Alternatives als plàstics, films, etc

Estil de vida saludable
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Alternatives als plàstics, films, etc

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. gen. 27, 2019 12:01 am

Hola!!

Fa temps que dono voltes al consum de plàstic que fem en el món, com a societat en general i és exagerat!!! Pensant en el que fem a casa nostra també és excessiu, perquè encara que intentis reduir-lo sempre hi ha situacions on acabes gastant plàstic innecessari.

Per exemple, ara vull reordenar el congelador, i aquí jo gasto molt plàstic (tipus film) quan congelo els aliments, i sempre que em toca fer-ho em sap greu utilitzar tan plàstic. Teniu alguna alternativa vosaltres? Posar-ho en tuppers no sé si resultaria pràctic perquè tinc congelador vertical, però és la opció que crec que faré a partir d'ara. Tot i així em suposa un problema. Normalment comprem "a l'engrós" i congelem. Per exemple puc comprar packs de 10 hamburgueses, i a casa les endreço de dos en dos amb el film dels nassos. Si les posés en tuppers com ho faig perquè no es congelin totes en bloc sense recórrer de nou al film?

Una altre cosa que em causa remordiments cada vegada que vaig al súper és que encara que esculli comprar la verdura i la fruita a granel he d'acabar agafant bosses de plàstic perquè sino, com les passo per la caixa? Doncs ara mateix he vist que hi ha gent que compra bosses de tela i diuen que als supers no els hi han posat impediment per passar per caixa amb aquestes... Doncs gairebé segur que algúna d'aquestes compro! Llavors, per la compra entera bosses de ràfia, que almenys són reutilitzables.

He canviat també bolquers i compreses per bolquers i compreses de tela. La nena porta esmorzar amb carmanyola i ampolla reutilitzable, i jo m'embolico els entrepans amb una tela estil rock'N'roll.

Hi ha coses que ara mateix veig impossible d'evitar, per exemple xampús, etc, doncs a granel no els puc pas comprar, però penso que qualsevol canvi serà positiu.

Alguna idea per el tema aliments als congelador? Alguna cosa que ara no hi hagi caigut però sigui fàcil de substituir?

Gràcies!
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Alternatives als plàstics, films, etc

EntradaAutor: crunchi » dg. gen. 27, 2019 2:07 pm

Hola Jomateixa,

Realment és una exageració el que gastem en plàstic. I em sembla haver llegir que només reciclem el 9% del plastic que utilitzem. Crec que estem tan habituats a veure i utilitzar plàstic que hem perdut el sentit comú.

Al super si comprem una llimona, cal posar la llimona en una bossa??? No, no cal. Jo enganxo la pegatina a la llimona i au. I hi ha qui et mira raro.

Realment crec que el consumidor en tenim la culpa de tant plastic. Volem bosses per coses ben ridícules, necessitem embolicar els regals de Nadal o ens enfadem (real, una clienta es va enfadar pq no li vaig embolicar un paquet....), etc. Vivim en la cultura del plastic i del "derroche". Està a les nostres mans canviar i fins que no fem un canvi de xip, les empreses seguiran oferint mandarines pelades en caixes de plastic perque hi ha qui ho compra. Molt heavy. Si us interessa el tema us aconsello el perfil de Ig de @desnudalafruta que consciencia molt sobre aquest tema dels residus.... Hi ha el moviment #zerowaste que si busqueu per les xarxes també trobareu cosetes.

Jo el tema del congelador ho posaria en tuppers de vidre. Potser ara has d'invertir en comprar-ne, pero a la llarga ho amortitzes segur. Pots comprar tuppers petits, individuals, i poses les hamburgueses de 2 en 2 o 3 en 3.... Tuppers de vidre sempre, és més higienic i es pot reciclar sempre.

El que comentes del xampú, hi ha alternatives a la cosmètica envasada. Existeix el xampú sòlid i tens varies empreses que en comercialitzen, Lush per exemple. I no sé on però m'han dit que una botiga de BCN venen detergent per la rentadora a granel.

Si es vol, es pot :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Alternatives als plàstics, films, etc

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. gen. 27, 2019 10:29 pm

Hola Crunchi,

Gràcies per la resposta.

Doncs, sí, estem tan habituats al plàstic que fins i tot agafar platàns sense posar en una bossa sembla estrany!! Jo amb el tema fruita i verdura si és una sola peça tampoc agafo mai bossa, però clar, gairebé sempre agafo més d'una peça de x fruita, i perquè no quedi tot barrejat pues ala bosses al canto... Jo mateixa "m'avergonyeixo" d'això però no hi veia solució fàcil i pràctica... Amb les bosses reutilitzables que tinc no puc anar-hi perquè no transparenten i suposo que em posarien pegues, però he vist a amazon unes que són com reixetes que suposo me les deixarien portar a tot arreu... És qüestió de provar-ho. Cal però agafar l'hàbit i en això també suspenc, ja que a la meva carnisseria ens van donar una bossa de tela, molt resistent i xula, per quan hi anem a comprar no gastar bosses de plàstic, i sempre me la deixo a casa!!!!!! I m'han d'acabar donant bosses de plàstic.... Sempre em sento una inútil quan arribo allà amb les mans buides altre cop. I em fa por que em passi igual...

Un altre tema és que a casa "no tinc suport", ja que vaig comprar 4 cubells per separar residus etc i al meu home li costa la vida!!! I mira que no és gens complicat, però a la que ha de classificar 4 coses ho fot tot en una bossa de plàstic a part i alé... Em fot una ràbia!!! També és de que "reciclem" que m'adono que la bossa que baixo més sovint és la dels plàstics!!!

Això del zero weist ja ho he estat veient i buscaré inspiració per aquí. No ho canviaré tot de cop perquè imagino que m'agobiaria, però si aconsegueixo reduir consum de bosses, films, etc mica en mica ja serà una ajuda.

Vaig llegir que el lidl (on reconec que m'agrada anar a comprar, el meu home diu que sóc adicte a la secció de bazar jajaja) aviat eliminarà el plàstic innecessari del seu súper. Seria genial, a veure què consideren innecesari i com ho fan.

Sobre botigues a granel jo en conec ben poques. Les típiques de tota la vida, però només per coses molt determinades... Vi, farina, etc Jo sóc de Girona, així que aquesta botiga on dius que venen detergent a granel em queda lluny... Tan de bo s'estenguéssin més aquest tipus de botiga. Serviria per conscienciar-nos una mica més tots.

Una altre opció seria comprar o reutlitzar botelles de vidre i comprar la llet en les màquines expenedores de llet (en tinc una de localitzada, em queda força lluny però puc plantejar-me "l'esforç". El problema serà el tema conservació, i si no puc carregar bastant no sé si em surtirà a compte...
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: Alternatives als plàstics, films, etc

EntradaAutor: Maroa » dl. gen. 28, 2019 9:12 pm

Molt bé noies! Cada dia som més!!!!!
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Alternatives als plàstics, films, etc

EntradaAutor: Beikost » dt. gen. 29, 2019 11:03 am

Hola!

És genial que cada vegada siguem més els que ens plantegem aquestes coses, ho parlem, fem visible el problema... I intentem posar-hi el nostre gra de sorra! És complicat pel tema del suport, per part de la família i de tothom, i perquè és complicar-se la vida conscientment, però amb una mica de voluntat es pot aconseguir.

Nosaltres vam començar amb les ditxoses bosses de plàstic, i em vaig posar molt farruca, s'havien de portar sempre a sobre a l'anar a comprar, hi insistia sempre, i per pressionar, si alguna vegada me les deixava no comprava, em forçava a tornar-hi l'endemà. A còpia d'esforç i d'organitzar els menús i per tant les compres setmanalment, ara tinc el costum, cada matí abans de sortir de casa, de consultar el planning i veure si haig de comprar alguna cosa i a on, i llavors agafo les bosses i tupper en funció d'això. Per exemple, si és dimarts i voldré passar per la peixateria al sortir de la feina, tinc una bossa de roba amb un tupper amb reixeta ja preparada. Per la fruiteria tinc una altra bossa de roba amb infinitat de bosses de plàstic transparents, quan necessitem pa agafo les bosses de paper (la rodona del pa de pagès i la llarga de les barres), i quan voldré llegums cuits agafo ja directament la safata que fan servir a la parada.

L'altra cosa que fem (aquesta l'he seguit tota la vida i em sembla una molt bona manera de recolsar el comerç de barri) és que compro al súper només l'imprescindible, és a dir, ni la fruita, ni el peix ni la carn ni els formatges, etc. Sí, és veritat, s'ha de caminar més per anar a la fruiteria, carnisseria, xarcuteria, etc. corresponents, però són botigues que no tenen una mecànica marcada i que estaran encantats de, per exemple, posar-me el peix al tupper (el súper, això, no t'ho permet).

I a l'hora de congelar, tuppers, tuppers, tuppers! Ma mare me'n va regalar un que tenia dos pisos molt estrets i estriats que s'encaixaven, on el va comprar li van dir que era ideal pels embotits, suposo que també t'aniria bé per congelar hamburgueses en packs de 4, per exemple.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Alternatives als plàstics, films, etc

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. gen. 29, 2019 9:56 pm

Hola!

Doncs acabo de comprar les bosses de tela per anar a fer la compra. Ja en tenia unes que no són transparents i les usare per altres coses, però he pensat que per fruita i verdures millor que siguin transparents o potser "tindria problemes" al passar per caixa...

Bona idea això de comprar el peix portant tupper de casa! M'ho havia plantejat el tema peix com ho faria. I el tema carn també, es clar, perquè a les carnisseries entre safates de porexpan, film i paper de carnisseria que també bé plastificat... La veritat és que jo no descarto a la curta o llarga intentar dieta vegetariana, però la carn és tan bona!! Vaig llegir ja que s'està replicant carn a partir de cèl·lules mare i que cap al 2020 serà possible comprar "carn artificial" amb el mateix gust que la carn "normal" ja que de fet provindrà de cèl·lules mare. Penso que seria bona idea tirar cap aqui, tot i que llavors no sé què passaria amb els animals... Amb lo burros que som com a espècie humana si no ens servissin per consumir seriem capaços de deixar extingir porcs etc.

Tan de bo mica en mica tota la societat s'encamini cap a la compra a granel i amb menys plàstic, per tot, no només per fruita i verdura, perquè la veritat és que penso que hem arribat a uns nivells massa exagerats de consum de coses "d'usar i tirar" i que a sobre solen ser productes no reciclables i tòxics.

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::