Perduda en la AC

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
julieta12
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

Perduda en la AC

EntradaAutor: julieta12 » ds. maig 18, 2013 11:37 am

Hola mamis!
Soc mare d'una nena que va camí dels 7 mesos i hem estat fent LME fins els 6 mesos. Vaig començar a treballar quan en tenia 5 i anava prenent la llet que m'extreia amb cullerete perque el biberó no el volia. Quan arribava de la feina sobre les 16:00 pit a destajo!!

Bé el tema és que ara ja estic començant amb l'alimentació complementària i estic feta un embolic perque hi ha taaaaaaantes maneres de fer-ho que no sé què domonis fer, que si un pediatre et diu que començis amb fruita que si un altre amb verdura que si una mami li dona cereals per dormir que si una altra ni els tasta, ai no sé, ara mateix li dono quan em sembla un trocet de plàtan a mig matí, per sopar una mica de patata amb pastanaga, però sense cap rutina ni res i crec que això es un desmadre....(almenys a mi m'ho sembla :ufs: )

total que m'agradaria conèixer maneres de fer; és a dir, quines "rutines" aneu fent i que us resulten bones....fruita pel matí (triturada o trocets) tarda verdura i quina, vespre??
També la meva no és que sigui massa de dormir i ara que he començat a treballar vaig una mica de bòlit i m'han dit que si li dones per la nit una papilla de cereals es queden rendits (això m'han dit, jo ni idea).
Hi ha unes papilles ecològuiques de la marca Holle, les coneixeu?
I per últim! em costa una mica extreure'm llet i la que surt és per quan estic a la feina i no voldria posar-la amb els cereals, podría posar-hi aigua o llet de fórmula? o inclús una mica de caldo de verdures?

Quantes preguntes oi? em sap greu! però vull el millor pel meu angelet i em dóna ls sensació que no ho estic fent!!!! (menys la teta que això un 10) jejeje

>.-<:
[Marieta]
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: Perduda en la AC

EntradaAutor: [Marieta] » ds. maig 18, 2013 11:50 am

Hola julieta!
Doncs... Jo tinc una petita que també farà set mesos, i... Seguim amb el "desmadre" i molt tranquils.
Mentre segueixi amb el pit a tope, nutricionalment van ben coberts. A partir d'aquí, nosaltres ens ho prenem amb calma i li oferim participar del joc de menjar amb nosaltres, sense rutines estrictes, sino simplificant-nos la vida.
Del que dinem nosaltres, li ofereixo un aliment sol i no condimentat, me la poso a la faldeta, i a disfrutar... La carn li encanta! L'engrapa, la porqueja i l'explora, i la xucla fins deixar-la seca :D
Trossos de pa, verdures en bastons que ella pugui manipular...
Nosaltres ho fem així, i a poc a poc. Sense agobios.
Hi ha moltes maneres... Troba la que se us adapti més, no t'estressis gens, i jo t'animaria a seguir amb el pit a tope.

I també quedo alerta a les idees que les altres mares et donin. Ens anirà bé!
Yanara
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 562
Membre des de: dv. juny 10, 2011 1:10 pm

EntradaAutor: Yanara » ds. maig 18, 2013 6:39 pm

Marieta, nosaltres també ho vam començar a fer així i la nena ens menja sola des dels 11 mesos. Ara, amb 16, ja inclina el plat de la sopa per poder-la agafar tota amb la cullera. Ara, ha embrutat tot el que ha volgut.

I Julieta, no t'atabalis. Jo vaig començar amb la fruita perquè era a l'estiu. Tot i que el pediatra insistia perquè comencés pels cereals. Li vaig fer triturada un temps. Molt triturada. Fins que vaig veure que començava a rossegar pa. La fruita sencera la donava amb la malla. El que em va donar més maldecaps (i encara dura) és la verdura. Tothom em deia que mongeta, pastanaga, patata... Cada dia el mateix? Ni parlar-ne. La meva nena no menja dos dies seguits el mateix. Vario verdures i ara menja de tot, fins i tot col.

Segueix la teva intuició i no t'estressis. Mentre li donis el pit està ben alimentada. Es tracta d'alimentació complementària.
Imatge
SandraUA
:: formigueta
Entrades: 90
Membre des de: ds. març 31, 2012 9:26 pm

EntradaAutor: SandraUA » ds. maig 18, 2013 7:20 pm

hola!

nosaltres va començar als 4 mesos amb cereals blevit q no li van agradar gens. ens vam passar als holle i una meravella ( son ecologics) i a ell li encanten! sempre li he donat amb cullera i al mati.
als 5 vam començar la fruita, jo li trituro i vaig canviant d fruites ( menys les vermelles i tropicals) li dono despres d la migdiada i també amb cullera.
a vegades, li faig compota i li agrada. pero sobretot canvio d fruites i les quantitats a ull.
aviat començarem la verdura, a veure com ens va!
voltamons
:: puça
:: puça
Entrades: 43
Membre des de: dl. des. 17, 2012 2:06 pm

EntradaAutor: voltamons » dt. maig 21, 2013 1:24 pm

Nosaltres vem fer com la Marieta i ara ja menja sol i de tot, bé hi ha coses que no li agraden com a tothom.

També ha embrutat molt moltíssim, tenim la sort de tenir 2 gosses aspiradora! >.-<: però ara ja comença a menjar amb forquilla tot sol.

Paciència i sense agobiar-te, que ells puguin disfrutar del menjar, per a mi això era de les coses més importants.

Jo quan li faig cereals ara els hi barrejo amb llet d'arroç però al principi ho feia amb aigua i quedaven força bé.
Imatge
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dg. maig 26, 2013 4:00 pm

jo no patiria pel desmadre, com t'han dit, amb la teva llet va ben coberta. fes com a vosaltres us vagi be, ja sigui triturat o a trossets i no pateixis, q entre ella i vosaltres anireu trobant la rutina. els cereals, com fa pit a demanda li pots donar amb altres liquids?
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » dg. maig 26, 2013 8:44 pm

Hola Julieta 12 t'explicó com hem fet nosaltres, pero hi ha moltes maneres de fer I totes igual de bones a la fi I al cap son els propia bebes els que van marcant ritmes i gustos.

Nosaltres vam començar amb la fruita I li donavem i+12per berenar poc després de despertar-se de la migdiada. En 1 principi li donavem primer pit I després papilla. Poc a poc vam anar canviant xk fos primer papilla I de postre pit.

Li va costar acceptar la fruita natural, no+ volia la de pot I d'una marca en concret... Li anavem barrejant fruita natural amb la de pot, fins que ara ja la menja natural... Pero vam tardar gairebé 3 mesos...

Els cereals els vam introducir 1 mes + tard I cap problema enseguida li van agradar! I ara també és el + li agrada I se'ls menja rapidíssim! Li donem sempre per esmorzar I a vegades per sopar a la nit si volem k mengi alguna cosa... Vam començar als 5mesos I des de sempre li faig amb llet d'arròs.

Xk encara ara ens costa que mengi sòlid per sopar... T casi 13 mesos... Va estar molts mesos k no+ sopava pit... I ara o li fem puré de verdures o cereals si volem asegurar que empassi alguna cosa... Però moltes vegades acaba sopant només pit... I referent el k comentaves dels cereals I el dormir.... En el meu cas no té cap relació, hi ha dies que menjant només pit ha dormit fantàstic I amb cereals fatal amb mil despertars, com viceversa...

Per dinar sempre fem verdura o arros o pasta amb carn o peix. Però la verdura ens va costar molt que l'acceptés....

Tu ves fent, no t'atabalis, segueix el teu instint I segur que encertes! I sobretot molta paciencia! El k avui funcioni o li agradi potser d'aquí 1 mes ja no, I viceversa...

I com t'han dit no patricia pel desmadre poc a poc s'establira 1 rutina I horaris.

Ah si I jo encara li faig triturat xk si troba algún tros o ho escup tot, o bé, vomita.... I com tan dit n'hi ha k mengen a trossos abans de l'any...cada criatura és 1 món

Espero haver-te ajudat!
misspegotty
Entrades: 74
Membre des de: dl. maig 20, 2013 9:45 pm

EntradaAutor: misspegotty » dt. maig 28, 2013 9:00 pm

Com ja t'han dit, ara per ara el més important és el pit i la resta és perquè vagin experimentant i coneguen el que serà la seva dieta normal i natural al llarg de la vida.

Nosaltres el que vam fer és oferir menjars tovets i deixar-lo a ell mateix anar fent. Poma al forn, arròs caldos (ben passat), patata i pastanaga toveta, carbassó a la planxa, crema de carbassa, etc. Tot a trossets grossos, que li fos fàcil d'agafar amb la mà, pensa que ho agafem amb tota la mà, per tant ha de ser prou gran perquè sobresurti per dalt, i ell ho xupi. Nosaltres li posàvem a la safata de la trona (sense plat, perquè sortia volant) i ell mateix anava fent i investigant. Es fa molt merder i es llença força menjar, però paciència, amb el temps, ens ha compensat!

Sobre el tema cereals, jo també tenia problemes amb l'extracció de llet, i anàvem una mica justets. El que fèiem era afegir a la llet materna, flocs de civada. Queden ben tovets, són molt sans, i queden una mica més tips, i així allarguen una mica entre toma i toma.

Espero que et serveixi d'alguna cosa!
Si voleu seguir les nostres aventures familiars a https://elfredolic.wordpress.com

DPP= 21 juny

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::