no vol menjar amb cullera

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
cuketa17
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. set. 15, 2011 11:26 pm

no vol menjar amb cullera

EntradaAutor: cuketa17 » dg. gen. 01, 2012 8:05 pm

Hola noies!!!!

És la primera vegada que escric en el fòrum, però començo a estar una mica preocupada. La meva nena té 6 mesos i mig. Ara fa 15 dies vem començar a introduir la fruita. Al principi, menjava poc, però menjava, però. Cada dia ha anat menjant menys fins que ara ja no obra ni la boca i és impossible introduir-li la cullera. He intentat de tot, cantar, jugar, amb el xumet, però res de res. Jo pensava que no li agradava la fruita però ho vaig probar amb els cereals i em va passar el mateix, res de res, en canvi si li poso en el bibe si que s'ho menja.
No sé que fer, perque aquesta setmana començaré amb la verdura i veig que seguirem igual.

A algú li ha passat el mateix?? Algun consell???
lluna 21
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dl. feb. 01, 2010 8:45 pm

Re: no vol menjar amb cullera

EntradaAutor: lluna 21 » dg. gen. 01, 2012 8:28 pm

hola cuketa17, és exactament el que fa la meva, però igual, igual. La meva acaba de fer 6 mesos i sempre ha menjat
i tot ha anat bé fins que vam començar amb la cullera... els primers dies que vam començar amb els cereals amb cullera i
la fruita va anar prou bé però al cap d'una setmana va dir que la cullera ni parlar-ne, tancava la boca i es posava
com la nena del "exorcista". Total que vaig decidir que no era plan i ho vaig deixar córrer i vaig tornar als bibis amb llet sola
xq quan notava el gust dels cereals tampoc se'ls prenia. :-o00m :-o00m
He estat una setmana sense donar-li res amb cullera i avui a la tarda he provat una mica de fruita i mira potser s'ha pres 5 cullerades
sense fer cap drama i quan he vist que es començava a posar nerviosa he parat i li he donat bibi de llet.
Mira no sé si ho faig bé o no, haurem d'anar provat poc a poc i si cal tornar enrere hi tornarem.
No sé si pot haver influït que aquests dies ha estat amb mocs (poca gana), i que avui pel matí hem vist que ja li havia
trencat la geniva la primera dent... uf no sé...
Ja ens anirem informant dels avenços >.-<:
aral
:: peixet
:: peixet
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

EntradaAutor: aral » dg. gen. 01, 2012 9:00 pm

Hola,
El meu nen feia igual, bibis els que volgués, però cullera no en volia, jo al final el que vaig fer va ser agafar la tetina del bibi, fer-li un forat més gran, i donar-li la fruita i la verdura amb el bibi, i s'ho menjava, però jo cada dia abans del bibi, feiem poquetes cullarades, i així mica en mica, vaig aconseguir que volgués menjar amb la cullera.
Molta sort. ;-)))
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dg. gen. 01, 2012 9:08 pm

No li trituris i deixa que mengi amb les mans. Menjarà poc, però no passa res.
marta1974
Entrades: 19
Membre des de: dl. jul. 04, 2011 1:24 pm
Ubicació: Barcelona (Eix. Esq)

EntradaAutor: marta1974 » dg. gen. 01, 2012 9:27 pm

Hola,

la meva filla va fer el mateix al voler introduir la cullera, no hi havia manera... ella volia el menjar de grans, sense triturar. Nosaltres el que vam probar es als pures afegir-hi "tropezones" com pasta, arros,... i la fruita aixafada... així no hi ha cap problema.Ara te quasi 11 mesos, pren els pures amb "tropezones", menja amb les mans i pren els seus biberons amb cereals...
Salutacions,

Marta

Imatge
Imatge
mamamimos
Entrades: 107
Membre des de: dt. ago. 02, 2011 6:05 pm
Contacta:

EntradaAutor: mamamimos » dl. gen. 02, 2012 9:30 am

Doncs dona-li a trossets, com et diu la Julyet. Al meu des dels 6 mesos que li vam donat tot a trossos o sencer, no ha tastat ni una farineta. La cullera segueix sense agradar-li gaire, no vol que jo li doni res, ho vol fer ell. La única cosa que accepta són les llenties, que li encanten. Lo altre tot a trossos: pollastre, pa, mongetes, mandarina a grills...
Mireia.

--- el meu blog --> http://www.mamamimos.blogspot.com

Imatge
Vampirets
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

EntradaAutor: Vampirets » dt. gen. 24, 2012 1:32 pm

Hola!

una de les meves feia el mateix, amb la cullera es posava molt nerviosa, i vaig fer semblant a l'aral: li donava amb cullera el que ella volia, i després ho posava en un bibe, un suavinex que tinc amb tetina d'aquestes evolutives pel forat més gran. I poc a poc vam anar fent, fins que ara s'ho menja tot sencer amb cullera!

Una altra cosa que faig quan es posa nerviosa és donar-li una altra cullera per ella. Mentre li dono el cereal o la fruita la va llepant, i a vegades s'ajuda ella mateixa a empènyer el menjar endins amb la seva cullera >.-<:

I una última cosa que potser et pot ajudar. A les meves els encanta xarrupar grills de taronja i mandarina, els deixen ben secs! podria ser un entremig entre la cullera i l'alimentació complementària.
NUR81
:: formigueta
Entrades: 72
Membre des de: dg. gen. 09, 2011 6:27 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: NUR81 » dv. jul. 20, 2012 11:45 am

Hola noies! Ja fa temps d'aquest post, però em trobo amb aquest problema: la meva filla ja té 6 mesos i portem un mes intentant donar-li fruita amb cullera. Amb cullera no vol res, ni fruita ni papilla de cereals, en canvi si li posem al bibe s'ho pren tot!! L'altre dia vam anar a la revisió i el pediatra ens va dir que podíem començar amb les verdures... en fi, encara no ho he probat, la veritat, pq tinc clar q no és el q li posi, sinò q el problema és la cullera. Ahir vam probar amb "mi primer danone" i tampoc, no vol saber res de la cullera, ni fent-la riure (és una nena q riu tot el dia, i des del mes i mig!!!), la tia ha aprés a riure sense obrir la boca!!!! Ahir vam estar intentant donar-li la fruita potser una hora, i sé q no és la solució, pq acabarà agafant-li més tírria... en fi, com us en heu sortit?? Gràcies!
Imatge
edae
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dv. jul. 20, 2012 5:12 pm

Deixa-ho estar uns dies i torna-ho a probar més endavant! I dona-li unes quantes culleres (d'acer, de silicona...) quan jugui perquè les vagi tocant llepant, i se les anirà posant a la boca i s'anirà acostumant.
Imatge
Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » ds. jul. 21, 2012 3:32 pm

nur81, Et dic el mateix que l'edae, provar de donar-li culleres per a que jugui amb elles i torna a provar de donar-li el menjar en uns dies; si veus que amb una cullera no vol, prova amb una altra diferent.
Ja diràs què tal :ok:
NUR81

EntradaAutor: NUR81 » dg. jul. 22, 2012 2:38 pm

Ostres, doncs no ho havia pensat!! Ho probaré a veure què tal! Gràcies! Ja us contaré!
Imatge
elpoma
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:45 pm

EntradaAutor: elpoma » dv. jul. 27, 2012 3:19 pm

Hola!!

Nosaltres estem igual. Fa 2 mesos i mig que provem que mengi amb cullera i no hi ha manera, hi ha dies que aconseguim donar-li alguna cosa i d'altres res. Ha arribat un punt que penso que el dia que vulgui ja menjarà. Q no en vol, doncs fora, bibi i ja ho tornarem a provar a la tarda amb la fruita. Li donem menjar perquè xarrupi i si que xarrupa si: síndria, meló, pollastre, bistec, galetes, pa,... però triturat i amb cullera res.

Em fa molta ràbia sentir les mares que diuen que els seus fills s'ho mengen tot, perquè l'Aina no menja res, però ella és feliç, està contenta, per tant, fora preocupacions i algun dia ja menjarà.

Si alguna té algun mètode infalible que el digui, per provar que no quedi.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
NUR81

EntradaAutor: NUR81 » dv. jul. 27, 2012 4:56 pm

Doncs nosaltres ho hem probat amb diferents culleres, i els hi he deixat per a que hi jugui, i ahir va agafar un "berrinche" amb la cullera que fem anar habitualment (q és de silicona, de color groguet, super mona per a bebés) que es va posar a xisclar i a plorar, i això q només li vaig deixar per jugar, no probava de fer-li menjar res! En fi, q ara l'Ona té 6 mesos i 10 dies i no em vull obsesionar. Comprarem una altra cullera i ho tornaré a probar poc a poc... però la veritat és q és bastant desesperant!
Imatge
edae
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dv. jul. 27, 2012 7:42 pm

Nur81, deixa-ho estar uns dies. Si li agafa mania serà pitjor. A més, si ja vas a l'hora de menjar nerviosa, ella també ho nota i és pitjor. Espera't una setmana i torna-ho a probar. L'hora de dinar no ha de ser un moment de patiment ni per tu ni per ella. Hi ha nens que els hi costa més que d'altres.
Sort. :ok:
Imatge
Imatge
NUR81

EntradaAutor: NUR81 » dl. jul. 30, 2012 10:32 pm

No no, si jo no me'n poso de nerviosa edae, el tema és que veig que la nena es queixa i li poso el bibe, sense cap problema, pq entre q veig que ella es queixa i jo q la veig tan petita... avui em progressat una miqueta, però quan aconsegueixo posar-li algo a la boca veig q ella fa una ganyota i mou la llengua com si no sabés q fer amb el menjar. No ho sé, suposo que cada nen és un món i a la meva filla li costarà una mica més... de moment ho probo un dia i ho deixo estar 2 o 3 i així de mica en mica ens passarà un altre més! je je je! En fi, paciència i anar fent!
Imatge
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

EntradaAutor: gege » dl. set. 10, 2012 9:22 am

Hola,

Avui he vist aquest post a veure si veia alguna ídea infalible però ja veig que no jeje Jo tinc un nen de dos anys i mig que des del primer dia va menjar de tot i amb totes les textures possibles. A casa li donàvem a trossos o xafat amb forquilla i a l'escoleta triturat. Però el petit encara no ha volgut obrir la boca a part del primer dia. Ni sencer, ni xafat ni triturat ni suc de taronja.. res de res... Ara fa una setmana que no li dono res a part de trossos de fruita gegants pk llepi però tampoc hi mostra gaire interès... pel que he llegit dedueixo que encara no està preparat per menjar però estic d'acord amb vosaltres que frustra una mica.. és el que sempre dic quan llegeixo la teoria ho veig molt clar però a la pràctica... jeje

Si alguna que va escriure fa temps té un nen que ara menja amb normalitat que m'ho digui!!! jeje
impala
Entrades: 9
Membre des de: dl. març 19, 2012 7:48 am

EntradaAutor: impala » dv. set. 21, 2012 9:33 am

Hola noies,
cada nen és un món. La meva gran va començar menjant ella soleta amb els dits cap als 8 mesos (abans només teta, no volia res més), però res de farinetes ni triturats, sinó tot en bocinets petits o aixafat amb la forquilla. Més endavant va començar a agafar la cullera ella mateixa (la meitat anava a dins i la meitat a fora, però així s'aprèn oi?) Amb la petita, que ara té 11 mesos, vam pensar que podíem fer el mateix, però després de molt provar hem vist que ella prefereix els triturats. Al principi la cullera li feia venir basques, i jo li ho donava amb un dit, sí, sí, amb el meu dit índex ben sucadet i s'ho menjava encantada. Això va durar uns dos mesos i ara ja ha acceptat la cullera.
Paciència i imaginació!!!
elpoma
Entrades: 210
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:45 pm

EntradaAutor: elpoma » dv. set. 21, 2012 5:51 pm

Hola!!

Doncs dir-vos que no perdeu l'esperança, l'Aina amb quasi 10 mesos va decidir un dia perquè si que li agradava la verdura triturada i es va menjar tot el plat i el berenar igual. Jo al.lucinava (no havia passat res d'especial ni havia canviat cap ingredient). La verdura continua molt bé, la fruita no tant (deu ser que no li agrada tant). Potser hi ha dies que costa més que d'altres , però almenys obre la boca quan veu la cullera.

No desespereu!!! I no deixeu de provar-ho.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
pimpam
:: pantera
:: pantera
Entrades: 838
Membre des de: dj. abr. 29, 2010 12:30 pm

EntradaAutor: pimpam » dj. set. 27, 2012 7:23 am

Em sumo a la Elpoma!! Crec que moltes ho hem passat i senzillament tot passa.

Nosaltres en plena desesperació, ( tampoc ha volugut mai bibes ni xumets), el deixavem que s'amorrés al plat perque així si que menjava..una cosa... però també d'un dia per l'altre va començar a acceptar la cullera i menys la fruita que no li mola gens triturada ( a excepció si porta sindria) la resta s'ho menja prou bé quant té gana...

Ânims, tot passa!!! Paciencia i jo us diria que sobretot no els forceu.Jo desde que vaig deixar de ser pesada amb la cullera, tb vaig notar que li tenia menys mania :ok:
PanxuPacte Positiu complert!!!! Anem per la segona ronda...Us estimo boniques!!

Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::