Sopar a partir dels 9 mesos ????
Sopar a partir dels 9 mesos ????
Estem a punt de fer nou mesos, aquí on visc no diuen ni ase ni bèstia de que s'ha de menjar i quan i vaig una mica perduda.
Hem anat trobant rutines del menjar nosaltres fem cereals al matí i al vespre, però ara fa uns dies que em preguntava quan s'ha d'evolucionar dels cereals i anar cap a altres coses
per tant, vosaltres que feu per sopar????
Hem anat trobant rutines del menjar nosaltres fem cereals al matí i al vespre, però ara fa uns dies que em preguntava quan s'ha d'evolucionar dels cereals i anar cap a altres coses
per tant, vosaltres que feu per sopar????
Re: Sopar a partir dels 9 mesos ????
hola!
dels 9 als 12 mesos les indicacions que tinc del pediatra són les següents:
4 àpats diaris.
Aquest mes podem introduir:
- Mig rovell d'ou (3 dies a la setmana).
- És recomenable que al dia prengui 400 cc de llet entre l'esmorçar i el sopar
Com a exemple de dieta:
- Esmorçar: papilla de cereals
- Dinar: papilla de verdures amb 50 gr de pollastre o vedella
- Berenar: papilla de fruita
- Sopar: papilla de verdures i 50 gr de peix blanc (llenguado, rap, lluç) o mig rovell d'ou, i de postre un iogurt o llet.
En aquests mesos cal acostumar al bebè a trobar-se trossets a les papilles. Fer les papilles menys triturades, preferent el xafat al triturat.
A partir del 11º mes, fomentar l'ús de la cullera i got con a substitut del biberó.
dels 9 als 12 mesos les indicacions que tinc del pediatra són les següents:
4 àpats diaris.
Aquest mes podem introduir:
- Mig rovell d'ou (3 dies a la setmana).
- És recomenable que al dia prengui 400 cc de llet entre l'esmorçar i el sopar
Com a exemple de dieta:
- Esmorçar: papilla de cereals
- Dinar: papilla de verdures amb 50 gr de pollastre o vedella
- Berenar: papilla de fruita
- Sopar: papilla de verdures i 50 gr de peix blanc (llenguado, rap, lluç) o mig rovell d'ou, i de postre un iogurt o llet.
En aquests mesos cal acostumar al bebè a trobar-se trossets a les papilles. Fer les papilles menys triturades, preferent el xafat al triturat.
A partir del 11º mes, fomentar l'ús de la cullera i got con a substitut del biberó.
gràcies per l'exemple!!!! ens anirà molt bé 
Hola,
Jo algun dia també li vaig sopeta amb el caldo de la verdura del migdia i hi poso sèmola de blat o d'arròs,però em falta el segon plat, que no sé que donar-li; bé li puc posar el rovell de l'ou a la sopeta i abans d'anar a dormir pit.
Jo algun dia també li vaig sopeta amb el caldo de la verdura del migdia i hi poso sèmola de blat o d'arròs,però em falta el segon plat, que no sé que donar-li; bé li puc posar el rovell de l'ou a la sopeta i abans d'anar a dormir pit.
ASALA5063 ha escrit:Hola,
Bon dia ASALA5063 el rovell d'ou és un bon complement per dos o tres dies setmana, potser una miqueta de peix (lluç, llenguado, rap) després aniria bé? El Quique li faig a la planxa o al forn o bullit i se'l menja a trossets petits, li encanta!
Tot m'ho vaig apuntant!!!
una pregunta a les que ja hi heu passat....el tema peix va ser dramàtic??? vau fer alguna cosa especial que lligui bé amb el peix i els agradi més??? o simplement els va agradar i punt
una pregunta a les que ja hi heu passat....el tema peix va ser dramàtic??? vau fer alguna cosa especial que lligui bé amb el peix i els agradi més??? o simplement els va agradar i punt
Hola Terix!!!! La introducció del peix no va suposar can canvi, li va agradar igualment, tant com el pollastre! Pensa que la quantitat que s'hi posa és petita i suposo que tampoc devia canviar tant tant el gust, i menys essent peix blanc que és més suau!
A nosaltres ens van dir a l'ambulatori que féssim proteïna només un cop al dia, per exemple a l'hora de dinar, i que al vespre fessim escudella de caldo (amb pasta maravilla o d'aquella tant petita), o bé verdureta... però que no hi poséssim ni carn ni peix perquè quan són tan peques no necessiten tanta proteïna.
Jo ho he fet així fins ara que la Berta ja té un any i ja no miro tan prim!
A nosaltres ens van dir a l'ambulatori que féssim proteïna només un cop al dia, per exemple a l'hora de dinar, i que al vespre fessim escudella de caldo (amb pasta maravilla o d'aquella tant petita), o bé verdureta... però que no hi poséssim ni carn ni peix perquè quan són tan peques no necessiten tanta proteïna.
Jo ho he fet així fins ara que la Berta ja té un any i ja no miro tan prim!
Merci Bertian i a totes!
Quan dius verdura verdura que fas mogneta i patata? o el matix matxacat que al migdia (porro carbassa patata carbassó pesols mongeta o el que sigui tot barrejat)
ASALA5063, ja veus que la bertian diu que si li dones proteina al migdia potse tampoc cal a la nit si ja li dones cerals potser ja està...
Merci a totes
Quan dius verdura verdura que fas mogneta i patata? o el matix matxacat que al migdia (porro carbassa patata carbassó pesols mongeta o el que sigui tot barrejat)
ASALA5063, ja veus que la bertian diu que si li dones proteina al migdia potse tampoc cal a la nit si ja li dones cerals potser ja està...
Merci a totes
Hola Terix!!!!
Quan parlo de verdura jo faig diferents combinacions: mongeta tendra+patata+pastanaga+ceba tendra/ carbassó+patata+ceba/ carbassa+patata+ceba... I ara que ja té un any he començat a donar-li també espinacs i bledes amb patata...
Això de la proteïna a mi és el què em va dir la infermera de pediatria... He llegit a altres llocs que quan són petits no els cal tanta proteïna com a nosaltres...
A veure si li agrada!!!!
Quan parlo de verdura jo faig diferents combinacions: mongeta tendra+patata+pastanaga+ceba tendra/ carbassó+patata+ceba/ carbassa+patata+ceba... I ara que ja té un any he començat a donar-li també espinacs i bledes amb patata...
Això de la proteïna a mi és el què em va dir la infermera de pediatria... He llegit a altres llocs que quan són petits no els cal tanta proteïna com a nosaltres...
A veure si li agrada!!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |