cereals.... són realment importants???

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
ter10
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. set. 03, 2010 2:48 pm

cereals.... són realment importants???

EntradaAutor: ter10 » dt. gen. 15, 2013 10:05 am

Doncs aixó noies que no sé fins quin punt és important que un bebé menji cereals. El cas és que el meu nen petit no vol ni veure els cereals, he arribat a la conclusió que no li agraden, i ja m'he cansat de fer farinetes i llençar-les. He provat totes les marques possible, els cereals ecològics que li faig amb el brou de les verdures (aquests sembla que li agraden més però tampoc en menja molts) i res de res. Encara fem LM a demanda i va molt bé de pes i talla.
De moment a la nit li dono sèmola d'arròs, verdures soles o amb quesito... però per esmorzar em trobo més limitada perquè al fer teti tota la nit no té molta gana quan es lleva.

Creieu que és important que menji cereals??

Moltes gràcies :-()-)
||*||
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatge
Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: cereals.... són realment importants???

EntradaAutor: Ponioleta » dt. gen. 15, 2013 10:23 am

Hola bonica!
Primer, si quan es lleva no té massa gana, no cal que mengi, no?
El meu fill ara, que té 2 anys i mig, comença a esmorzar una mica "en sèrio": un got de llet, cereals, un iogur, fruita... depèn del dia. Però abans li passava igual, tota la nit fent teta i després no tenia gana.

Igualment, els cereals es poden donar de moltes altres maneres. Com dius, li dones sèmola d'arròs per sopar. Li pots donar pasta, pa, arròs... bé, els cereals que mengem tots! I més si dius que els cereals aquests de "farinetes" no li agraden.

Si et fa cosa donar-li trossets, hi ha pasta de sopa molt petita, o li pots fer flocs de civada bullits amb caldo o llet (que queda bastant com una pasta), l'arròs bastant passadet, amb un raig d'oli o amb verdura aixafada...

Però bé, veig que té 7 mesos i poc i que fa teti, així que tranquil.lament, que no h ha cap pressa! :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
soleilua
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dt. gen. 15, 2013 10:27 am

Sí que és important que mengi cereals, igual que que mengi fruita i verdura, i carn i peix. Si no li agraden les farinetes perquè no mires de fer-li cereals tu? Sèmola d'arròs com dius, perfecte!
De tota manera, veig que el teu petit només té 7 mesos. No t'atabalis massa! A més, si fa LM tot el demés és complementari!
L'Arlet no ha provat ni una sola farineta de cereals! Ara, la pasta, l'arròs, li encanta!!
Helia
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

EntradaAutor: Helia » dt. gen. 15, 2013 10:32 am

A aquesta edat, i més si fas LM, els sòlids es poden anar introduïnt mica en mica de manera complementària, més perquè comencin a conèixer textures i gustos que no pas perquè ho necessitin. I seeeeeeempre després del pit.

La meva filla no va tastar mai els cereals de farmàcia... mai li vaig fer en forma de farinetes! Es cereals es poden començar a introduïr en forma de crostó de pa, que vagin llepant ells mateixos... Pots fer un arròs ben passadet amb una mica de líquid, o quinoa, o macarrons una mica més endavant, que ell vagi agafant i provant de menjar...
ImatgeImatge
Imatge
elir
:: tigre
Entrades: 776
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 7:57 pm

EntradaAutor: elir » dt. gen. 15, 2013 10:37 am

perque no proves a donar-li alternatives...

- llet amb pa sucat
- llet amb madalenes sucades

a veure si et donen més idees
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
ter10

EntradaAutor: ter10 » dt. gen. 15, 2013 10:51 am

uiiiii ara veig que m'he equivocat amb el títol del post..... em referia als cereals industrials de farmàcia tipus blevit, nestlé....

Anirem introduïnt el que em dieu: arròs bullit, sopeta petita, macarrons..... La veritat és que prefereixo que menji els cereals d'aquesta manenera però és que he de sentir cada comentari :ufs: .... sembla que tots els nens hagin d'esmorzar i sopar un bibi de cereals :-:) ?-)
Imatge
Imatge
Gimmy&Anna
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: dg. oct. 23, 2011 11:59 am

EntradaAutor: Gimmy&Anna » dt. gen. 15, 2013 11:11 am

La nostra filla que ja té 11 mesos no n'ha menjat mai. ( i està perfecte de salut) Aixó sí el pa li encanta i l'arrós del que mengem nosaltres també, i ara que a après a fer la pinça li encanta agafar els granets d'arròs amb els dits jeje.. Amb el pit a demanda té totes les necessitats nutricionals cobertes.
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. gen. 15, 2013 12:12 pm

El meu fill tampoc n'ha menjat mai d'aquests industrials. De fet gairebé que millor perquè molts porten sucre, aromes...

I mai ha pres cap bibe de res, ni de cereals ni de res.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Helia
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

EntradaAutor: Helia » dt. gen. 15, 2013 2:54 pm

elir ha escrit:perque no proves a donar-li alternatives...

- llet amb pa sucat
- llet amb madalenes sucades

a veure si et donen més idees

home... normalment porten ou, sucre... casi que millor que no, que té 7 mesos!
i si s'ha de treure la llet perquè es mengi el pa... no és gaire pràctic...! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
monipal
Entrades: 149
Membre des de: dc. nov. 12, 2008 1:46 pm

EntradaAutor: monipal » dt. gen. 15, 2013 3:05 pm

El meu fill té gairebé 3 anys i mig i mai va pendre cereals de farmàcia, ni ecològics, ja que tb va fer LM fins els 16-17 mesos i no sembla que tingués cap carència, ni llavors, ni ara.

Jo tb vaig donar-li quinoa, arrós, pasta en sopa, etc i moltes mares em miraven com un bitxo raro, però sóc molt més d'aquesta opció que no pas de cereals industrialitzats i que no saps que tenen i com els han fet.

Com heu dit, cap els 2 anys va començar a fer cereals d'esmorzar amb llet (tipus Kellogg's) o galetes o alguna cosa així!!!
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dc. gen. 16, 2013 9:30 am

el teu fill sembla que sap el que és bo :ok: :love:

res, doncs amb cereals dels que mengeu vosaltres. Al principi, si no accepta textures massa grans hi ha sèmoles de blat de moro, d'arròs, de blat.... i poc a poc ja s'atrevirà amb altres de més grans :ok:
Nosaltres fèiem moltes sopetes de sèmola i verdures triturades. En comptes de fer-les amb el brou sol hi posava les verduretes triturades i un rajolí d'oli d'oliva...mmmmmmhhhhhhh i ja no et dic res quan hi vam afegir la carn o el peix... s'ho empassava que donava gust.
Aviat voldrà menjar com vosaltres i ho agafarà a trossets petits dels vostres plats, ja veuràs :ok:

per esmorzar hi ha altres possibilitats però si amb la llet en té prou, fes-li cas... ell sap millor que ningú si necessita més teca.
ter10

EntradaAutor: ter10 » dc. gen. 16, 2013 10:03 am

Doncs res... fora cereals industrials!!!!!!

Ahir vaig comprar sopa maravilla i aquesta nit provaré de fer-li amb el brou de les verdures. També vull provar l'arrós bullit, vosaltres els hi feu sol o el barrejeu amb verdures o carn o peix???
Imatge
Imatge
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dc. gen. 16, 2013 10:23 am

al meu fill li agradava tot barrejadet.....
susaneta
Entrades: 753
Membre des de: dl. des. 10, 2007 9:31 am

EntradaAutor: susaneta » dj. gen. 24, 2013 3:26 pm

Mira al meu fill si li agradava pero sempre vomitava, vam provar totes les marques del mercat i res.. al final em va dir la pediatra que es veu que no li sentava bé, que no li dones mes que no pasava res ... te 3 anys ara i es un nen fort i sà !!! així que no t'agobiis
ImatgeImatgeImatge
edae
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dl. gen. 28, 2013 6:13 pm

Nosaltres tampoc ni hem donat mai.

Vam començar amb crostons de pa, galetes, després sèmola, maravilla, arrós ben pastat... L'arrós no recordo al començament, crec que amb un raig d'oli. També quan ja menjava peix feia sopa de peix amb arrós, que li encanta... Els fideus dels prims el primer dia li van fer angunia, però el segon ja se'ls va menjar amb ganes!

Ah, me n'oblidava. Si veus que l'arros bullit li restreny, renta'l ben esbandit abans de coure'l. Perd bona part del midó i restreny menys.
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::