AC i llar d'infants
AC i llar d'infants
Bon dia noies!
les que aneu seguint els meus posts sabreu que el tema estrella de les meves entrades últimament és tot allò relacionat amb la imminent entrada a la llar del meu petit.. doncs bé, a veure si em podeu ajudar un cop més!!
Amb gairebé 7 mesos ja hem introduit cereals, fruita i verdura. Tot i que accepta molt bé l'AC, segueix fent molt pit, i aquí vénen els meus dubtes. Sempre he sentit dir que faci que a la llar li donin l'AC i jo li doni pit a casa, però tinc dos dubtes:
-segons em va dir la pediatra, representa que els cereals els hi he de donar jo a casa (amb la meva llet) quan es llevi, que seran les 7, 7.30 del matí. Amb la mica de cereals que menja, de cap manera pot aguantar sense pit fins les 12 que és quan suposo que li donaran la verdura a la llar... puc fer que a la llar li donin els cereals? O em diran que ells donen dinar i berenar?
-les que estàveu amb el mateix dilema que jo, portàveu llet a la llar amb biberó per si de cas tenia gana entre menjada i menjada? Han de tenir nevera obligatòriament per guardar-la? (no vaig pensar a preguntar-ho).. estic una mica mosca perquè perquè el meu petit agafi un biberó ha d'estar realment mort de gana i realment ho fa com última opció!!!
Com veieu estic feta un embolic, però és que no tinc altra opció que portar el nen a la llar 8 hores al dia a partir del setembre!
Gràcies per la vostra ajuda, mares expertes!!

les que aneu seguint els meus posts sabreu que el tema estrella de les meves entrades últimament és tot allò relacionat amb la imminent entrada a la llar del meu petit.. doncs bé, a veure si em podeu ajudar un cop més!!
Amb gairebé 7 mesos ja hem introduit cereals, fruita i verdura. Tot i que accepta molt bé l'AC, segueix fent molt pit, i aquí vénen els meus dubtes. Sempre he sentit dir que faci que a la llar li donin l'AC i jo li doni pit a casa, però tinc dos dubtes:
-segons em va dir la pediatra, representa que els cereals els hi he de donar jo a casa (amb la meva llet) quan es llevi, que seran les 7, 7.30 del matí. Amb la mica de cereals que menja, de cap manera pot aguantar sense pit fins les 12 que és quan suposo que li donaran la verdura a la llar... puc fer que a la llar li donin els cereals? O em diran que ells donen dinar i berenar?
-les que estàveu amb el mateix dilema que jo, portàveu llet a la llar amb biberó per si de cas tenia gana entre menjada i menjada? Han de tenir nevera obligatòriament per guardar-la? (no vaig pensar a preguntar-ho).. estic una mica mosca perquè perquè el meu petit agafi un biberó ha d'estar realment mort de gana i realment ho fa com última opció!!!
Com veieu estic feta un embolic, però és que no tinc altra opció que portar el nen a la llar 8 hores al dia a partir del setembre!
Gràcies per la vostra ajuda, mares expertes!!

Re: AC i llar d'infants
Hola catalanna
Jo no crec que a la llar et posin cap problema per haver de donar un biberó al teu petit, vaja, almenys no te'l haurien de posar, a més contant que l'hi has de deixar tan aviat ( ho dedueixo veient l'hora que has dit que li hauries de donar tu els cereals), i el teu fill és molt petit encara. Gairebé segur que tenen una nevera per poder guardar la llet.
Tu com li dones els cereals a casa amb la teva llet?, amb biberó?, podries intentar que ho fessin de la manera que ho fas tu, o que enlloc de llet li donessin una galeta. Tot es parlar-ho amb la llar i amb les educadores que tindrà el teu fill, el més aviat que puguis.
La meva és més gran, i tampoc no se si aguantarà tot el mati des de les 8'15 sense fer pit, però ho haurà de fer, com que no hi seré no crec que el reclami.
Ànims, ja se que sap greu haver de deixar el teu fill tan petit a l'escola tantes hores.
Jo no crec que a la llar et posin cap problema per haver de donar un biberó al teu petit, vaja, almenys no te'l haurien de posar, a més contant que l'hi has de deixar tan aviat ( ho dedueixo veient l'hora que has dit que li hauries de donar tu els cereals), i el teu fill és molt petit encara. Gairebé segur que tenen una nevera per poder guardar la llet.
Tu com li dones els cereals a casa amb la teva llet?, amb biberó?, podries intentar que ho fessin de la manera que ho fas tu, o que enlloc de llet li donessin una galeta. Tot es parlar-ho amb la llar i amb les educadores que tindrà el teu fill, el més aviat que puguis.
La meva és més gran, i tampoc no se si aguantarà tot el mati des de les 8'15 sense fer pit, però ho haurà de fer, com que no hi seré no crec que el reclami.
Ànims, ja se que sap greu haver de deixar el teu fill tan petit a l'escola tantes hores.
- sargantana:28
- :: poltre

- Entrades: 646
- Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am
Jo treballo en una llar d'infants i si els nens venen abans de les 9 poden esmorzar a la llar, però en cas que tu prefereixis donar-li l'esmorzar a casa si que li pots portar un bibe amb la teva llet ( en principi han de tenir nevera i escalfabiberons ). Pel tema de la verdura nosaltres no som massa estrictes amb els horaris, si té gana a les 11.30 li donem el dinar, de fet no poden menjar tots a la vegada així que uns ho fan abans i els altres després en funció de la gana/son que tenen. Normalment les mares ens diuen a quina hora han esmorzat i en funció d'això anem fent...hi ha mares que guarden llet congelada a l'escola ( ben etiquetada ) per utiltzar en cas de necessitat, perquè entenc que tu no et pots apropar a la llar a donar el pit oi?
De tota manera pensa que en un periode curt de temps tots es van adaptant als horaris i quan mengen gluten també els hi oferim galetes o un tros de pa
De tota manera pensa que en un periode curt de temps tots es van adaptant als horaris i quan mengen gluten també els hi oferim galetes o un tros de pa
Hola! gràcies per les respostes. Crec que no m'he explicat bé!! El nen anirà a la llar de 9 a 5, però haurà d'esmorzar d'hora perquè hem de sortir de casa a les 8.... precisament per no haver-lo de deixar abans de les 9, el porto a la llar a prop de la meva feina, que està lluny de casa. La qüestió és que ell sempre ha pres llet materna, i tot i que algun cop l'ha pres en biberó (quan jo no hi he sigut, etc), només se'l pren quan està realment desesperat. A casa els cereals els hi dono amb cullera i en menja poquets, sobretot si els hi dono només llevar-se (que és el que hauré de fer). Si el deixo a les 9, puc demanar a la llar que li donin llavors els cereals amb cullera? Sargantana, llavors tu em recomanes que porti llet meva perquè la tinguin per si les mosques? Em deixes més tranquil·la dient que si té gana li donaran una mica abans el dinar.. de fet em tranquil·litza molt pensar que el deixaré amb professionals que segur que s'han trobat amb això mil cops, però no puc no intentar planejar-ho!! (les mames, que hem de sentir que ho controlem tot!
). Sargantana, sí que em puc acostar a la llar a donar-li el pit, al migdia (entre la 1 i les 3). Creus que m'ho deixaran fer o és l'hora que fan la migdiada? Amb lo de "m'ho deixaran fer" em refereixo a que no vull fer més nosa que servei!!
Gràcies un cop més!!

). Sargantana, sí que em puc acostar a la llar a donar-li el pit, al migdia (entre la 1 i les 3). Creus que m'ho deixaran fer o és l'hora que fan la migdiada? Amb lo de "m'ho deixaran fer" em refereixo a que no vull fer més nosa que servei!! Gràcies un cop més!!

- sargantana:28
- :: poltre

- Entrades: 646
- Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am
Una mare mai fa més nosa que servei, jejee, tot i que sí que hi ha moments que van millor que d'altres, normalment a aquesta estona del migdia si que dormen, per tant segurament si el teu fill dorm millor no despertar-lo.
Sobre el fet de tenir llet a l'escola jo si que t'ho recomano perquè potser un dia ha esmorzat menys a casa i té ganona cap a les 10 o potser hi ha un dia que la fruita o la verdura pel motiu que sigui no li ve massa de gust...pensa que hi ha molts nens que han arribat a l'escola fent LME i allà al cap de poc s'adapten al bibe.
De tota manera parla amb la mestra i potser no hi ha cap problema perquè prengui els cereals a les 9 a la llar i tu li donis pit quan es llevi, i després al migdia verdura i a la tarda fruita. Pensa que sobretot al principi ens adaptem molt a cada nen i busquem el seu benestar, a mig matí n'hi ha que dormen, n'hi ha que mengen i n'hi ha que jugen, pensa que en aquesta edat hi ha molta diferència d'hàbits entre els que són del gener i els que són les maig, la meva filla començarà a l'octubre i encara no haurem començat amb AC així que el bibe el prendrá quan li toqui i segurament no serà cada dia a la mateixa hora, dependrà de a quina hora esmorzi...les profes ja hi estem acostumades, no pateixis, però com més parlis amb la mestra i més coses li expliquis millor, no tinguis por de fer 1000 preguntes que com més informació tinguem tots plegats millor.
Sobre el fet de tenir llet a l'escola jo si que t'ho recomano perquè potser un dia ha esmorzat menys a casa i té ganona cap a les 10 o potser hi ha un dia que la fruita o la verdura pel motiu que sigui no li ve massa de gust...pensa que hi ha molts nens que han arribat a l'escola fent LME i allà al cap de poc s'adapten al bibe.
De tota manera parla amb la mestra i potser no hi ha cap problema perquè prengui els cereals a les 9 a la llar i tu li donis pit quan es llevi, i després al migdia verdura i a la tarda fruita. Pensa que sobretot al principi ens adaptem molt a cada nen i busquem el seu benestar, a mig matí n'hi ha que dormen, n'hi ha que mengen i n'hi ha que jugen, pensa que en aquesta edat hi ha molta diferència d'hàbits entre els que són del gener i els que són les maig, la meva filla començarà a l'octubre i encara no haurem començat amb AC així que el bibe el prendrá quan li toqui i segurament no serà cada dia a la mateixa hora, dependrà de a quina hora esmorzi...les profes ja hi estem acostumades, no pateixis, però com més parlis amb la mestra i més coses li expliquis millor, no tinguis por de fer 1000 preguntes que com més informació tinguem tots plegats millor.
catalanna, t'explico la nostra experiència, per si et pot servir d'alguna cosa. La Núria va començar la llar d'infants amb 5 mesos i mig, i hem passat per totes les fases. Ella també és una nena de pit, així que suposo que et servirà! Jo marxo de casa a les 7:30 (li dono el pit a les 7) i la recullo a la guarderia a les 15:30, a casa estem sobre les 15:45-16h.
- Fins als 6 mesos, LME també a la llar, amb llet meva, o bé fresca que m'havia tret al matí o congelada si no tenia temps, cap de setmana, etc. A les 7 del matí a casa li donava pit, allà llet a demanda (unes dues tomes, si no hi sóc no demanda tant!), i després a casa a les 16h continuàvem.
- Fins als 10 mesos, una presa de llet materna (ultimament rondava els 230 ml), i un menjar de verdures amb carn. De vegades a la llet li posaven cereals, de vegades no. La pediatra em va dir que si no volia no li donés, si de tant en tant tastava el pà, una galeta, una cullerada a la fruita...com a papilla no l'ha menjat mai.
- Ara mateix, que farà 10 mesos aquesta setmana, a la guarderia esmorza fruita amb cereals / galeta, i menja verdures. La resta del dia que està amb mi, pit a demanda.
T'ho comento perquè a mi a la SS també em van dir que fes llet amb cereals al matí, però a la mútua la doctora em va dir que no tenia sentit treure'm llet per barrejar-la amb cereals, que li donés directament el pit :)
Sort amb aquesta nova etapa!!!!
- Fins als 6 mesos, LME també a la llar, amb llet meva, o bé fresca que m'havia tret al matí o congelada si no tenia temps, cap de setmana, etc. A les 7 del matí a casa li donava pit, allà llet a demanda (unes dues tomes, si no hi sóc no demanda tant!), i després a casa a les 16h continuàvem.
- Fins als 10 mesos, una presa de llet materna (ultimament rondava els 230 ml), i un menjar de verdures amb carn. De vegades a la llet li posaven cereals, de vegades no. La pediatra em va dir que si no volia no li donés, si de tant en tant tastava el pà, una galeta, una cullerada a la fruita...com a papilla no l'ha menjat mai.
- Ara mateix, que farà 10 mesos aquesta setmana, a la guarderia esmorza fruita amb cereals / galeta, i menja verdures. La resta del dia que està amb mi, pit a demanda.
T'ho comento perquè a mi a la SS també em van dir que fes llet amb cereals al matí, però a la mútua la doctora em va dir que no tenia sentit treure'm llet per barrejar-la amb cereals, que li donés directament el pit :)
23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.

Normalment a les classes de lactants són més flexibles, i si cal donen menjar als peques encara que no toqui (almenys a la llar del meu poble)
A veure jo t'explico el que feia amb el meu fill, a veure si t'ajuda, perque el meu fill era una mica raro amb els seus gustos.
Com que ell no menjava triturats, només volia sencer, banas d'anar al cole li donava el pit, i pel cami , galetes hero baby (em sembla que era aquesta marca) sense gluten. Ell se les menjava tal qual, peró conec gent que els hi dona mab una xarxa antiofec.
Crec que és força més comode que treure's la llet, i donar-li amb cereals, que de temps no anem gaire sobrades, i a més fa una rabia quan no s'ho acaben, amb el que costa de segregar!
...
en teoria a les llars estan obligades a deixar entrar a les mares lactants, com a minim hi ha unes recomanacions de la gene que em sembla que en parla... a veure si t'ho busco...
A veure jo t'explico el que feia amb el meu fill, a veure si t'ajuda, perque el meu fill era una mica raro amb els seus gustos.
Com que ell no menjava triturats, només volia sencer, banas d'anar al cole li donava el pit, i pel cami , galetes hero baby (em sembla que era aquesta marca) sense gluten. Ell se les menjava tal qual, peró conec gent que els hi dona mab una xarxa antiofec.
Crec que és força més comode que treure's la llet, i donar-li amb cereals, que de temps no anem gaire sobrades, i a més fa una rabia quan no s'ho acaben, amb el que costa de segregar!
...en teoria a les llars estan obligades a deixar entrar a les mares lactants, com a minim hi ha unes recomanacions de la gene que em sembla que en parla... a veure si t'ho busco...
he trobat aixó
http://www.saveva.com/domamPlus/pub/dep ... nt2007.pdf
hi diu, entre d'altres coses que les escoles bressol han de garatir que la mare pugui alletar all'escola, i disposar de neveres per poder guardar la llet.
http://www.saveva.com/domamPlus/pub/dep ... nt2007.pdf
hi diu, entre d'altres coses que les escoles bressol han de garatir que la mare pugui alletar all'escola, i disposar de neveres per poder guardar la llet.
Merci guapes! Les vostres opinions em tranquil.litzen! En parlaré amb la mestra però a priori la idea que m'heu donat és fer pit a casa abans d'anar al cole i dur llet a l'escola i que li donin amb cereals amb el bibi(així m'estalvio de treure'm la llet al matí i pot dormir més). Si amb això ja n'hi ha prou perfecte i si no sempre puc fer el que dieu, galetetes o barrejar els cereals a la fruita, no? Sabeu quina quantitat de cereals es recomana que mengin al dia? (ja sé que el pit és l'alimentació principal, però no sé si hi ha una quantitat mínima o algo)I que a l'hora de dinar que li donin la verdura... I quan siguem a casa, teta teta teta! Tot i això preguntaré això d'anar a donar el pit...
Merci, guapes!
Merci, guapes!
catalanna, quina alegria haver-te ajudat! Sobre el tema dels cereals, doncs a mi personalment mai m'han dit que ha de prendre'n una quantitat determinada...aquestes vacances hi havia dies que ni en prenia, i bàsicament els tastava en forma de un trosset de pà, un macarró, una galeta. La pediatra em va dir que l'important era que els tastés, també suposo que depén molt del pediatra i del pes del nen...
23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.

brnc81 ha escrit:catalanna, t'explico la nostra experiència, per si et pot servir d'alguna cosa. La Núria va començar la llar d'infants amb 5 mesos i mig, i hem passat per totes les fases. Ella també és una nena de pit, així que suposo que et servirà! Jo marxo de casa a les 7:30 (li dono el pit a les 7) i la recullo a la guarderia a les 15:30, a casa estem sobre les 15:45-16h.
- Fins als 10 mesos, una presa de llet materna (ultimament rondava els 230 ml), i un menjar de verdures
Quin post mes bo! Jo m'hi trobare al novembre i ha estic fent estoc de bossetes de llet al congelador.
Recordes quina quantitat de llet prenia la tva nena als 6 mesos? Jo he calculat uns 200ml per presa pero no se si es correcte...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |