Canviar d'estil de vida

Estil de vida saludable
Avatar de l’usuari
Carme-it
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dc. juny 09, 2010 4:21 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Carme-it » dl. juny 11, 2012 2:33 pm

ostres, això de l'aigua, nosaltres bebem de la Brita... no en sabia res d'aquest informe de l'OCU.

Fer la compra, a mi personalment, tb em "cansa" no suporto "perdre" el dissabte el matí d'un lloc a l'altre.
Imatge
Imatge
ninde
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. juny 07, 2012 12:56 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: ninde » dt. juny 12, 2012 1:31 pm

Nosaltres tb bebem de la brita. Algu ens podria passar aquest article a veure que diu?? Gràcies!
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: nienna » dt. juny 12, 2012 7:40 pm

Aquí teniu l'informe de la Brita de la OCU. Si algú més té informació, compartiu, m'interessa molt el tema:
http://www.ocu.org/20000101/ATTACH_s53001.pdf
Avatar de l’usuari
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Penny » dt. juny 12, 2012 9:18 pm

Gràcies per la informació!! Que fort...!
Imatge
floreta26
:: gosset
:: gosset
Entrades: 496
Membre des de: dv. gen. 14, 2011 8:54 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: floreta26 » dt. juny 12, 2012 10:12 pm

Us penjo un llistat q m ha passat una companya d aqui el sp: llistat de greenpeace sobre aliments transgenics...val la pena mirar-se'l si us plantegeu un canvi d habits, potser us sorprendra comprovar q moltes marques blanques no utilitzen transgenics i en canvi, productes "de marca", si. http://www.greenpeace.org/espana/Global ... dicion.pdf

Salut!
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: nienna » dt. juny 12, 2012 10:32 pm

Jo el vaig llegir i des de llavors he deixat de comprar productes de la marca Nestle... Quasi tots tenen transgenics.

Per cert, ahir vaig descobrir un super ecologic, es diu Bioespacio i esta al Carrer Valencia amb Muntaner. Son un 500 m2 i hi ha de tot: cosmetics, fruita i verdura, cereals i llet infantil, pa, begudes, carn, prix, llet, productes de neteja, be, com un super normal. Aixo si, mes car que el mercadona, bastant mes. Tambe tenen botiga online i es pot comprar tot menys els cosmetics i el peix.

Li vaig comprar al meu fill un gen de bany d'espelta i un oli de rosa mosqueta i la seva pell ho va agrair. Te pell atopica i li vull treure les coses molt "quimiques".
ninde
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. juny 07, 2012 12:56 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: ninde » dc. juny 13, 2012 9:34 am

OHHH Que fort l'article!!!!!!!!

La meva filla i jo tenim pell atòpica i ens banyem amb un sabó de caléndula i la crema és a base de rosa mosqueta i aloe vera. Genials. Per les mans utilitzem una pastilla de sabó orgànica amb llet de burra. I per rentar la roba i els plats utilitzem el sabó de la marca ECOVER, que és ecològic.
Tot ho compro a l'herbolari.

I com ho fem amb l'aigua???????
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: entrerius » dc. juny 13, 2012 10:11 am

El que comenteu de les marques: miru aquests article i amplieu la foto. Pràcticament tot el que està al mercat està controlat per 10 marques, entre elles nestlé.


http://pijamasurf.com/2012/05/las-10-co ... -consumes/

I aquí un altre que posa de manifest el problema amb el peix..... un de tants....


http://blogs.elpais.com/el-comidista/20 ... borda.html
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: nienna » dc. juny 13, 2012 11:41 am

Entrerius, es cert això de Nestle. Jo quan vaig llegir l'informe de GreenPeace i vaig decidir deixar de consumir productes Nestle em vaig donar compte de que están a tot arreu. Ara compro a vegades Hero pels nens, a l'informes surten bé, encara que prefeirexo Holle sempre que puc i trobo, son potitos, farinetes, etc ecologics.

Això de l'aigua com ho podem solucionar? Jo m'estic deixant una pasta en aigua, hi bevem molta aigua i estem cansats de portar l'aigua del super :ufs:
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Mara17 » dc. juny 13, 2012 12:40 pm

Hi ha uns filtres que es diuen Carbonit que figura que són els únics que no estan tractats químicament. Jo també m'ho estava mirant pq els residus que fas amb aigua envasada són massa bèsties.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
ninde
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. juny 07, 2012 12:56 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: ninde » dc. juny 13, 2012 1:00 pm

El tema es que on visc jo l'aigua esta molt dolenta. Soc de l'alt Maresme. I amb la brita treiem el gust...I justament la setmana passada vaig comprar una capsa de 4 o 5 recanvis...Ostres!!!!!!!!!!!!
ninde
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. juny 07, 2012 12:56 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: ninde » dc. juny 13, 2012 1:03 pm

nienna ha escrit:Entrerius, es cert això de Nestle. Jo quan vaig llegir l'informe de GreenPeace i vaig decidir deixar de consumir productes Nestle em vaig donar compte de que están a tot arreu. Ara compro a vegades Hero pels nens, a l'informes surten bé, encara que prefeirexo Holle sempre que puc i trobo, son potitos, farinetes, etc ecologics.

Això de l'aigua com ho podem solucionar? Jo m'estic deixant una pasta en aigua, hi bevem molta aigua i estem cansats de portar l'aigua del super :ufs:


El Holle estan super bons!!! Jo li vaig comprar a la meva filla l'any passat uns quants que vam marxar de camping i li encantaven!! Sobretot el de carbassa, carbasso i patata...Jejeje
Avatar de l’usuari
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: coquette » dj. juny 14, 2012 9:12 pm

Què fort aixo de la brita!! :-(

Una cosa que em preocupa és la poca consciència que tenim quan comprem productes quan més barats millor. Sovint això vol dir que venen de països com Xina, on els sous són baixos, les condicions laborals pèssimes i les empreses no han de respectar cap criteri ambiental, i aboquen directament als rius tota mena de contaminants. Si una empresa fes això aquí, ens esgarrifariem! Perquè doncs premiem aquestes empreses comprant els seus productes?
La gent no és conscient que cada cop que compra un producte Made in China s'està rebaixant el seu propi sou i els seus propis drets?
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: neuetes » dj. juny 14, 2012 9:24 pm

Ostres!! me n'alegro moltíssim d'haver trobat aquest post!!!

Nosaltres també hem decidit fer un canvi d'estil de vida, la veritat és que tant el meu home com jo ja fa temps que estem madurant la idea.
Després us llegiré amb més calma, ja que he vist que hi ha links i info interessant, però aprofito mentrestant per preguntar-vos per alguna pàgina web on es pugui comprar cosmètica natural i alimentació ecològica. Vivim en una zona rural, l'alimentació no és gaire problema, ja que tenim pagesos a dojo al nostre voltant, el problema és amb la cosmètica (sabons, xampús, desodorants, pasta de dents, sabó de roba, sabó rentaplats, cremes hidrantants...) ja que per aquí només en pots trobar a les herboristeries i piquen molt alt (tot i que ja sé que els productes naturals són més cars que els comuns).

Aprofito per aportar una pàgina web per saber on comprar productes ecològics de proximitat: http://www.gastroteca.cat/ca/oncomprar- ... /?pagina=4

Gràcies, noies.
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: entrerius » dv. juny 15, 2012 10:01 am

Coquette tens raó en el que comentes, però voldria precisar que no necessàriament els més cars son els més respectuosos. Moltes marques de prestigi fabriquen a països on la ma d'obra és molt barata i fan servir ma d'obra infantil, horaris i condicions infrahumanes.....esclavatge directament.
No cal anar als basars per trobar productes irrespectuosos amb el medi i amb els humans. La diferència de preus molts cops és el marge de beneficis, la PUBLICITAT... però les condicions dels treballadors i el respecte pel medi :ufs:

El que sí és cert és que consumir productes de proximitat, fabricats aquí, que respectin el medi i la gent és la millor solució.

Segurament si mirem les necessitats bàsiques diàries: menjar, beure, vestir i higiene (alguna altra?)i canviem en aquest petit racó de vida fem un gran canvi a nivell global!!!
Avatar de l’usuari
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: coquette » dv. juny 15, 2012 3:31 pm

No, no em referia només als productes dels basars! Parlava en general, productes de marca també. moltíssimes marques avui en dia fabriquen a Xina... Perquè serà?
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Lau » dg. juny 17, 2012 10:57 pm

És molt interessant tot el què plantegeu.
Jo vull afegir una cosa: la xocolata la majoria vé de països on es fan servir nens esclaus per recollir el cacau als camps. Els productes de comerç just garantitzen qeu això no passi però el meu dubte és: si no és de comerç just ja vol dir que s'ha fet servir esclavatge?

Jo la compro de comerç just per assegurar però clar... tinc dubtes de si alguna de les altres malgrat no ser de comerç just també faci les coses bé.
Avatar de l’usuari
Abril*
:: lleona
:: lleona
Entrades: 936
Membre des de: dj. juny 17, 2010 9:11 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Abril* » dt. ago. 28, 2012 2:28 pm

hola! faig tard però me n'alegro molt d'haver trobat aquest post!

Moltes gràcies també pels links, molt interessants.

Nosaltres malgrat la situació econòmica que patim (ingressem menys de la meitat que fa dos anys...) continuem comprant la fruita i verdura ecològica i tenim en compte la proximitat a l'hora d'escollir carns i peixos i d'altres productes del súper (generalment de marques blanques). Cal dir que tot i que la fruita i verdura ecològiques són més cares, cada cop hi ha menos diferència. El gust, la qualitat, menjar nomes producte de temporada, de gent propera....mmmm, val la pena!. Moltes vegades i sobre tot ara a l'estiu, ens arriven verdures d'amics i familiars que tenen hort, potser no es del tot ecològic, però és proper i també ens està bé.

La carn i sobre tot el peix trobo que són els productes frescos més difícils per fer un consum conscient.

La neteja, també intentem rebaixar la quantitat de tòxics, emprant generalment vinagre, aigua, bicarbonat, llimones.

Al peque que te pell atòpica el banyem sense sabó, amb oli essencial (unes gotetes), només un cop a la setmana o quan està molt marrano amb una mica de sabó.

El tema de l'aigua també és complicat, jo diria que relació qualitat, ecologia, preu, el millor el de l'aixeta, però a mi no m'agrada gens o sigui que compro garrafa. Tampoc es quastió de fustigar-se, no som terroristes ecos jjjj, també comprem de tant en tant pizza tarradelles i alguna llauna de cola jjjjj


Felicitats pel post!
Imatge
nuriaau
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: nuriaau » dv. ago. 31, 2012 1:10 pm

Està molt bé aquest post!

Nosaltres fa temps que estem conscienciats en dur un estil de vida més sà en quan a alimentació i residus.

Els nens saben que no s'ha de malgastar aigua: quan juguem amb l'aigua, quan ens rentem les dents, ens dutxem o ens rentem les mans, l'aixeta s'ha de tancar quan no la fem servir.
Les llums, quan és de dia no cal engegar-les, i quan es surt d'una habitació es tanquen.

L'aigua per veure tenim unes garrafes d'aigua de regàs de plàstic blanc que anem reomplint en una font del Pirineu, un cop al mes hi pugem i tornem amb el cotxe carregat d'ambúrnies plenes (i aprofitem per fer alguna excursioneta per allà :ok: )
Tenim la sort que els meus pares i alguns veïns tenen horts ecològics, sense pesticides ni res, un cop cada 3 dies els hi compro la verdura i la fruita de temporada.
La carnisseria del costat de casa ven vedella i pollastre ecològics, són una mica més carillos que els normals però ens ho mengem a gust.
El peix és el tema que portem més fluixet, el comprem a la peixateria del costat de casa i intentem comprar sovint races de peixos petits (tonyina i grans peixos no en consumim gaire)
Pizzes, plats elaborats, iogurts, natilles, flams, postres varis i panets els fem a casa...amb farina ecològica que vénen en un forn que em va costar molt de localitzar però que al final resulta que està bastant a prop de casa...i amb llet de la granja d'un conegut que no els hi dóna cap m+rda a les seves vaques. Els ous i algun pollastre són de les gallines dels meus pares que corren el camp.

...jajaja..tot hi així també reconec que a vegades un biofrutas o una Tarradellas també ha caigut :-D ...però intentem que siguin moments puntuals

Per cert, al principi llençàvem cada dia 2 bosses d'escombraries sols d'envasos plàstics...ara ho penso i em poso les mans al cap!!!
nuriaau
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: nuriaau » dv. ago. 31, 2012 1:16 pm

ah! i ja fa uns anys que tenim un calaix del despatx destinat a papers de cartes que ens envien per correu impresos per una cara..en un any omplim el calaix i els utilitzo perque pintin els nens. Amb les oueres i els rotllos buits del paper de wc en tardes de pluja pintem i construïm ninots i animalets

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::