S.O.S. No obre la boca...

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
PITIUSA132
:: conillet
Entrades: 369
Membre des de: dc. set. 08, 2010 11:48 am

S.O.S. No obre la boca...

EntradaAutor: PITIUSA132 » dj. oct. 11, 2012 4:25 pm

Hola noies, necessito consol, ajuda... Etc
Tinc una nena de 7 mesos, fins als 6 hem fet LME, llavors vam començar a introduir els cereales i les fruites, i aquí va començar la meva fustració... No hi ha manera que obri la boca, no vol bibe, ni amb la meva llet, he provat varies culleres, hi he provat tot, amb tres les llets, diferents cereals, combinar varies fruites, donar-li trocets de menjar, rallat.. No mostra cap interés.. Fa un mes que yo intento cada día, he llegit el libre del Carlos Gzalez, i me va tranquilitzar, però ahir vam anar a l'infermera per la revisió del 7 mesos i ens va dir que les havia de menjar que sino li faltarien nutrients que el pit no li donaria, jo pensaba que l'unic que li podía faltar era ferro, total que em va fer sentir fatal, jo li preguntaba que com podia conseguir que la obris, però clar es molt fácil dir que no ha de menjar, però no te arguments, ni solucions, nomes em deia, ha de menjar-les, argggggg... Jo no vull obligar a la nena a menjar, pero cada día em desespero mes, no obre la boca... No vull que l'hora del menjar sigui un suplici... Avui no he pugut evitar fer-me un fart de plorar, que estic fent malament, que puc fer?? A alguna li ha pasar el mateix???
Edito per posar que pesa 8.200kg. ii medeix 66 cm.
Gràcies!!!
PITIUSA132 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 11, 2012 5:34 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Cabana
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: S.O.S. No obre la boca...

EntradaAutor: Cabana » dj. oct. 11, 2012 5:28 pm

Bones, wapa! Aix, això del menjar té tela..., una pregunta : la petita mostra interès pel què vosaltres mengeu? Vull dir si quan vosaltres mengeu davant d'ella sembla que ho vulgui tastar? El meu va començar així, tot el que nosaltres menjàvem ho volia provar i si que obria la boca! Ho pregunto perquè potser poodrieu començar donant-li bocinets de coses que mengeu ( i que ella pugui també menjar, es clar ) i, si s'anima, poc a poc anar-li donant el que li toca.

Jo al meu, quan de tant en tant no obre la boca faig veure que em menjo el que li estic donant i al cap de poc ell me'n reclama, no sé...

Ànims, sobretot!
PITIUSA132

EntradaAutor: PITIUSA132 » dj. oct. 11, 2012 5:32 pm

Hola guapa!!! La veritat es que ens mira i li donem una mica de pavun tros de poma, i ho mossega i babeja una mica i ho llença...

Imatge
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dj. oct. 11, 2012 5:44 pm

Buf, doncs no sé..., deu ser molt especial per menjar aquesta petitona! De tota manera, pel que tinc entès, l'AC es un afegit durant el primer any, ells del que s'alimenten realment es de la llet materna. Potser encara no està a punt per aquest tipus d'aventures alimentícies!

El tema dels metges i les infermeres es tot un món. Cada pediatra i cada infermera dónen unes pautes a seguir i si ens posem a compara el que ens diuen a unes i altres veuries que no es el mateix. Depèn del criteri que segueixen t'introdueixen el gluten als 6 mesos paulatinament i als 7 ja tot amb gluten, d'altres ho fan un mes més tard o s'estàn dos mesos per acostumar el sistema digestiu al maleït gluten..., vull dir que això que et van dir que li mancarien nutrients no sé fins a quin punt es cert. Podries demanar una segona opinió o posar-te en contacte amb en Carlos González o el Dr. Luis Ruiz, comparteixen consulta a Gavà (jo hi vaig anar per temes de lactància).
tombarella
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dj. oct. 11, 2012 5:50 pm

Hola pitiusa,

Primer de tot... oblida el comentari ignorant de la infermera... :-o00m :-o00m :-o00m El pit ho dóna tot, menys el ferro, com bé dius. I l'alimentació complementària és precisament això: COMPLEMENTÀRIA. Comprenc els teus nervis després que un professional de la salut t'hagi posat la por al cos... però calma, que saps què has de fer. ;-)

O sigui... rebobina i torna a la teva idea inicial, que era la correcta. I com sabem que era la correcta? Doncs perquè us feia estar tranquil·les a tu i a la teva filla. :ok: Fins a l'any la llet és l'aliment més important i la resta s'introdueix poc a poquet, al ritme de cada criatura, sense presses ni angoixes. Si ho vivim amb calma i alegria, tot roda millor, t'ho dic per experiència (ara comencem l'AC de la petita de casa, també ;-) )

A nosaltres la infermera també ens va començar amb la cançoneta, però li vam deixar molt clares les nostres intencions i no ens va ni donar el paper amb les receptes fabuloses dels purés de verdures, fruites, etc. :content:

Et deixo un post molt interessant de l'Alba Padró.
http://criatures.ara.cat/somlallet/2012 ... t-de-casa/

Molts ànims!
Imatge Imatge

||*||
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dj. oct. 11, 2012 6:00 pm

Remenant pel fòrum he trobat això :

[url]http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=16&t=32006

[/url]

Per si vols contactar amb el dr. González sense passar per la consulta. No sé d'on ets, però es veu que fan una xerrada a Sta. Coloma de Farners.

I una cosa: si la peque està bé de pes, contenta i feliç, es que no estàs fent res malament, així que no ho dubtis! I els petits tenen cadascun un ritme diferent per a tot, cadascun es un món i potser d'aquí unes setmanes et trobes que la teva bebè comença a menjar i et deixa sospresa! Mai se sap!

Una abraçada!
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dj. oct. 11, 2012 6:23 pm

La meva infermera és igual. Jo no li pregunto les coses, li informo i punt, i quan vull saber algo ja em preocupo per la meva banda de buscar la info :P.

Amb la meva filla gran (a qui tenia molt clar que no li donaria farinetes ni preparats especials de bebè, sinó menjar normal) als 8 mesos em va dir el mateix que a tu (amb 10 mesos pesava 8 kilos) i em deia que era perquè "havia de menjar la seva fruiteta i la seva verdureta" (típic règim d'engreix, fruita i verdura).

Jo personalment li vaig preguntar al CArlos González i al Julio Basulto (un nutricionista que sap molt de lactància) i em van respondre que l'únic nutrient que podria manca és el ferro, molt fàcil de compensar amb suplements (però si fes falta, ara per ara no hi ha cap indicador d'anèmia). I pensa la quantitat de ferro que tenen les verdures i les fruites i els potingues de bebès que ens "recepten".

En fi, sé que pot semblar un acte de fe creure més a les mares d'internet que a la infermera, però t'asseguro que cada nen té el seu procés a l'hora de menjar i penso que cal respectar-lo. I en el meu cas la meva filla gran va anar mooooolt lent (casi LM exclusiva a l'any... amb poc d'AC, molt poc) i no saps com me n'alegro de no haver-li fet cas a la infermera.

Ànims i sort.
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: soclamarga » dj. oct. 11, 2012 9:40 pm

Estic d'acord amb el que t'han dit.

Al meu fill també li ha costat sempre bastant el tema menjar. Ell no mostrava cap interès pel que nosaltres menjàvem. El fet de mastegar no li agradava gens. El que a quasi tots els nens els agrada, rosegar un tros de pa, ell no ho ha fet quasi mai... Això dels granets d'arròs també ho havia llegit però ell no li va fer mai cas...

Per sort la fruita li ha encantat des del primer moment... Nosaltres abans de fer papilles de fruites el que li vam fer és que li posàvem un tros de pera (madura, dolceta) per exemple dins d'una malla especial perquè mengin els nens... no sé si n'has vist algun cop, però va com amb un agafador de plàstic i la fruita a dins d'aquesta malla, de manera que ell pot xarrupar però no es pot ennuegar perquè no li passen trossos grans, ni li rellisca perquè ho té agafat pel plàstic. De fet el meu fill es posava a cridar com un desesperat quan se li acabava el trosset de fruita i li agafava per posar-li'n un altre, no callava fins que el tornava a tenir ple! Quan després vam haver de fer-li papilles (jo treballava i no em podia treure prou llet com perquè passés tot el matí només amb la mica de llet meva), vam començar amb papilles de fruites "independents", vull dir sense fer barreges, perquè així podíem veure què li agradava més o què no. Amb les verdures vam fer el mateix, primer puré de carbassó sol (sense pell), i anar fent... Una companya meva també tenia molts problemes amb el seu nen amb les papilles de fruita i va ser treure-li la taronja i després s'ho menjava molt bé... resulta que no li agradava el punt àcid.

No ho sé, és anar intentant, però com ja t'han dit, sense forçar. Que tingui 7 mesos no vol dir que ja hagi de fer 1 mes que menja tal cosa o tal altra. Mica en mica ja ho anirà fent. Sort i paciència!
PITIUSA132

EntradaAutor: PITIUSA132 » dj. oct. 11, 2012 10:10 pm

Gràcies a totes, heu escrit coses molt interesants, i que jo també penso, potser li ensenyaré a la infermera ignorant, perque aprengui una mica mes de sobre LME i AC... Teniu tota la rao del mon.... Que bé que escribiu...

Probaré la malla amb fruita dintre i donar-li papilla d'una fruita sola, a veure que tal. I seguiré amb teti, teti i mes teti que amb ella li encanta i a mi també, i continuaré fent cas al meu instint, intruduint AC poc a poc i al seu ritme.

Les vostres experiencies com a mares son, per a mi, els millors consells que puc rebre.

Tomabarella, molt interesant el link de l'Alba.
Moltes gràcies mamis!!!!

Imatge
Pesolada
:: formigueta
Entrades: 97
Membre des de: dl. set. 03, 2012 11:26 am

EntradaAutor: Pesolada » dv. oct. 12, 2012 7:44 am

Menja ho fara, el millor es menja amb ells i poc a poc q no sigui un trauma.

El meu menja de tot, fem encara pit.

I em pregunto si tan dolents son infermeres/metges perque vam? No se, penso que sino m' agrada, els descalifico, etc, es com un mecanic, no m'agrada no hi vaig mai. Pero mai l' diria q no sap, o sabem mes nosaltres que un profesional, perque a mi no m' agradi el mecanic, jo no se mes q ell.
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dv. oct. 12, 2012 9:39 am

Jo no puc canviar perquè és qui em toca al CAP...
tacai
:: tigre
:: tigre
Entrades: 744
Membre des de: dg. jul. 31, 2011 11:50 pm

EntradaAutor: tacai » dv. oct. 12, 2012 9:58 am

hola pitiusa,

us explico la meva exp. Jo he estat també amb LME, tot anava bé, i la introducció de AC també ha anat bé, però arribava un moment que jo estava feta un lio, que si teta, que si quan li tocava verdura menjava poquet, que si dp no volia teta, dp si, dp fruita, dp bibe amb cereals, dp no el volia... en fi...
a la visita dels 8 mesos la doctora em va dir que estava justeta de pes, jo estava ja ratlladeta, perquè la gent em deia que estava primeta, i a més és prematura... i la doc. em va dir que si anava fent miquetes, mai 'acabava de menjar bé'.

era del vostre parer, i des de fa un parell de setmanes, he decidit 'reorganitzar la seva alimentació. No sé si és la paraula, però em surt així.

Total que des de la papilla de les 8-9, fins l'hora de dinar 12h, no li dono pit, i em menja molt bé la verdura i dp un iogurt o teta (ara fa uns dies que fem iogurt) i dp teta, s'ho menja tot... i dp fins l'hora de la fruita res... i dp de fruita si vol teta, i sinó a mitja tarda si qeu en demana,... i dp cereals per sopar, i a la nit teta...

no sé, crec que cada nen és un món. Ara em diuen que la veuen més pleneta, penseu que a cap mare li agrada qeu li diguin que 'el seu fill està baix de pes' i menys quan ha estat prematur. Jo he llegit tot dle Carlos Gonzàlez, i seguint els seus consells potser la meva nena, no és uqe passés gana, però havia cops que no volia pit... i jo ho notava uqe algo en ella havia canviat.

Bé, potser ni ells saben tan poc ni tot el que diu el Carlos Gonzàlez va a misa, perquè jo trobo que ara la meva filla està millor. Així que potser cal posar en una balança tot. Jo no he seguit al 100% lo de la doctora, que em deia, qeu a partir de les 3 del matí no li donés pit perquè no es menjaria els cereals... jo li dono, i si després menja menys cereals no passa res... però si que fem la verdura+proteines bé, i la fruita, i mai em nego a donar-li la teta...

Cada nen és un món, així que jo crec que és estar atenta i agafar lo millor de cada professional!
mdemare
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dv. oct. 12, 2012 10:03 am

Hola, jo també estic començant amb l'alimentació complementaria. Vaig introduint poc a poc, primer vaig introduir la fruita i ara estic amb els cereals. La verdura la deixaré per a més endavant. Els cereals cap problema perqué li agraden, la fruita...He optat per no fer purés amb la fruita, faig sucs. Els purés no se'ls menja.

Crec que hi ha una obsessió molt gran per a que mengin els nens. Si fa un mes només menjava llet, ara ha de menjar fruita, cereals, verdura, pollastre... A sobre, ara està intentant seure, fa la croqueta... masses adaptacions de cop. Crec que si això ens passés als adults aniríem estressats!!!! Una altra cosa es que vaig malament de pes. Com diu la noia d'adalt, cada nen és un món.

La meva pediatra em va aconsellant i jo vaig fent cas segons el meu criteri. A mi em va bé el tema fruita perqué vaig a treballar durant sis hores seguides i si aquell dia no m'he pogut extreure molta llet, tinc el suquet que l'omple una mica i així aguanta més fins que jo arribo. Els cereals li dono perqué veig que els hi agrada, però si diu prou no li en dono més.
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dv. oct. 12, 2012 12:27 pm

Pesolada ha escrit:Menja ho fara, el millor es menja amb ells i poc a poc q no sigui un trauma.

El meu menja de tot, fem encara pit.

I em pregunto si tan dolents son infermeres/metges perque vam? No se, penso que sino m' agrada, els descalifico, etc, es com un mecanic, no m'agrada no hi vaig mai. Pero mai l' diria q no sap, o sabem mes nosaltres que un profesional, perque a mi no m' agradi el mecanic, jo no se mes q ell.

Pesolada, jo hi vaig per les revisions i les vacunes. I no puc canviar perquè és la del CAP, com la Julyet. I t'assignen la que t'assignen. També he de dir que la nostra infermera mai ens ha tractat d'"irresponsables" per no fer el que ella recomana, cosa que sí que ens va passar amb una pediatra de la mútua (i a la qual no vam tornar mai més).

Dit això, jo al mecànic li porto el cotxe per a que m'arregli el motor, o m'hi faci la revisió. No per a que opini si l'ambientador fa més bona olor o si fóra més convenient un altre. El que vull dir és que l'alimentació, el son, etc. no haurien de formar part de consells mèdics habituals. I menys encara quan es contradiuen amb l'OMS o amb les principlas Associacions de Pediatria del món. Prefereixo que els pediatres sàpiguen bé com tractar una malaltia, ja sigui lleu o greu, que no pas que es fiquin amb si primer ha de ser la fruita o la verdura i de si ha de ser una recepta de cuina o una altra. Està demostrat que, mentre no se'ls donin aliments perillosos per l'edat (fruits secs, per exemple), l'ordre és del tot indiferent. :ok:
Imatge Imatge

||*||
PITIUSA132

EntradaAutor: PITIUSA132 » dv. oct. 12, 2012 2:44 pm

Pesolada, creec que per dir que es ignorant no estic descalifcant a ningú, jo mateixa soc ignorant en moltes coses, de totes maneres jo em refería a lo que havia escrit la Tombarella "comentari ignorant de la infermera", no ho he escrit be, o no me expresat be,
Ignorant amb el tema de la LME i AC, també en una visita anterior m'havia dit que amb 5 mesos la meva nena era gran per fer LME a demanda, que havia de acostumar-la a donar-li cada 4 hores!!!!. No et sembla un altre comentari ignorant??? Jo, evidentment no li vaig fer cas.
Tampoc puc cambiarla, es la de la S.S., pero tinc mutua i desde que va neixer la porto als dos llocs, dilluns a les 11 h. tinc hora amb el pediatra que la porta a la mutua, ja su explicaré que m'ha dit.

Imatge
PITIUSA132

EntradaAutor: PITIUSA132 » dv. oct. 12, 2012 2:49 pm

Que be Tacai, que no tinguis tan be organitzat i la nena li vagi tan be!
Jo de moment em conformaría nomes que obris la boca, quan acosegueixi això provare el teu menú.

Imatge
sareti
Entrades: 352
Membre des de: dl. maig 04, 2009 11:18 am

EntradaAutor: sareti » dv. oct. 12, 2012 10:19 pm

Hola pitiusa,

veig que entre totes ja t'han dit més o menys el que volia dir jo, tan sols dir-te que la meva filla gran no tenia gens d'interès pel menjar i fins els 9 - 10 mesos no menjava quasi res a part del pit, ella sempre ha estat per sota el percentil 3 de pes i ens van atabalar una mica, però no els vam fer gaire cas i la nena la mar de sana i feliç.
El que si que feiem, pel tema del ferro, que també ens van atabalar una mica, era fer-li boletes de carn picada de pollastre, vedella, conill... de la mida d'una mandonguilla, la bullia 15- 20 minuts, i li deixavem al plat perquè ella l'agafés i s'ho mengés ella sola. Al principi una boleta potser durava una setmana... més endavant vam fer boletes barrejades amb sèmola d'arròs, de blat de moro, de blat quan ja tenia 9 mesos.... així ens semblava que li baixava més bé.
Li donavem trossos de fruita perquè ella els agafés, sense aquest invent perquè no s'ennueguin, però li donavem coses com pruna, pera, plàtan, meló, moniato... pastanaga o patata bullida en trossos grans que ella ho pogués agafar i aixafar-ho amb les genives.... Les primeres dents van sortir als 10 mesos.
A la infermera nosaltres li vam dir que el feiem i no li vam donar lloc a comentaris, ens vam mostrar segurs i documentats sobre el tema, potser si tu li dius amb seguretat el que fas t'estalvies mals rotllos i angoixes posteriors...
Jo penso que això de la deficiència del ferro és un mica irreal, perquè fan 10.000 anys als nens els hi sortien les dents com ara i si no tenien dents no crec que els hi donessin gaire carn... i segurament els hi introduien les coses més tard, la natura és sàvia, i si ens fes falta ferro tindriem dents des del naixement.... no sé, penso que les coses són més senzilles i el nostre instint està per damunt dels pediatres i infermeres.
Nosaltres ara també estem introduint aliments a la petita que té 7 mesos i aquesta és ben diferent, té molt interès pel menjar però no sap empassar!!! i tot el que entra surt, o sigui que potser passa més aliments per la boca que la seva germana, però a la panxa potser encara n'hi van a parar menys!!! ara pesa 6,5Kg i 67 cm, i estem ben tranquils!!!!
mdemare
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » ds. oct. 13, 2012 2:40 pm

He escrit en aquest post donant consells... però ahir i avui em passa que el meu no vol res: ni sucs, ni papilles, ni cereals ni res.

Buscant pel dr. google, he trobat varios posts d'altres forums que diuen que pot estar relacionat amb la sortida de dents. Li fa mal la boqueta i té malestar, pot ser per això no vol menjar.

De fet, al meu ja se li veu una punteta a dalt. però la pediatra ha dit que pot ser que se li pari perquè lo normal es que surtin primer les de dalt.

A algú li ha passat alguna cosa semblant amb el seu fill/a?
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » ds. oct. 13, 2012 5:17 pm

A nosaltres també ens ha passat, fa uns dies que tenia moquets i dimecres va vomitar força moc i ha estat tres dies que no volia ni el bibe, si menjava 60 ja podia estar contenta, els cereals que li encanten ni veure'ls i la fruita ja no ho vaig ni intentar, jo li he anat oferint llet sola i quan no volia més doncs prou, avui ja ha menjat molt més fins i tot cereals i fruita...tb sembla que li vulgui sortir una dent perquè mossega fortíssim i a vegades rondina amb el mossegador a la boca com si li fes mal...en uns dies ja veuràs com li passa i sinó al pediatre, jo la vaig portar per si tenia mocs al pit o a l'orella i també li va mirar el coll, ho va eescartat tot i ara ja menja molt millor
Pesolada
Entrades: 97
Membre des de: dl. set. 03, 2012 11:26 am

EntradaAutor: Pesolada » ds. oct. 13, 2012 6:53 pm

Ok, no podeu cambiar una llastima

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET