Feta un lio: Alimentació Complementaria: com,quan i quina??

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Aqualata
:: dragona
Entrades: 4009
Membre des de: dl. des. 11, 2006 8:29 pm

EntradaAutor: Aqualata » dl. feb. 18, 2008 9:42 pm

amb caldo jo li poso quinoa i sèmola d'aròs i de blat, i els altres industrials li poso a la fruita i al biberó.........
Imatge
Imatge
mamarnau_tgn
:: girafa
Entrades: 2220
Membre des de: dc. des. 26, 2007 10:13 pm
Ubicació: baix camp

EntradaAutor: mamarnau_tgn » dl. feb. 18, 2008 10:34 pm

nosaltres hem anat fent:
als 4 mesos la fruita, se la pren per berenar i normalment fem plàtan, pera, poma i el suc d'una taronja o mandarina (si hi posem tot això no s'ho acabava quan vam començar!) Prohibit: maduixa, kiwi i préssec. Les altres fruites anar-les introduint de mica en mica un cop superades les primeres
als 5 mesos, cereals sense gluten, que se'ls pren per sopar (i no garantitzen ni de lluny una nit sencera dormint... i menys si saben q hi ha barra lliure de teta a la matinada)
als 6 mesos verdura (bajoques, patata i pastanaga) Prohibit: espinacs, bleda, col i col-i-flor. Les altres verdures anar-les introduïnt de mica en mica un cop superades les primeres. ara ja hi posem carbassó, carbassa, ceba, porro, tomàquet...
Al cap de 15 dies, el pollastre dins la papilla de verdures
Als 7 mesos, cereals amb gluten i vedella a la papilla de verdures
Tb pa amb tomàquet amb miquetes de pernil dlç o formatge burgos
Als 9 mesos, peix blanc (llenguado, lluç o rap) dins la papilla de verdures
Quan en faci 10, introduiré el rovell de l'ou (primer 1/4, després 1/2....)
I tb podria ja posar-li gall d'indi, vedella o conill enlloc de les altres carns...
Però a mi m'ho ha anat dient la pediatra a cada visita...
I pel que veig, cada metge fa una mica el que vol, i depen del país!
mamarnau_tgn l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 19, 2008 8:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatge Imatge
Liula
:: zebra
Entrades: 1577
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 10:35 am

EntradaAutor: Liula » dt. feb. 19, 2008 7:04 am

mamarnau, a nosaltres més o menys ens van dir les mateixes pautes (deuen venir del mateix lloc ;-) ) El meu conflicte és en base a les existències de llet materna que tinc.... 3 potets de 100 ml que vull anar guardant perquè li donin en biberó o com sigui quan treballi... Fins ara he gastat tot el que tenia "antic" amb els cereals de la nit, però ara ja no puc treure-me'n pels cereals (a menys que em posi a fer més llet que una vaca feliç del Pirineu, que una mica vaca sí, però del Pirineu...... pues no :mu:: ) :-D

I si només faig cereals comercials, es poden fer també amb caldo?
Hem alletat 19 mesos!
cabreta
Entrades: 1932
Membre des de: dg. ago. 20, 2006 4:43 pm

EntradaAutor: cabreta » dt. feb. 19, 2008 9:39 am

nosaltres sempre fem els cereals per sopar amb l'aigua de bullir prunes seques (que diuen que va be epr fer caca)
compro un paquet de prunes seques, les bullo amb molta aigua i poso aquesta aigua en el pot de fer "cubitos" i cada vespre trec uns quants glacons i hi bullo el cereal (jo faig servir dels no industriasl) i a vegades li posoun trocet de pera o poma
queda mooolt dolcet i a l'Amalia li encanta!!!
quan faig una olla de caldo faig el mateix (poso el caldo en pots de iogurt) i aixi tinc liquit per fer-hi arros o cereals o el que vulgui

Ho sento pero jo no vaig patir gents per aixo dels trocets i vam comencar molt aviat amb la poma i un dia vaig descobrir que ella sola es treu els trocets que son massa grans o que li molesten... ara mengem macarrons sencers (tallats a trocets no els vol perque no els pot agafar amb la ma), poma, platan, pa, formatge...

jo tinc torradetes per quan te gana netrehores i aixi pot anar rosegant (ja tenim dents! que si no en tens suposo que es diferent!)
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. feb. 19, 2008 9:49 am

JO DE VEGADES LI DONO UN TALL DE POMA BEN GRAN, QUE NO PUGUI TRENCAR I VA LLEPANT I TRAIENT EL SUC. ES QUE ARA JA NO VOL LA XARXA, VEU QUE NOSALTRES HO MENGEM AIXI I ELLA TAMBE VOL FER-HO.
LL'IMPORTANT ES NO TREURE LA VISTA DE SOBRE
Monfran
Entrades: 2427
Membre des de: dv. gen. 05, 2007 2:29 pm

EntradaAutor: Monfran » dt. feb. 19, 2008 1:13 pm

Quin resum més guay mamaranau. Jo veig prenent nota de tot el que dieu per quan em toqui a mi.
per cert, els cereals també es prenen per esmorzar oi??
mainadaabord
Entrades: 4479
Membre des de: dj. gen. 04, 2007 3:35 pm

EntradaAutor: mainadaabord » dt. feb. 19, 2008 4:08 pm

Amb cereals industrials no sé si es pot fer amb caldo...

Jo em decantaria més pel q t'ha dit l'Aqualata...

I si li agraden, tb els pots barrejar amb aigua, però a mi no m'agrada el gust resultant...
mamarnau_tgn

EntradaAutor: mamarnau_tgn » dt. feb. 19, 2008 8:47 pm

mercy, monfran
mamarnau_tgn l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 19, 2008 8:50 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatge Imatge
mamarnau_tgn

EntradaAutor: mamarnau_tgn » dt. feb. 19, 2008 8:48 pm

si, els cereals tb hi ha qui els pren per esmorzar... nosaltres al mati fem un bibi i li poso una o dues culleradetes de cereals per fer-li més dolcet i més nutritiu..
però crec que ja no ho faré, pq aquest nen meu és un pou sense fons... i esposarà massa gras...
es passaria el dia menjant basto de pa, li encanta! N'hi dono sempre a mig matí, abans d'anar a dinar
tb rosegar galetes... mentre jo esmorzo, que ell ja ho ha fet (bibi de 210 amb una mica de cereals), va treient la llengüeta i mirant el que jo menjo, com dient: mama, dona-me'n i llavors li dono la galeta...
i he descobert que li encanta la cullera, pq hi ha dies que es cansa del bibi aquest del mati i esdeixa el cul, no se 50ml, doncs si li barrejo amb cereals i li dono espès amb la cullera, s'ho acaba a les mil maravelles

ah, nosaltres vam començar primer amb la fruita abans que els cereals pq l'arnau estava gordito-gordito... però el normal es començar abans pels cereals, tinc entès
ImatgeImatge Imatge
Ilítia
Entrades: 2187
Membre des de: ds. març 10, 2007 9:11 am
Ubicació: Sabadell

EntradaAutor: Ilítia » dt. feb. 19, 2008 10:46 pm

NOsaltres ara hem canviat, i els cereals li donem pel matí, ja que per la nit li sentaven malament (va vomitar tres nits), així que ara li donem al matí cereals en cullera, i a la nit pit.
Marta_fp
Entrades: 1663
Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dc. feb. 20, 2008 12:17 am

Ui! he explicat la teoria. El que vaig llegir a babycenter, però de fet jo vaig començar sense informar-me gaire. Un dia que no em deixava menjar perquè volia el que jo menjava, li vaig donar i com que vaig veure que no passava res... Em sembla que devia ser formatge. El meu marit es va fer un tip de patir per si s'ennuegava. Diu que sempre la faig servir de conillet d'índies.

A la Mariona també li he donat trossos de poma i hi deixa les genives ben marcades, perquè encara no té dents. També li he donat més d'un dia crispetes, però només la part tova; res de pell.
mamaarnau
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dj. des. 13, 2007 10:35 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: mamaarnau » dc. feb. 20, 2008 9:34 am

Al fòrum de CN tenen un quadre d'AC que no està gens malament, veig que hi han aliments que segons aquest quadre s'han d'introduïr molt tard i ho trobo una mica exagerat, però en línies generals està bastant bé

http://www.crianzanatural.com/forum/for ... 37940&PN=1

Per cert ahir l'Arnau va provar el pernil salat i li encanta, al quadre aquest posa que no se li doni fins als dos anys :-:)
ImatgeImatge
mainadaabord

EntradaAutor: mainadaabord » dc. feb. 20, 2008 9:39 am

mamarnau, mira, això del pernil té tela... Recomanen primer donar pernil dolç, però resulta q el pernil dolç és molt més al·lergènic q el pernil salat, pq tb porta més conservants i coses d'aquestes...

O sigui q tampoc no en facis massa cas... Tu mira el teu nen, i ell ja et dirà què li convé... jejejeje
mamaarnau
Entrades: 826
Membre des de: dj. des. 13, 2007 10:35 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: mamaarnau » dc. feb. 20, 2008 9:44 am

És que volia dornar-li a provar el dolç, però no en trobo que no porti proteïnes de llet, de soja, fins i tot traces d'ou! I jo em pregunto: on està la carn de porc!!!! jojojojo
ImatgeImatge
mainadaabord

EntradaAutor: mainadaabord » dc. feb. 20, 2008 9:47 am

jo crec q no n'hi ha de carn de porc...

jajaja
cabreta
Entrades: 1932
Membre des de: dg. ago. 20, 2006 4:43 pm

EntradaAutor: cabreta » ds. feb. 23, 2008 9:23 am

mamarnau jo rambe penso cpm la heidi que es una tonteria comencar pel pernil dolc que esta molt mes ple de coses extranyes
nosaltres no hem provat ni l'un ni l'altre pero em sembla que el salat arribara abans... ara estem disfrutant del formatge... quan es cansi anirem pel porc!
Aqualata
Entrades: 4009
Membre des de: dl. des. 11, 2006 8:29 pm

EntradaAutor: Aqualata » ds. feb. 23, 2008 2:27 pm

Noies precissament a una de les revistes que m'arriben a casa, parlaven d'això i deia que el pernil salat, era molt mès recomanable que el pernil dolç, que no era tan salat com per fer mal a una criatura i que era molt mès sa, perquè al ser curat conserva moltes mès vitamines que els pernils de york i de pavo, que ens treiem del cap que aquests no els hi pot fer mal...........precissament tenen mès porqueries que no sòn gens beneficioses...........
Imatge
Imatge
mamarnau_tgn

EntradaAutor: mamarnau_tgn » ds. feb. 23, 2008 11:00 pm

jo ja li he deixat tastar el pernil dolç amb pa amb tomàquet i sembla que li agrada...
de fet, ara que ho penso, crec que li agrada tot, avui li he deixat llepar un ganxito i tb li ha agradat... i segur que te més sal i més E que el pernil salat!
ImatgeImatge Imatge
Liula
Entrades: 1577
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 10:35 am

EntradaAutor: Liula » dg. feb. 24, 2008 8:38 am

mamarnau està molt bé el quadre aquest de CN...!! Moltes gràcies! me l'he imprès i és un bon resum de tot plegat!
Jo em penso que també vaig llegir en algun lloc que el pernil dolç porta més sal que el pernil salat... sembla una contradicció, no? :cabra:
Hem alletat 19 mesos!
Monfran
Entrades: 2427
Membre des de: dv. gen. 05, 2007 2:29 pm

EntradaAutor: Monfran » dt. març 25, 2008 2:03 pm

Una pregunta: l'Anna va comentar una vegada que la fruita bullida se la mengen millor. Però es pot bullir tota la fruita: vui dir també els plantans, les peres... o només la poma?
Es que em sembla una mica estrany bullir un platan...

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::