"Potitos" o "papilles de pot"

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Blan13
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dg. des. 09, 2012 9:45 am

"Potitos" o "papilles de pot"

EntradaAutor: Blan13 » dg. març 05, 2017 9:15 am

Bon dia,

voldria consultar-vos sobre un tema que em té una mica dubtosa, veureu, la meva filla petita de 8 mesos, fins ara apart de llet materna, quan ha començat amb l'alimentació complementaria, sempre li he fet jo de casa, tant la fuita com la verdura.
El fet és que alguns cops que sortim amb la família, per presses o per imprevistos, no sempre he pogut fer-li les papilles i no sé quina marca pot ser la millor per si en un moment donat m'he d'emportar el seu menjar.

Em podeu recomanar alguna marca que sigui bona? He llegit alguna cosa sobre marques que fan "papilles" més ecològiques com Holle, Hipp o Babybio ... alguna recomanació si us plau?

Ja sé que el millor és el menjar fet a casa, però sempre hi ha moments en que s'ha de donar una papilla d'aquest tipus i m'agradaria alguna de bona.

merci :-()-)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: "Potitos" o "papilles de pot"

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 06, 2017 12:37 am

Bones,
pel que fa al dinar, jo la verdura amb tall triturat me l'havia emportat molts cops feta del dia abans conservada de la nevera triturada o del mateix dia en un pot amb rosca marca tatay i posat en una d'aquestes "bosses" de biberó que conserven temperatura. Fins que un dia se'm va fer malbé i vaig decidir portar-ne de compra per si tornava a passar, que va ser un altre cop solament. No recordo la marca, però era d'una botiga d'aliments ecològics, més que pels productes ecològics en sí perquè em donava una mica més de confiança pel que fa al mètode d'envasat, menys sal i tota la pesca.
Pel que fa a la fruita, jo feia compota (sense sucre) de poma. Vaig provar de fer-ne de poma i pera però la textura de la pera quedava grumollosa i a l'Isaac no li agradava llavors, i li posava poma solament. Quan la preparava en feia "tongades" de 3 o 4 potets que quedaven al rebost i quan els necessitava era qüestió de només agafar. Per si t'animes a fer-la et dic com ho preparava:
- Primer de tot, els pots eren de conserva de "tota la vida", els de vidre amb la tapa metàl·lica de color blanc. Els vaig comprar tamany "potito" (al poble hi ha la típica botiga que venen de tot i en tenen, no sé si ho trobaràs en una botiga de coses de casa, o ferreteries amb articles de la llar).
- esterilitzava els pots i tapes bullint-los en una olla alta durant 15 minuts (pots destapats), amb un drap de cuina entremig perquè no piquessin. Els treia amb l'ajuda d'unes pinces de carn i el cullerot i els deixava a part. Guardava l'aigua calenta amb el drap per després fer el bany maria amb els pots plens.
- pelava i trossejava 11 o 12 pomes, i ho bullia durant uns 8 minuts a foc mig i amb no massa aigua.
- colava els trossos bullits guardant l'aigua de cocció i triturava la poma. Depèn de com quedava la textura afegia una mica d'aigua de cocció o no, això depèn de com li agradi a la teva filla la textura del triturat de la fruita. La resta d'aigua de cocció ens la bevíem entre l'Isaac i jo quan s'havia refredat.
- emplenava els pots de conserva, primer fins a 3/4 i després fins d'alt de tot. No hi ha problema per no omplir-los del tot, després al bany maria s'envasen al buit i l'aire marxa, no es fa malbé el contingut del pot.
- un cop plens i assegurant-me d'estar ben apretats, els posava a bullir altre cop a dins de l'olla alta i el drap de cuina perquè no piquessin entre ells, aquest cop durant uns 25 minuts. Atenció!!! per treure'ls no posis els pots directament a l'aigua de l'aixeta, el contrast entre el calent del pot i l'aigua freda fa que puguin explotar! Jo els treia de l'aigua calenta amb l'ajuda de les pinces de carn i el cullerot i després tirava l'aigua a la pica (tinc costum d'engegar l'aigua freda quan tiro aigua molt calenta).
- Deixava refredar els pots damunt del marbre de la cuina (tot i que diuen que resisteix l'escalfor sempre hi poso alguna cosa a sota) i un cop freds posava la data d'elaboració al vidre, no a la tapa; després per netejar la data amb una miqueta d'alcohol en un drap marxa, a la tapa queda restes que no marxen.

Vaig pensar amb la possibilitat de fer el que feia amb la fruita amb la verdura, però no vaig arribar-ho a provar, suposo que es pot fer també de la mateixa manera, perquè és com ho fan a les fàbriques, fer bullir el gènere i després envasar i passar-ho per l'autoclave, que es l'envasament en buit a molta més temperatura que a nivell casolà.

Espero que el rotllo que t'he pegat et serveixi d'ajuda.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Blan13
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dg. des. 09, 2012 9:45 am

Re: "Potitos" o "papilles de pot"

EntradaAutor: Blan13 » dl. març 06, 2017 7:14 am

Bon dia, Anna Maria.

Moltíssimes gràcies, per explicar-m'ho tot ... potser ho provo, a veure si un dia amb temps m'animo, gràcies >.-<: :-()-)

Pel que fa als potitos, la veritat és que pregunto més pels de la verdura, el tema de la fruita el tinc bastant controlat, ja que ella amb 8 mesets em van comentar que ja poden començar a menjar trossets sencers (molt petits, evidentment) per tant en un cas d'urgència, si en aquell moment no tinc temps per preparar-li jo, m'emporto una peça de fruita i li vaig fent a trossets súper petits i ella va fent ... era més que res pel tema de la verdura, que encara que és en molt poques ocasions, sempre és bo saber quina és de les millors marques ...

una abraçada!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: "Potitos" o "papilles de pot"

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 06, 2017 9:36 am

No es mereixen, aquí estem!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
RedBerry
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 317
Membre des de: dj. set. 08, 2016 11:04 am

Re: "Potitos" o "papilles de pot"

EntradaAutor: RedBerry » dg. març 11, 2018 12:14 am

Hola!
Recupero una mica aquest post!

Els Hipp crec que tenen molt de nom perque son bio pero si indagues una mica no crec que sigui el millor. Estan fets amb oli vegetal (colza) que esta molt be que ho especifiquin, crec que el AOVE es millor. A mes a mes els que son a partir de 8 mesos tenen sal, i no esta recomanada fins l'any. Posan moltes especies suposo que per millorar el sabor.

Si tinc que tirar de potitos em vaig a marques com smileat, tambe son ecologics, i el ingredients son molt clars, sense coses "rares" la varietat es mes simple pero de sabor estan bons. Tambe vaig a marques de tota la vida com nutriben que la varietat es molt mes gran. M'agraden sobre tot perque garantitza que no tinguin traces de res tan un com d'altre. A vegades crec que hi ha que mirar mes les etiquetes i menys la publicitat.

Petons :-()-)
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: "Potitos" o "papilles de pot"

EntradaAutor: aiguablava » dj. març 15, 2018 6:26 am

Nosaltres vam començar amb els purés de fruita als 4 mesos i així ja vam anar introduint la resta.

Perquè en cap moment se li fes estrany menjar potitos envasats des de la introducció als sòlids ja n'hi vam donar. O sigui, quasi tots els purés de fruita, de verdures amb carn o peix, eren fets a casa però des de la introducció, un cop entre setmana en menjava un de fruita envasat i els caps de setmana sempre per dinar i berenar eren envasats perquè nosaltres sempre mengem fora (familiars, restaurants...) els caps de setmana, i genial. Penso que sempre serà més segur un envàs al buit que reescalfar i transportar menjar, per més cura que es tingui.

Variàvem les marques, tot i que els Nestlé i els Nutribén eren els que més compràvem. Més que res és provar els gustos i al nostre fill n'hi agradaven uns de concrets de cada marca. No són bio, n'hi a de bio que segurament són millor opció, però la veritat és que majoritàriament no consumim productes ecològics i els purés fets per nosaltres no ho eren. Penso que és anar provant i donar-li els que més li agradin. De textura jo preferia els Nestlé però hi havia varietats del Nutribén amb molt bon gust.
Alvaro
Entrades: 2
Membre des de: dv. gen. 25, 2019 2:37 pm

Re: "Potitos" o "papilles de pot"

EntradaAutor: Alvaro » dv. gen. 25, 2019 2:58 pm

Una recent investigació duta a terme de forma conjunta per la Universitat de Múrcia i l'Institut d'Investigació Sanitària La Fe (València) ha arribat a la conclusió que no hi ha diferències ressenyables a nivell nutricional entre els potets envasats i els purés preparats a casa.
Per aquest motiu són una opció fiable i de qualitat a l'hora d'alimentar de tant en tant als nadons, tant a casa com a l'escola bressol.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::