Alimentació i horaris bebe de 6 mesos
Alimentació i horaris bebe de 6 mesos
Hola a totes,
Obro aquest tema perquè estic desesperada amb el tema de l'alimentació i no se com fer-ho!!!!
La Berta fins ara feia 4 menjades al dia:
8:00-8:30 Un bibe de 210ml amb dos cullerades de cereals
13:00 Un altre bibe de 210ml
17:30 Un pure de fruites (mitja pera, mitja poma, mig plàtan i el suc de mitja taronja)
21:00-21:30 un bibe de 210ml amb 3-4 cullerades de cereals
Amb aquest horari la Berta anava menjant bé i s'ho menjava tot sense cap problema. El problema ha vingut despres de la visita dels 6 mesos del pediatra, ens va dir que li haviem de donar 5 vegades de menjar, així que hem hagut de canviar l'horari i fem:
7:30 Bibe de 210ml amb dos cullerades de cereals
11:30 Un bibe de 120-150 ml
14:00 pure de verdures (avui ha estat el primer dia i no hem tingut gaire èxit, però demà ho tornarem a intentar)
17:30 Pure de fruites
21:30 Bibe de 210ml amb 4 cullerades de cereals.
El que hem notat amb aquest nou horari es que va molt tipa, quan s'acaba els bibes sempre vomita i durant el dia fa molts rots. La fruita abans se l'acabava tota, ara ja no, sempre en deixa.
Amb tot el tema de l'alimentació vaig molt perduda i hem preocupa si l'estic donant massa menjar i si amb l'horari d'abans era massa poc.
El tema del pes va per un percentil per sota del normal, i pesa uns 6.5kg i medeix 65cm
Us agrairia molt la vostra ajuda i que m'expliqueu la vostra experiència.
Moltes gràcies!!!!!
Obro aquest tema perquè estic desesperada amb el tema de l'alimentació i no se com fer-ho!!!!
La Berta fins ara feia 4 menjades al dia:
8:00-8:30 Un bibe de 210ml amb dos cullerades de cereals
13:00 Un altre bibe de 210ml
17:30 Un pure de fruites (mitja pera, mitja poma, mig plàtan i el suc de mitja taronja)
21:00-21:30 un bibe de 210ml amb 3-4 cullerades de cereals
Amb aquest horari la Berta anava menjant bé i s'ho menjava tot sense cap problema. El problema ha vingut despres de la visita dels 6 mesos del pediatra, ens va dir que li haviem de donar 5 vegades de menjar, així que hem hagut de canviar l'horari i fem:
7:30 Bibe de 210ml amb dos cullerades de cereals
11:30 Un bibe de 120-150 ml
14:00 pure de verdures (avui ha estat el primer dia i no hem tingut gaire èxit, però demà ho tornarem a intentar)
17:30 Pure de fruites
21:30 Bibe de 210ml amb 4 cullerades de cereals.
El que hem notat amb aquest nou horari es que va molt tipa, quan s'acaba els bibes sempre vomita i durant el dia fa molts rots. La fruita abans se l'acabava tota, ara ja no, sempre en deixa.
Amb tot el tema de l'alimentació vaig molt perduda i hem preocupa si l'estic donant massa menjar i si amb l'horari d'abans era massa poc.
El tema del pes va per un percentil per sota del normal, i pesa uns 6.5kg i medeix 65cm
Us agrairia molt la vostra ajuda i que m'expliqueu la vostra experiència.
Moltes gràcies!!!!!
Re: Alimentació i horaris bebe de 6 mesos
Tu coneixes la teva filla, dóna-li el que et demani, no el que digui el pediatre!! A dia d'avui gairebé tothom està d'acord que fins a l'any els sòlids són complementaris de la llet, per tant, dóna-li llet a demanda i vés introduint sòlids al seu ritme! Jo no recordo què menjava el meu als sis mesos, però és una bajanada omplir-la fins que vomiti! Desestressa't, segueix el que et demani ella i tot anirà per si sol!
Exacte...res de seguir "instruccions". El meu té 10 mesos i no menja tant...i això que és bin menjador. Però els bibes de llet meva (fem pit si jo hi sóc) se'ls pren de 150 com a molt.
Vés fent poc a poc i seguint el ritme de la teva filla. I no t'obsessionis amb els percentils.
Vés fent poc a poc i seguint el ritme de la teva filla. I no t'obsessionis amb els percentils.
Toootalment d'acord amb el que t'han dit fins ara. Els canvis que de mica en mica hagis d'anar introduint en el menjar i els horaris de la teva nena te'ls marcarà ella mateixa, la quantitat de menjar que vulgui menjar també te la marcarà ella. I també sóc de les que et dic que no et capfiquis amb els percentils. Jo tinc una nena que el primer any va estar per sota del percentil 3 i ara té tres anys i mig i ha pujat una mica però segueix estant per sota del que se suposa 'normal'... i què? Toooota la canalla ha d'estar al percentil 75?? Evidentment que no! Tu tranquil·la i fes el que vegis que li va més bé a la teva petita.
Moltes gràcies a totes!!!!! La veritat que la visita al pediatra hem va deixar trastocada..... amb lo bé que anavem i ara no hi ha manera..... Pot semblar que sigui molt histerica, però es que hem va deixar molt xof...com si no estigues donant-li tot el menjar que necessita. I com que el primer any la llet es el principal en la alimentació del bebé, doncs vaig pensar que potser si que li donava poca llet, i mes ara que se suposa que el bibe del migdia s'ha de substituir per la verdura. Aixxx com es nota que soc "novatilla", però bueno, seguiré el vostre consell i seguirem el ritme de la nena.
Una altra vegada, moltes gràcies!!!
Una altra vegada, moltes gràcies!!!
- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
jo et diria el mateix, que et relaxis i segueixis els horaris que marca la teva filla, no els del pediatra. Cada nen és un món i el que pot anar-li bé a un no té perquè funcionar en un altre. De totes maneres, jo trobo que substituir literalment un bibi per la verdura no és bona idea, ja que la verdura no atipa gens ni alimenta com la llet, i encara menys si el següent que li dones és fruita! imagina't a tu que et treguin la teca per un plat de verdura i aguanta fins la tarda per menjar-te la fruita. Pensa que a aquestes edats l'AC és un aprenentatge, no l'aliment bàsic. Si en mengen bé, i si no ja menjaran mica en mica. Sota el meu parer, és millor intercalar fruita-llet-verdura, o a l'inrevés, o bé oferir-li llet abans o després de la verdura/fruita, en el mateix àpat. A mi per exemple m'anava millor donar-li la fruita mentre esmorzava jo i la verdura per dinar, i la resta fèiem llet (pit) quan volia. Penso que amb els bibis s'ha de seguir el mateix criteri, ja que és l'aliment primordial, i deixar-nos de tants horaris i mandangues. I ojo, que trobo que els que fallen aquí són aquest tipus de pediatres que ens fiquen la por al cos quan nosaltres les mares estavem tan tranquiles!
- montsejoel
- :: granota

- Entrades: 240
- Membre des de: dl. març 17, 2014 12:26 pm
Llumi,
Com t'han dit, res d'horaris ni de quantitats establertes, el ritme el marca la nena.
El nostre peque també té sis mesos i aproximadament fa les mateixes tomes que t'han dit però no fem el bibe de mig matí, i ell no té més gana, no es queda amb gana ni va massa tip. Més o menys fem:
7:30-8:30 Papilla de cereals
12:00-13:00 Puré de verdures
17:00 Puré de fruita
20:00 - 22:00 Bibe amb cereals
Hi ha dies que demana un bibe extra sobre les 00:00 però en contades ocasions. Però tot és molt aproximat, ni horaris clavats ni quantitats.
Ara a més estem introduïnt el tema del BLW, no podem fer-ho sense purés per un tema digestiu però volem que experimenti amb el menjar més enllà dels triturats.
Relaxa't i confia en tu i en el que et demani la teva
Com t'han dit, res d'horaris ni de quantitats establertes, el ritme el marca la nena.
El nostre peque també té sis mesos i aproximadament fa les mateixes tomes que t'han dit però no fem el bibe de mig matí, i ell no té més gana, no es queda amb gana ni va massa tip. Més o menys fem:
7:30-8:30 Papilla de cereals
12:00-13:00 Puré de verdures
17:00 Puré de fruita
20:00 - 22:00 Bibe amb cereals
Hi ha dies que demana un bibe extra sobre les 00:00 però en contades ocasions. Però tot és molt aproximat, ni horaris clavats ni quantitats.
Ara a més estem introduïnt el tema del BLW, no podem fer-ho sense purés per un tema digestiu però volem que experimenti amb el menjar més enllà dels triturats.
Relaxa't i confia en tu i en el que et demani la teva
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |