llets alternatives a la de vaca
llets alternatives a la de vaca
hola noies. avui he tingut per primer cop coneixement, digueu-me ignorant, dels altres tipus de llets que hi ha al mercat. la llet de vaca diuen que produeix molts mocs i convé donar-los una que tingui menys greixos . (almenys ara que la tinc de mocs fins dalt, he pensat).m'han comentat llet d'arròs o d'avena enriquida amb calci. alguna l'ha provat?? he comprat un litre però vull saber-ne més abans de donar-li.
gràcies guapes!
gràcies guapes!

Re: llets alternatives a la de vaca
Això dels mocs és un mite.
- Bombolla
- :: dragona

- Entrades: 4444
- Membre des de: dc. set. 10, 2008 9:25 am
- Ubicació: Mallorca (Amb el cor a Barcelona)
- Contacta:
Com bé t'han dit, la llet només és llet quan surt d'una teta, lo altre són "sucs" de vegetals. Cadascuna pot tenir els seus pros i els seus contres.
Hi ha gent que és intolerant a la lactosa o altres components de la llet, però la llet porta més proteïnes que "les altres llets". Però en canvi, el calci d'origen vegetal és més biodisponible que el calci d'origen animal, això vol dir que el nostre cos absorveix millor el calci d'origen vegetal que el d'origen animal.
Jo tinc la sort que a la meva filla la llet sempre li ha caigut bé i no ha tingut mai intoleràncies. Quasibé té 2 anys i encara beu molta llet, i el dia que té mocs no li trec pas, perquè si no tindria mono! haha Jo no tinc motius per treure-li. A més, a casa tots en bevem molta.
Hi ha gent que és intolerant a la lactosa o altres components de la llet, però la llet porta més proteïnes que "les altres llets". Però en canvi, el calci d'origen vegetal és més biodisponible que el calci d'origen animal, això vol dir que el nostre cos absorveix millor el calci d'origen vegetal que el d'origen animal.
Jo tinc la sort que a la meva filla la llet sempre li ha caigut bé i no ha tingut mai intoleràncies. Quasibé té 2 anys i encara beu molta llet, i el dia que té mocs no li trec pas, perquè si no tindria mono! haha Jo no tinc motius per treure-li. A més, a casa tots en bevem molta.
Bombolla l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 30, 2010 10:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=35&t=9125
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=91&t=25741
Les Positives sempre estarem amb tu Brownie !
- angelina
- :: dinosaure
- Entrades: 5461
- Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
- Ubicació: Poitiers, FRANÇA
M'ha agradat això de "la llet només és llet quan surt d¡una teta"
Bombolla no et podies explicar millor! Jo vaig estar buscant alternatives a la llet de vaca pq el meu nen la treu molt, però molt molt, i parlant-ne amb la pediatre em va dir que podiem buscar com espessir-la, per què no la tregués (que no funciona pq encara q li carregui de cereals la treu...) de moment li dono llet anit-regurgitacions de bebé (6-12m) és la que se li posa millor.... tot i que... treure treu tb.... estic desitjant que la nena neixi per poder-li donar més pit altre cop, pq ara la cosa esta que no raja.... i al matí pren, però no en té prou i li he de compelementar després.
No sabia això de la llet de vaca i els mocs.... potser es per això que vaig tant carregada amb el costipat pq en bec molta
(es conya ehhhh)
Bé aprofitant el tema algu té una idea de què puc fer?? es que el llogurt i petits suissos i formatgets cap problema... però la llet!!!???
i clar ara amb el fred fotre's una cosa freda no vé gens de gust pobret i si cada dia li dono berenat i esmorzar fred.... i a la nit també pren un bibi calentó per adormir-se... clar... això....si li dono un llogurt no funciona!!
Ara a la q neixi la nena teta per tots!! espero donar a vast!!
Bombolla no et podies explicar millor! Jo vaig estar buscant alternatives a la llet de vaca pq el meu nen la treu molt, però molt molt, i parlant-ne amb la pediatre em va dir que podiem buscar com espessir-la, per què no la tregués (que no funciona pq encara q li carregui de cereals la treu...) de moment li dono llet anit-regurgitacions de bebé (6-12m) és la que se li posa millor.... tot i que... treure treu tb.... estic desitjant que la nena neixi per poder-li donar més pit altre cop, pq ara la cosa esta que no raja.... i al matí pren, però no en té prou i li he de compelementar després.
No sabia això de la llet de vaca i els mocs.... potser es per això que vaig tant carregada amb el costipat pq en bec molta
(es conya ehhhh) Bé aprofitant el tema algu té una idea de què puc fer?? es que el llogurt i petits suissos i formatgets cap problema... però la llet!!!???
i clar ara amb el fred fotre's una cosa freda no vé gens de gust pobret i si cada dia li dono berenat i esmorzar fred.... i a la nit també pren un bibi calentó per adormir-se... clar... això....si li dono un llogurt no funciona!!Ara a la q neixi la nena teta per tots!! espero donar a vast!!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com
WALID & INÈS

WALID & INÈS
Doncs jo a la Jordina li combino llet de vaca amb llet d'avena (enriquida amb calci). No sé si és veritat el que comenteu que és un "mite" això que la lactosa (és a dir la llet de vaca) provoca mocs, però jo ho he sentit dir per diferents metges. I de fet, el meu pare, des de que va tenir un "mega constipat" amb molts de mocs va deixar la llet de vaca (perque el seu metge li va recomanar).
La setmana passada vaig anar amb la pediatra i li vaig comentar que li combinava les dues llets, per lo dels mocs, i no em va dir que fos mentida... al contrari, em va dir que feia molt ben fet. Quan té molts mocs, com ara, només li donem llet d'avena, i si els mocs són "suportables" li donem llet de vaca al matí i llet d'avena al vespre. Totes dues són molt recomanables.
D'altra banda, no crec, que haguem de ser tant radicals com comenteu... crec que podem estar obertes a moltes llets i que els nostres fills ho provin tot. No crec que ni la llet de vaca sigui tant dolenta com molta gent diu... ni la llet de soja, avena, arròs, atmetlles, siguin tant dolentes com d'altra gent diu. Això sí, crec que per començar a introduir aquestes "llets alternatives" el millor que podem fer és anar a centre especialitzats i comprar-ne de marques bones i enriquides amb calci.
La setmana passada vaig anar amb la pediatra i li vaig comentar que li combinava les dues llets, per lo dels mocs, i no em va dir que fos mentida... al contrari, em va dir que feia molt ben fet. Quan té molts mocs, com ara, només li donem llet d'avena, i si els mocs són "suportables" li donem llet de vaca al matí i llet d'avena al vespre. Totes dues són molt recomanables.
D'altra banda, no crec, que haguem de ser tant radicals com comenteu... crec que podem estar obertes a moltes llets i que els nostres fills ho provin tot. No crec que ni la llet de vaca sigui tant dolenta com molta gent diu... ni la llet de soja, avena, arròs, atmetlles, siguin tant dolentes com d'altra gent diu. Això sí, crec que per començar a introduir aquestes "llets alternatives" el millor que podem fer és anar a centre especialitzats i comprar-ne de marques bones i enriquides amb calci.
- angelina
Winni ningú ha dit que siguin dolentes (en aquest post en tot cas), però que no son llets.

WALID & INÈS

WALID & INÈS
A partir de l’any al meu fill vaig començar a donar-li per esmorzar llet de vaca de la que bevíem nosaltres. No la va voler. Com que encara fèiem teta, vaig donar-li beguda d’avena. Molt be!! Li va agradar molt. De tant en tant li’n donava de soja.
L’escalfava i la barrejava amb cereals per esmorzar.
Desprès vaig veure que per la tarda menjava una mica del berenar del seu pare: llet de vaca amb magdalenes.... i vaig començar a barrejar-li amb la d’avena pel matí.
Ara ja la pren de vaca però sempre barrejada amb cereals i alguna galeta aixafada.
L’escalfava i la barrejava amb cereals per esmorzar.
Desprès vaig veure que per la tarda menjava una mica del berenar del seu pare: llet de vaca amb magdalenes.... i vaig començar a barrejar-li amb la d’avena pel matí.
Ara ja la pren de vaca però sempre barrejada amb cereals i alguna galeta aixafada.
- mirins
- :: tigre

- Entrades: 748
- Membre des de: dt. set. 29, 2009 9:10 pm
- Ubicació: Barcelona i Occitània
Doncs jo fa anys que no bec llet de vaca i no tinc problemes de calç. En Raimon en va beure a prou feines un mes i desseguida el vaig passar a llet de soja per bebés i no ha tingut mai més problemes d’estòmac i només una setmaneta de mocs. De moment no ha probat ni probarà un làctic.
El que només la llet de vaca té calç també és un mite. Jo li dono gelatina enlloc de iogurts i petits suissos i el tinc com un torete. Té calç i moltíssims oligoelements.
Vigila amb la llet de soja que sigui per nens, perquè és una llegum i pot ser molt forta pel seu estòmac. Llet d’arròs, d’avena i d’ametlla van molt bé per diferents coses.
El que només la llet de vaca té calç també és un mite. Jo li dono gelatina enlloc de iogurts i petits suissos i el tinc com un torete. Té calç i moltíssims oligoelements.
Vigila amb la llet de soja que sigui per nens, perquè és una llegum i pot ser molt forta pel seu estòmac. Llet d’arròs, d’avena i d’ametlla van molt bé per diferents coses.
[/url]- angelina
Entrenius i tu l'has tastat la llet d'avena? té un gust molt diferent!? es que el Walid li encantava la de Vaca i nosé pas si un substitut l'acceptaria!!!

WALID & INÈS

WALID & INÈS
Jo tasto totes les llets que prova la Jordina. T'he de dir que a mi la llet d'atmetlles no em va agradar gens. A ella en canvi, em penso que totes li agraden... veu el seu biberó ple de llet i corre cap al sofà (al sofà és on es pren el seu bibe).
Ah...i no vull crear problemes en el post quan abans he dit lo de les llet dolents... només volia dir que de vegades et trobes a gent (i no d'aquest post) i diuen que la llet de vaca és dolent o al revès, que les "llets" alternatives (soja, avena, arròs) no són bones pels nostres petits. Tots els extrems són dolents.
Ah...i no vull crear problemes en el post quan abans he dit lo de les llet dolents... només volia dir que de vegades et trobes a gent (i no d'aquest post) i diuen que la llet de vaca és dolent o al revès, que les "llets" alternatives (soja, avena, arròs) no són bones pels nostres petits. Tots els extrems són dolents.
- Bombolla

- Contacta:
Mirins, crec que ningú ha dit en aquest post que la llet de vaca sigui la única que porta calci. Inclús si et fixes, al missatge que he escrit abans dic tot el contrari, que el Calci vegetal s'absorveix millor que no l'animal.
Però com la Goga, crec que no hem de barrejar conceptes. Una llet alternativa de vaca seria llet de cabra, llet de ovella, d'humà...o de l'animal que sigui.
Però les "llets" vegetals no són llets, són sucs de vegetals (d'avena, d'ametlles,de soja o de xufa).
Amb tot això no vull dir que jo estigui a favor o en contra de la llet tradicional o de "les llets-no llets", crec que és una tria personal de cada familia, i cadascuna té els seus pros i els seus contres.
Lo dels mocs no ho sé, sí que és veritat que hi ha molta gent que ho diu, però no n'he trobat mai un estudi científic, i com que no ho acabo de veure clar, i a casa la llet de vaca ens agrada molt, la nostra opció personal (que no vol dir que sigui la bona) és que en seguim prenent, estiguem o no estiguem refredats.
Però com la Goga, crec que no hem de barrejar conceptes. Una llet alternativa de vaca seria llet de cabra, llet de ovella, d'humà...o de l'animal que sigui.
Però les "llets" vegetals no són llets, són sucs de vegetals (d'avena, d'ametlles,de soja o de xufa).
Amb tot això no vull dir que jo estigui a favor o en contra de la llet tradicional o de "les llets-no llets", crec que és una tria personal de cada familia, i cadascuna té els seus pros i els seus contres.
Lo dels mocs no ho sé, sí que és veritat que hi ha molta gent que ho diu, però no n'he trobat mai un estudi científic, i com que no ho acabo de veure clar, i a casa la llet de vaca ens agrada molt, la nostra opció personal (que no vol dir que sigui la bona) és que en seguim prenent, estiguem o no estiguem refredats.

- mirins

Bombolla ha escrit:Mirins, crec que ningú ha dit en aquest post que la llet de vaca sigui la única que porta calci. Inclús si et fixes, al missatge que he escrit abans dic tot el contrari, que el Calci vegetal s'absorveix millor que no l'animal.
totalment d'acord, a més cada persona és diferent i el que li va bé a un no té perquè anar bé a l'altre i no podem comparar
[/url]- angelina
Està clar que no a tots ens sentarà bé el mateix ni ens agradarà el mateix, aixi pq hauria de ser aixi pels peques!
Jo ja espero que la nena neixi per reenganxar en tandem i oblidar-nos de quina llet se li posa bé o no... de moment només he probat la llet de vaca i la en pols per nens, però les altres em fa por que no li agradin i a mi no m'agraden pas i llençar menjar tampoc es plan! la llet de cabra o ovella no son més fortes que la de vaca?
I de les llets/no-llets quina es la mes gustosa o dolceta o jo que sé que l'hi pugui agradar més, les que les heu testat com tu winny que dius que tastes les llets que veu la nena (em va de perles si em dius quina sembla mes boneta de gust!!!
) i una altre cosa, més o menys com estàn de preus?
QUIN MUNT DE PREGUNTES JO.....
Jo ja espero que la nena neixi per reenganxar en tandem i oblidar-nos de quina llet se li posa bé o no... de moment només he probat la llet de vaca i la en pols per nens, però les altres em fa por que no li agradin i a mi no m'agraden pas i llençar menjar tampoc es plan! la llet de cabra o ovella no son més fortes que la de vaca?
I de les llets/no-llets quina es la mes gustosa o dolceta o jo que sé que l'hi pugui agradar més, les que les heu testat com tu winny que dius que tastes les llets que veu la nena (em va de perles si em dius quina sembla mes boneta de gust!!!
) i una altre cosa, més o menys com estàn de preus?
QUIN MUNT DE PREGUNTES JO.....PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

WALID & INÈS

WALID & INÈS
- mirins

Per mi la d'avena, la d'ametlles són les més bones de gust. La de soja és com menjar-se una sopa de pèsols i la d'arròs ni m'enrecordo, crec que sosseta. També n'hi ha de nous i d'avellanes en pols.
Pensa que la soja és una llegum, potser la d'adults és un pèl forta per nens. L'avena és un cereal, de gust és molt bona i molt cremosa. Crec que va bé pel restrenyiment i la d'arròs per la diarrea, però tampoc t'ho juraria.
Les de fruits secs: a mi naturistes m'han dit que ja en pot prendre però la infermera de la pediatra em va dir que anés amb compte amb els fruits secs perquè són alergènics (o algo així) per acumulació.
Jo li dono la de soja per nadons, la venen al Leclerc. Tens la Modilac i una altre a la farmàcia que no m'enrecordo.
També pots posar en remull un grapat d'ametlles, avena o el que sigui i unes hores després ho passes pel túrmix, ho barreges amb aigua i ho coles amb un drap o un colador d'aquells de roba o intentes triturar-ho moltíssim.
Les llets valen entre 2 i 4 € depenent de la botiga, la marca i lo superbio que siguin.
Ull que n'hi ha que són ensucrades.
Pensa que la soja és una llegum, potser la d'adults és un pèl forta per nens. L'avena és un cereal, de gust és molt bona i molt cremosa. Crec que va bé pel restrenyiment i la d'arròs per la diarrea, però tampoc t'ho juraria.
Les de fruits secs: a mi naturistes m'han dit que ja en pot prendre però la infermera de la pediatra em va dir que anés amb compte amb els fruits secs perquè són alergènics (o algo així) per acumulació.
Jo li dono la de soja per nadons, la venen al Leclerc. Tens la Modilac i una altre a la farmàcia que no m'enrecordo.
També pots posar en remull un grapat d'ametlles, avena o el que sigui i unes hores després ho passes pel túrmix, ho barreges amb aigua i ho coles amb un drap o un colador d'aquells de roba o intentes triturar-ho moltíssim.
Les llets valen entre 2 i 4 € depenent de la botiga, la marca i lo superbio que siguin.
Ull que n'hi ha que són ensucrades.
[/url]- angelina
Gràcies Mirins! Aixi que ja esteu instalats a la caseta de França?
De moment li dono Guigoz, però continua traient-la a mes si un dia vull cuinar algo amb llet amb la en pols no puc! ho vaig intentar eh!!!
però es va fer espessa espessa!!!!!
La Modilac es de soja? no ho sabia! aniré a donar un cop d'ull a LECLERC!!!
Gràcies guapa
De moment li dono Guigoz, però continua traient-la a mes si un dia vull cuinar algo amb llet amb la en pols no puc! ho vaig intentar eh!!!
però es va fer espessa espessa!!!!!La Modilac es de soja? no ho sabia! aniré a donar un cop d'ull a LECLERC!!!
Gràcies guapa

WALID & INÈS

WALID & INÈS
Angelina,
la d'avena té gust a cereals..... i és d'efecte laxant
la d'arròs es com si et beguessis l'aigua de bollir arroç.....i restreny
I tal com et comenten, si agafes aigua i ametlles o soja, avena, arroç..... i ho passes per la batedora ..... aquí tens el resultat.....
N'hi ha que porten molt sucre....ull!!!
I els preus també depèn de lo ECO o BIO que siguin. De soja n'hi ha molta de trangénica.....
la d'avena té gust a cereals..... i és d'efecte laxant
la d'arròs es com si et beguessis l'aigua de bollir arroç.....i restreny
I tal com et comenten, si agafes aigua i ametlles o soja, avena, arroç..... i ho passes per la batedora ..... aquí tens el resultat.....
N'hi ha que porten molt sucre....ull!!!
I els preus també depèn de lo ECO o BIO que siguin. De soja n'hi ha molta de trangénica.....
- angelina
Uix quin munt de coses que s'han de vegilar!!! 

WALID & INÈS

WALID & INÈS
angelina ha escrit:Uix quin munt de coses que s'han de vegilar!!!
Això depen de cadascú.... jo li donava la del super.... i ara la llet sencera de coopinireu
uf!! veig que el tema dóna per molt. d'acord. no són llets però tampoc són dolentes, no? jo no la vull usar per substituir la llet de vaca, sinó per donar-li de tant en tant quan tingui mblts mocs. suposo que ho haurem de probar. una altre pregunta però abans: la d'avena (jo he comprat una a una botiga Santiveri) que va enriquida amb calci i vitamina D, però no hi diu pas que sigui especial per a bebes.suposo que no deu passar res,no? mentre no porti sucres i altres additius, suposo que és com si jo mateixa la preparés, no?
per cert, a youtube es veu una noia com prepara la farineta del matí amb avena, aigua i platan. suposo que a banda de les propies conviccions hi deu haver també molta part cultural en tot això...
per cert, a youtube es veu una noia com prepara la farineta del matí amb avena, aigua i platan. suposo que a banda de les propies conviccions hi deu haver també molta part cultural en tot això...
- Bombolla

- Contacta:
Jo crec que si no hi ha additius ni sucres no deu haver cap problema,no? Ja ens diràs si li agrada,ok?

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |