AJUDA URGENT!! ES FA MALBÉ LA FRUITA FETA A CASA AL TERMO??

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Faluga
:: zebra
Entrades: 1906
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:38 pm

AJUDA URGENT!! ES FA MALBÉ LA FRUITA FETA A CASA AL TERMO??

EntradaAutor: Faluga » dv. abr. 30, 2010 11:14 am

hOLA!!!

Aquest cap de setmana tinc dos dinars fora de casa i just fa 3 dies que hem començat amb la fruita i vull evitar encara els potitos.
Per ara estem només posant mitja poma amb mitja taronja escorreguda. Creieu que ho puc fer a casa al migdia abans de marxar, posar-ho al termo de sòlids i donar.li al Marc a les 16h??? O se'm farà malbé?? Algú ho ha probat???

Merci!!!
Imatge
Imatge
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: AJUDA URGENT!! ES FA MALBÉ LA FRUITA FETA A CASA AL TERMO??

EntradaAutor: angelina » dv. abr. 30, 2010 11:41 am

Hola potser dolenta no se't farà penso però s'oxidarà, es tornarà ben negre!!! Per què no la cous? fas en plan compota?? tens la BabyCook? sino ho pots bullir o fer al vapor i apa turmix i llavors ho poses ben fred al termo i cap problèma!!!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
pigadeta
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dv. abr. 30, 2010 11:43 am

Doncs, jo t'anava a dir el mateix, cou-la... jo la feia amb la babycook pero bullideta ja et servirà... dolenta no es fa la fruita pero perd moltes de les vitamines i el color es lletget!
angelina

EntradaAutor: angelina » dv. abr. 30, 2010 11:49 am

Ai si també m'he deixat lo de les vitamines!!! bye-bye :content: per conservar les vitamines la fruirta fresca s'ha de consumir a l'instant com el suc de taronja

Imatge
Imatge

Imatge

WALID & INÈS
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. abr. 30, 2010 11:59 am

Però si la cous també es perden vitamines!
Jo ho faria en cru i segurament la superfície estarà una mica negra (només s'oxida la part que està en contacte amb l'aire).Al donar-li li pots treure la capa de salt o donar-li sense més perquè no canvia el gust ni es posa dolenta. Ah! i l'àcid de la taronja em penso que ajuda a que s'oxidi menys... com quan poses un raig de llimona a a macedònia!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
nurkieta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 171
Membre des de: dj. abr. 02, 2009 12:27 pm

EntradaAutor: nurkieta » dv. abr. 30, 2010 12:02 pm

Jo quan vaig a fora sempre li faig cuita, es veritat que perd vitamines, però feta i menjada al cap d'unes hores, ni que siguin un parell, també les perd.
A mi crua sempre m'han dit fer-la el moment. Si el dinar és a casa d'algú de confiança, te la pots endur i fer-la allà, si no et convenç dur-la cuita.
ImatgeImatge
petazetas
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

EntradaAutor: petazetas » dv. abr. 30, 2010 12:19 pm

nurkieta ha escrit:Jo quan vaig a fora sempre li faig cuita, es veritat que perd vitamines, però feta i menjada al cap d'unes hores, ni que siguin un parell, també les perd.
A mi crua sempre m'han dit fer-la el moment. Si el dinar és a casa d'algú de confiança, te la pots endur i fer-la allà, si no et convenç dur-la cuita.

Opino el mateix, encara que perdi vitamines a mi em fa més cosa haver d'estar apartant la part oxidada i vulguis que no el gust també canvia.
Jo faria compota, queda bonissima i t'anirà la mar de bé.
La Lia ja és tota una princesa!
D.J.
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: D.J. » dv. abr. 30, 2010 12:23 pm

Creo que lo mejor es hacerla en compota como te han dicho,pero os cuento lo que yo hacia cuando ivamos a los partidos de mi marido fuera que casi siempre son por la tarde,me llevaba un platano y una naranja o mandarinas,cuando llegaba la hora le chafaba el platano bien chafadito y le exprimia el zumo de la naranja o mandarina y se lo daba,asi se la comia al momento y con todas sus vitaminas,ya que las compotas no le ivan mucho,aun ahora muchas veces va con el platano y el zumo de la naranja,evidentemente ahora el platanos o mandarinas a bocados y el zumo en pajita
ImatgeImatge
glorieta
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

EntradaAutor: glorieta » dv. abr. 30, 2010 12:33 pm

A mi el pediatra em va dir que la fruita es podia guardar màxim 24 hores a la nevera, tot i que sempre li faig al moment. Si fas la poma en cru abans de dinar i li dones a les 16 cuasi no s'oxida. Jo ho he fet moltes vegades, i si que es torna més marró però no es posa negre ni res. I en Pol se la menja igual, és a dir, que el gust es el mateix. I si li cous, queda perfecte! Jo ho he fet moltes vegades també. Tant bullida com a la Babycook. Lo únic que la babycook quan fas tant poca cuantitat trobo que no tritura massa bé i jo ho faig amb el Turmix.
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Faluga
Entrades: 1906
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:38 pm

EntradaAutor: Faluga » dv. abr. 30, 2010 12:44 pm

Gràcies!! Probaré de fer la poma en compota amb la babycook, a veure si li agradarà... I a part, al termo de sòlids porto el suc de taronja i després ho barrejo allà on vagi, o ja ho puc barrejar a casa???

Perquè una altra cosa... si ho fai en cru i m'ho emporto en un potet de vidre i una nevera no se m'oxidara doncs o també???

Ai!! quants dubtes!!
Imatge
Imatge
angelina

EntradaAutor: angelina » dv. abr. 30, 2010 1:01 pm

No cuita no s'oxida!
Jo saps que faig prenc la taronja sencera i despres l'obro la punxo amb la forquilla i l'estrujo sobre la compota! i apa llestos!!! :content:

Imatge
Imatge

Imatge

WALID & INÈS
su392
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

EntradaAutor: su392 » dv. abr. 30, 2010 1:20 pm

Hola Faluga...
També li pots canviar l'horari de la fruita no?? li pots donar per dinar abans de marxar i per la tarda lleteta ??? no sé... <:-)
Imatge
||*||
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dv. abr. 30, 2010 2:25 pm

Jo, fins fa 2-3 caps de setmana, el q feia quan marxàvem el dissabte al matí, era preparar-li la papilla de fruita en compota (sempre se la pren així, pq "crua" no li agrada), i la veritat, és q no m'agrada gens ni la textura ni el color q agafa la papilla passades 3-4 hores.

I això q no s'oxida, doncs no sé què dir-vos, eh? Q ja us dic q jo sempre la faig cuita, i el color q té passat un rato no té gaire a veure amb el q té acabada de fer.

Ara agafo un potito de fruita i li dono si som fora. Prefereixo donar-li un potito q no pas la papilla amb aquella textura tan rara q agafa. Molt cops, pensava mentre li donava: Apa, q si m'ho hagués de fotre jo això.... I no és pq quedés dolenta ni es fes malbé (sempre les tasto abans de donar-li).
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Pukeko
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » ds. maig 01, 2010 6:19 pm

Si només fa 3 dies que heu començat, jo ni me l'enduria. Per un parell de dies que no en mengi no passarà res i tu t'estalvies mal de caps.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::