quines pautes us van donar???
- rapunzel1977
- :: conillet

- Entrades: 357
- Membre des de: dt. feb. 05, 2008 4:53 pm
- Ubicació: Begues
quines pautes us van donar???
La setmana que ve tenim la revisió dels 6 mesos i començarem amb les papilles. Quines pautes us van donar???. SI segueixo donant-li el pit cal que li doni cereals per la nit???. Que li doneu per esmorzar, dinar io sopar???. La papilla o la teta abans???. AJUDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
- rapunzel1977

sP
er cert, cal afegir llet de pot a la papilla de fruites??? I a la de verdura???¿ I als cereals??? Teniu en compte que li segueixo donant el pit.
HOLA, T'EXPLICO EL QUE FEM NOSALTRES, PERO TINGUIS EN COMPTE QUE NOSALTRES NO FEM TETA...
ALS SIS MESOS ENS VAN DIR:
8:30 APROX. ESMORZAR BIBE AMB CEREALS (ENS VAN DIR AMB PLAT I CULLERA, PERO NO HO FEM)
12:30 APROX. DINAR VERDURA
16:30 APROX. BERENAR FRUITA
20:30 APROX. SOPAR BIBE AMB CEREALS
LA VERDURA ANEM INTRODUINT UNA VERDURA NOVA CADA SETMANA O AIXI, I QUAN JA LES HA PROBAT TOTES LI HEM INTRODUIT EL POLLASTRE, PAVO O CONILL. ARA HEM COMENÇAT AMB LA TERNERA...
PEL QUE FA A LA FRUTA SEMPRE FEM PERA,POMA,PLATAN I TARONJA (LA MITAT DE CADA FRUITA).
ENS VAN DIR QUE CADA COP QUE INTRODUISSIM UN ALIMENT NOU, L'HEM DE PROVAR DURANT UNA SETMANA PER VEURE SI EL TOLERA BE, I SI ES AIXI DESPRES PROVAR UN DE NOU...
ALS NOU MESOS HI HEM DE TORNAR PER DONAR-NOS MES PAUTES...
BE, EM SEMBLA QUE M'HE ENROTLLAT MOLT, ESPERO QUE ET QUEDI UNA MICA CLAR, TOT I QUE CADA PEDIATRA TE LES SEVES PAUTES...
8:30 APROX. ESMORZAR BIBE AMB CEREALS (ENS VAN DIR AMB PLAT I CULLERA, PERO NO HO FEM)
LA VERDURA ANEM INTRODUINT UNA VERDURA NOVA CADA SETMANA O AIXI, I QUAN JA LES HA PROBAT TOTES LI HEM INTRODUIT EL POLLASTRE, PAVO O CONILL. ARA HEM COMENÇAT AMB LA TERNERA...
PEL QUE FA A LA FRUTA SEMPRE FEM PERA,POMA,PLATAN I TARONJA (LA MITAT DE CADA FRUITA).
ENS VAN DIR QUE CADA COP QUE INTRODUISSIM UN ALIMENT NOU, L'HEM DE PROVAR DURANT UNA SETMANA PER VEURE SI EL TOLERA BE, I SI ES AIXI DESPRES PROVAR UN DE NOU...
BE, EM SEMBLA QUE M'HE ENROTLLAT MOLT, ESPERO QUE ET QUEDI UNA MICA CLAR, TOT I QUE CADA PEDIATRA TE LES SEVES PAUTES...
Nosaltres als sis mesos hem començat amb la fruita. Pera, poma, plàtan, taronja i una culleradeta de cereals. La resta del dia, només pit.
15 dies més tard hem introduït la verdureta i el pollastre.
Ara amb 7 mesos, fa dos àpats, fruita i verdura i la resta pit.
A vegades li dono la verdura al migdia, altres al vespre, no seguim cap horari.
Jo no li poso cap llet a les papilles, i li dono el pit en acabar de menjar, però es veu que és més recomanable fer-ho abans.
Quin enrenou això de l'alimentació complementària, oi?
Ja veuràs com tot anirà bé!
A vegades li dono la verdura al migdia, altres al vespre, no seguim cap horari.
Jo no li poso cap llet a les papilles, i li dono el pit en acabar de menjar, però es veu que és més recomanable fer-ho abans.
- rapunzel1977

b
Carme74 ha escrit:Nosaltres als sis mesos hem començat amb la fruita. Pera, poma, plàtan, taronja i una culleradeta de cereals. La resta del dia, només pit.
A vegades li dono la verdura al migdia, altres al vespre, no seguim cap horari.![]()
El que passa és que jo començo a currar de 8 a 15h, i pèr tant, per esmorzar i dinar no hi seré... encara que li donaré pit abans de marxar...
Jo he sentit que el pit abans de menjar, perquè fins que el nen té un any, tot el demés que menja apart del pit és complementari...
- rapunzel1977

p
MUAK ha escrit:HOLA, T'EXPLICO EL QUE FEM NOSALTRES, PERO TINGUIS EN COMPTE QUE NOSALTRES NO FEM TETA...
És el que jo pensava... Però tú li fas bibi amblleteta de pot o amb aigua o caldo???
Això de donar el pit abans o després té una conseqüència clara: si el dones després, et baixarà la produccio de llet. Moltes mares deixen l'alletament a partir d'aquest moment, perquè es queden sense llet. Jo personalment sóc partidària d'allargar l'alletament, a la meva filla li he donat el pit durant 2 anys. Si comparteixes aquesta manera de veure-ho, llavors has de donar primer el pit. Que no t'inflin el cap: el millor aliment, el que ho té tot, el que un nadó està preparat per prendre és la llet materna. La resta és alimentació complementària, i no al revés. I complementària vol dir això, que complementa.
Sobre lo de barrejar llet amb els altres aliments, com que la llet de vaca pot ser al·lergènica, millor que de moment no n'hi donis. Si vols amorosir els aliments barrejant amb llet, ho pots fer amb la teva, també.
També has de ser pràctica, i si resulta que t'has d'estar treient llet tot el sant dia perquè li puguin donar abans dels altres aliments, jo passaria (jo vaig passar, vaja...). Quan la mama no hi és, hi ha altres coses per menjar. Llavors sí que anava primer l'aliment complementari.
Ai, igual t'he marejat. Mira, a mi em va anar molt bé el llibre del Carlos Gonzàlez, Mi niño no me come. Sempre el recomano. Sembla que tingui accions, però no, eh! És que ajuda a treure cabòries del cap. Mira-te'l i després fes servir la teva intuïció, que és la millor guia que hi ha.
Sobre lo de barrejar llet amb els altres aliments, com que la llet de vaca pot ser al·lergènica, millor que de moment no n'hi donis. Si vols amorosir els aliments barrejant amb llet, ho pots fer amb la teva, també.
També has de ser pràctica, i si resulta que t'has d'estar treient llet tot el sant dia perquè li puguin donar abans dels altres aliments, jo passaria (jo vaig passar, vaja...). Quan la mama no hi és, hi ha altres coses per menjar. Llavors sí que anava primer l'aliment complementari.
Ai, igual t'he marejat. Mira, a mi em va anar molt bé el llibre del Carlos Gonzàlez, Mi niño no me come. Sempre el recomano. Sembla que tingui accions, però no, eh! És que ajuda a treure cabòries del cap. Mira-te'l i després fes servir la teva intuïció, que és la millor guia que hi ha.
Calongina
Jo et recomanaria que mengi papilles mentre tu ets fora, la verdureta i la fruita, i que quan tu hi siguis li donis el pit. Tant és menjar la furita al matí com a la tarda. Jo feia aquest horari amb la Laia i m'anava molt bé.
Es recomana donar el pit després, però si tu no hi ets no ho podràs fer excepte si li donen un bibi de llet teva.
De tota manera et diré que a la meva nena gran li vaig donar pit 17 mesos i sempre va mamar després dels àpats. Això de que sigui motiu de deixar d'alletar, suposo que depèn de cadascú.
Es recomana donar el pit després, però si tu no hi ets no ho podràs fer excepte si li donen un bibi de llet teva.
De tota manera et diré que a la meva nena gran li vaig donar pit 17 mesos i sempre va mamar després dels àpats. Això de que sigui motiu de deixar d'alletar, suposo que depèn de cadascú.
Hola Rapunzel1977,
l'Aleix té més o menys el mateix temps que l'Eric. Nosaltres ja fa un parell de mesos que li donem cosetes. Vam començar amb mitja poma per berenar als 4 mesos. Als 5, com que anava una mica just de pes, vam introduir per dinar patata i pastanaga, per berenar li vam començar a donar també plàtan i pera. A més ens va donar unes galetes Milupa (cereals) especials per biberó.
A la última visita ja ens ha dit que li podem donar carn blanca (pollastre, pavo i conill), mongeta verda, carbassa i carbassó. De fruita li donem també mandarina i taronja, però ens va dir que podia prendre totes les que es fan ara a la tardor. A més pot prendre ja Mi primer Danone i Petit Suisse.
Totes les papilles les faig amb la Babycook i hi poso la carn o la verdura que toqui, més 50 ml de llet meva, més una galeta i mitja d'aquestes Milupa. Primer sempre faig pit. Ho he triat així perquè em va millor, però crec que no té importància (en el meu cas). Diuen que és millor abans perquè així ells fan el seu àpat i el que ve després és de complement. Però si el nen es queda molt tip, al dia següent reduirà la presa de llet igual que si li donessis després. Penso jo. El que sí que em va dir la pediatra és que la llet és digestiva i l'ajudarà a pair.
Perquè vegis, nosaltres fem això:
10:00 pit
11:30 suc/Petit Suisse (depèn del dia, si ha de dinar tard)
13:00 pit + papilla (verdura + llet + galeta)
16:30 suc/Petit Suisse/iogurt (depèn del dia si ha dinat aviat o ha dormit molta migdiada)
18:00 pit + papilla (friuta + llet + galeta)
21:00 pit (ració doble)
Bueno, perdona pel rotllo. Espero no haver-te liat més. Bon profit!!!

l'Aleix té més o menys el mateix temps que l'Eric. Nosaltres ja fa un parell de mesos que li donem cosetes. Vam començar amb mitja poma per berenar als 4 mesos. Als 5, com que anava una mica just de pes, vam introduir per dinar patata i pastanaga, per berenar li vam començar a donar també plàtan i pera. A més ens va donar unes galetes Milupa (cereals) especials per biberó.
A la última visita ja ens ha dit que li podem donar carn blanca (pollastre, pavo i conill), mongeta verda, carbassa i carbassó. De fruita li donem també mandarina i taronja, però ens va dir que podia prendre totes les que es fan ara a la tardor. A més pot prendre ja Mi primer Danone i Petit Suisse.
Totes les papilles les faig amb la Babycook i hi poso la carn o la verdura que toqui, més 50 ml de llet meva, més una galeta i mitja d'aquestes Milupa. Primer sempre faig pit. Ho he triat així perquè em va millor, però crec que no té importància (en el meu cas). Diuen que és millor abans perquè així ells fan el seu àpat i el que ve després és de complement. Però si el nen es queda molt tip, al dia següent reduirà la presa de llet igual que si li donessis després. Penso jo. El que sí que em va dir la pediatra és que la llet és digestiva i l'ajudarà a pair.
Perquè vegis, nosaltres fem això:
10:00 pit
11:30 suc/Petit Suisse (depèn del dia, si ha de dinar tard)
13:00 pit + papilla (verdura + llet + galeta)
16:30 suc/Petit Suisse/iogurt (depèn del dia si ha dinat aviat o ha dormit molta migdiada)
18:00 pit + papilla (friuta + llet + galeta)
21:00 pit (ració doble)
Bueno, perdona pel rotllo. Espero no haver-te liat més. Bon profit!!!

Re: p
És el que jo pensava... Però tú li fas bibi amblleteta de pot o amb aigua o caldo???[/quote]
JO LI FAIG EL BIBE AMB LLET DE CONTINUACIO (EN POLS), AIGUA I CEREALS...PERO TINGUES EN COMPTE QUE JO NO LI DONO PIT...POTSER ET PODEN INFORMAR MILLOR LES QUE DONEN PIT.
AH! I JO TAMPOC PATEIXO SI UN DIA NO LI PUC DONAR LA VERDURA O LA FRUITA DONCS LI FAIG BIBE...
NO SE SI T'HE AJUDAT...PER QUALSEVOL DUBTE MES...AQUI EM TENS!!!
JO LI FAIG EL BIBE AMB LLET DE CONTINUACIO (EN POLS), AIGUA I CEREALS...PERO TINGUES EN COMPTE QUE JO NO LI DONO PIT...POTSER ET PODEN INFORMAR MILLOR LES QUE DONEN PIT.
AH! I JO TAMPOC PATEIXO SI UN DIA NO LI PUC DONAR LA VERDURA O LA FRUITA DONCS LI FAIG BIBE...
NO SE SI T'HE AJUDAT...PER QUALSEVOL DUBTE MES...AQUI EM TENS!!!
- portagambas
- :: rateta

- Entrades: 153
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 4:28 pm
--
portagambas l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. nov. 08, 2008 1:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- rapunzel1977

w
Carme74 ha escrit:Nosaltres als sis mesos hem començat amb la fruita. Pera, poma, plàtan, taronja i una culleradeta de cereals. La resta del dia, només pit.
A vegades li dono la verdura al migdia, altres al vespre, no seguim cap horari.![]()
Però cereals dels de pot??? Ostressssssssssss
- rapunzel1977

w
portagambas ha escrit:Hola, nosaltres seguim amb el pit i vem començar l'alimentació complementària una mica abans dels 6 mesos (als 5 i mig) perquè no es juntés el fet d'anar a la guarderia amb el canvi de menjar. Vem introduir la papilla de fruites (poma,plàtan,taronja i pera) una setmana, la següent vem incoporar la de pollastre + verdures (patata, mongeta i pastenaga amb pit de pollastre) i l'altra setmana la de cereals (els feia amb aigua i de postre, teta), i pel mig teta a demanda.
Als 6 mesos i mig va entrar a la guarderia i jo vaig tornar a treballar (marxo a les 8 i torno a les 18:30 o 19 h) i el que vem fer va ser:
- pit per esmorzar
- a les 12 papilla de verdures + pollastre
- a les 16 papilla de fruita
- quan jo arribo es tira a la teta com una boja (poden ser les 18:30 o les 19h)
- a les 20 sopava cereals amb aigua i després pit (ara faig el mateix però amb llet de pot)
I tooooota la nit teta, que es desperta cada hora o hora i mitja!!
Però llavors els cereals els fas amb aigua o caldo de verdures???
Nosaltres desde els quatre mesos vam començar amb les papilles pq jo havia de treballar i tb li dono pit abans d'anar-me, ara els horaris no els seguim molt, però més o menys...
Matí: pit + bibi
Migdia: verdures i pit (el pit després pq jo vinc a dinar i ella ja s'ha prés les verdures...)
Després de la migdiada: fruita
De vegades quan vinc de la feina li dono pit
Sopar: pit + bibi de cereals
I per la nit cada cop que es desperta pit (depén del dia 1 o 2 cops)
Així posat sembla que es pasi tot el dia menjant!!
Migdia: verdures i pit (el pit després pq jo vinc a dinar i ella ja s'ha prés les verdures...)

- rapunzel1977

ruth75 ha escrit:Nosaltres desde els quatre mesos vam començar amb les papilles pq jo havia de treballar i tb li dono pit abans d'anar-me, ara els horaris no els seguim molt, però més o menys...
però els cereals els fas amb aigua , llet teva, llet de pot o caldo???
- portagambas
- :: rateta

- Entrades: 153
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 4:28 pm
Re: w
--
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |