Alimentació 6 mesos, no arribo als 500 ml.Ajuda

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
candela15
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 63
Membre des de: dc. set. 10, 2008 11:14 pm
Ubicació: Sabadell

Alimentació 6 mesos, no arribo als 500 ml.Ajuda

EntradaAutor: candela15 » dt. feb. 17, 2009 9:34 am

Hola,
la nena ja té 6 mesos i ja li he anat introduint els cereals (als 4 mesos), la fruita (als 5) i ara la verdura amb pollastre. EL problema és que ara només fa 4 menjades, i clar, només pren el bibe del mati, 210 ml de llet amb 4 cullerades de cereals i un altre per la nit abans d'anar a dormir de 210 ml de llet de continuació. A migdia pren la verdura i a la tarda la fruita. A la pauta d'alimentació que em van donar al CAP diu que s'ha d'arribar als 500 ml de llet diària, i jo veig que no arribo. Com ho faig per poder donar-li més llet?
Els horaris són aquestos més o menys:
-Entre les 8-9 del de matí: bibe amb cereals (210 ml+ 4 cullerades de cereals)
-Entre les 13-14 hores: papilla verdures amb pollastre
-Entre les 18-19: papilla fruita
-Entre les 23-24: bibe de 210ml.

Aleshores no arribem al mig litre de llet. Com ho veieu??

Gràcies.
ImatgeImatge
pigadeta
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: Alimentació 6 mesos, no arribo als 500 ml.Ajuda

EntradaAutor: pigadeta » dt. feb. 17, 2009 10:08 am

A nosaltres ens va passar le matei, de totes maneres hem va comentar que la quantitat es aproximada, aviat li hauras de pujar les quantitats de llet, segons les seves necessitats a 240 i afegiras algún ioghurt, amb lo qual ja cumpliras amb els 500.... tranquila, poc a poc es va regularitzant
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dt. feb. 17, 2009 10:09 am

Bon dia Bonica,
jo tinc el mateix dilema amb la meva peque: arribar als ditxosos 500 ml de llet al dia. Més o menys, el que menja la meva nena és semblant al que menja la teva...només que la Paola, per les nits, el bibi és més petit (120ml) pq abans del bibi sopa una miqueta (sopa amb pasta petitona, pà amb tomàquet...) o sigui, que no arribo als 500 ni de conya. Llavors, el que he fet desde fa un parell de setmanes, és donar-li un bibi petitó abans de la siesta (dina a les 12 a la llar) sobre les 15:00, quan arribem a casa. I un parell de cops a la setmana, la fruita de la tarda li barrejo amb iogurt o la faig cuita amb llet (amb el desventatge que llavors menja menys fruita...). Aviam si et serveix, o alguna ens dóna un consellet.
Petonets!!
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
pigadeta
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dt. feb. 17, 2009 10:29 am

El Roger fa:

a les 8 del matí quan es desperta 240 + una mica de cerals
a les 12 papilla de verdura (300ml+/)
a les 16 fruita, hi ha dies que li doncs ioghurt (sobretot els caps de setmana es més practic)
a les 19.30 o 20 papilla de cereals 240 ml amb moooolts cereals.

Total ens quedem amb 480 ml, de totes maneres ara ja es comença a quedar amb gana amb la verdura, per tant potser li afegeixo un ioghurt com a postre
Calongina
:: poltre
Entrades: 610
Membre des de: dj. juny 29, 2006 2:23 pm
Ubicació: Baix Empordà

EntradaAutor: Calongina » dt. feb. 17, 2009 12:50 pm

Nenes, això us passa per comptar!
Crec que no cal obsessionar-se amb les quantitats. Jo vaig fer alletament matern i evidentment no tenia ni idea de si menjava 350 o 650 ml.
És com les calories de la nostra dieta. Oi que no les comptem? I si fa no fa ja mengem el que toca. Per això hi ha la gana, per regular les nostres necessitats, tot i que les temptacions de la nostra societat de consum més aviat ens les fan complir en excés...

Vaja, la meva intenció és dir-vos que no us obsessioneu amb el menjar, segur que ho feu la mar de bé.
Vinga, supermames!
Calongina
Vilma
:: zebra
Entrades: 1481
Membre des de: dc. feb. 06, 2008 7:34 am
Ubicació: SUPER ENAMORADA DEL MEU MARIT I EL MEU FILLL!!!!!
Contacta:

EntradaAutor: Vilma » dt. feb. 17, 2009 12:59 pm

Nosaltres ens passa exactament el mateix!!!!!!!!!!!!!!!!
Jo com la EGR també hem de fer de 650 a 700 ml de llet.
Nosaltres ho fem de la següent manera
8-9 del matí bibi de 270 o 300 ml amb 3 cullerades de cereals
12-13 papilla de verdures amb pollastre o vedella
16-17 papilla de fruites ( quan la vol clar, perque no la vol veure ni en pintura) si no en vol li faig un altre bibi de 270 ml, però normalment li enxufo la fruita.
20-21 Bibi de 270 o 300 amb 3 cullerades més de cereals
De vegades a les 12 o a la 1 de la matinada li faig també un bibi sense cereals.
Un petó guapes!!!!
Imatge
Imatge
perla
Entrades: 1099
Membre des de: dv. des. 14, 2007 11:46 am

EntradaAutor: perla » dt. feb. 17, 2009 3:57 pm

Nenes, és ben bé que això del socpetit t'estalvia un dineral en teràpia eh? feia un munt de dies que m'estava menjant el tarro pensant en que no ho feia bé amb el menjar, que només menja quatre cops i que no li dono tot el que li fa falta, en fi, els dubtes normals per una primarenca no? :r) :r) :r) :r) :r) total, que us he llegit i veig que totes ho fem la mar de bé, osti tu que bones que arribem a ser!!!!!!!!!!!!!!

Nosaltres fem:

a les 7.00 quan marxo a treballar, pit, no sé quant menja clar..
sobre les 13.00 verdureta i pollastre
a les 16,45 fruita a la guarde
a les 20,30 bibi de 210 amb cereals

si es desperta a la nit, li passi el que li passi li enxufo el pit, i així matem dos pajarus dun tiru, la nena es calma i li dono una mica més de lleteta, per si de cas...
Imatge
Imatge
Iris
:: pantera
Entrades: 893
Membre des de: dl. jul. 14, 2008 6:13 pm

EntradaAutor: Iris » dt. feb. 17, 2009 4:08 pm

Candela,
Jo això que comentes dels 500 ml ja ho he pensat algun cop. Nosaltres fins d'aquí un parell de setmanes no començarem amb la papilla de verdures però quan comencem serà impossible arribar a aquesta quantitat diària; ja que farà dos bibis per esmorzar (210 ml de llet) i sopar (180 ml+cereal). Potser si que augmentarà la dosi però arribar amb aquests dos únics biberons és difícil. Suposo que li haurem de donar algun iogurt.
Ja preguntaré a la pediatra a la visita dels 6 mesos però jo tampoc m'obsessionaria amb aquest tema.
ImatgeImatge

Visiteu el bloc de les meves petites: http://esthermestres.blogspot.com/

Imatge
Calongina
Entrades: 610
Membre des de: dj. juny 29, 2006 2:23 pm
Ubicació: Baix Empordà

EntradaAutor: Calongina » dt. feb. 17, 2009 6:15 pm

Per això d'assegurar que prenen prou llet és pel que en alletament matern es prioritza el pit a l'alimentació complementària.
Llegiu-vos el llibre d'en Carlos Gonzàlez "Mi niño no me come", em sembla que ara també està en català, però no recordo com es diu.
Ajuda a treure's les cabòries!
Calongina
Carla2006
Entrades: 827
Membre des de: dl. juny 12, 2006 6:56 am

EntradaAutor: Carla2006 » dc. feb. 18, 2009 9:26 am

Estic amb la Calongina,
Ostres el meu no hi arriba ni de conya!!!
ara té 6 mesos fets de la setmana passada i des dels 4 mesos i mig que només fa 4 menjades!
I de llet... en pren per esmorzar 180 amb 5 cullerades de cereals i per sopar 180 que no s'acaba mai!
Després de dinar i de berenar n'hi ofereixo però si en pren 30 tinc sort.
O siguin que ja ho veus, no cal pas obsessionar-se només mirar si el nen va pujant de pes adecuadament si és així prenenet 400 de llet doncs és que no li cal més! els grans no mengem igual els uns que els altres, perque pretenem que els nens ho fagin?
Imatge
Imatge
formiga
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: dv. set. 15, 2006 10:20 am
Ubicació: Terrassa, catalunya

EntradaAutor: formiga » dc. març 25, 2009 8:23 am

Nosaltres tampoc no hi arribem. A les 8 del matí li donem un bibe de llet meva (a vegades es pren 100, a vegades 70, a vegades menys...) A les 12 h li donen a la guarderia les farinetes amb cereals: 240, a les 16 h les farinetes de fruita (si se les menja) i pit i al vepre la verdura amb pollastre o vedella (i pit si en vol). No em preocupa massa, però de fet, el meu pediatre no m'ha pas dit que hagi d'arribar als 500...
petaro
Entrades: 856
Membre des de: ds. març 17, 2007 10:53 pm

EntradaAutor: petaro » dv. maig 29, 2009 10:41 pm

noi se si ho faig be pero jo el que faig per arribar als 500 es despres de la verdura li dono com de postre bibe, us explic0
esmorzar bibe de 240
dinar papilla de verdura mes el bibe de postre de 60
berenar fruita
sopar bibe de 240 amb 4 cullerades de cereals
petaro
Entrades: 856
Membre des de: ds. març 17, 2007 10:53 pm

EntradaAutor: petaro » ds. maig 30, 2009 3:10 pm

em va dir la pediatra que esperes a donarli yogurth cap als 7-8 mesos que llavors passarem a llet de continuacio pq estan fets d'aquesta llet
pigadeta
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dl. juny 01, 2009 9:53 am

Petaro fas bé... també pots introduir quan puguis un ioghurt o petit suisse....
EGR jo també em trobo amb el problema del sopar.... en quan deixes de donar-li farinetes...

Ara fem

Matí 240ml bibe amb cereals... o papilla (=Quantitat)
Dinar Puré de verdura+carn/peix i de postres ioghurt (o petit suise segons) i ha un dia a la guarde que li donen poma bullida o compota (Aquest dia es complica)
Tarda : Papilla de fruita (només se la menja entre setmana al cole) el tio ens pren al pel i el cap de setmana fem ioghurt amb galetes, natilles....
Sopar: Anem variant, pa amb tomaca amb pernil, truita, peix amb un o dos quesitos, algún dia, que pleguem tard de treballar, papilla de cereals (Es més rapid)... i si veig que el quesito no s'ho acaba.... doncs un petit suis que sempre liqueda un raconet.... el bibe ja l'intentem deixar perque volem que s'acostumi a beure
montserratt
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 27, 2009 11:03 am

EntradaAutor: montserratt » dt. juny 02, 2009 6:59 am

No us atavaleu
aixo dels 500 es nomes una guia!!!!
la CALONGINA te rao
no mirem les calories que mengem amb lupa
la introduccio d'aliments es molt lenta i hi ha nens que no "mengen" be fins passat l'any.... altres ja comencen menjant molt be

es un proces!!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::