Xupar fruites

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
sargantana:28
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Xupar fruites

EntradaAutor: sargantana:28 » dc. ago. 22, 2012 2:26 pm

La meva petitona fa 4 mesos d'aquí una setmana i té molt d'afany de xupar-ho tot. Hi ha pediatres que a partir dels 4 mesos ja introdueixen la fruita així que avui li he deixat xupar un plátan i li ha encantat! A partir de quan els hi heu deixat xupar les fruites? I quines fruites?

Gràcies
nit78
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dg. ago. 05, 2012 6:27 pm

Re: Xupar fruites

EntradaAutor: nit78 » dc. ago. 22, 2012 2:39 pm

Hola!
Doncs si fas LME es recomana introduir les fruites al 6 mesos, tot i que no crec que passi res si n'hi deixes xupar abans.
Les primeres que es recomanen són el plàtan, la pera, la poma i la taronja.
La meva petita té 7 mesos i fa gairebé dos mesos que en pren de tant en tant; li agraden més que la fruita triturada.
Nora2007
:: rateta
Entrades: 166
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:30 pm

EntradaAutor: Nora2007 » dc. ago. 22, 2012 9:26 pm

els nadons tenen tota la sensibilitat a la boca, si en comptes de fruita li dones el comandament a distància també intentarà mejar-se'l!!! si es pot esperar que faci els sis mesos complerts de lactància millor pq ajudes i afavoreixes que tot el sistema digestiu, etc. estici molt més preparat.. aixó no vol dir que no li poguis donar, hi ha una reixeta que diuen va molt bé per a que tastin, joguin i no hi ha perill
Tutty29
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dc. ago. 22, 2012 9:27 pm

El meu nen menja fruita des dels 6, fa un mes, el que passa que no li agrada gaire, es posa a plorar i avui la tret, pobret!! No se aue fer!!!
Nora2007
Entrades: 166
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:30 pm

EntradaAutor: Nora2007 » dc. ago. 22, 2012 9:30 pm

Hola Tutty, si podeu no obligar-lo millor, potser te massa o potser la barreja no li acaba d'agradar. Has provat fer una sola fruita durant una setmana, o uns dies seguida, que quan ja ho coneix i reconeix anar introduint-li una altre?? hi ha molts llibres i tallers al respecte. A Barcelona i Sabadell, on jo treballo, ara al setembre començem amb tallers, xerrades, etc.
Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dj. ago. 23, 2012 11:03 am

Avui probare de donar-li poma sola amb el suc de 1/2 taronja!!

EntradaAutor: sargantana:28 » dj. ago. 23, 2012 2:06 pm

Dimecres que ve que farà 4 mesos li comentaré al pediatre, des dels 2 mesos que pren LA i com que a l'octubre anirà a l'escola bressol m'agradaria començar al setembre amb l'adaptació a la cullera a casa amb tranquil.litat. Jo soc mestra d'escola bressol i hi ha nens que ho passen força malament quan se'ls hi intridueixen coses noves i jo és una tasca que la vull fer a casa i fer-la el seu pare i jo i no les mestres. No li vull donar cada dia ni substituir la llet però si que m'agradaria que si un dia està tranquil.leta, tenim temps, etc poder oferir-li algunes cullerades o alguna peça per tastar. En principi al cole prendrá barreja de fruites.

Algú ha començat als 4 mesos? I primer fruita oi? O cereals? Com que cada pediatre diu la seva....
mdemare
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dg. ago. 26, 2012 11:39 am

Jo estic donant lactancia materna exclusiva, espero donar-la fins als 6 mesos.

Però l'altre dia el seu pare estaba menjant un paraguay mentre el tenia agafat i el va xupar. Li va encantar, ara si el tinc en braços i em menjo un paraguay es llança de cap. Vam donar-li a provar el meló però no li va convèncer gaire.

He notat que últimament mira molt quan jo menjo amb curiositat. Així que encara que li doni LME per a que xupi algun sabor nou no crec que sigui dolent. No obstant, no començaré amb els sucs fins a l'octubre i ja veuré que faré amb els cereals. Ara, jo puc estar amb el nen aquests sis mesos i fer l'adaptació de manera diferent. Si tingués també que portar el nen a la guarderia al setembre faria com tu, voldria fer l'adaptació a casa.

EntradaAutor: sargantana:28 » dg. ago. 26, 2012 12:39 pm

Mdemare, quants mesos té ara el teu nen? Jo ahir li volia deixar xupar el meló però no sé si és massa petita...
mdemare
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dg. ago. 26, 2012 2:33 pm

Doncs 4 mesos i 3 setmanes. El 1 de setembre farà els 5 mesos.
FloR
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dl. ago. 27, 2012 4:46 pm

No crec que hi hagi problema per xuclar fruites tan petits, però penseu que es recomana la LME fins als 6 mesos almenys, perque el seu aparell digestiu és inmadur, es poden desenvolupar alèrgies i sobretot perque l'intestí és permeable..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::