Baby led-weaning (BLW)

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Mamasbd
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: ds. oct. 13, 2012 4:35 pm

Baby led-weaning (BLW)

EntradaAutor: Mamasbd » dt. gen. 29, 2013 12:41 pm

Alguna a començat la alimentació complementària d'aquesta manera?? Obro el post per verure com va i com avancen els nostres petits. La veritat és que tinc molts dubtes, i estic bastant perduda, estém començant i el que més hem preocupa és que s'alimenti bé.

La pregunta és, quan comencen a menjar de veritat i deixan de jugar amb els trossets??
Mare de Lucas, y blogger http://yllegolucas.blogspot.com.es/
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Baby led-weaning (BLW)

EntradaAutor: Ponioleta » dt. gen. 29, 2013 12:53 pm

Passa't per aquí que es parla del tema: viewtopic.php?f=16&t=17340
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Mamasbd
Entrades: 34
Membre des de: ds. oct. 13, 2012 4:35 pm

EntradaAutor: Mamasbd » dt. gen. 29, 2013 2:21 pm

Gràcies!! No ho havia buscat d'aquesta manera, i no m'he adonat de que ja hi havia un post sobre aquest tema.
Ho sentu!!
Mare de Lucas, y blogger http://yllegolucas.blogspot.com.es/
Neus2010
:: peixet
:: peixet
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

EntradaAutor: Neus2010 » dt. gen. 29, 2013 6:44 pm

Mamasbd es mes senzill del que sembla. Jo tenia molts dubtes pero vaig aplicar el metode que havia llegi als llibres de CG pq em semblava natural i llogic i crec que es molt practic. Tenia molts dubtes pq no coneixia a ningu que ho hagues fet. Pero es tan senzill com anar introduint aliments que mengeu a casa a trossets petits i deixar que experimentin. Poc a poc van passant d'experimentar a menjar i cada vegada mes quantitat pero es progressiu. El que esta clar es ue s'ha de tenir present que es alimentacio complementaria i que la base es la llet.
Si tens dubtes en qualsevol moment fes-me un privat i et contesto des segons la meva experiencia. Per mi ha estat molt positiu.
Neus
sagmai
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

EntradaAutor: sagmai » dt. gen. 29, 2013 9:47 pm

El milor es que no cal cuinar res especial!
gemmatatay
Entrades: 1
Membre des de: dc. feb. 13, 2013 10:22 pm

EntradaAutor: gemmatatay » dc. feb. 13, 2013 10:43 pm

Hola,
Jo també estic fent el BLW. Ara la Laia ja té 9 mesos i tot i que fins ara , encara que lentament, anàvem evolucionant cada dia una miqueta, el problema que tinc ara és que des del gener que va a la guarderia i ja no tinc tantes oportunitats per oferir-li menjar ( a la guarderia només donene triturats i jo li porto els biberons amb la meva llet, ella no vol saber res de triturats). Veig que moltes vegades juga amb el menjar xafant-lo amb les mans, picant-lo a la taula, i que pot arribar a no posar-se'l ni a la boca. El que menja més ara és pa i bastonets, torrada de quinoa inflada, mongeta tendra, pollastre, cigrons i algun dia pera. Totes les altres coses que abans acceptava, sobretot fruites i verdures, ara pot arribar a ni probar-les. Estic amoinada per si pot arribar a perdre l'interès pel sòlid i sobretot el que més m'amoina és que jo li pugui arribar a transmetre la meva preocupació.
Què me'n dieu? moltes gràcies!
carbasseta
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dv. feb. 15, 2013 12:30 am

Hola gemmatatay,

que jugui amb el menjar ja és bo, de tant en tant ja anirà posant-se'l a la boca, encara és petita i van tenint èpoques. La meva va haver-hi una època que tb menjava només pa i similars. Jo crec que a més ell@s saben què necessiten. No sé si teniu opció d'oferir-li el menjar quan vosaltres ho feu. Nosaltres sempre l'assèiem amb nosaltres a taula i poc a poc ha anat menjant més. Ja sé que l'interès pel menjar el comencen a mostrar sobre els 7 mesos, però no crec que tan petita perdi l'interès i més si tu li pots anar oferint.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dc. feb. 20, 2013 11:48 pm

Nosaltres també hem començat just la setmana passada amb el BLW. Estic llegint el llibre "El noño ya come solo", que m'està ajudant molt. I el petit, smbla estar-ne encantat.
Comho feu amb l'inteoduccio del gluten?
Segons el llibre és oferir el que es menja a casa, però això em fa respecte.....
Imatge

Imatge
MisaeBRU
:: rateta
:: rateta
Entrades: 159
Membre des de: dl. gen. 02, 2012 7:24 pm

EntradaAutor: MisaeBRU » dg. març 03, 2013 4:28 pm

Hola nius!
Jo he decidít oferir li coses amb gluten a partir dels 7 mesos, pro mes q res pressionada una mica per ma mare, q es pediatra de la vella escola i no veu clar lo de introduir lo avans. Però pel q he llegit a partir dels 6 ja es pot oferir, i mes si fas BLW, pq les quantitats q en mengen al començament son mínimes..

Per altra banda, volia comentar q em sembla q hi ha certes diferencies entre el q diu el CG i el llibre de la Ripley: en CG parla de trossos petits, quan el BLW recomana trossos grans q el nen pugui agafar. Per altra banda, el CG. Posa algunes restriccions a nivell d'aliments, com no donar ou fins l'any, i diria q la Ripley només desaconsellar coses com els fruits secs... Q en penseu?
Imatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dl. març 04, 2013 7:12 am

Nius, jo de les primeres coses que vaig donar a la ivet va ser pa. Simplement és això, una quanitat petita (que quan dones menjar sense triturar sempre mengen poca quantitat...) i ja edtà :).
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dl. març 04, 2013 1:49 pm

Gràcies noies! Seguim fent-ho així, i l'experiència és genial :love:
Però segueixo rallada amb el gluten, pq dps de llepar/xarrupar algo q en té, una estona dps treu.... He de comprovar-ho.
Imatge

Imatge
montsekit
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

EntradaAutor: montsekit » dt. març 12, 2013 8:51 pm

MisaeBRU jo encara no he llegit el del CG (estic acavant el BLW primer) però per mi el tema dels troços grans té molt sentit.
Quan els hagi llegit tots dos comentem
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
kaoru
Entrades: 895
Membre des de: dl. nov. 23, 2009 1:24 pm

EntradaAutor: kaoru » dg. març 17, 2013 6:49 pm

Jo com la montsekit estic acabant el llibre de El niño ya come solo i començo tenir ganes de fer cosetes....
L'altre dia la nena ja li va agafar al seu tiet un tros de poma i va començar a xarrupar-lo!em vaig quedar flipant però ja no ha tornat a passar q encara no té 6 mesos!
Cada dia està més pendent quan nosaltres mengem,segueix amb la mirada cada mos q ens emportem a la boca....
Belisa
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. feb. 15, 2012 6:28 pm

EntradaAutor: Belisa » dg. març 17, 2013 7:00 pm

nosaltres tenim una princesa de sis mesos i mig. De moment menja cereals sense gluten(li em comprat galetas sense gluten. he mirat els ingredients i porta desde trazas de llet a mel i ni se quantes coses mes. pero li vam donar una per provar....i mare meva com se la menja i con que malament no se li han posat donc li vaig donant.no li agraden les farinetes ella vol menja soleta. De fruita li encanta la taronja li dono de monja en monja.la sindria a troços grans.la poma no li va gaire.....pero suc natural de taronja quan em veu que jo el prenc per esmorçar tinc que donar.li per beure.....no vegis com demana.
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dj. març 21, 2013 2:38 pm

suposo q si nomes porta traces no sera molt xungo, pero vaig llegir q donar mel als menors d'un any pot provocar botulisme, aixi q millor esperar i donar-li alguna galetaq no porti mel :ok:
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Bie
Entrades: 499
Membre des de: dc. maig 04, 2011 12:11 am

EntradaAutor: Bie » dt. març 26, 2013 10:09 pm

el botulisme només és problema en productes que s'han envasat al buit de forma casolana, pensa que algunes papilles són de cereals i mel i es donen molt abans de l'any :ok: el problema de la mel és que és molt dolça i tampoc convé gaire
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::