De la llet a papilla de verdures directament
De la llet a papilla de verdures directament
Hola noies!. He estat buscant i no he trobat cap post, així que obro aquest a veure si em podeu ajudar.
Tinc un nen de 6 mesos i ahir varem tenir la revisió a la SS i ja comencem amb l'AC. Jo pensava que començaríem amb els cereals i la fruita, era la idea que tenia i quan em donen el full és directament la verdura. Primer 3 setmanes de verdura i després introducció a la fruita. La primera setmana verdura amb caldo fet amb carn i tritura la verdura (sense la carn), la segona setmana afegir pollastre bullit i la tercera setmana amb pollastre bullit i a la planxa, combinar-ho (us adjunto foto).
Ell només pren llet, hem fet lactància mixta i fa un mes que ell va deixar el pit i és lactància artificial i començar amb la verdura directament, i crec que és el que menys els hi agrada, em sembla una mica fort. Ara estic feta un lio perquè no sé que fer si seguir les pautes que m'han dit o demanar un altre opinió a un altre pediatre. Alguna s'hi ha trobat?, com ho haveu fet?, no sé que fer realment.
Tinc un nen de 6 mesos i ahir varem tenir la revisió a la SS i ja comencem amb l'AC. Jo pensava que començaríem amb els cereals i la fruita, era la idea que tenia i quan em donen el full és directament la verdura. Primer 3 setmanes de verdura i després introducció a la fruita. La primera setmana verdura amb caldo fet amb carn i tritura la verdura (sense la carn), la segona setmana afegir pollastre bullit i la tercera setmana amb pollastre bullit i a la planxa, combinar-ho (us adjunto foto).
Ell només pren llet, hem fet lactància mixta i fa un mes que ell va deixar el pit i és lactància artificial i començar amb la verdura directament, i crec que és el que menys els hi agrada, em sembla una mica fort. Ara estic feta un lio perquè no sé que fer si seguir les pautes que m'han dit o demanar un altre opinió a un altre pediatre. Alguna s'hi ha trobat?, com ho haveu fet?, no sé que fer realment.
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Re: De la llet a papilla de verdures directament
No t'agobiïs, cada pediatra té el seu mètode i no està escrit enlloc que primer hagi de ser la verdura i despr´se la fruita o al revés. L'únic important és no donar-li cereals amb gluten encara i fer una introducció molt pausada dels aliments, per detectar possibles intoleràncies o al·lèrgies. Jo, com a novata, feia això de "poma, pera, plàtan i taronja", però de seguida vam veure que això era una quantiat exagerada i que era millor anar d'un en un o de dos en dos. Pensa que fins a l'any el més important és la llet, la resta és per anar-los acostumant als gustos. Prova de donar-li la verdura, potser et sorprèn i li agrada, la meva filla es menjava un platàs verd ben gros i encara li agrada tot.
No hi ha cap raó (científica) per donar primer uns o altres aliments, i com diu l'Airin, cada pediatra et diu una cosa diferent.
Ni tant sols cap introduir primer vedures, després furites, després cereals... pots donar un dia poma i l'endemà pastanaga bullida o arròs.
El que es sol recomanar (tot i que ja veig que el teu pediatra no ho fa) és no barrejar molts aliments de cop, anar introduint d'un en un i que els nadons puguin distingir el gust de cada cosa (de cada fruita, verdura...).
En tot cas, no t'agobïis. L'aliment principal del teu fill, ara i fins l'any, és la llet. Per tant es tracta que vagin provant, no que es mengin un gran bol del que sigui. Ja aniràs veien què agrada més i què menys al teu fill i vas fent.
Ni tant sols cap introduir primer vedures, després furites, després cereals... pots donar un dia poma i l'endemà pastanaga bullida o arròs.
El que es sol recomanar (tot i que ja veig que el teu pediatra no ho fa) és no barrejar molts aliments de cop, anar introduint d'un en un i que els nadons puguin distingir el gust de cada cosa (de cada fruita, verdura...).
En tot cas, no t'agobïis. L'aliment principal del teu fill, ara i fins l'any, és la llet. Per tant es tracta que vagin provant, no que es mengin un gran bol del que sigui. Ja aniràs veien què agrada més i què menys al teu fill i vas fent.
A mi em va dir la Pedi que ara començaven a recomanar introduir primer verdures, perquè s'havien trobat que la majoria de nens, quan ja menjaven fruita, no volien saber res de les verdures. Pensa que si només coneixen el sabor dolcet de les fruites i després els hi "canvies" per les verdures, són sabors molts diferents. Si comencen amb les verduretes i quan ja les mengen bé, introdueixes fruites, es veu que les accepten millor.
De tota manera, el millor és anar introduint mica en mica. Ànims i sobretot, mooooolta paciència!
De tota manera, el millor és anar introduint mica en mica. Ànims i sobretot, mooooolta paciència!
Moltes gràcies noies!!. Ho faré com dieu anar provant a poc a poc i vagi descubrin el gust i textura de cada cosa. Demà faré una petita prova amb carbassa i patata i aniré variant, anirem experimentant jeje. M'havia atabalat per ja tenir una idea fixa però ja ho tinc tot més clar. Merci per l'ajuda guapes!! 
Jo acabo d'anar al pediatre i ens ha dit que comenci pel que vulgui. Que tampoc trigui massa a introduir el gluten. Amb el primer fill m'ho sabia tot de memòria i ara no tinc ni idea de com anava jeje, tot s'oblida.
De moment només li dono un parell de cullerades de poma o pera ratllades. Potser en breu li faig una mica d'avena amb caldo de verdura..
De moment només li dono un parell de cullerades de poma o pera ratllades. Potser en breu li faig una mica d'avena amb caldo de verdura..
EStàs al moment perfecte per llegir "Mi niño no me come", et treuràs moltíssims dubtes i creu-me, gaudiràs molt més de l'AC.
Moltíssimes gràcies boniques!!
Ayrs l'estic començant a llegir
, moltes gràcies per la recomanació.
Portem tres dies (avui és el tercer) i tot un èxit, hem fet patata i carbassa (a lo fàcil jajaja), comencem poc a poc
Ayrs l'estic començant a llegir
Portem tres dies (avui és el tercer) i tot un èxit, hem fet patata i carbassa (a lo fàcil jajaja), comencem poc a poc

Jo et recomeno el llibre que diu l´Ayrs, i encara més "El ninyo ya come solo".
Gràcies montsekit per la recomanació, ara el miraré i demà vaig a comprar-ho.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

, montsekit