Congelar papilles??

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Santandria
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

Congelar papilles??

EntradaAutor: Santandria » dt. juny 09, 2009 5:00 pm

Hola!
Jo sempre li he fet al meu peque la quantitat de pailla de verdura x 2 dies, la q era xl dia després la guardava a la nevera.
Xo ara està menjant molt menys i gairebé q em surten 3 racions i x no donar-li tants dies seguits el mateix, em preguntava si la podia congelar per donar-li un altre dia. No m'agrada la idea de guardar-la a la nevera x més de 2 dies.

Alguna ho fa?
CUSCUS
:: poltre
Entrades: 693
Membre des de: dv. abr. 04, 2008 3:42 pm
Contacta:

Re: Congelar papilles??

EntradaAutor: CUSCUS » dt. juny 09, 2009 5:43 pm

Jo ho faig des del principi. Faig verdura i pollastre o verdura i vedella per quatre o cinc dies i ho congelo en potets individuals (uns de guardar llet de la casa AVENT, em van de conya). Al matí ho deixo a sobre el mabre de la cuina i al migdia només ho he d'escafar. :ok:
Imatge
mireiafor
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dt. juny 09, 2009 5:59 pm

Jo també les congelo, el que he comprovat és que la patata quan es descongela no queda bé, però potser només és la meva impressió...
Imatge

Imatge
CUSCUS
Entrades: 693
Membre des de: dv. abr. 04, 2008 3:42 pm
Contacta:

EntradaAutor: CUSCUS » dt. juny 09, 2009 7:11 pm

Què vols dir que no queda bé? Potser si que canvia una mica la olor de la patata ara que ho dius...
Imatge
mireiafor
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dt. juny 09, 2009 7:47 pm

Em refereixo a la textura, és com si es desfés. Nusé, a mi no m'agrada gens ?-)
Imatge

Imatge
danu79
:: zebra
Entrades: 1134
Membre des de: dl. juny 26, 2006 5:30 pm

EntradaAutor: danu79 » dt. juny 09, 2009 9:01 pm

Nosaltres també els fem per més d'un dia. Posats a congelar ja en fem per 8 o 9 dies. Després també fem servir els pots de l'avent com tu CUSCUS i va fantàstic!
La pediatre ens va dir que ho podiem congelar sense cap problema!
llumer
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dt. juny 09, 2009 9:29 pm

ahir vaig fer 3 thermomix de gustos diferents i me'n van sortir 15 racions.... Les congelo desde el primer dia!!!! Pero es cert, la patata no queda bé descongelada.... podeu fer la prova per vosaltres, congeleu patata i mongeta tendra i despres proveu la patata descongelada.... es conm si es desintegrés. Pero si en una olla de verdures n'hi ha poca... no passa res!
socpetitona
Entrades: 2180
Membre des de: ds. jul. 28, 2007 8:19 pm

EntradaAutor: socpetitona » dt. juny 09, 2009 10:43 pm

llumer, em pots dir quines quantitats i de què hi vas posar a la thermomix? em sembla que em copiaré... jeje
Imatge
danu79

EntradaAutor: danu79 » dc. juny 10, 2009 6:41 am

Jo també ho faig a la thermomix. Al principi posava les quantitats que ens havia dit la pediatre multiplicades per5 o 6. Ara ho fem a ull. Hi posem tot el que ens a sembla i la quantitat que ens a sembla (amb el Varoma). Després ho tirem a dintre el vas i hi afegim el pollastre o el filet fet a la planxa i ho tirturem. Com que queda molt espès hi afegim caldo o si no en tenim aigua fins que quedi la textura que volem. Fem pots i en deixem un parell o 3 a la nevera i el demés cap al congerlador!!!
Blanca07
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa

EntradaAutor: Blanca07 » dc. juny 10, 2009 7:09 am

Bon dia

jo també utilitzava els potets de l'Avent...

i jo feia per uns 15 dies... feia 3 cassoles amb diferents verdurestes i en una sarten feia lo que era el piez i la carn...

Alñgú deia algo de la patata que quedava diferent... el que s'ha de fer després de descongelar es tornar a pasar el puré per la batidora li afegiu l'oli i quedarà molt més suau el puré (millor afegir l'oli després de descongelar)

Ara que si heu d'anar de vacances i us voleu emportat els "potitos" congelats llavors és millor congelar els potitos amb l'oli tot triturat pq al descongelar-se queda tot el puré més homogeni (ja que ono ho podreu triturar), sinó de l'altra manera us donareu compte que el puré queda com a grumitos i no es barreja bé pq queda per una bada l'aigua i per laltra la verdura i la carn/peix...
Blanca07
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa

EntradaAutor: Blanca07 » dc. juny 10, 2009 7:12 am

La patata si la deixeu sensecera i la congeleu si que queda malament, llavor congeleu la verdura ja triturada i al descongelar no ho notareu tant...
socpetitona
Entrades: 2180
Membre des de: ds. jul. 28, 2007 8:19 pm

EntradaAutor: socpetitona » dc. juny 10, 2009 9:25 pm

Un cop descongelat, ho escalfeu com? al microones? és que no no en soc gaire aficionada, i menys per els nens... i al bany maria ja tan se val bullir verdura, no?
Imatge
danu79

EntradaAutor: danu79 » dj. juny 11, 2009 10:44 pm

Alguna vegada ho hem esclafat al microones però generalment ho escalfem en un cassó!
Nam
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 530
Membre des de: dc. set. 19, 2007 2:30 pm
Ubicació: Bages

EntradaAutor: Nam » dv. juny 12, 2009 11:37 am

jo sempre en congelo... i el què faig últimament és ficar-hi un "quesito" un cop descongelat pq quedi més "amorós". Un cop calent ja es desfà i queda boníssim!!!
Imatge
Imatge
llumer
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dv. juny 12, 2009 9:40 pm

doncs... jo ho faig a ojo de buen cubero socpetitona...
omplo el pot i ja esta!
Per exemple: una patata (o un parell petites), 1/2 kg mongeta tendra, un grapat d'espinacs, una ceba petita... potser carbasso... i quan tinc mes o menys 1200 gr de verdura, hi afegeixo 500 gr d'aigua, una mica de sal i oli i ho poso 30 min a 100º al 4 o5 de velocitat. apart coc el pollastre o vedella en una paella amb una micona d'oli per donar-li despres gustet a la verdura i quan ja esta tot cuit, ho trituro un parell de minuts al 5-7-9
També en faig de peixet a la crema (bullo el peix -lluç p.ex.- i una mica d'arros i despres ho trituro tot amb llet)
També de pasta bullida amb restos de caldo de verdures naturals i un carbasso i carn...

la meva filla ara ja te 2 anys gairebé, pero ho faig a ojo desde sempre!

Espero que et vagi bé i t'hi llencis, es molt practic!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::