Com començo a introduir els sòlids?

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Mireia9
Entrades: 2
Membre des de: dt. set. 25, 2012 2:58 pm

Com començo a introduir els sòlids?

EntradaAutor: Mireia9 » dt. set. 25, 2012 3:02 pm

Hola!
El meu nen té poc més de 8 mesos i la pediatra m'ha dit que ja li hauria de començar a donar la papilla menys triturada, galetes, pa, pasta fina...Però el nen cada vegada que es troba un trosset, per petit que sigui, al menjar comença a fer "ascos". A més, no mostra gaire interès quan li dono una galeta o un trosset de pa...Com ho vau fer vosaltres i a quina edat? Gràcies!!
matacoixos
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dc. març 07, 2012 11:14 pm

Re: Com començo a introduir els sòlids?

EntradaAutor: matacoixos » dt. set. 25, 2012 4:04 pm

Hola
La meva nena té un any acabat de fer. Als 10 mesos li podia donar un tros de pa o de galeta.... però mai mai mai es podia trobar un tros a la papilla, li venien fàstics!!! El que sempre intentava era donar-li a provar tot el que podia segons la seva edat.
Ahir la Júlia va començar a sopar una truiteta i patata bullida... i sorpresa!!! es va menjar tota la truita i mitja patata :b-))) o sigui que suposo que tindras que anar-ho intentant amb paciència i quant menys ho esperis et donarà la sorpresa >.-<:
Espero haver-te ajudat
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dt. set. 25, 2012 5:38 pm

A mi tambe m'interessa aquest tema ja que demà el meu fill fa 8 mesos, no tenim visita fins els 9 mesos, i suposo que em dira aixo mateix.
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

EntradaAutor: Cabana » dt. set. 25, 2012 5:55 pm

Hola, Mireia!

Jo al meu, que d'aquí un parell de dies fa els 7 mesos, l'he acostumat a menjar amb "trossos". La fruita li dono ratllada (utilitzant un ratllador de forat gran) i les "papilles" de verdures els hi dono amb trossos (ho faig amb el túrmix i el que faig es no deixar la papilla fina), o bé en comptes de passar-les pel túrmix ho aixafo tot amb forquilla. A ell li encanta menjar i de tant en tant i amb supervisió, rosega un tall de fruita, un bastó de pa sec, una galeta o li deixo provar el que mengem nosaltres (dins dels aliments que pot menjar, eh? Res de currys no coses estranyes!).

També he llegit que això de passar-ho tot pel túrmix es cosa del s.XX, abans els nens menjaven farinetes i també el que menjaven els adults quan començaven a mostrar curiositat. El meu té curiositat des dels 5 mesos, li vaig donant cosetes i TOT li agrada. Es un golafre, em sembla!

Potser podries provar d'anar-li introduïnt molt a poc a poc, començar a fer-li la papilla cada vegada més gruixuda, així no serà un canvi dràstic i ella s'hi pot anar acostumant sense adonar-se'n!
Vivoneta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2130
Membre des de: dt. abr. 08, 2008 12:56 pm

EntradaAutor: Vivoneta » dt. set. 25, 2012 7:17 pm

Jo no em preocuparia, vés oferint i si no vol trossos no el forcis, ja els anirà introduïnt a poc a poc. La meva gran va trigar a menjar trossos perquè li agradaven molt les papilles i en canvi la petita no n'ha volgut, ha passat de la teta a menjar com nosaltres, sòlid talladet petitó. Cada criatura és un món i ell ja t'anirà marcant el ritme.
aral
:: peixet
:: peixet
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

EntradaAutor: aral » dt. set. 25, 2012 9:10 pm

El meu nen, va començar a menjar sòlids quan tenia 2,5anys, no hi havia manera que s'empeses res que no fos triturat, la pediatre em va dir que hi han nens que ja ho fan, que no el forces, i un bon dia de cop va començar sense que ningú li digués res, que volia menjar igual que la seva germana, i ara menja moltíssim. Cada nen té el seu procés.
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
cross_13
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

EntradaAutor: cross_13 » dc. set. 26, 2012 7:51 am

Em sembla que tots els nens quan troben trosos a la papilla fan ascos… jo en lloc de treure la papilla el que faig és que li vaig començar a fer cremetes (de pastanaga, carbassa, carbasso…) així es va acostumant al gust de cada verdura per separat… els palitos de pa els encanten… una cosa, el menjar solids no es questió d’edat, si no de si l’han sortit les dentetes o no. No la presionis, tu dona-li la galeta a la ma, com tot… acabarà a la boca :content:
Imatge
Imatge
Mireia9
Membre des de: dt. set. 25, 2012 2:58 pm

EntradaAutor: Mireia9 » dc. set. 26, 2012 9:48 am

Gràcies per les respostes noies!
Faré això, no el forçaré, li aniré introduint poc a poquet. De dents ja en té 6 així que suposo que no és qüestió de que no pugui mastegar...a més és molt bon menjador! Suposo que quan en tingui ganes ja començarà.
merce78
Membre des de: dv. set. 28, 2012 5:28 am

EntradaAutor: merce78 » dv. set. 28, 2012 5:41 am

Hola!
El meu fill just a fet 9 mesos i el què vàrem fer es posar trossets petits de galeta, molt petitets i que hi jugues amb les mans, i després d'uns quants dies ja se´ls posava a la boca i els mastegava...ha sigut un procés una mica llarg però funciona!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::