Llet d'avena

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
nivalis
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

Llet d'avena

EntradaAutor: nivalis » dt. feb. 25, 2014 10:11 am

Hola, volia saber si la llet d'avena és adequada per a bebés de menys d'un any. No en substitució de la llet de continuació, sinó per preparar papilles de fruites i verdures, per donar-li un altre gustet. Em refereixo a la llet d'avena natural, que no porta ni sucre ni res d'això.
Gràcies!
Niu
:: girafa
Entrades: 2559
Membre des de: dj. abr. 27, 2006 7:27 pm

Re: Llet d'avena

EntradaAutor: Niu » dt. feb. 25, 2014 10:48 am

La meva filla només ha pres pit i per fer-li els cereals, els hi barrejava amb llet d'avena i perfecte des del primer moment. A més, li encanta!
nivalis
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: nivalis » dt. feb. 25, 2014 11:01 am

Gràcies Niu. Que bé! I fas servir alguna marca en particular?
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dt. feb. 25, 2014 1:31 pm

La meva només en pren de civada (avena és en castellà :-) ) des d'abans de l'any. El que has de procurar és comprar-la sense sal ni oli, moltes en porten. La única que he trobat sense rès és de la casa Vegetalia, i és boníssima!
Imatge

Imatge

Imatge
xirimoia
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dg. abr. 07, 2013 1:49 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: xirimoia » dt. feb. 25, 2014 2:05 pm

Rossinyola,

Avena també és correcte en català ;-)
Jo a la meva també li he donat llet d'avena abans de l'any i perfecte, sola també se la pren com si fos un refresc.
nacristai
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

EntradaAutor: nacristai » dt. feb. 25, 2014 2:31 pm

Jo li vaig començar a donar a partir de l'any pero en substitució de la de vaca, la vaig alternant amb llet d'arròs i li encanta, i mai ha tingut carències de res ;)
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Aly84
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » dc. feb. 26, 2014 6:07 am

Si, li pots donar abans de l'any com a cpmplement alimentari per a fer batrejs de triturats tranquil-lament!

La meva filla premia pit I amb 6 mesos li feia cereals barrejats amb llet d'raros. Quan vam introdiir gluten li feien amb la llet d'avena. Quan vam introduir verdura tmb li barrejavem amb llet d'avena x a que el gust fos + dolcet I s'ho memjava molt I molt bé!
aseret
Entrades: 216
Membre des de: dc. juny 06, 2012 2:56 pm

EntradaAutor: aseret » dv. feb. 28, 2014 9:40 pm

Hola!
Una pregunta nacristai, tu li continues donant pit?
Es q jo no i llavors nose q fer, ara hem començat amb la llet d vaca sencera ecologica, pero no em fa gracia i volia saber si li arriben tots els nutrients d les llets davena, arros... quan sigui mes gran si q vull anar variant, pero ara em fa cosa...
Gracies!!
Imatge
Imatge
nacristai
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

EntradaAutor: nacristai » dv. març 14, 2014 12:40 pm

aseret ha escrit:Hola!
Una pregunta nacristai, tu li continues donant pit?
Es q jo no i llavors nose q fer, ara hem començat amb la llet d vaca sencera ecologica, pero no em fa gracia i volia saber si li arriben tots els nutrients d les llets davena, arros... quan sigui mes gran si q vull anar variant, pero ara em fa cosa...
Gracies!!

No ja no fem pit :(( però porta una alimentació molt complerta, menja molt llegum, dina i sopa verdura tan crua com cuita, proteina i formatges i postres lactis, amb lo qual no li cal cap aportació extra amb la llet, la pediatra sempre ens diu que fa goig(ella no sap que no li dono llet de vaca) Però és normal que dubtis, jo al ppi també dubtava de si feia el correcte per que es passen el dia fent campanya per donar llet de vaca, però amb el temps m'he reafirmat en que vam fer el correcte.
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

ELE
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

EntradaAutor: ELE » dc. abr. 30, 2014 6:23 pm

La meva pediatra m ha dit que quan la meva filla deixi el pit (de moment te 4m i fem LME) la puc passar a llet avena o arros i evitar la de vaca. Tenia molts gasos i vaig provar d deixar llet d vaca i solucionat!
Si menja verdura de fulla verda no tindra cap deficit. Tb el sesam es molt ric en calci. La meva filla d 3anys se'l menja amb la verdura q li fa gracia pq diu q menja com un ocellet! Ji ji
Jo poso sesam al iogurt. Tb venen llets enrikides en calci!
Ara vull retirar la llet d vaca a la gran pq la pediatre diu q la podria ajudar x millorar dermatitis atópica. En ello estoy. ..d moment el gust no la convenç...po insistiré!
Ayrs
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dv. maig 02, 2014 3:02 pm

ELE ha escrit:La meva pediatra m ha dit que quan la meva filla deixi el pit (de moment te 4m i fem LME) la puc passar a llet avena o arros i evitar la de vaca.

Abans de fer-ho, penso que t'aniria bé llegir això: http://criatures.ara.cat/somlallet/2012 ... o-es-llet/
ImatgeImatge
Imatge
ELE
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

EntradaAutor: ELE » dt. maig 06, 2014 1:28 pm

Ayrs ha escrit:
ELE ha escrit:La meva pediatra m ha dit que quan la meva filla deixi el pit (de moment te 4m i fem LME) la puc passar a llet avena o arros i evitar la de vaca.

Abans de fer-ho, penso que t'aniria bé llegir això: http://criatures.ara.cat/somlallet/2012 ... o-es-llet/

Moltez gracies! Ja sé q aquestes begudes vegetals no són llet. Però ara que he llegit l'article ho parlaré amb deteniment d nou amb la pediatra. Veig que lo millor serà treure'm llet materna mentre treballi.

Mmm...seguiré investigant. De moment la gran segueix amb llet d vaca pq les vegetals no li agraden. La peque amb LME i jo sense llet d vaca.

Si algú té més info ho agrairé!
rkl
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 12, 2012 6:31 pm

EntradaAutor: rkl » ds. maig 17, 2014 11:09 am

Jo li dóno pit i als principis de començar amb els cereals li bullia l'avena(floc) amb aigua. Quan agafava el gustet llavors el barrejava amb els cereals. Més econòmic i sense cap afegit més.
mdemare
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dt. maig 20, 2014 1:58 pm

Quan es diu de prendre llets vegetals en lloc de pot no es preten substituir tota la llet per la de cereals. Entenc que encara li dones pit. Si li dones un biberó amb llet vegetal no passa res. Jo els cereals els hi donava amb llet d'arrós. Quan treballava em treia la llet però si no em treia suficient li donaven llet d'arròs. Clar, el meu fill es al.lèrgic a la llet de vaca i lallet hidrolitzada no me la va reclmanarel pediatra. Si no li donguessis llet de la teva et diria que no li donguessis, però si pren una o dos tomes no passa res, a partir dels 6mesos ja comencen amb la alimentació.
Gargots
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dt. juny 15, 2010 10:36 pm

EntradaAutor: Gargots » dt. juny 03, 2014 1:37 am

Hola,

Quan parleu que utilitzeu llet de civada (líquida) per fer farinetes de cereals, escalfeu la llet de civada? No es fa malbé si l'escalfes?

I la llet d'arròs líquida, també es pot escalfar?

Jo tenia entès que si prepares farinetes de cereals (amb aigua, llet...), no els pots reescalfar, perquè els cereals fermenten i es fan malbé, però això pensava que la llet de civada líquida tampoc es podia escalfar perquè és un cereal.

Jo voldria preparar els cereals de l'esmorzar amb llet de civada líquida, però necessitaria escalfar-la perquè es desfacin els cereals. Ho puc fer?

Moltes gràcies
inger_0
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

EntradaAutor: inger_0 » dt. juny 10, 2014 7:35 pm

En general la "llet" de civada no es fa malbé quan l'escalfes. Jo fa més d'un any que en prenc pel matí amb cafè, i l'escalfo.
No sé si algun preparat/marca pot donar problemes, però jo n'he provat varies sense problema. Les que prenc jo només porten aigua i civada.
Aly84
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » dc. juny 11, 2014 7:47 am

Bon dia Gargots,

Jo també escalfo la llet de civada i cap problema. Durant un temps l'escalfava una mica i li feia amb ella els cereals a la meva filla. Així que tranquil·la, també la pots fer servir per cuinar (preparar arròs amb llet i natilles o posar-la per fer pa de pessíc) nosaltres l'hem fet servir per preparar diferents aliments, perquè a la família tenim un cosí que és intol·lerant a la lactosa i com substitut d'algunes receptes fem servir la llet de civada o d'arròs.
Gargots
Entrades: 50
Membre des de: dt. juny 15, 2010 10:36 pm

EntradaAutor: Gargots » dl. juny 23, 2014 11:24 pm

Moltes gràcies Aly84 i inger_0.

Provaré d'escalfar-la, a veure com surten el cereals.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::