-la al vespre la feia "activar" en comptes de relaxar-se... al final la vaig començar a banyar abans de berenar i va ser la solució.

Tot i així aixó apunta a que és una fase... recordo que quan la nena estava tant neguitosa era perquè estava a punt d'assolir alguna cosa nova (com començar a gatejar o caminar...).
ele83

EntradaAutor: ele83 » dg. ago. 19, 2012 11:37 am

Hola,

Neuetes, provare el teu consell de banyar-la més d'hora, abans de berenar, a veure que tal. Tant de bo funcioni!!
De tota manera, tot i que si que és veritat que el bany l'activa, per que li agrada molt estar-se a l'aigua, després mentre li posem la crema hidratant i fa el bibe es relaxa, es queda ja mig adormida..el gran moment d'activació el te quan la posem al llitet, quan està a punt de fer el "clic" d'adormir-se, que sembla que no vulgui...
Aquestes fases...

:***: :***:

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::