QUAN S'INTRODUEIX CADA ALIMENT?

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
mamadiana
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: ds. set. 15, 2007 9:17 pm
Ubicació: Vallès Oriental

QUAN S'INTRODUEIX CADA ALIMENT?

EntradaAutor: mamadiana » dg. ago. 23, 2009 9:23 am

Hola! Voldria saber a quina edat s'introdueix cada aliment. Ja sé que cada nen és un cas que varia molt de l'un a l'altre, però em refereixo a les pautes d'alimentació que us han donat als CAPs o pediatres privats.

Em trobo amb que en el CAP del meu poble no li faran la visita dels sis mesos fins que en faci set. Vaig demanar hora pel 3 de setembre (la nena fa els sis mesos el 23 d'agost) però per no se quina tonteria d'organització d'agendes no la visitaran fins el 25 de setembre :cangui: . No és tan sols que les vacunes li posaran 1 mes més tard del que li toca, sino que ens hem d'esperar a la visita perquè ens segueixin introduint les pautes d'alimentació. La meva filla menja molt bé les fruites i els cereals, i no vull endarrerir més la introducció de nova alimentació per culpa d'una colla d'incompetents!! :lluita:: :lluita:: :lluita::

Em podríeu donar un cop de mà?
Imatge
Imatge Imatge
aierim2
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dj. juny 19, 2008 7:17 pm

Re: QUAN S'INTRODUEIX CADA ALIMENT?

EntradaAutor: aierim2 » dg. ago. 23, 2009 10:25 am

Et copio la pauta d' alimentació per a lactants de 6 mesos que em van donar al CAP:

Heu de canviar de fórmula de llet: en lloc del tipus "1" heu de donar-li llet de continuació del tipus "2".

Comenceu a introduir el caldo vegetal:

- la primera setmana, prepareu el caldo vegetal amb els següents ingredients, sense sal:

* dues o tres mongetes tendres
*una patata
*un tomaquet pelat i sense llavors
*una pastanaga petita
*un tros d' api
*un porro petit

Un cop a la setmana les mongetes tendres es poden substituir per bledes.
Bulliu-ho tot durant 20 minuts. Tragueu l' api i el porro perquè són molt fibrosos i tritureu la resta d´aliments.
Després de triturar-los podeu afegir-hi un raig d' oli d' oliva cru.

- la segona setmana podeu afegir als aliments per triturar 50-60 g de pollastre bullit o a la planxa
-al cap de quinze dies, si veieu que el tolera bé, podeu substituir el pollastre per 50-60 g de vedella i anar intercalant els dos tipus de carn.

Nosaltres no hem canviat de fórmula de llet pq encara fem pit... però la resta anem fent-ho.

Que vagi bé !!
mamadiana

EntradaAutor: mamadiana » dg. ago. 23, 2009 12:15 pm

Gràcies Aierim2!!
Imatge
Imatge Imatge
mamavi
:: poltre
:: poltre
Entrades: 633
Membre des de: dv. feb. 29, 2008 9:03 am

EntradaAutor: mamavi » dg. ago. 23, 2009 1:36 pm

Si vols pots introduir la patata, carbassa i carbassó només. La pastanaga també els agrada xq és dolça. Mongeta tendra després, tot amb caldo vegetal o no, i amb arròs bullit enlloc de patata si vols. Anar jugant fins que li trobis el seu gust!

Al meu cap em van dir que això de l'ordre d'aliments el varia cadascú, depenent del pes del nadó o "les manies" de cada infermera. El que és important és que verdures de fulla verda encara no (ni espinacs ni bledes, etc ) i cols i demés tampoc perquè costen més de digerir.

Sort i que et mengi bé! :content:
igperadejordi
Entrades: 321
Membre des de: ds. ago. 08, 2009 2:45 pm

EntradaAutor: igperadejordi » dg. ago. 23, 2009 1:45 pm

Hola mamadiana!

Doncs a nosaltres als sis mesos, també ens van dir que féssim servir la llet de continuació, la 2. A més ens van dir que introduissim les verdures.
A nosaltres ens van dir que féssim les verdures al vapor o bé bullides en una olla. Nosaltres ho fem al vapor amb la babycook.

Cal posar-hi:
- una patata petita
- una pastanaga
- quatre mongetes tendres
- mig tomàquet
- mitja ceba
- un tros de pebrot, tant pot ser vermell com verd (nosaltres li posem vermell)
- 30 g de pollastre

El pebrot no se l'ha de menjar, només és per donar gust. La pediatra ens va dir que al principi no li posessim ni el tomaquet ni la ceba.
Així vam començar fent la papilla de patata, pastanaga, mongetes i el pollastre.
També ens va dir que quan veiessim que s'anava adaptant al gust, li introduissim el tomaquet triturat, i posteriorment la ceba.

En Pol disfruta molt amb aquesta papilla!

En canvi a nosaltres la carn no ens l'han introduit fins al 7 mesos... I a la gent que conec, també.

Però es clar, cada pediatra és un món.
Imatge
Aquí veureu el post d'en POL
viewtopic.php?f=35&t=11954

Imatge
cucafera
:: granota
Entrades: 213
Membre des de: dt. des. 16, 2008 1:46 pm

EntradaAutor: cucafera » dg. ago. 23, 2009 10:37 pm

Nosaltres vam començar amb la mongeta tendra, patata i pastanaga , podent alternar amb carbassó o carbassa rodona, i amb pollastre o vedella....
Com que tampoc farem la visita dels 7 mesos perquè estem de vacances....li anirem introduïnt aliments com la ceba o porro, i el tomàquet.
Nosaltres no li posem sal.
La textura que quedi suau....vés barrejant el caldo que t'ha quedat del bullit.
Ja veuràs que després d'una setmana de fer papilles...faràs el que et semblarà!
Apali!
mamadiana

EntradaAutor: mamadiana » dt. ago. 25, 2009 10:06 am

Per cert, una pregunta que em ronda el cap últimament: si li estic donant fruita per berenar i cereals per sopar, i ara introdueixo verdura per dinar, només pren 600ml de llet, no? M'explico. El horaris de la nena son els següents:

3:00h bibe 240ml
9:00h Bibe 240ml
12:00h verdura
16:00h Fruita
18:00h Bibe 120ml
21:00h cereals

Abans havia arribat a prendre fins a 1000ml de llet en un dia, i esclar, ara em sembla que en molt poc temps estem reduïnt molt la quantitat de llet, i com que tenia entès que durant una bona temporada la llet seguiria sent el seu aliment principal...
Imatge
Imatge Imatge
cucafera
Entrades: 213
Membre des de: dt. des. 16, 2008 1:46 pm

EntradaAutor: cucafera » dt. ago. 25, 2009 8:49 pm

bff,...
jo tinc entès que per l'edat que tenen han de prendre un minim de mig litre de llet al dia! (recorda que se'ns fan grans....veig que la teva te 6 mesos, el meu en té 7). Els nostres horaris són: 180 de llet amb cereals per esmorzar, si s'ho acaba complemento amb un bibe. Per dinar la verdura amb carn, per berenar la fruita. Si veig que s'ha quedat amb ganeta pq no s'ho ha acabat li poso un complement de bibe....i per sopar 270 de llet amb cerals en bibe. A mitja nit o matinada que tb es desperta es pren tb 250 de llet....però li poso tetrabrik de papilla de cereals....que tb li agrada. Sopem sobre les 8:30 i berenem sobre les 18:00. El dinar depèn però normalment entre dues i tres. L'esmorzar entre 9 i 10....

està bé saber com ho feu vosaltres!
igperadejordi

EntradaAutor: igperadejordi » dt. ago. 25, 2009 10:31 pm

Hola,

jo també tinc entès que a aquesta edat només han de veure 1/2 litre de llet. Nosaltres li donem 210 de llet amb cereals al matí (amb plat i cullera), 180 per berenar (després de la fruita) i a les 10 de la nit, li dono el pit... O sigui que suposo que arribo al 1/2 litre... Almenys fins que "el cuerpo aguante", jejejeje...
Imatge

Imatge
mamadiana

EntradaAutor: mamadiana » dc. ago. 26, 2009 3:36 pm

Quina sort que li puguis donar el pit!! Jo per qüestions de feina no he pogut continuar amb el pit, perquè feia mastitis una darrera l'altra. Pero com a mínim li vaig poder donar quatre mesos, que està força bé! :content:
Imatge
Imatge Imatge
igperadejordi

EntradaAutor: igperadejordi » dc. ago. 26, 2009 10:32 pm

Hola mamadiana!

I tant que està bé!!! la teva filla pot estar contenta!! Quantes dones no poden donar-los el pit? Tot el temps que li donis es bó... A més, jo ho he pogut fer per què entre vacances, alletament i històries he pogut anar allargant la baixa. O sigui que no et sentis pas culpable, que quan un fa tot el que pot, no està obligat a més...jejejeje
Imatge

Imatge
mamadiana

EntradaAutor: mamadiana » ds. set. 05, 2009 3:05 pm

Per cert, no us passa que si el puré de verdures és dens us fan cada com de tenir 'arcades'? La Mireia fa com si anés a vomitar, pero li dono aigua i ja està.
Imatge
Imatge Imatge
igperadejordi

EntradaAutor: igperadejordi » ds. set. 05, 2009 10:17 pm

Hola mamadiana!

Suposo que ho deu trobar massa gromullós... Jo li faig a la babycook, i li poso una mica més d'aigua de la que li toca per què no li quedi massa espés, i així s'ho menja millor.
Imatge

Imatge
mamadiana

EntradaAutor: mamadiana » dg. set. 06, 2009 10:08 am

Sí, si ho faig amb la Babycook, i no n'hi ha de grumolls, però ho deu trobar massa dens i li costa d'empassar's-ho.
Imatge
Imatge Imatge
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dg. set. 06, 2009 4:32 pm

a mi em van dir el següent, el pediatre del poble:

DE 5 A 6 MESOS:

- farinetes amb cereals sense gluten i llet
- puré de fruites amb poma, pera, platan i taronja o mandarina

ALS 6 MESOS:

- puré de verdure: mongeta, patata, pastanada, i pollastre sense pell, i sense sal

DE 7 A 8 MESOS:

- vedella o bou substituiran el pollastre uns 2 cops per setmana
- podrem introduir bledes, ceba, porro, carbassa, carbasso i api
-diversificarem fruites: melo, sindria, raim

DE 9 A 10 MESOS:

- introducció de la sopa de semola amb caldo vegetal, i mig rovell d'ou dur. Un parell de cops a la setmana, per sopar.
- cereals amb gluten

DE 10 A 11 MESOS:

- peix blanc: lluç, rap o llenguado, mero, bacallà natural, llucet.
- pa amb tomaquet i pernil cuit
-diversificar carn: xai, conill.

fruites com maduixes, maduixots, pressecs albercocs, gerds i mores, diuen que fins l'any d'edat. Els fruits secs tambe

si tinc temps despres us explico mes coses..... :ok:
mamadiana

EntradaAutor: mamadiana » dl. set. 07, 2009 10:17 am

Ostres! Com canvien les coses d'un CAP a l'altre, no?
Imatge
Imatge Imatge
oshita
:: papallona
Entrades: 105
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 9:26 pm

EntradaAutor: oshita » dl. set. 07, 2009 12:21 pm

Hola! Us passo les pautes que em van donar al meu CAP quan el nen va fer 6 mesos. Jo, com que encara segueixo amb el pit tot el dia, faig cas del que em sembla... de fet només li dono una mica de verdura amb pollastre i fruita quan ell vol.

Pautes menjar peque 1.pdf

Pautes menjar peque 2.pdf

Pautes menjar peque 3.pdf

Vaig intentar fer-me un calendari d'introducció d'aliments fent un matxembrat del que m'havia passat el pediatra i el que he consultat a diverses pàgines d'internet relacionades amb bebès i us he de dir que m'ha estat impossible. Cadascú hi diu la seva, a cada lloc et trobes que hi ha aliments que et deixen introduir abans i a altres no entren fins uns mesos més tard. Jo el que us diria és que aneu probant.

Espero que us serveixi.
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Medes
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dc. juny 11, 2008 10:27 am

EntradaAutor: Medes » dl. set. 07, 2009 12:32 pm

Al nostre Cap hi ha diferents pediatres: una em va dir que als 4 mesos introduís els cereals al matí i nit amb biberó, en canvi l'altra em va dir que no anés depressa, que fins als sis podia pendre només llet i que els cereals millor que amb cullera! pq et diuen coses diferents? De moment continuem només amb llet, té 4 mesos i mig, i no sé què fer?
oshita
Entrades: 105
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 9:26 pm

EntradaAutor: oshita » dl. set. 07, 2009 2:22 pm

Hola Medes, Cada pediatra és un món... jo vaig al CAP i al privat i cadascú em diu la seva, de manera que jo, com ja he comentat, faig la meva.
En el teu cas, li dones pit o biberó? Si li dones pit, pots seguir amb llet sola fins als 6 mesos sense cap problema, en el cas del biberó no ho sé crec que a partir dels 4-5 mesos pots començar a introduir coses noves, però no n'estic segura.
Medes
Entrades: 164
Membre des de: dc. juny 11, 2008 10:27 am

EntradaAutor: Medes » dt. set. 08, 2009 12:59 pm

Li dono només biberó, és a dir, LA, i em sembla que faré com tu, agafaré el que més m'interessi. El dia 22 fa 5 mesos i començaré a introduir-li el cereals amb biberó a la nit i si s'ho menja bé al cap d'uns dies li faré més espesset i amb cullera al matí. Com ho veieu? Ara es pren 180ml, Quantes cullerades de cereals li posarieu al bibi? i amb cullera?

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::