PUC DONAR-LI ELS CEREALS SENSE LLET??
PUC DONAR-LI ELS CEREALS SENSE LLET??
Doncs això, que l'Oriol ja ha fet 6 mesos i fins ara ha fet LME i ens ha anat de conya. Durant aquest mig any de vida no ha tastat res més que la meva llet, però ara hem de començar a introduir l'alimentació complementària i no sé com donar-li els cereals sense haver de treure'm la meva llet i tampoc donar-li llet artificial. He sentit que hi ha qui dóna els cereals amb la fruita, però a la botiga m'han dit que no, que em quedaria una pasta que no em menjaria ni jo.. I no sé si amb aigua seran massa sossos o poc nutritius... Total, que estic feta un embolic perquè no sé com fer-m'ho.. Vosaltres què m'aconselleu??
Re: PUC DONAR-LI ELS CEREALS SENSE LLET??
jo em trobava en la mateixa situació que tu (LM sense voler donar-li llet artificial) i finalment vaig optar pels cereals no industrials, o sigui, no donar-li els cereals en pols típics que van en caixa i que compres al súper o a la farmàcia sino donar-li els cereals "de veritat": arròs, moresc... tan fàcil com fer-li una sopa amb una mica de brou vegetal i sèmola... al principi sense gluten: sèmola d'arròs, sèmola de moresc, tapioca... es couen rapidet
L'avantatge principal que jo li veig és que des d'un principi se'ls estan menjant "salats" i llavors ja no és un aaaaltre canvi quan has de deixar els cereals de caixa (que són dolços) per passar als normals (o "salats" per entendre'ns) que hi ha nens a qui els hi costa
hi ha un post on es parla dels cereals no industrials http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=16&t=2792
i buscant el link n'he trobat un altre sobre els cereals fets amb aigua http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=16&t=10030
que crec que si t'interessa més l'opció de fer-li els cereals industrials efectivament hauria de ser amb aigua (perquè amb brou com que són dolcets...potser quedaria un gust una mica estrany...o no! tot és provar-ho!
)
hi ha un post on es parla dels cereals no industrials http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=16&t=2792
i buscant el link n'he trobat un altre sobre els cereals fets amb aigua http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=16&t=10030
que crec que si t'interessa més l'opció de fer-li els cereals industrials efectivament hauria de ser amb aigua (perquè amb brou com que són dolcets...potser quedaria un gust una mica estrany...o no! tot és provar-ho!
)Re: PUC DONAR-LI ELS CEREALS SENSE LLET??
Bones!
A mi tambe em passava el mateix, de fet jo si que li vaig començar a donar llet artificial amb els cereals, però vaig passar a donar-los amb aigua i la llet tota de pit, em feia por que llavors amb la llet artificial no vulgués el pit.
Al principi semblava que no els volia tant, però desprès ja s'hi ha acostumat i també se'ls pren be.
Ara provarem els no industrials nosaltres.
A mi tambe em passava el mateix, de fet jo si que li vaig començar a donar llet artificial amb els cereals, però vaig passar a donar-los amb aigua i la llet tota de pit, em feia por que llavors amb la llet artificial no vulgués el pit.
Al principi semblava que no els volia tant, però desprès ja s'hi ha acostumat i també se'ls pren be.
Ara provarem els no industrials nosaltres.
Ai, una altra cosa, això de fer-los amb la fruita la enfermera a mi m'ha dit que ho podia fer. Per fer una mica més espessa la fruita m'ha dit varies vegades que li puc ficar cereals, tot i que no ho he provat.
Per cert ametista, quina proporcio de caldo i cereals he de posar??
Per cert ametista, quina proporcio de caldo i cereals he de posar??
Hola !!!
Jo estava igual que totes vosaltres i jo els hi dono amb la fruita de la tarda.Li poso 3 cullerades soperes de cereals primer els sense gluten i ara ja pren amb gluten i s'ho menja la mar de bé.A mi no em queden una pasta pq hi poso una pera,un suc d'una taronja,un platan i els cereals i perfecte! També els he probat de fer amb caldo vegetal però no li agraden tant.Amb aigua tb ho vaig probar per no li van agradar.Ara a la nit a part del pit li estic probant de donar caldo vegetal amb semola de blat o arros....
Una abraçada
Gemma
Jo estava igual que totes vosaltres i jo els hi dono amb la fruita de la tarda.Li poso 3 cullerades soperes de cereals primer els sense gluten i ara ja pren amb gluten i s'ho menja la mar de bé.A mi no em queden una pasta pq hi poso una pera,un suc d'una taronja,un platan i els cereals i perfecte! També els he probat de fer amb caldo vegetal però no li agraden tant.Amb aigua tb ho vaig probar per no li van agradar.Ara a la nit a part del pit li estic probant de donar caldo vegetal amb semola de blat o arros....
Una abraçada
Gemma
Moltes gràcies Ametista, Trea i Gemma pels vostres consells!!
La veritat és que m'he tret un pes de sobre veient que tinc diverses alternatives.. A la farmàcia em van dir que l'hi havia de donar amb llet tant sí com no i ja em veia treient-me llet cada dia per donar-li amb cullera després...
Una pregunta, per les que l'hi doneu cereals "de veritat" quan els hi vau començar a donar? Vull dir que, nosaltres ara hem començat amb la fruita, als 6m i mig introduirem la verdura i als 7m afegirem la carn a la verdura, però els cereals quan els hi he de començar a donar? I com es donen? Són un tercer àpat "complementari" o substitueixen la verdura i el tall o la fruita algun dia? Estic plena de dubtes...
La veritat és que m'he tret un pes de sobre veient que tinc diverses alternatives.. A la farmàcia em van dir que l'hi havia de donar amb llet tant sí com no i ja em veia treient-me llet cada dia per donar-li amb cullera després...
Una pregunta, per les que l'hi doneu cereals "de veritat" quan els hi vau començar a donar? Vull dir que, nosaltres ara hem començat amb la fruita, als 6m i mig introduirem la verdura i als 7m afegirem la carn a la verdura, però els cereals quan els hi he de començar a donar? I com es donen? Són un tercer àpat "complementari" o substitueixen la verdura i el tall o la fruita algun dia? Estic plena de dubtes...

trea la proporció jo ho feia una mica a ull, al principi en una miqueta de brou hi posava mitja cullerada sopera (perquè al començament només menjava un parell de culleradetes i prou) i mica en mica vaig anar augmentant la quantitat, al final en uns 250-300 ml de brou hi posava tres cullerades soperes... la gràcia és que la sopa quedi una mica espesseta, o sigui, amb una consistència com la de les papilles perquè si queden líquides els omples de brou que no alimenta tant com el cereal i també es poden ennuegar una mica segons com vagin amb la cullera
mixeta26 en principi serien un altre àpat però la veritat és que això és més com t'ho montis tu i com prefereixis, pots perfectament alternar un dia verdura amb carn i un dia sopa de cereals, tot dependrà de com vulguis fer-ho i de què vulguis de la lactància materna. Nosaltres com que la volíem allargar més temps (de fet seguim) li donàvem primer pit i després la mica d'alimentació complementària que vulgués: al principi dues culleradetes com deia abans, després tres i cada vegada una mica més, ell mateix s'anava regulant amb el pit i en prenia menys fins que al final ja prenia un bon plat i vaig passar a donar-li el pit després (de postres
)
nosaltres segons la infermera del CAP li havíem d'haver començat a donar la fruita, els cereals i la verdura amb carn tot als sis mesos
però vam fer els que ens va semblar millor segons el nostre criteri que al final va ser la fruita als 6,5 la verdura amb carn als 7 i poc i els cereals als 8 mesos (primer sense gluten i als 9 mesos amb gluten) Els cereals els vam introduir des del principi com a sopar i ara un o dos cops a la setmana encara pren un bon plat de sopa, que li encanta! 
mixeta26 en principi serien un altre àpat però la veritat és que això és més com t'ho montis tu i com prefereixis, pots perfectament alternar un dia verdura amb carn i un dia sopa de cereals, tot dependrà de com vulguis fer-ho i de què vulguis de la lactància materna. Nosaltres com que la volíem allargar més temps (de fet seguim) li donàvem primer pit i després la mica d'alimentació complementària que vulgués: al principi dues culleradetes com deia abans, després tres i cada vegada una mica més, ell mateix s'anava regulant amb el pit i en prenia menys fins que al final ja prenia un bon plat i vaig passar a donar-li el pit després (de postres
) nosaltres segons la infermera del CAP li havíem d'haver començat a donar la fruita, els cereals i la verdura amb carn tot als sis mesos
però vam fer els que ens va semblar millor segons el nostre criteri que al final va ser la fruita als 6,5 la verdura amb carn als 7 i poc i els cereals als 8 mesos (primer sense gluten i als 9 mesos amb gluten) Els cereals els vam introduir des del principi com a sopar i ara un o dos cops a la setmana encara pren un bon plat de sopa, que li encanta! Re: PUC DONAR-LI ELS CEREALS SENSE LLET??
Moltes gràcies Ametista!!
Nosaltres també volem allargar la LM i, de fet, vaig començar donant-li l'AC després del pit, però llavors no en menjava gairebé gens perquè prefereix el gust de la llet (jo també, per què enganyar-nos) i vaig provar de fer-ho al revés aviam com anava. Com que després de la fruita mamava molt igualment (era com el premi de després) doncs vaig decidir fer-ho així. Si veiés que no mamés gaire no ho faria, però així menja més fruita i mama igual.
Gràcies una altra vegada!
Nosaltres també volem allargar la LM i, de fet, vaig començar donant-li l'AC després del pit, però llavors no en menjava gairebé gens perquè prefereix el gust de la llet (jo també, per què enganyar-nos) i vaig provar de fer-ho al revés aviam com anava. Com que després de la fruita mamava molt igualment (era com el premi de després) doncs vaig decidir fer-ho així. Si veiés que no mamés gaire no ho faria, però així menja més fruita i mama igual.
Gràcies una altra vegada!

Hola noies,
Tinc un dubte. Començo a treballar a finals de mes i el metge m'ha dit que he d'introduir els cereals. Havia pensat seguir amb la lactància materna i quan no hi sigui (unes 6 hores) les àvies li donaran un bibe (em treuré la llet) i la papilla de cereals.
Abans de començar a treballar tinc clar que o bé em trec llet per fer papilles o bé les faig amb aigua i li dono el pit. Ara, les iaies l'haurien de fer les papilles amb llet artificial perquè jo no hi sóc per donar el pit, m'he de treure llet pel bibe i per les papilles o li poden donar amb aigua i el pit ja li donaré jo a la tarda i nit?
Moltes gràcies!!!!Estic fet un embolic!
Tinc un dubte. Començo a treballar a finals de mes i el metge m'ha dit que he d'introduir els cereals. Havia pensat seguir amb la lactància materna i quan no hi sigui (unes 6 hores) les àvies li donaran un bibe (em treuré la llet) i la papilla de cereals.
Abans de començar a treballar tinc clar que o bé em trec llet per fer papilles o bé les faig amb aigua i li dono el pit. Ara, les iaies l'haurien de fer les papilles amb llet artificial perquè jo no hi sóc per donar el pit, m'he de treure llet pel bibe i per les papilles o li poden donar amb aigua i el pit ja li donaré jo a la tarda i nit?
Moltes gràcies!!!!Estic fet un embolic!
Jo vaig provar de fer les papilles amb aigua però la Uxue no en va voler saber absolutament res, ni una cullerada. I des que vaig llegir per aquí lo del brou de verdures ho faig així i li encantaaaaa!!! s'ho acaba tot!!!

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |