Introduir l'ou a les papilles
Introduir l'ou a les papilles
Hola,
Em va dir l'infermera que ja podia introduir l'ou. Un quart del rovell per començar durant uns dies.
Em podrieu dir, si us plau, com segueix el procés, perque no m'en recordo...a veure primer s'ha de bullir l'ou, oi? i posar un quart de rovell, però, per una ració?. Durant quants dies es pot passar a mig rovell?, i el mig rovell seria per una ració? i el rovell sencer també per una ració?
Gràcies
Em va dir l'infermera que ja podia introduir l'ou. Un quart del rovell per començar durant uns dies.
Em podrieu dir, si us plau, com segueix el procés, perque no m'en recordo...a veure primer s'ha de bullir l'ou, oi? i posar un quart de rovell, però, per una ració?. Durant quants dies es pot passar a mig rovell?, i el mig rovell seria per una ració? i el rovell sencer també per una ració?
Gràcies
Re: Introduir l'ou a les papilles
Ostres annia...nosaltres vam introduir el rovell sencer de cop (i posava dos perque son bessons)!!! Al cap de dos mesos ja el feia en truita o tot bullit i dintre de la papilla!

Les gràfiques amb el + !!
http://28dias.es/elbereth/wykresy/2009-03-17
http://www.fertilityfriend.com/home/261840
El nostre post: viewtopic.php?f=50&t=13662&start=0
- petitaemma
- :: girafa

- Entrades: 2229
- Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm
A mi això també m'interesa, a veure si algú més ens fa aportacions 

L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
mmm, de fet està demostrat que és impossible separar la clara del rovell i que per tant no és necessari trencar-se el cap separant rovells (o quarts de rovells, que també són ganes) et pots esperar una mica i donar-li l'ou sencer (en truita a la francesa els encanta, molt més que l'ou dur) o si vols seguir les indicacions de l'infermera i començar ara separant rovells, bulls l'ou i li poses un trosset del rovell a la papilla, si després d'uns dies de donar-li el tolera bé i no li ha fet cap tipus de reacció ja pots passar a donar-li el rovell sencer 
Suposo que com en altres coses, cada Pediatra deu dir la seva, però a nosaltres ens van dir:
A partir dels 10 mesos: Bullir l'ou i efegir la meitat del rovell al puré de verdures del migdia. Si el tolera bé, oferir-li dos cops a la setmana la meitat del rovell, substituïnt la carn o el peix.
A partit dels 11 mesos, oferir-li el rovell sencer un cop per setmana.
No oferir la clara fins l'any d'edat.
Nosaltres, no vam esperar tant. Quan vam veure que tolerava bé el rovell (primer mig i després d'uns dies, sencer), ja li feiem truites.
A partir dels 10 mesos: Bullir l'ou i efegir la meitat del rovell al puré de verdures del migdia. Si el tolera bé, oferir-li dos cops a la setmana la meitat del rovell, substituïnt la carn o el peix.
A partit dels 11 mesos, oferir-li el rovell sencer un cop per setmana.
No oferir la clara fins l'any d'edat.
Nosaltres, no vam esperar tant. Quan vam veure que tolerava bé el rovell (primer mig i després d'uns dies, sencer), ja li feiem truites.
Jo vaig seguir les indicacions del CG: a l'any li donem ou. De fet el primer ou que va provar la meva filla va ser el que portava la coca d'aniversari. I a partir d'aquí li donem tal qual mengem nosaltres: truita, bullit, fregit (encara que intentem trigar una mica i que en mengi poc al principi). Com que tampoc en mengem cada dia... i es molt més còmode per nosaltres.
Nosaltres li vam fer ou dur i li donàvem a trossets o barrejats amb la sopa o amanida....
La quantitat la feia a ull. El que ell acceptava a trossets o el que a mi em semblava adequat posar en una sopeta.
Cada pediatra té la seva forma de veure les coses... i cada mare també. De fet tu coneixes molt millor al teu fill que no pas el metge.
El anar-ho introduint poc a poc és pel tema de les al•lèrgies.. el que nosaltres vam fer és els primers dies comprovar que no li fes cap reacció estranya... i com que va ser això, doncs desprès tranquil.lament anar fent com amb qualsevol altra cosa.......
La quantitat la feia a ull. El que ell acceptava a trossets o el que a mi em semblava adequat posar en una sopeta.
Cada pediatra té la seva forma de veure les coses... i cada mare també. De fet tu coneixes molt millor al teu fill que no pas el metge.
El anar-ho introduint poc a poc és pel tema de les al•lèrgies.. el que nosaltres vam fer és els primers dies comprovar que no li fes cap reacció estranya... i com que va ser això, doncs desprès tranquil.lament anar fent com amb qualsevol altra cosa.......
Nosaltres als 10 mesos vam començar a introduir-li un cop per setmana mig rovell a la papilla o la sopa (mentre s'escalfa, el poses dins i remenes). Queda tot desfet i ni es veu.
Als 11 mesos amb el rovell sencer ja feia una truita (tot i que costa força perquè s'enganxa i es trenca). Llavors un dia a la setmana sopava una llesca de pa de pages amb tomaquet, oli i la truita, tot tallat a trossos.
I des de l'any que li posem l'ou sencer. De moment només li faig en truita, perquè li encanta menjar sola, agafant un tros de truita amb una mà i un de pa amb l'altra. És el seu sopar preferit!

Als 11 mesos amb el rovell sencer ja feia una truita (tot i que costa força perquè s'enganxa i es trenca). Llavors un dia a la setmana sopava una llesca de pa de pages amb tomaquet, oli i la truita, tot tallat a trossos.
I des de l'any que li posem l'ou sencer. De moment només li faig en truita, perquè li encanta menjar sola, agafant un tros de truita amb una mà i un de pa amb l'altra. És el seu sopar preferit!

ONA (15 març 2010)
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA

avui tinc una estoneta i em puc extendre més, això és el que em va dir la pediatra dels meus fills sobre el tema ou:
el que és més susceptible de produir al•lèrgia és la clara d’ou, per això no es pren fins a l’any. Abans aconsellaven començar abans amb el rovell d’ou per separat perquè la vacuna obligatòria que es posa als 12 mesos (la triple vírica) conté rovell d’ou en la seva composició i així si algun nen resultava ser-hi al•lèrgic ja prenien les mesures necessàries. Però avui en dia la vacuna està feta i tractada de tal manera que ni que porti rovell d’ou no afecta a nivell d’al•lèrgies (i s’administra de manera normal a nens diagnosticats d’al•lèrgia a l’ou sense que els passi res) això vol dir que el pas previ de donar rovell d’ou als nens abans de la vacuna no és necessari i que simplement se’ls pot donar l’ou sencer a partir de l’any.
això la pediatra, però la infermera de pediatria és més de la vieja usanza i em deia tot això del mig rovell d’ou als 10 mesos, etc...i això que treballen juntes! i és que com molt bé dieu cada professional té el seu criteri i és treball nostre com a mares aplicar el nostre propi basant-nos en el nostre sentit comú, en la informació que ens donen i amb la que obtenim d’altres llocs (fiables, per suposat, per exemple els llibres del Carlos González)
jo als dos els he donat l'ou sencer a partir de l'any
raq una truita amb un rovell????? uauuuuu això sí que és tenir manya als fogons, jo no me n’hauria ensortit!!
jo hauria fet “un rovell remenat” més aviat
però segur que era més gustoset que bullit! 
el que és més susceptible de produir al•lèrgia és la clara d’ou, per això no es pren fins a l’any. Abans aconsellaven començar abans amb el rovell d’ou per separat perquè la vacuna obligatòria que es posa als 12 mesos (la triple vírica) conté rovell d’ou en la seva composició i així si algun nen resultava ser-hi al•lèrgic ja prenien les mesures necessàries. Però avui en dia la vacuna està feta i tractada de tal manera que ni que porti rovell d’ou no afecta a nivell d’al•lèrgies (i s’administra de manera normal a nens diagnosticats d’al•lèrgia a l’ou sense que els passi res) això vol dir que el pas previ de donar rovell d’ou als nens abans de la vacuna no és necessari i que simplement se’ls pot donar l’ou sencer a partir de l’any.
això la pediatra, però la infermera de pediatria és més de la vieja usanza i em deia tot això del mig rovell d’ou als 10 mesos, etc...i això que treballen juntes! i és que com molt bé dieu cada professional té el seu criteri i és treball nostre com a mares aplicar el nostre propi basant-nos en el nostre sentit comú, en la informació que ens donen i amb la que obtenim d’altres llocs (fiables, per suposat, per exemple els llibres del Carlos González)
jo als dos els he donat l'ou sencer a partir de l'any
raq una truita amb un rovell????? uauuuuu això sí que és tenir manya als fogons, jo no me n’hauria ensortit!!
jo hauria fet “un rovell remenat” més aviat
però segur que era més gustoset que bullit! 
Moltes gràcies, noies. M'heu aclarit molt be el tema, veig que hi ha opinions de tota mena...be, com dieu cada metge/infermera diu la seva.
ametista, molt bona explicació.
takita, el que dius, em quadra molt amb el que em van explicar a mi amb la primera filla i que no me'n recordava
Per cert, si jo faig papilla per 3 dies, hauria d'afegir ració de rovell d'ou per cada ració?...és a dir per començar 3 quarts de rovell per 3 racions de papilla?, i quan ja el toleri, 3 ous sencers?. Aix...quin rollo eh!!, em sembla que és més practic esperar al any i donar-li truitetes...
ametista, molt bona explicació.
takita, el que dius, em quadra molt amb el que em van explicar a mi amb la primera filla i que no me'n recordava
Per cert, si jo faig papilla per 3 dies, hauria d'afegir ració de rovell d'ou per cada ració?...és a dir per començar 3 quarts de rovell per 3 racions de papilla?, i quan ja el toleri, 3 ous sencers?. Aix...quin rollo eh!!, em sembla que és més practic esperar al any i donar-li truitetes...
annia, si les congeles, sí, perquè pensa que inclús a partir de l'any no recomanen l'ou (almenys és el que ens van dir a nosaltres) més de dos cops per setmana. També, el que pots fer, és afegir-li el rovell només a 1 ració (o dues).
Ja dic que nosaltres, en quant vam veure que el tolerava bé, ja vam passar a fer-li truita a la francesa i després ja amb patates i verdures.
Ja dic que nosaltres, en quant vam veure que el tolerava bé, ja vam passar a fer-li truita a la francesa i després ja amb patates i verdures.
ei, a mi m'interessa el tema... jo ja fa un mes o així que li vaig donant, cada vegada més, fins arrivar a un rovell sencer... la meva pregunta és: quan li puc fer una truita, tot i que només sigui de rovell?
raquel79, nosaltres, als 11 mesos ja li feiem truites i molt bé, doncs veient que el rovell el tolerava bé, vam passar directament a les truites.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |