només vol trocets!

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
nuscka
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

només vol trocets!

EntradaAutor: nuscka » dc. set. 23, 2009 3:18 pm

L'Ausiàs només vol menjar trocets. Porta uns dies que quan veu una cullera, li és igual el que hi hagi, tanca la boca de mala manera.
No vol ni la verdura, ni els cereals, ni la fruita.
Pero si li dones trocets, s'ho menja super content. Ara s'acaba de menjar un plat de quinoa, i s'ho ha passat teta! el pollastre a trocets, el devora... i direu, quin és el problema? doncs és que només té 6 mesos i una dent! alguna s'hi ha trobat? com ho feieu amb la fruita?
Jo estic a punt de decidir que paso de pures... pero em sembla una mica bèstia donar-li de menjar a troços a un nen tan petit...
ImatgeImatge
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: només vol trocets!

EntradaAutor: tolinso » dc. set. 23, 2009 3:29 pm

No t’hi amoinis! De fet tot aixo que tens guanyat, que normalment el pas a trossets es un problema! Uns amics meus la nena no va tenir dents fins els 15 mesos, i es va passar mig any menjant DE TOT, sense dents!

I la fruita, tambe li pots tallar ben petita i ja esta no? O xafada…

Per aquí hi ha una noia que s’hi va trobar. Si et trobo el post et poso el link :ok:
tolinso
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dc. set. 23, 2009 3:31 pm

viewtopic.php?f=16&t=12276

la noia es diu helan, diu q des dels 5 mesos que menja trossets :ok:
Llau
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dc. set. 23, 2009 5:13 pm

EntradaAutor: Llau » dc. set. 23, 2009 5:17 pm

Cap problema. De fet, millor, perquè així no haurà de fer el pas dels purés al menjar a trossets, que de vegades costa. Li fas els trossets ben petits i ja està. Et recomano llegir Carlos González: als llibres El meu nen no menja i Un regalo para toda la vida parla d'aquest tema i precisament recomana fer-ho així.
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » dc. set. 23, 2009 6:51 pm

Hola!

la meva filla era com el teu: els purés me'ls havia de menjar jo, mentre ella es delia pel meu plat i li anava donant tot a trossets... I li encantava... Tothom em deia que quan mengen a trossets mengen menys que amb el triturat, però no hi havia res a fer. Ella sempre va preferir els trossets.
Ara té un any i mig. Tots els nens de la seva classe tenen problemes per passar del triturat als trossos, però ella menja de tot i sencer. Menja que fa gust de veure-la! Disfruta de veritat.
A mi el metge, quan li vaig plantejar el meu dubte sobre això, em va dir que el més important pel que fa al menjar és que els ensenyem a disfrutar menjant, a gaudir descobrint gustos i textures. Si el teu nen prefereix trossos, millor per tu i millor per ell. Podràs cuinar per tota la família al mateix temps, sense haver de fer plats especials, i ell tot això que tindrà per endavant.
I si s'ho passa pipa menjant, perfecte! És el millor que pot passar.
No et preocupis.

Sort!
Imatge
helan
:: granota
:: granota
Entrades: 224
Membre des de: dl. maig 25, 2009 10:11 am

EntradaAutor: helan » dc. set. 23, 2009 7:27 pm

Per al·lusió, dir-te que la nostra també només vol trossets des dels 5 mesos... així que vam acatar la seva voluntat. I segueix igual, ara en té 9 i té 6 dents i va fent. Nosaltres, ara, li donem per exemple l'arròs amb cullera (sense triturar) i li deixem trossos de mongeta o pastanaga o pollastre al seu abast, i ella va fent; amb una mà va menjant i nosaltres li anem donant l'arròs (qui diu arròs, diu cus-cus, trigo sarraceno,...). Ara, sí, quan tasta algo i no li agrada, estira el braç i a terra. Però això no vol dir que no li agradi, sinó que no li ve de gust.
Amb la fruïta igual, així que a la tarda, li donem un tros de pera o plàtan i ella s'ho menja. Molts cops intentem donar-l'hi varios trossos (ha de poder agafar-los amb la mà), però a la que en té prou ja ni ens els agafa.

Això sí, ara a la nit li donem papilles amb cullera i l'accepta (però ara té 9 mesos).

I dir-te que mai s'ha ennuagat, però si vèiem que no sabia què fer amb el que tenia a la boca, ens posavem a mastegar davant d'ella perquè veiés com es feia.

No sé si et servirà aquest rotllo, però aprofita-ho perquè vagi practicant. I la veritat és que dóna gust veure-la menjar.
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dj. set. 24, 2009 9:19 am

Ostres, doncs quina sort que tens!! Tot això que tens de guanyat!!

Ahir vam anar a la revisió dels 18 mesos i el pediatra em va preguntar si ja menjava a trossets. A trossets?? Ni de conya!!. Home, si consideres menjar a trossets quan es menja per sopar pa amb pavo o una hamburguesa esmicolada o una truita... però menjar verdura o fruita a trossos per dinar... M'ho fot per barret!!! i no és perque no ho hagui intentat un munt de vegades!!!.
Em sembla que ens costarà moltísim.
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dj. set. 24, 2009 9:20 pm

doncs ahir va sopar quinoa, i avui montgeta tendra amb patata i pollastre, tot fet a bocinets, i ha menjat mooooolt be! obria la boca amb gana, mentre que fins ara li haviem d'anar colant les cullerades...

Ara hem compart flocs de blat de moro, i els hem bullit per l'esmorzar de demà... aix nenes, quin rollo! amb ho ràpit que es preparen les papilles de la farmàcia! Pero si li agrada mes, també ho enetenc.. amb mi em fa angunieta l'olor de les papilles...

Moltes gràcies per les respostes!
ImatgeImatge
a_fer
Entrades: 2294
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 11:03 am

EntradaAutor: a_fer » dv. set. 25, 2009 8:09 am

nuscka i per sopar també li dónes verdura? al migdia també en menja?
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::