Sopar per nena de 8 mesos

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Silvya
:: pantera
:: pantera
Entrades: 839
Membre des de: dg. abr. 08, 2012 8:02 pm

Sopar per nena de 8 mesos

EntradaAutor: Silvya » dt. nov. 26, 2013 2:40 pm

S
Hola!Segurament ja hi ha un post parlant del tema,pero he estat incapaç de trobar-lo....aixi que us faig la meva consulta a veure si em podeu donar un cop de mà!
La Martina te gairebe 8 mesos i hem fet LME fins als 6. Es una nena que mostra molt interes pel menjar i per provar coses noves. Encara fem pit, la verdura li encanta i la fruita tambe se la menja força be. Ahir es va negar en rodo a menjar els cereals de la nit. Per suposat no la vam forçar i li vam oferir dues llesquetes de pa que se les va menjar molt a gust.
Quines alternatives tinc per ferli el sopar? A mi els cereals de farmacia tampoc em diuen massa, pero havia pensat en comprar els que porten galeta maria....
Li puc donar arros bullit?
He comprat semola de blat...li puc fer amb el caldet de les verdures del migdia?
Gracies!!!!!!!
Silvya

La meva gràfica: http://www.fertilityfriend.com/home/3cf3e1

Prendre la decisió de tenir un fill és transcendental. Es tracta de decidir, per sempre, que el teu cor vagi caminant fora del teu cos. Elizabeth Stone.

MARTINA. 31-3-2013
Lluna_petita
:: rateta
Entrades: 157
Membre des de: dv. ago. 12, 2011 9:00 pm

Re: Sopar per nena de 8 mesos

EntradaAutor: Lluna_petita » dt. nov. 26, 2013 3:38 pm

Clar que li pots donar arròs bullit Silvya, si li afegeixes una mica de pastanaga o de carbassó tallat menut tindrà més gust i tot.
Nosaltres al petit també li donem blat de moro (la panotxa feta al vapor) i li agrada molt, o quinoa (és un cereal sense gluten) i també amb una mica de pastanaga li agrada.
I quan ja li donis gluten li podràs donar pasta, al nostre els macarrons tallats ben petits li encanten.
Ja veuràs com aniràs trobant cosetes.
Ànims i una abraçada!!!
Imatge

Imatge

Imatge
el mes de novembre al Club de lectura del Socpetit llegim "Llama a la comadrona" de Jennifer Worth! T'apuntes?

ginko biloba
Entrades: 192
Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm

EntradaAutor: ginko biloba » dc. nov. 27, 2013 7:56 am

Tenint en compte que li vas donar dues llesquetes de pa, vol dir que ja menja gluten, de manera que li pots donar pasta (amb sopa, pure). Comparteixo amb la Lluna_petita l'opinió de l'arrós, o bé la quinoa.
Jo, no els hi he donat mai cereals d'aquests en pols, i també moltes vegades els hi oferia diferents pures de verdures: ara és molt bon temps per la carbassa, boniato (surten uns purés dolcíssims).
Al migdia li feia pure amb carn o peix (conforme ho vagis introduint) i al vespre pure de verdures sol, amb una mica de llet, i més endavant amb un formatget desfet, tot triturat.
Això si, hi ha dies que provava una cosa i la trobava boníssima, i l'endemà no ho volia ni veure.... ells sabran perqué :-D
Majka
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dg. juny 10, 2012 9:31 pm

EntradaAutor: Majka » dc. nov. 27, 2013 9:46 am

Als meus fills tampoc els hi deia gaire cosa els cereals de farmàcia i el que vaig fer és anar incorporant els cereals sencers. És a dir, a qualsevol botiga de dietètica o de productes naturals trobaràs els diferents cereals, ordi, civada, panís, sèmoles,... i els cuinava amb verduretes a trossets petits (pastanaga, moniato, carbassa, api, porro, cigrons, carbassó...), també pots començar a fer el segon a part, peix a la planxa, hamburguesa, coses que es desfacin bé a la boca. I poc a poc pots anar fent trossets més grans, a mesura que li surtin dents.
Pensa que també és interesant que a mesura que incorporis aliments el sopar sigui cada cop més semblant al que mengeu vosaltres, i així poc a poc es va acostumant a que tothom menja el mateix en els àpats, i encara que al començament tan sols putinejara amb el menjar, així s'acostuma als colors, olors, textures,.. Ells han d'anar experimentant!!
Per exemple, la meva filla ha fet l'any aquesta setmana i té un menú més semblant al nostre que el nen de 5 anys, al que no li agrada res, i gran part de la culpa és nostre, ja que hi ha productes que no li vàrem introduir fins tard o els hi fèiem triturats.
susmun
:: puça
:: puça
Entrades: 26
Membre des de: dj. nov. 07, 2013 4:37 pm

EntradaAutor: susmun » dc. gen. 15, 2014 5:17 pm

Hola noies!
He llegit tot el post i tinc moltes ganes de deixar de donar-li farinetes de farmàcia a la meva nena,(té 9 mesos) i només de llegir la quantitat de sucre que porten ja em poso les mans al cap.
Així que vull començar a donar-li un sopar diferent, però la infermera de pediatria que és qui em dona la pauta de l'alimentació em va dir que fins als 10 mesos res. Jo vaig llegint per aquí a un munt de mares decidides que ja els doneu cosetes sense triturar, i procureu que comencin a menjar de tot, m'ho aconselleu?
Això de no tenir massa traça a la cuina i ser mare primerenca és un cocktail horrorós! :)
ginko biloba
Entrades: 192
Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm

EntradaAutor: ginko biloba » dv. gen. 17, 2014 12:30 pm

susmun ha escrit:Hola noies!
He llegit tot el post i tinc moltes ganes de deixar de donar-li farinetes de farmàcia a la meva nena,(té 9 mesos) i només de llegir la quantitat de sucre que porten ja em poso les mans al cap.
Així que vull començar a donar-li un sopar diferent, però la infermera de pediatria que és qui em dona la pauta de l'alimentació em va dir que fins als 10 mesos res. Jo vaig llegint per aquí a un munt de mares decidides que ja els doneu cosetes sense triturar, i procureu que comencin a menjar de tot, m'ho aconselleu?
Això de no tenir massa traça a la cuina i ser mare primerenca és un cocktail horrorós! :)

Jo penso que qui diu 10 mesos poden ser 9, je, je... Ho si més no pots començar-ho a provar. Això ho aprens amb els segon fill. Amb el primer, sols seguir les pautes que marca el pediatra, però amb el segon, no sempre. El petit veu el menjar del gran i vol el mateix que el seu germà gran, etc...
De totes maneres, si tu tens confiança amb la infermera, jo m'esperaria un mes, que passa volant. També és important tenir confiança en els professionals que vetllen per la salut dels nostres nens.
Mentre, pots provar de canviar els cereals en pols de la farmàcia pels de les dietètiques, i si més no, deixaràs de donar-li tants sucres. Ara, t'adverteixo que potser no serà fàcil. Els de la dietètica, al portar menys sucres, són menys dolços, i es probable que un nadó que ha estat menjant cereals amb més sucres els refussi, perquè no els trobarà tant llaminers.
Si proves aquesta opció, et recomano que li demanis a la dietètica quins són els que tenen un sabor més dolcet, per a que sigui més fàcil fer el canvi.
Eri84
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 301
Membre des de: dt. gen. 15, 2013 5:26 pm
Ubicació: Vic

EntradaAutor: Eri84 » dv. gen. 31, 2014 5:49 pm

La meva baldufa els cereals depen quin si que li agraden i depen quins no ajajaj.. aixo si, sempre vol el que veu menjar els grans. Ara te casibe 8 mesos, i amb aixo de l'arros bullit m heu donat una idea ^^. Pel que veig el dia dia a la meva nineta li agradara mes rossegar que les coses triturades ajajaja
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::