Ni verdura ni fruita, nomes vol pit

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
readytopop
:: papallona
Entrades: 135
Membre des de: dt. feb. 05, 2013 11:45 am

Ni verdura ni fruita, nomes vol pit

EntradaAutor: readytopop » dl. juny 16, 2014 2:07 pm

Hola marones, a veure si alguna de vosaltres s'ha trobat amb una situacio com la meva...
La meva petita esta a punt de fer 7 mesos, hem fet LME fins els 6 mesos i despres hem començat a tastar fruites i verdures. No hem substituit tomes al 100%, hi ha dies que fa primer pit i despres cullera, hi ha dies que nomes cullera i dies que nomes pit si ens hem trobat fora de casa per exemple. El problema es que fa un parell de dies que no vol ni la verdura ni la fruita, res amb cullera. Es posa a plorar molt enraviada i desesperada aixecant els braços pq l'agafi si esta a la trona, o a girar-se buscant el pit. No hi ha manera, nomes vol pit.
Estic confosa, no se pq ho fa, si es que estic fent algo malament...uffff alguan de vosaltres s'hi ha trobat?
Rossinyola
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Ni verdura ni fruita, nomes vol pit

EntradaAutor: Rossinyola » dl. juny 16, 2014 2:27 pm

És completament normal, encara és molt petita. A la meva li passava igual, però mai la vaig forçar i ara menja d tot. Fins a l'any, el pit és l'aliment principal, la resta és aprenentatge, no necessiten menjar rès més. Jo no li vaig treure cap presa d pit, sempre a demanda i mica en mica es va començar a interessar pel menjar, però ben bé fins als 10 mesos no va menjar quantitats apreciables. Jo sempre m'entaulava amb ella en lloc d plantar-me amb el bol i la cullera davant, i li deixava fer, i ella per imitació va voler provar mica en mica del que menjava jo. Ànims!
Imatge

Imatge

Imatge
readytopop

EntradaAutor: readytopop » dl. juny 16, 2014 3:05 pm

Gracies per la teva resposta. Fins ara tot ens ha anat de conya i no hem tingut cap problema i, tot i no ser res greu aixo, es tendeix a pensar que fas algo malament, oi? Aiiiiii aquestes mares patidores....gracies!
tristantao
:: gosset
:: gosset
Entrades: 438
Membre des de: dt. juny 14, 2011 9:47 am

EntradaAutor: tristantao » dl. juny 16, 2014 3:24 pm

Readytopop, no et preocupis!! La llet (materna, millor) ha de ser l'aliment imprescindible el primer any! Abans de cada apat, dona-li pit i després el menjar, poc a poc anirà augmentant les quantitats. Però si prenc pit i va agafant pes, no t'has de preocupar. La teva llet té molts més nutrients q la verdura i la fruita!
Que vagi bé!
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » dt. juny 17, 2014 5:42 am

Com ja t'han dit, tranquil·la Readytopop, l'actitud de la teva filla és completament normal i prenent el pit ja va ben alimentada ja que és l'aliment bàsic fins a l'any, la introducció de l'AC és més un aprenentatge de nous sabors i textures.

La meva filla ara té 2 anys i menja força variat tant de fruita com de verdura. Però la introducció de l'AC va ser força complicada i jo també vaig anar força amoïnada... amb els cereals no va haver problema... que els vam introduir als 5 mesos... però a partir del setè no va voler saber res de cereals... també girava el cap i a plorar... i tant la verdura com la fruita li feien uns fàstics impressionants.... ja era un èxit si prenia 3 o 4 culleretes.... Així que va estar fins els 10 mesos que del que s'alimentava era de pit....

Jo feia com la Rossinyola, primer li oferia a la Trona però si veia que s'iniciava un drama l'asseia amb mi i li deixava el plat davant perquè hi jugués amb el que jo menjava... i d'un dia per l'altre va voler els pures de fruita... la verdura va costar més però el final també hi vaig trobar la fòrmula... però recordo que també em vaig preocupar molt per molt que llegís que era normal...

Ànims!! :ok:
Lizzy
:: cèrvol
Entrades: 529
Membre des de: dl. març 04, 2013 4:00 pm

EntradaAutor: Lizzy » dt. juny 17, 2014 6:37 pm

Readytopop, jo he viscut un cas molt similar i t'explico com ho estem afrontant. La meva nena ara té vuit mesos.

La meva nena sempre ha estat molt menjadora, durant els mesos de LME ha guanyat pes a un ritme espectacular. I quan vam començar amb l'AC (uns 15 dies abans de fer els 6 mesos ja que jo començava a treballar i no vol la meva llet en biberó) ho va acceptar genial. Fruita, cereals... De sobte, primer va començar a no voler saber res de la fruita. Vam introduir la verdura i la devorava!! I amb la carn, igual!! Però, igual que va fer amb la fruita, de sobte no volia res. M'acceptava una, dues cullerades (algun dia cap ni una) i començava a regirar-se a la trona. L'agafava a braços i l'asseia a la falda i només feia que buscar-me el pit. I això que jo li oferia pit abans dels àpats!!

Primer de tot, si no ho has fet, agafa't el llibre Mi Niño no me Come de Carlos González i llegeix-te'l. És curtet. I si no tens temps, mira tan sols de començar-lo. Jo el vaig començar a llegir un dia que estava de bajón perquè l'hora del dinar s'havia convertit en una batalla i em va ajudar moltíssim. És normal que només vulgui pit. És que ella només necessita això.

Segon, vaig decidir treure els triturats. Ens passem a fer els sòlids sencers i a que mengi ella sola. Em vaig adonar que no li agradaven els purés (com més líquids menys en volia) i que se sentia com "agredida" per la cullera (sona molt fort, però no sé com ho explicar-ho). La via sòlids sencers (com un BLW tot i que no ho és perquè vam començar amb triturats) la vaig proposar una mica perquè era la única sortida que veia i, per la meva sorpresa, quan vaig anar a la revisió amb la infermera i li vaig comentar el que ens passava, ella em va proposar el mateix.

Així que amb el pare més convençut portem una setmana així i hem fet un canvi radical. També et dic que hem canviat la trona: amb la que tenia (una d'aquestes que costen 100 i picu d'euros que ens van regalar) no arribava bé a la safata i li hem comprat la cutre-barata de l'Ikea i la nena hi està feliç com un anís. S'ha acabat el retorçar-se. L'hora del dinar ara és tot riures. Ella soleta s'agafa el menjar i es menja el que vol. Que només picoteja? Sí! Però és el que li toca. I amb el pit té tot el que necessita :ok:

Amb això no vull dir que això sigui exactament el que tu hagis de fer. Tu coneixes millor que ningú la teva filla i saps què necessita. Però sí que et recomano que segueixis el teu instint :-()-)
Imatge
readytopop

EntradaAutor: readytopop » dt. juny 17, 2014 7:48 pm

Noies, gracies a totes per les vostres respostes.
Em llegire el llibre segur, gracies!
Rossinyola
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dt. juny 17, 2014 9:33 pm

La Lizzy ho ha explicat molt bé :ok: Si t'animes a introduïr els sòlids sense triturats passa't per aquí que hi trobaràs moltes experiències viewtopic.php?f=16&t=17340
Imatge

Imatge

Imatge
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dt. juny 17, 2014 10:18 pm

Jo vaig fer igual, trossos, i oli en un llum. Tenen moments i èpoques de tot (de menjar més, menys, canvien de gustos sobtadament...), però els àpats són una delícia, en general. :ok: Els meus, fins als 9-10 mesos, no van començar a menjar pròpiament dit. Ara, llavors menjaven més que jo. A l'any van frenar i ara tenen setmanes de tot, però van fent molt bé i en general no tenen problemes per tastar coses noves. Només et diré que el meu fill menja api i ceba crua, per exemple perquè quan cuino els vaig donant cosetes perquè s'entretinguin, i ell s'ho fot. La nena, no; hi clava queixalada i fa cada cara... :content: :content: :content:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Cayena
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dc. juny 18, 2014 5:32 pm

Nosaltres hem fet sempre BLW i si et veus animada per donar-li trossets, t'ho recomano. A veure, si es de poc menjar, com el meu, menjarà poquet, però almenys no tindràs un drama diari a l'hora dels àpats.
No et puc dir que de cop i volta menjarà moltissim perquè això no se sap, de fet el meu fill està a punt de fer l'any i menja quantitats microscòpiques, però sabent ara lo poc menjador que és no em puc ni imaginar la batalla campal que hagués sigut donar-li triturats.
I si, et puc ben asegurar que si fa pit a demanda i li vas oferint aliments sans i variats creixerà estupendament, encara que només jugui amb el menjar i picotegi alguna costa entre lo que xafa, llença, aplasta.... El meu fill no para quiet en tot el dia, te una energía desbordant i està sanissim i això que hi ha dies que pràcticament només fa pit.
Crec que en el vostre cas la clau es que l'hora del dinar deixi de ser un moment d'estres per a totes dues. Llegeix-te el libre del Carlos Gonzalez, dona-li pit i quan sigui l'hora de dinar seieu-la a la trona amb vosaltres i deixeu-la que toqui, tasti, jugui amb el menjar....
Se que es difícil no agobiar-se, de fet jo hi ha dies que m'angoixo molt quan veig lo poc que menja, pero després penso que està sa, menja el que vol i necesita, està adquirint una motricitat fina bonissima i, sobretot, les hores de dinar son moments agradables per a tothom
Anims!!!!
noyja
Entrades: 566
Membre des de: dt. gen. 01, 2013 5:25 pm

EntradaAutor: noyja » dv. ago. 01, 2014 3:52 pm

M'he sentit bastant identificada amb el primer missatge. La meva nena té 7 mesos i la verdura nonla vol ni veure. Ni oferint-li el pit abans ni després. Les fruites és una passada, l'encanten i disfrutem molt. A la trona li agarda estar però quan li poso la cullera als llavis ja els tanca i no hi ha manera. No li obligo, ho torno a intentar i sino doncs res, ho deixo per sopar, per exemple, però tampoc. Pot ser normal, però començo a preocupar-me perquè és una mica frustrant i penso que potser mai li agradaran...
Imatge
carlotayeric
Entrades: 893
Membre des de: dc. març 13, 2013 12:53 pm

EntradaAutor: carlotayeric » dv. set. 12, 2014 11:07 pm

Yo estoy.igual!!!
No quiere ni ver la cuchara!!!
Ni cereales, ni fruta, ni verdura, ni sopa

Es.despertarte!!!! Cierra la boca y no hay manera
Imatge Imatge

26-6-15 nico brilla en el cielo. papa y mama jamás podremos olvidarte ni dejaremos de quererte nunca
aloma_biel
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 7:12 am

EntradaAutor: aloma_biel » dj. gen. 15, 2015 7:28 am

Hola mares!
Jo també tinc un nadó que no vol menjar res que no sigui el pit. Als 6 mesos pesava 10 quilos (és apunt de fer-ne 7), així doncs pel pes no hem de patir però hauriem d'haver introduit els cerelas (i així potser dormiriem una mica...), la llet de fórmula per quan jo sóc fora i no he tingut temps d'extreure-me'n, la fruita, la verdura i el pollastre...
Em sembla que ho he provat tot fins ara.
CEREALS:
Amb gluten i sense. Diferents marques. Ho he provat amb llet meva, amb llet de fórmula (diferents marques també), amb diferents biberons, amb cullera, donant-li el pare, l'àvia, jo, ...
FRUITA:
Crua dins l'alimentador
Crua i triturada, amb cullera.
Compota (feta amb la babycook)
Compota i galeta. Compota i cereals
Compota amb llet de fórmula com si fos un batut i també amb llet meva
"Potitos" del super. Freds, calents, a tempertatura ambient, amb cereals, ....
Iogurts: tant "yogolino" com 'Mi primer Danone'
VERDURA:
També he provat de tot. Una peça sola (per exemple carbassó) i barrejades, amb pollastre, sense, ... 'potito', ... dins l'alimentador, amb cullera, ...

Senzillament no obra ni la boca i si ho aconseguim ens ho escup. Ens van dir que el deixessim apurar de gana i llavors està tant histèric que només vol pit.
Des de principis de desembre que treballo i el pobre no menja gairebé res. La iaia li dóna una mica de llet meva amb xeringa (ja que tampoc la vol amb biberó) o alguna cullerada de verdura arrel que fes els 6 mesos i la pediatre digués que ho introduíssim.
Ja us dic que pel pes que no em fa patir gens ja que està molt gran però em fa patir que no vulgui menjar res més. La meva intenció era fer lactància exclusiva fins als 6 mesos i llavors combinar-ho.
No sé com ho hem de fer...

Moltes gràcies per llegir-me!
Cayena

EntradaAutor: Cayena » dj. gen. 15, 2015 8:01 am

Home, si fa 10 kilos amb 7 mesos jo crec que menjar, menja be, almenys li prova força...
El meu nen té 18 mesos i fa 9 k 100 gr.

Crec que és petit encara, el meu, que tot s'ha de dir és moooolt poc menjador, no va començar a menjar "algo" fins passat els 8 mesos i algo més apreciable, fins els 10 ben llargs. I anant justet de pes, ja et pots imaginar els agobios que m'agafaven... Però si no vol menjar, és que, per ara, no ho necessita, amb la llet ja en té prou.
Jo crec que és mala idea que passi gana, perquè llavors, com tu dius, demana amb més insistencia el pit, que per a ell és la seva font d'alimentació (fins ara no coneix cap altre aliment)
Jo el que faria, de fet el que he fet amb el meu fill, es primer, sempre primer pit i després, com a complement, aneu oferint-li aliments que mengeu vosaltres en la vostra dieta quotidiana. Poc a poc, sense forçar. Però primer pit o llet, si tu no hi ets. Un plat de verdura, un potito, una papilla de fruita, un iogurt de bebes... no alimenten més que el pit. I en tot cas, fins l'any la llet és l'aliment principal, la resta és complementaria. I tema cereals, nosaltres mai hem donat farinetes de farmàcia. Prova pa, arros, pasta, cuscus... això són cereals

Ànims. Tenir un nen que menja poc de vegades és molt agobiant, bé que ho se...
aloma_biel
Entrades: 59
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 7:12 am

EntradaAutor: aloma_biel » dj. gen. 15, 2015 11:54 am

Gràcies per respondre! Si, pel pes mai hem patit, per sort.
Cayena, et volia preguntar un cosa. Com li dónes els cereals? Algun cop li hem donat pa dins l'alimentador i xucla amb ganes, gairebé no en deixa. Per exemple, l'arròs? Bullit i triturat? Perquè el que em trobo és que no sap empassar, està acostumat a succionar quan mama però empassar no en sap... (o és perquè el que li donem no li agrada?)
Moltes gràcies!
Cayena

EntradaAutor: Cayena » dj. gen. 15, 2015 12:38 pm

En teoria, primer aprenen a gestionar l'aliment a dins de la boca i més endavant ho empassen. Pensa que està acostumat a la llet, que és líquida, per tant, els sòlids al principi només els gestionen a dins de la boca i si per "casualitat" algun tros va cap al fons de la boca fan la típica "arcada" per treure-ho cap a fora.
Nosaltres no hem donat mai papilles ni farinetes, sempre sòlid des del primer dia, i hem deixat que sigui ell qui l'agafi, el toqui, se'l fiqui (si vol) a la boca, l'escupi o se l'empassi.
Et puc dir que al principi no empassen per tot això que t'estic explicant. I de vegades pensen que no han empassat res i després et trobes la "prova" al bolquer de que si que ho han fet...
Els nens que mengen farinetes i triturats aprenen a l'intrevés, primer a empassar i després a gestionar el menjar dins la boca, i aquí si que hi ha més risc d'ofegaments.

No se què és l'alimentador... vols dir la xarxa aquella on es fica menjar perquè el nen no s'ofegui? jo es que d'això no li he donat mai....

Cereals com arros, al principi molt passat i fas com boletes perquè ho pugui agafar ell. Pensa que tan petit no fan la pinza sinó que agafen les coses amb tota la ma, amb el puny tancat... Si et fa cosa que s'ho mengi ell solet i vols donar-li tu, doncs igualment ben passadet i amb una mica d'oli verge d'oliva en cru. També li podries donar les típiques tortites d'arros sense sal. Al meu li encantaven... I el pa, doncs un crostó o un bastonet gruixut, també pots provar amb pasta tipus espirals de les de mida més gran...

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::