Collit i llum per la nit

Els hàbits de dormir.
carbasseta
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Collit i llum per la nit

EntradaAutor: carbasseta » dt. maig 22, 2012 11:11 am

Hola mamis!!

Potser us semblarà una mica tonta la meva pregunta, però des que l'Aina va néixer que necessito tenir un petit llum per dormir tranquil·la, perquè així si obro l'ull veig que està bé. Al principi dormia entre nosaltres i estava molt insegura amb el llum tancat, pe`ro després quan la vam posar en sidecar també m'adonava que amb el llum estava millor. Ara ja fa dies que penso que ja comença a ser més gran i que potser seria bo treure el llum perquè no s'acostumi, pe`ro aquesta nit ho he provat i hem dormit fatal les dues.

A més, ara ja es mou molt per la nit i quan vol mamar l'he d'anar a buscar als peus del llit... i clar, sense llum...

Us hi heu trobat? Sabeu si tenir el llum encès (és molt tènue) li pot perjudicar a la llarga perquè no sàpiga dormir sense llum?
Si dormiu sense llum, mama sense arribar a encendre el llum, o l'enceneu quan vol mamar?

Moltes gràcies per les vostres respostes!!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Collit i llum per la nit

EntradaAutor: Ponioleta » dt. maig 22, 2012 11:16 am

Hola
jo quan estava embarassada una amiga em va dir "molt necessari comprar-se un llumet". I així ho vaig fer, i vaig amb ell a tot arreu (me l'he deixat unes quantes vegades i n'he hagut de comprar de nous :-:) ).
Jo ho trobo molt útil perquè sinó quan es desperta no el veig i no sé on he de posar la teta, o si està tapat o destapat i aquestes coses que mirem les mames :-)
A mi no em fa patir que s'acostumi a dormir amb llumet... quin problema hi pot haver? Els meus cosins petits, als que feia cangur, dormien amb un llumet i tenien 6 i 8 anys o algo així. I ara que són adolescents, ja no. I de tota manera, si tota la vida volen dormir amb llumet, tampco passa res, no? jo ara que dormo amb el llumet del meu fill, m'agrada despertar-me i veure-hi una mica sense haver d'encendre cap llum... i tinc 30 anys! :r) :r)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Charlotte87
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dt. maig 15, 2012 10:47 am

EntradaAutor: Charlotte87 » dt. maig 22, 2012 11:35 am

Jo també faig collit i he comprat un llum d'aquests petits i tènues, per nens, una llum de companyia :-:) Així si sento que fa sorolls o reclama no he d'encendre cap llum, obro els ulls i ja està. Gasta molt poc i es carrega de dia amb un endoll. A mi em va molt bé i no crec que s'acostumin a dormir sense llum, i si són més grans i la necessiten no crec que passi res. De fet, a mi tanpoc m'agrada completament a les foesques jejehttp://www.clickbebe.es/156-439-large/luz-de-compania-duende-de-beaba.jpg Et paso el link.
Primera filla Paula. La llum apareix a les nostres vides 06/03/2012

Imatge

Imatge
Montsitos
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dj. des. 18, 2008 3:34 pm

EntradaAutor: Montsitos » dt. maig 22, 2012 11:48 am

Nosaltres sempre hem fet servir un llum "quitamiedos" d'aquestos. Quan estava a la mini cuna a la nostra habitació, quan el vam passar al bressol a la seva i ara que hem canviat de casa i l'hem posat a un llit "de gran" tenim una llumeta a la seva habitació i una a la nostra, xq si baixa del llit i vé a la nostra habitació no li agafi por pel camí. (sembla una tonteria no? però és que fins i tot quan el peque es queda a dormir a casa les àvies, el meu home l'enxufa igual, estem tant acostumats a la llumeta que ara ens fa falta)
:miko:
Imatge
Laia80
:: tigre
:: tigre
Entrades: 755
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 6:20 pm

EntradaAutor: Laia80 » dt. maig 22, 2012 12:59 pm

Hola!
Jo també tinc la llum encesa a la nit..abans perquè li donava el pit a la nit i ara que ja no menja a la nit per veure'l si rondina o plora..
i si s'hi acostuma no passa reees!!!
Jo estic més tranquila y no he d'encendre el llum gran a mitja nit...
Imatge

Imatge

PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem :-()) , perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30
FloR
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dt. maig 22, 2012 1:38 pm

Jo sóc de les que NO pot dormir amb una llumeta, així que m'he acostumat a tenir el mòbil, quan rondina encenc el mòbil i m'el apropo al pit, com s'apaga sol en un parell de minuts.. Això té un perill i és que un dia vaig trucar al meu pare a les 4 de la matinada.. Pobret!
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Sonne
:: rateta
:: rateta
Entrades: 189
Membre des de: dc. oct. 03, 2007 6:51 pm

EntradaAutor: Sonne » dt. maig 22, 2012 2:10 pm

Nosaltres no fem collit i també tinc un llumet encès però per mi :r) així si el petit rondina m'aixeco de seguida sense haver d'encendre cap llum. El que tenim s'endolla directament, és de bebedue i al ser led gasta molt poc. Com diuen les noies no crec que tan petits s'hi acostumin i si s'hi acostumés tampoc passa res... crec que deu ser de més grans quan comencen a tenir por de la foscor que el poden necessitar més.
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. maig 22, 2012 4:42 pm

Jo també en faig servir i en tinc dos. Un a la seva habitació i l'altre al passadís de la nostra habitació així si a mitja nit vol venir al nostre llit ja veu el camí (vaig decidir posar-lo després que es va donar contra el canto de la porta una nit que venia al nostre llit mig adormida i a les fosques).
Jo de petita també dormia amb un llum de companyia i hi vaig dormir fins que tenia uns 15 anys.
Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dt. maig 22, 2012 7:11 pm

Jo tinc un bebe de 4 mesos i sempre he fet servir la llumeta, els primers 2 mesos dormia al moisès a la meva habitació i quan el vam passar a la la seva habitació a la cuna tambè. A mi me'l van regalar, és de la marca SARO (va canviant les llumetes de color)i aixi quan fa algun sorollet em llevo i no tinc que encendre el llum de l'habitació.
carbasseta
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dt. maig 22, 2012 7:22 pm

M'heu deixat molt més tranquil.la!!! Moltes gràcies per les vostres respostes! teniu raó, si s'hi acostuma, algun dia ja es desacostumarà! Ben pensat jo també havia dormit amb llumets quan era més petita i després, fins que ha nascut l'Aina que no podia dormir amb gens ni mica de llum... Aquesta nit tornaré a deixar el llum encès!
Charlotte! tinc el mateix llum!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
Imatge
Imatge
cristina1671
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 562
Membre des de: dv. nov. 16, 2007 4:08 pm
Ubicació: L'Hospitalet Llobregat (Barcelona)

EntradaAutor: cristina1671 » dt. maig 22, 2012 8:51 pm

Hola!

tot i que ja t'han contestat sobradament, et comento la meva experiència.
Amb els meus dos fills hem fet collit (no tant com opció presa prèviament i conscientment sinó per practicitat a l'hora de donar el pit). A la nostra habitació tenim unes lamparetes de llum regulable, que ens han fet servei fins ara. M'ha anat molt bé pel que comentes de donar el pit i per quedar-me tranquil·la si em despertava i comprovar que els nens estaven bé. Ara, a l'habitació dels nens (el gran ja dorm sol i el petit la part inicial de la nit també) tenim una lampareta led que va amb una pila recarregable que ens va molt bé.
De vegades la pila s'acaba a mitja nit i els nens segueixen dormint bé. Això si, a l'hora d'anar a dormir els agrada tenir el llumet encès, els dóna més tranquil·litat.
Personalment no em preocuparia massa per històries de "costums". Penso que les persones evolucionem, i hem de deixar els nens també fer les coses al seu pas, poc a poc. Si ara els cal un llumet, doncs que en tinguin ;-) l'important és que trobin un ambient agradable, relaxat, confortable i tranquil per poder dormir i que anar a dormir no sigui un malson abans de tancar els ulls...

:-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge

Imatge
Boluña
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dt. abr. 05, 2011 12:05 pm

EntradaAutor: Boluña » dc. maig 30, 2012 2:12 pm

Veig que t'ha contestat molta gent, però t'explico el que faig jo que de moment no he vist que ningú ho fes. Jo dormo amb la persiana de l'habitació aixecada. De fet no tanco mai la persiana de l'habitació ni de la cuina i així em puc moure per tot el pis sense obrir cap llum. Això ho puc fer pq el nostre carrer està força il·luminat tota la nit.
Si algun dia hem dormit a casa de la meva mare he utilitzat el mòvil per il·luminar-me.
Imatge
ImatgeImatge
carbasseta
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dc. maig 30, 2012 7:49 pm

Moltes gràcies per les vostres experiències!
Imatge
Imatge
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dj. juny 07, 2012 4:48 pm

Jo, com la Boluña, dormo amb la persiana amunt... i és que fins ara al pis on vivia no tenia persianes i tota a les fosques ja no sé dormir! A més, al meu marit li agrada despertar-se i que hi hagi claror del dia, i no que estigui tot fosc... Així que ens hem acostumat així tots tres...

A més, jo sóc de dormir-me amb la tele, i tot i que pensava que quan neixés la peque no l'encendria, que va!! LA poso igual, i ella s'adorm amb tele, sense, amb llum i sense!
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dt. juny 12, 2012 1:20 pm

Doncs jo dec ser un cas estrany, perquè nosaltres dormim a les fosques!! Vam començar amb un llumet petit, i quan la Berta estava completament adormida el tancàvem, llavors quan volia mamar obria de nou el llumet. Però ara des de fa ja mesos (ara la Berta té 10 mesos), ja des de que s'adorm tanquem el llum i encara que es desperti no l'encenc perquè veig que així torna a agafar el son més fàcilment, això sí, m'ha de notar aprop.
Per mamar troba el mugró perfectament, hi hagi llum o no!!! el deu olorar!!! jejeje

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::