Enciam a les farinetes de verdura
- cuqueta
- :: dragona

- Entrades: 4991
- Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
- Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
- Contacta:
Enciam a les farinetes de verdura
Doncs això, per estrany que sembli és el que el pediatra ens va recomanar. Demà començarem amb les farinetes de verdura i a part de la mongeta tendra, la patata i la pastanaga, el pediatre ens va recomanar posar-hi enciam.
Raó: les bledes i espinacs (que alguns pediatres recomanen) porten molts nitrats que poden portar problemes en nens predisposats, resulta que el nostre pediatre treballa a St.Joan de Dèu i van estar buscant una verdura que tingués les bones propietats dels espinacs i bledes pero que no portés problemes pels nens que estaven malalts (ara no em recordo el nom de la malaltia) I VUALÀ van trobar l'enciam. A part ens va dir que queda molt més amorós i normalment s'ho mengen millor.
Ho dic per si algú ho vol probar, ja us diré com ho troba el Marc

Raó: les bledes i espinacs (que alguns pediatres recomanen) porten molts nitrats que poden portar problemes en nens predisposats, resulta que el nostre pediatre treballa a St.Joan de Dèu i van estar buscant una verdura que tingués les bones propietats dels espinacs i bledes pero que no portés problemes pels nens que estaven malalts (ara no em recordo el nom de la malaltia) I VUALÀ van trobar l'enciam. A part ens va dir que queda molt més amorós i normalment s'ho mengen millor.
Ho dic per si algú ho vol probar, ja us diré com ho troba el Marc

Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!

- txellchen
- :: dofí

- Entrades: 3903
- Membre des de: dt. nov. 06, 2007 7:02 pm
- Ubicació: Sant Feliu de Llobregat
Re: Enciam a les farinetes de verdura
Osti, què bo! Però l'enciam s'ha de bullir com la resta de verdures?
Si, jo he estat de temptada de posar-li enciam a la verdura moltes vegades, però no sabia si posar-lo cru o al vapor. Tu com ho faràs?
- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
ostres! aviat li hauré d'introduïr la verdura i ja li comentaré al meu pediatra!
gràcies per la info!
gràcies per la info!
La Lia ja és tota una princesa!
Les cremes d'enciam a mi m'agraden molt
, així que pels nens... segur que va perfecte!! És boníssima! També ho tindré en compte per quan li comenci a introduir l'AC. Gràcies
, així que pels nens... segur que va perfecte!! És boníssima! També ho tindré en compte per quan li comenci a introduir l'AC. GràciesRe: Enciam a les farinetes de verdura
Ah, l'enciam es fa com les altres verdures. Jo aquesta crema la faig a la thermomix!
Al meu fill, que ja té 8 anys, també li havia posat enciam a les papilles de verdures, per recomanació de la infermera del pediatra. I molt bé. Se'l menjava com qualsevol altra verdura 
- cuqueta

- Contacta:
Sí, l'enciam es posa en cru com les altres verdures i es bull o fa al vapor (com vulgueu) i dp es tritura tot junt.
Penseu que aquí és fa una mica estrany veure enciam cuit pero el pediatre em va dir que a Galícia el posen a la sopa i que esta boníssima
Ja ens explicarem què tal va
Penseu que aquí és fa una mica estrany veure enciam cuit pero el pediatre em va dir que a Galícia el posen a la sopa i que esta boníssima
Ja ens explicarem què tal va

Jo també li poso i s'ho menja la mar de bé si té gana (com la resta de verdures). A mi també em va extranyar i em van donar les mateixes explicacions que t'ha donat a tu el teu pediatra Cuqueta.
- llumer

- Entrades: 3140
- Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
- Ubicació: el vallès occidental
no havia sentit mai lo de posar enciam pero corroboro que les bledes i espinacs es recomana esperar una mica...
Avril ha escrit:Ah, l'enciam es fa com les altres verdures. Jo aquesta crema la faig a la thermomix!
crema d'enciam??? no ho havia sentit mai! que bona no??? i com es fa? què porta??????? (potser ho haurem de posar a l'apartat de bona cuina això
)- cuqueta

- Contacta:
N23 ha escrit:Jo també li poso i s'ho menja la mar de bé si té gana (com la resta de verdures). A mi també em va extranyar i em van donar les mateixes explicacions que t'ha donat a tu el teu pediatra Cuqueta.
A veure si anirem al mateix, jejeje
Nenes de moment fa dos dies que li dono i DESASTRE TOTAL, ahir només en va voler una cullerada i avui 6...als vostres els va costar al ppi?? jo de moment no li poso pollastre ni res, pot ser això?? espero que millori pq sino

- cuqueta

- Contacta:
ametista ha escrit:Avril ha escrit:Ah, l'enciam es fa com les altres verdures. Jo aquesta crema la faig a la thermomix!
crema d'enciam??? no ho havia sentit mai! que bona no??? i com es fa? què porta??????? (potser ho haurem de posar a l'apartat de bona cuina això)
Això, això explica pq la verdura del Marc queda molt més dolça i amorosa que quan jo faig les mongetes (sense enciam)

- llumer

- Entrades: 3140
- Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
- Ubicació: el vallès occidental
hola cuqueta... paciencia.... tots els canvis han de pair-los...
I també es habitual que quan s'acostumen a la verdura... facin alguns dies el tonto amb la fruita...
I també es habitual que quan s'acostumen a la verdura... facin alguns dies el tonto amb la fruita...
- cuqueta

- Contacta:
gràcies pels ànims llumer

La Crema d'enciam que jo faig a la thermomix per nosaltres (adults) porta: vàries fulles d'enciam, 3 patates, 1 ceba, 2 carrotes, aigua, sal (o pastilla de caldo) i oli d'oliva. Ben senzilla!
Pels petits m'imagino que caldrà controlar la sal i ja està.
Pels petits m'imagino que caldrà controlar la sal i ja està.

mmmm la provaré fijo!!!
(no tinc thermomix però la puc fer igualment, no?
)
(no tinc thermomix però la puc fer igualment, no?
)- cuqueta

- Contacta:
Estic molt contenta, ahir el Marc es va menjar totes les farinetes de verdura!!!
gràcies per la recepta avril
ametista jo la probaré a l'olla exprés, suposo que quedarà bona igual, al vapor
gràcies per la recepta avril
ametista jo la probaré a l'olla exprés, suposo que quedarà bona igual, al vapor

jo acostumo a fer-li sempre la verdura a l'olla exprés o sigui que la faré com sempre però amb la recepta de l'Avril!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |