Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

Els hàbits de dormir.
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Toia » dt. des. 06, 2011 10:32 pm

Hola marones!

Sóc mare d'una nena de 4 mesos que li costa molt agafar el son. De dia pràcticament no dorm (avui potser ha dormit mitja horeta en tot el dia!) i a les nit costa moltíssim que s'adormi, i es desvetlla fàcilment. S'adorm mentre mama, però així que em moc una mica ja es desvetlla. Al llit de baranes aguanta més, però el problema és que la majoria de vegades es desvetlla al moment de posar-li. El que he fet les últimes nits és donar-li de mamar estirades a un llit individual (així jo dormo) i quan està ben adormida me'n vaig cap al llit gran, fins la següent vegada que es desvetlli. Hem provat xumets (de silicona, de latex, en forma de gota, rectes...), li hem fet carícies a la panxa, a l'esquena, al front, als cabells, copets al cul, li hem escalfat al llit, l'hem posat a dormir panxa amunt, de costat, amb música, amb llum, amb nino al cap, amb nino a les mans... De moment encara no hem trobat cap truc que ens ajudi a fer-la adormir. Ja m'imagino que no hi ha cap truc "màgic" i que a aquesta edat és normal, i que ens toca carregar-nos de paciència i esperar que vagi aprenent a dormir, però m'agradaria que m'expliquessiu com ho feu vosaltres per ajudar als vostres petitons a agafar el son.

Gràcies i petonets!!!
ll*ll
San78
:: rateta
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dt. set. 27, 2011 3:13 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: San78 » dt. des. 06, 2011 10:59 pm

Ostres, toia, estaré ben atenta a aquest post, perquè sembla que estiguis parlant de la meva nena, que també té 4 mesos; és estrany el dia que durant el dia dorm unes dues horetes, i a la nit li costa d'agafar la son, encara que per sort després dorm gairebé del tirón.
Una cosa que m'ha funcionat prou bé per evitar que es desperti només posar-la al llit és embolicar- li en un "arrullo" o manteta (sembla ser que de vegades es desperten pel canvi de temperatura entre el nostre cos i el de la roba de llit) i també he provat d'adormir-la fent-li petits cops a l'esquena com si fos el batec del cor i fent-li un soroll tipus "xiii-xiiii" molt suau prop de la oïda.
Bé, a veure si surten més idees per posar en pràctica!
Avatar de l’usuari
macri.lg
:: gosset
:: gosset
Entrades: 447
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 12:27 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: macri.lg » dc. des. 07, 2011 9:06 am

Els nadons d'aquesta edat solen dormir unes 16 - 18 hores repartides en tot el dia... Potser és que no queda tipa? Ho has preguntat al pediatre? Al cap del teu poble segurament hi ha un grup d'ajuda de lactància i de mares "primerizas".. jo hi aniria per explicar-ho.. He vist que hi ha nens que no dormen a la nit, que n'hi ha que no fan la migdiada però ja amb un any. Amb 4 mesos hauria d'estar dormint més que no pas desperta.. crec vaja..

Jo el que feia és primer assegurar-me que estava tip i segona l'hora del bany cada dia a la mateixa hora i durant moooolta estona.. és com un ritual per anar a dormir.. m'ha funcionat com a moltes mares i mai he tingut cap problema ni per menjar, ni irritabilitat perquè no descansa..

Sort!
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Toia » dc. des. 07, 2011 6:51 pm

Amb gana no es queda, de fet el pediatre ja ens va dir que està per sobre del pes normal (està rodoneta rodoneta!).
Provarem d'allargar l'hora del bany, a veure si es relaxa un pèl... Perquè ja us dic jo que no dorm 16 hores ni de lluny!!! Durant el dia està de molt bon humor i és molt riallera, però els vespres comença a rascar-se el cap i a fer cara de son, però no s'adorm fins les tantes...
ll*ll
Avatar de l’usuari
macri.lg
:: gosset
:: gosset
Entrades: 447
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 12:27 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: macri.lg » dc. des. 07, 2011 8:36 pm

Doncs prova lo del bany a veure què tal! potser així es relaxarà més i li serà més fàcil anar a dormir aviat!! Fan patir molt quan no dormen... i més si veus que té soneta..
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Menudeta » dc. des. 07, 2011 10:22 pm

La nostra té quasi 10 mesos i mai ha dormit tant com esperavem. De nadó flipavem perque podia estar hooores desperta i això de les 15 hores ni de conya! a la nit no vol anar a dormir mai i durant el dia si estem amb la família (cap de setmana) es capaç de no dormir res o només una estona si passejem. Nosaltres tampoc som massa dormidors i la veritat és que com ella està de bon humor la deixem que faci el que vulgui. El bany diria que la relaxa però no vol dir que li doni son, tant si menja com si no es desperta igual, el que si que he observat es que si dorm unes hores abans d'anar a dormir li costa menys agafar el son (al contrari del que diu molta gent). Ara, que faré quan començaré a treballar? no ho sé.... no confio que anar a la LLar li faci canviar la son però confio amb ella i algun dia dormirà tota la nit!
pandora
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dg. març 06, 2011 9:42 am

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: pandora » dc. des. 07, 2011 10:57 pm

Sembla que estigueu parlant de la meva nena, té 4 mesos i mig i també li costa molt dormir. Durant el dia la migdiada del passeig del matí és sagrada, aquesta la fa sempre, entre 30-45 min, però només si sortim de passeig, si ens quedem a casa no hi ha manera, la resta del dia.... buuuuf! al migdia ja està de mal humor perquè te son i no hi ha manera, s'adorm amb la teta, però quan la deixa s'ha acabat i és clar continua amb son i es posa molt irritable, a la tarda hi ha dies que s'adorm si sortim de passeig, dies que comença a plorar al cotxet i hem de tornar cap a casa, algun dia s'adorm amb la teta i dura 10 min, 20 min.... un caos total!!!!

A les nits per dormir li costa molta i sempre a base de teta, no hi ha altre manera, ho hem intentat, però es que plora tant que s'em trenca el cor, s'adorm sobre les 23 hores cada nit, i normalment desde les 21h que rondina perquè té son. La part bona es que de nit ara dorm molt bé.

Des de que va nèixer ha plorat molt, va tenir cólics i mai ha dormit tantes hores com diuen que ha de dormir els nadons, dorm més ara que quan tenia 1 mes, però ni de conya 15 hores, les 10 horetes de nit, i les migdiades de dia ben curtetes.

Tal com diu la Menudeta, quan dorm a la tarda a la nit li costa menys. Jo crec que són bebés molt actius, molt desperts i clar arriba la nit i estan com una moto, jo se que li costa dormir perquè de dia no dorm suficient, però ho he provat tot i només ens queda que paciència, però es clar es que la meva plora molt quan li ve la son.
pandora
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dg. març 06, 2011 9:42 am

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: pandora » dc. des. 07, 2011 11:04 pm

PEr cert, a mi el que m'ha funcionat perquè allargui les nits ha sigut posar-la a dormir al seu moisés, vam coallitar fins els 2 mesos però es depertava molt i un dia vam provar de passar-la al moisés un cop ben adormida i desde llavors les nits les fa cada cop més seguides, fins ara que dorm 8-9 hores seguides, després fem pit i la torno a deixar i fa 2-3 hores més. De nit, quan es desperta i fem pit sempre la puc deixar al moisés després, en canvi de dia no hi ha manera, la puc deixar ben adormirda que es tocar el moisés i despertar-se al segon :-o00m :-o00m :-o00m
A mi m'ha funcionat, però si es despertés molt sovint fariem collit segur, el més important es poder descansar. Però en el nostre cas va anar així, fent collit 2 mesos i de cop i volta fa les nits senceres al seu llitet, sempre després d'un bona sessió de teta >.-<: >.-<:

Ara fins que la deixo al moisés a la nit algun dia podem arribar a les 2 hores de teta, tampoc vol xumet, ni bibes ni res.... ?-) ?-) ?-)
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: kabbisa » dv. des. 09, 2011 10:43 am

la meva mare flipa pq gairebé mai veu al seu net adormit!! i és que igual que vosaltres, el meu sembla que no li agradi dormir! Aixi que m'apunto al fil!! <:-<

De fet, sí que dorm, però té el dia raro...
de nit, normalment s'adorm cap a les dotze de la nit. Es desperta un o dos cops de nit, per fer un trago cada cop (pq s'està poqueta estona, li costa trobar el mugró si es desenganxa i s'adorm ràpid just després), fins a les 7 o a les 8, que fa una toma bén feta (de fet es desperta "tó loco" de gana :love:).
Pels matins, només demana atenció per a menjar. La resta del matí, o bé dorm o bé s'està tranquil ell solet.
La migdiada la faig jo amb el nen a la teta, així que no sé si ell també dorm o no, però un cop em desperto... fins a les dotze de la nit hem d'estar pel nen: fent-li cosetes, parlant amb ell, ensenyant-li els seus ninos,...
Si el seiem a l'hamaqueta, res, aguanta una mitja horeta (que ja agraïm, per sopar).

Per adormir-lo, després de fer una super-sessió de teta després del nostre sopar, li preparem un biberó.
Al nostre quarto tenim una butaca on ens assentem a les fosques, fem una estona de teta i si s'adorm (gairebé mai), el portem a la minicuna. Si no s'adorm, li oferim el bibe (que ja tenim preparat, així ni ens movem), i normalment a mig biberó es queda fregit!

El problema és que li estem ensenyant a adormir-se a braços i tampoc no és això!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Toia » ds. des. 10, 2011 11:50 am

Ostres, veig que som unes quantes que estem en la mateixa situació! Pandora, quina enveja, 8 hores seguides! Algun dia m'arribarà el torn...
Aquesta nit ha anat un pèl més bé, es va adormir a quarts d'11, i a la nit s'ha anat despertant per mamar, però com que he dormit amb ella no me n'he adonat gaire... Això sí, a les 7 ha acabat la son! Ara se m'ha adormit en braços (mamant, és clar!) I em quedaré quieta fins q es desperti! Així descanso, encara que sigui asseguda! El problema és que se m'enrampa el braç q tinc a sota seu...
Vaig llegir una cosa a la Ser Padres que va prou bé quan veig que es comença a desvetllar. Simplement m'acosto a ella i respiro unes quantes vegades mooolt profundament. Suposo que al sentir la respiració es deu sentir acompanyada i es relaxa...
Aquesta setmana hem dormit 4 nits a casa els sogres i ha sigut un desastre absolut. Suposo que a aquesta edat qualsevol canvi de lloc els posa nerviosos...
ll*ll
pandora
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dg. març 06, 2011 9:42 am

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: pandora » ds. des. 10, 2011 8:55 pm

Toia, no se si preferixo que es desperti varies vegades a la nit, la meva ara fa unes 8 hores (no tots els dies, però mínim 5-6 les fa sempre, i 8 molts dies) però es passa el dia plorant perquè té son i no sap dormir.... estic desesperada, a la nit costa molt, la sort es que quan cau dorm moltes hores i quan es desperta per mamar es torna a dormir sense cap problema.

Durant el dia és un caos total, hi ha dies que només fa una migdiadeta de 30 minuts al matí i la resta del dia rondina, el que més em preocupa és que plora molt tot el dia i no podem fer res, l'altre dia vam intentar anar a comprar regals de nadal i va ser un desastre, la nena plorant al centre comercial, al cotxet, als braços, a la motxilla.... i tot perquè tenia son, va ser pujar al cotxe per tornar a casa, sense els regals és clar, i clapar-se a l'instant, arribem a casa, la trec del maxi cosi i una altre cop desperta i a plorar, només havia dormit 15 minuts, molts dies la deixo al maxi cosi, però es que no pot ser. ÉS DESESPERANT!!!!
pandora
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dg. març 06, 2011 9:42 am

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: pandora » ds. des. 10, 2011 9:00 pm

Ah, una cosa que em preocupa molt és que la meva no es relaxa ni en braços, només teta, i aviat torno a treballar.... i la meva nena plora molt!!!! Estic molt preocupada.
Per cert, fa 2 dies que es torna a despertar a la nit :-o00m :-o00m :-o00m :-o00m
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: kabbisa » dg. des. 11, 2011 9:17 am

pandora, has probat amb un xumet?

ja se que hi ha opinions per tot, però al final, depèn del nen. Potser tenint un xumet a la boca, i la possibilitat de succionar, encara que no surti res, potser la calma!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Toia » dg. des. 11, 2011 11:54 am

Ostres, Pandora, sí que és complicat... La nostra per sort és molt poc ploranera... Has provat de donar-li de mamar estirada al llit durant el dia? Així quan s'adorm no l'has ni de tocar, t'aixeques i la deixes al llit dormint... A mi em va molt bé! Però el matalàs del llit de matrimoni és massa tou i la despertava quan em movia. Ara ho faig a un llit individual que tenim, que el matalàs és més dur, i puc marxar sense despertar-la...
Aquesta nit ha sigut tot un èxit! Ahir vaig decidir que l'havia de fer dormir durant el dia com fos, perquè no arribés tan cansada a la nit. La vaig treure a passejar amb el cotxet, però ella anava aixecant el cap per mirar les vistes. Al final li vaig posar un mocador penjat a davant perquè no es pogués distreure i al cap d'un minut dormia!!! Vaig passejar dues hores i un quart, fins que es va despertar. Després la vam banyar durant moooolta estona amb l'aigua calentoneta i fins al coll (normalment només li posàvem aigua fins a la cintura) i quan vam acabar ja somicava de son. La vaig posar al llit, una mica de teta, i a les 8 ja dormia!!! I no ha acabat la son fins a les 8 d'aquest matí!!! Vaja, ha anat mamant cada 2 hores per no perdre el ritme, però ha sigut mooolt millor que les altres nits!
Per cert, Pandora, jo m'incorporo a la feina el 2 de gener... Ens costarà, eh???
ll*ll
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: kabbisa » dl. des. 12, 2011 8:43 pm

com, com?? quant mes dormen, mes soneta tenen??
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Toia » dt. des. 13, 2011 6:48 pm

Kabbisa, doncs encara que sembli estrany, això diuen! I de fet ho estic comprovant amb la meva nena! Jo he sentit a dir que un dels errors més comuns és mantenir-los desperts quan tenen son, pensant que de nit dormiran més bé.
Vull llegir el llibre de la Rosa Jové. Diuen que no et dóna cap solució però t'ajuda a entendre moltes coses. I em sembla que em convé!!!
ll*ll
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Menudeta » dt. des. 13, 2011 7:20 pm

Jo l'he llegit i rellegit i el que jo en trec és que el que lipasa és normal i forma part d'un procès. Sí, jo també crec que no deixar-los dormir per a que després ho facin no deu funcionar. Jo no ho he fet mai. Jo la deixo dormir quan ella vol, de dia ni la poso al llitet (quan el veu comença a plorar!), la deixo a la cadireta i quan ella vol s'adorm. Avui durant el dia ha dormit mitja horeta mentre estavem de compres i ara ja té son i comença l'espectacle ja que al possar-la al llit li agafa una hiperactivitat que dura una hora!
Avatar de l’usuari
Boluña
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dt. abr. 05, 2011 12:05 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: Boluña » dt. des. 13, 2011 9:56 pm

Hola noies!! La meva nena ara te 6 mesos i mai ha dormit tantes hores com la gent diu que han de dormir!!!!! Ara la nit la fa força bé,es mitg desperta 2 cops per fer teta i tornem a dormir.
Al principi dormia al moises de costat o boca amunt però es despertava moooolt sovint ( cada 20 minuts), fins que vem descobrir que si la posavem bocaterrosa dormia hores seguides. Les primeres nits em feia por que dormis així però la pediatra em va dir que si veiem que ja dominava el cap que li deixessim dormir. I de moment fins ara sempre dorm bocaterrosa. Als 3 mesos la vaig posar a la seva habitació pq el meu home ronca molt i la nena quan es despertava per fer teta es desvetllava molt i em costava casi 2 hores tornar-la a dormir passejant-me per tot el pis.
Encara ara sembla que el seu llit tingui punxes!!!!! per molt dormideta que estigui gairabé sempre es desperta i la manera que he trobat per evitar-ho és envolcallant-la amb una manteta o arrullo, però la setmana passada vaig comprar uns llençols com de felpa i li he posat el llençol de sota i com és més calent, quan la deixo ni s'entera!! Avui l'he posat sense envolcallar-la i perfecte, això si, normalment un cop la deixo li poso la ma sobe la seva esquena durant un parell de minuts o si veig q es mou una mica li acosto la meva mà a la cara prop del nas i es calma ràpidament.

El cotxet sembla que li faci alergia, però ara hi fa una dormideta els matins quan anem de passeig. Li poso el meu mòvil amb una cançó, sempre la mateixa (la tinc en repeat), que jo també li canto durant el dia i tapo la capota del carro amb un mocador i abans de sortir de l'ascensor molt dies ja s'ha dormit, això si, si intento treure-la del carro ja l'hem liat!!

El que si intento fer és observar-la molt i quan veig que comença a mostrar algun indici de son (ella fa pedorretes i es posa la mà a la boca pq no vol cap xumet) doncs llavors li donc teta si ja fa estona que ha menjat i si no vol teta l'adormo cantant-li, però si deixo passar aquest moment em costa molt més dormir-la.
Imatge
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
macri.lg
:: gosset
:: gosset
Entrades: 447
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 12:27 pm

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: macri.lg » dj. des. 15, 2011 9:22 pm

Toia ha escrit:Kabbisa, doncs encara que sembli estrany, això diuen! I de fet ho estic comprovant amb la meva nena! Jo he sentit a dir que un dels errors més comuns és mantenir-los desperts quan tenen son, pensant que de nit dormiran més bé.
Vull llegir el llibre de la Rosa Jové. Diuen que no et dóna cap solució però t'ajuda a entendre moltes coses. I em sembla que em convé!!!



:ok: Totalment d'acord.. No dormir els pot arribar a irritar tant que més tard faci que no puguin agafar el son.. Es tracta de que arribin a l'hora de dormir en l'estat de màxim relax possible!

Ah, i una altra cosa que vaig llegir, no sé on: Un nadó no pot rebre cap visita que no siguin els pares entorn 1 hora abans d'anar-se'n a dormir. Podeu estar-hi a favor, o en contra, però jo mateixa ho tinc comprovat... Quan estem sols (papa, mama, nen), no tenim ni un problema per anar a dormir i quan vé algú a veure'l i es queda fins la hora límit, el tenim ben esverat al bressol; com si hagués carregat piles i s'acabés de llevar...
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Teniu truquets per ajudar-los a dormir?

EntradaAutor: kabbisa » dv. des. 16, 2011 11:56 am

caram! no és que l'obligués a estar-se despert, però si podia evitar que s'adormís de día, ho feia! (no sé, no portant-lo amb la manduca, o jugant amb ell tota l'estona, o ...)
Ja provaré de fer el que dieu, ajudar-lo a dormir més cops durant el día! (a mig matí, després de dinar, a mitja tarda,..)

Ara portem dos nits que després de sopar nosaltres, quan pujem a l'habitació el posem a la seva cuneta mentre nosaltres ens canviem, i un cop canviats, no li diem res més que un "bona nit", apaguem el llum i ens adormim tots tres (això passa cap a les 23h).
En contrapartida, el nen es desperta amb gana a la 1, a les 3, a les 5 i a les 7!!!

Prefereixo el que feia abans: no adormir-se fins les 00, i després demanar teta a partir de les 3 i després a partir de les 6...
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::