Què sopem? 9-10 mesos

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
siormi
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 7:55 am

Què sopem? 9-10 mesos

EntradaAutor: siormi » dt. abr. 16, 2013 9:51 am

Hola mares,
el meu petit aviat farà 10 mesos i no sabem que fer-li per sopar?!!
Sempre és el mateix, pa amb pernil dolç o pa amb formatge fresc o pa amb truita,... I clar set dies a la setmana per sopar pa amb alguna cosa, no pot anar massa bé, no?!
Per això m'agradaria que ens expliquessiu que mengen els vosatres petitons.
Per dinar acostuma a fer verdura amb carn o peix. I la fruita per berenar o algun iogurt.
Ja pot començar a menjar cereals (llenties, cigrons, ...) però per sopar no sé si ès massa acertat.
L'arrós ja l'ha provat i no li agrada massa.
Ah!! i els cigrons els va provar i li varen agradar molt, però, d'on els treieu? Ell va provar els que venen ja cuits (a les carnisseries, a granel) però com que no pot menjar sal, encara, no sé si són els més acertats. Després en vaig voler coure jo, dels secs, i no es van coura... (tot i estar en remull més de 12hores!!!)
També pot fer sopeta amb pasta petita i ben cuita...
I de "postres" de sopar sempre fa LM.
A veure si ens doneu alguna idea.
Gràcies!!
Marieta vola vola
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dj. ago. 09, 2012 10:19 am

Re: Què sopem? 9-10 mesos

EntradaAutor: Marieta vola vola » dt. abr. 16, 2013 10:00 am

Hola,
Nosaltres estem igual... Li donem alguna crema de verdures (de pastanaga, o de carbassa o de carbassó) i li afegim alguna proteïna. Un dia és peix, l'altre ou, alguna hamburguesa de pollastre, o de vedella... Algun dia li hem donat arròs amb verduretes, tot i que al vespre no vull donar-li massa carbohidrat...

El que sí ens va bé, és planejar ja tots els menús de la setmana, sempre en funció del que ha menjat per dinar a l'escola bressol. Amb ella encara no hem provat els làctics, però si les gelatines per postres i li encanten!
montsecm
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

EntradaAutor: montsecm » dt. abr. 16, 2013 10:21 am

Una bona sopeta es un gran recurs pels sopars. I també la de peix. També se li pot posar trossets molt petitons de peix o de pollastre segons el tipus de caldo.
Crema de verdures, puré de patates, algun dia el pa amb pernil dolç, truita (sobretot a partir de l'any).
Són algunes opcions.
Quan comencen a menjar trossets ja la cosa canvia i facilita més les coses.
Pero si de postres fa LM, cap problema, si s'ha quedat amb gana ja se servirà ell mateix la quantitat que necessiti :p-)
Tutty29
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dt. abr. 16, 2013 11:48 am

El meu nen te 14 mesos i per sopar fem els caps de setmana pa amb tomquet amb embotit o truita, per dinar verdura amb peix, carn o ou, per sopar pure de patata, pastanaga, sopeta, frankfurt, boletes de patata,...
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » dt. abr. 16, 2013 12:36 pm

La meva ara té 11 mesos i tambe fa un meset que ja menja trossets per sopar, a mi el que em mata és el temps així que un dia faig caldo amb patata, pastanaga, pollastre i ja em soluciona 2 o 3 sopars perquè un dia li faig la patata i la pastanaga aixafada amb el pollastre tallat a trossets, o sopeta amb la pilota esmicolada...també tinc un estoig d'aquells de cuinar al vapor al microones i allà li faig peix en dos minuts o verdures en 10 minuts ( es fa sol mentre la banyo ) i després li trituro: crema de carbassa, o de carbassó o de pastanaga, li vaig variant però sense barrejar-li. També menja croquetes ( les faig jo a casa i a vegades li donc la pasta però sense fregir ), llenties amb arròs ben bullidet, puré de patata amb una mica de carn picada, pa amb tomàquet amb pernil dolç, o amb formatge untat. Quan no tinc "segon plat" li donc formatge fresc, també ha menjat macarrons, truita francesa, truita de patata...no sé, una mica el que tinc i el que mengem nosaltres. I després un bibe de llet amb una mica de cereals.
A mi la pediatre em va dir que li fes 4 dies papilla de cereals i tres sopeta però ella no és de papilles i en canvi si que vol trossets, per tant li donc trossets cada dia + la llet i si algun dia no tinc res o no tinc temps papilla de cereals i no passa res.
septiembre
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 9:12 pm

EntradaAutor: septiembre » dt. abr. 16, 2013 9:59 pm

Mi niña, ahora ha hecho los 10 meses, y hace como 3 semanas, que hemos empezado con las cenas, y la pediatra me comento, que el pescado se lo diéramos por la noche, así que por la mañana se toma su biebe con cereales, al medio dia, papilla de verduras y carne, y a la tarde si estamos en casa , fruta en papilla, y algún día le doy yogurt , y a la noche, es la papilla con pesacadito, que le encanta, pero también estoy liada, hay días que se lo hago con sémola, otros con verduras, diferentes a las de la mañana, no se si es mucha verdura, pero claro no hay tampoco muchas opciones no?, no le gusta mucho encontrar trozos, así que por ahora todo triturado.
siormi

EntradaAutor: siormi » dc. abr. 17, 2013 7:33 am

Merci mares!!!
Segur que alguna idea podrem fer servir.
Això de planejar el menú per tota la setmana, m'agrada molt.
jambina
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

EntradaAutor: jambina » dc. abr. 17, 2013 12:08 pm

Per bullir cigrons:
En remull 24 hores.
Posar-los a l'aigua quan bull i sense sal (jo hi poso llorer).
Jo ho faig a l'olla pressió mitja hora (però dependrà del tipus de cigrons). Si ho feu en olla normal doncs l'estona que calgui perquè quedin bastant tovets.
Després destapo l'olla sense deixar que es refredin poso la sal i que bullin 5 minuts més per agafar la sal (en el teu cas, si no poses sal, doncs sense sal).
Regles d'or:
Els cigrons es posen amb l'aigua bullint.
La sal es posa al final quan veus que ja estan bastant tovets. Quan poses la sal ja no s'estoven gaire més.
Hi ha cigrons que es fan millor que d'altres. Si aneu a una botiga que els venen a granel pots demanar que t'aconsellin i et donguin els que es couen bé. A mi els petits i llisets se'm couen molt ràpid.
Com que coure cigrons porta feina (remull + cocció) jo en faig a l'engròs (1/2 kg o 1kg) i els congelo.
siormi

EntradaAutor: siormi » dj. abr. 18, 2013 9:26 am

Merci jambina!!!
M'ho apunto a la meva llibreta de receptes!!! Fantàstic...
Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dv. abr. 19, 2013 12:47 pm

Jo poso els cigrons en remull amb aigua i bicarbonat, i al coure'ls queden mes tovets.
sagmai
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

EntradaAutor: sagmai » ds. maig 04, 2013 2:52 pm

Nosaltres per sopar fem pa amb tomaquet i formatge o pa amb tomaquet i pernil dolç o peix blanc o truita i anem rotant. De postre, iogurt. No li dono ni cereals ni verdura per la nit.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::