Les propietats dels aliments. LLISTA
Les propietats dels aliments. LLISTA
Hola,
fa dies que hi penso i crec que seria interessant fer, entre totes, una llista de les propietats més bàsiques dels aliments. Vull dir, que molts cops si el nen té restrenyiment o descomposició no sé si aquell menjar en concret l'està ajudant, o no. I també s'hi podria afegir altres beneficis.
He pensat que podríem fer una llista ordenada alfabèticament. Començo afegint els típics i espero que m'ajudeu. Jo aniré actualitzant la llista original.
Arròs: restreny; l'aigua de fer bullir l'arròs encara restreny més que l'arròs en sí i a més ens rehidrata
Bledes: difícils de digerir
Carbassa: difícil de digerir
Cols (en general): provoquen flatulències
Espinacs: difícils de digerir
Iogurts: provoquen mucositat; els naturals ajuden a reestructurar la flora intestinal
Llimona: ajuda a assimilar el ferro i també va molt bé (amb aigua) en èpoques de descomposició
Pastanaga: restreny
Pera: laxa
Plàtan: restreny
Poma: restreny (ratllada i oxidada més)
Préssec: laxa o restreny?
Pruna: laxa
Raïm: laxa
Taronja: laxa
Torrades: restrenyen
Kiwi: laxa
fa dies que hi penso i crec que seria interessant fer, entre totes, una llista de les propietats més bàsiques dels aliments. Vull dir, que molts cops si el nen té restrenyiment o descomposició no sé si aquell menjar en concret l'està ajudant, o no. I també s'hi podria afegir altres beneficis.
He pensat que podríem fer una llista ordenada alfabèticament. Començo afegint els típics i espero que m'ajudeu. Jo aniré actualitzant la llista original.
Arròs: restreny; l'aigua de fer bullir l'arròs encara restreny més que l'arròs en sí i a més ens rehidrata
Bledes: difícils de digerir
Carbassa: difícil de digerir
Cols (en general): provoquen flatulències
Espinacs: difícils de digerir
Iogurts: provoquen mucositat; els naturals ajuden a reestructurar la flora intestinal
Llimona: ajuda a assimilar el ferro i també va molt bé (amb aigua) en èpoques de descomposició
Pastanaga: restreny
Pera: laxa
Plàtan: restreny
Poma: restreny (ratllada i oxidada més)
Préssec: laxa o restreny?
Pruna: laxa
Raïm: laxa
Taronja: laxa
Torrades: restrenyen
Kiwi: laxa
Momo l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. ago. 25, 2009 8:51 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Re: Les propietats dels aliments. LLISTA
Bona pensada!!!
La pastanaga també restreny.
La pastanaga també restreny.
Molt ben pensat Momo!
Els iogurts provocan més mucositat; en canvi els iogurts naturals van molt bé per reestructurar la flora intestinal.
Els iogurts provocan més mucositat; en canvi els iogurts naturals van molt bé per reestructurar la flora intestinal.
Bona idea!
la pediatra m'ha dit que la Pera, la pruna i el raïm també són laxants
i que la carbassa (tot i que és dolça i pot ajudar a donar bon gust a la papilla) és més difícil de digerir...
la pediatra m'ha dit que la Pera, la pruna i el raïm també són laxants
i que la carbassa (tot i que és dolça i pot ajudar a donar bon gust a la papilla) és més difícil de digerir...
- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
em sembla perfecte el post 
el préssec m'han dit que va bé com a laxant! la col, col-i-flor provoquen flatulències, i les verdures amb fulla (espinacs i bledes) són més difícils de digerir.
a veure què més se'm acudeix!!
el préssec m'han dit que va bé com a laxant! la col, col-i-flor provoquen flatulències, i les verdures amb fulla (espinacs i bledes) són més difícils de digerir.
a veure què més se'm acudeix!!
Que bo Tolinso! Precisament he obert el post per culpa teva! Jejejeje
L'altre dia que tu vas dir que li donaves préssec a la Júlia perquè laxava i a mi de petita sempre me l'havien donat per restrenyer, em vas fer ballar el cap i vaig pensar de fer una llista perquè jo sempre tinc dubtes amb això.
A veure si algú pot desempatar les nostres "creences"...
PD: Ara edito la llista amb les novetats.
L'altre dia que tu vas dir que li donaves préssec a la Júlia perquè laxava i a mi de petita sempre me l'havien donat per restrenyer, em vas fer ballar el cap i vaig pensar de fer una llista perquè jo sempre tinc dubtes amb això.
- llumer
- :: dofí

- Entrades: 3140
- Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
- Ubicació: el vallès occidental
les prunes (les del rostit) a la verdura laxen i compensen la pastanaga que restreny i la poma que també restreny...
Ja anire pensant mes...
La llimona he llegit que fa que el cos assimili millor el ferro (aixo es mes per embarassades que per nens pero també val no)
Ja anire pensant mes...
La llimona he llegit que fa que el cos assimili millor el ferro (aixo es mes per embarassades que per nens pero també val no)
- tolinso
Momo ha escrit:Que bo Tolinso! Precisament he obert el post per culpa teva! Jejejeje![]()
jajajaja!!! sí!!!!!!! mira que ho he pensat eh

jo per internet ho vaig buscar, quan tú em vas dir que t'ho donàven per restrènyer i vaig trobar que tenia propietats laxants, tot i que no tan immediates com altres fruites
Ah, he trobat aquesta pàg que pot ser una bona font per aquest post!!!
http://www.botanical-online.com/
http://www.botanical-online.com/melocotones.htm
- Azzure
- Entrades: 5227
- Membre des de: dv. gen. 18, 2008 2:42 pm
- Ubicació: Mallorca
- Contacta:
Quina bona idea aquesta llista!
Diria que l'arròs també restreny, no?
Diria que l'arròs també restreny, no?
- mamadiana
- :: tortuga

- Entrades: 341
- Membre des de: ds. set. 15, 2007 9:17 pm
- Ubicació: Vallès Oriental
Ojo, la pastanaga regula: va bé quan els nens van restrets o quan van massa sueltos.
- tolinso
mamadiana ha escrit:Ojo, la pastanaga regula: va bé quan els nens van restrets o quan van massa sueltos.
en sèrio? a mi sempre m'havien dit que restrenyia....

Ei! Esta molt bé aquest post, no l'havia vist.
Si se'm acut alguna cosa ja ho posaré jo també
Si se'm acut alguna cosa ja ho posaré jo també
- llumer
- :: dofí

- Entrades: 3140
- Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
- Ubicació: el vallès occidental
veig que esta una mica paradet...
Va, una mica diferent pero... infusions de fulles de olivera per regular la tensio!
I... si no s'anima podriem aumentar-lo amb truquillus naturals no?
Propolis+equinacea per reforçar defenses (sobretot a nivell respiratori) Molt oportu ara amb el tema de la grip A. si l'agafem... que sigui amb el sistema immunologic a tope de defenses.
Un parell de gotetes de oli essencial de eucaliptus radiat al clatell i canells per protegir-te contra els contagis de refredats (escut per quan rondin virus per les guarderies...)
Momo, si et sembla bé ho afegeixes, pero sino (perque el post era d'aliments...) en podriem obrir un altre perque tothom faci aportacions!
Va, una mica diferent pero... infusions de fulles de olivera per regular la tensio!
I... si no s'anima podriem aumentar-lo amb truquillus naturals no?
Propolis+equinacea per reforçar defenses (sobretot a nivell respiratori) Molt oportu ara amb el tema de la grip A. si l'agafem... que sigui amb el sistema immunologic a tope de defenses.
Un parell de gotetes de oli essencial de eucaliptus radiat al clatell i canells per protegir-te contra els contagis de refredats (escut per quan rondin virus per les guarderies...)
Momo, si et sembla bé ho afegeixes, pero sino (perque el post era d'aliments...) en podriem obrir un altre perque tothom faci aportacions!
- tolinso
jo m'hi afegeixo 
una cullerada d'oli d'oliva en dejú i després un vas d'aigua tèbia, contra l'estrenyiment
seguiré fent memòria!!!
una cullerada d'oli d'oliva en dejú i després un vas d'aigua tèbia, contra l'estrenyiment
seguiré fent memòria!!!
Noies molt bo aquest post
Afegeix-ho als laxants el kiwi ( tot i que no es pot introduir fins pasat el primer any dels
), pels grans a mi durant l'embaras el que em va funcionar millor pel restrenyiment (tota la vida que pateixo, pero durant l'embaras va ser el meu cavall de batalla
)
una cullerada de mel en deju i tot seguit un parell de gots d'aigua i per la nit abans d'anar a dormir un parell de cullerades de llinasa (llavors de lli) be barrejades amb iogurth o be empasades directament amb un parell de gots d'aigua.
El suc de llimona afavoreix l'absorció del ferro, pero de fet el que fa aquesta funció es la vitamina C (que al mateix temps es un inmmunoestimulant, ajuda a activar les defenses) aixi que de cara a aquest hivern tan gripos que sen's atansa llimones, taronjes, kiwis i mandarines a sac per estar ven proveits de vitamina C.

Afegeix-ho als laxants el kiwi ( tot i que no es pot introduir fins pasat el primer any dels
), pels grans a mi durant l'embaras el que em va funcionar millor pel restrenyiment (tota la vida que pateixo, pero durant l'embaras va ser el meu cavall de batalla
)una cullerada de mel en deju i tot seguit un parell de gots d'aigua i per la nit abans d'anar a dormir un parell de cullerades de llinasa (llavors de lli) be barrejades amb iogurth o be empasades directament amb un parell de gots d'aigua.
El suc de llimona afavoreix l'absorció del ferro, pero de fet el que fa aquesta funció es la vitamina C (que al mateix temps es un inmmunoestimulant, ajuda a activar les defenses) aixi que de cara a aquest hivern tan gripos que sen's atansa llimones, taronjes, kiwis i mandarines a sac per estar ven proveits de vitamina C.

a_fer ha escrit:El sèsam porta molt de calci que s'absorbeix molt bé!
ummmm doncs per sobre de les amanides, ens agrada molt¡¡¡¡¡¡¡
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |