LMfòbia, collitfòbia, etc

Reflexions sobre criança, educació i tot els que ens aporta ser pares/mares
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Maria V. » dg. jul. 19, 2015 12:03 pm

gusiluz ha escrit: Vols dir que les mares que fem LM som unes maltractadores? (...) Alucino.

Qui pot al·lucinar sóc jo, que he començat explicant que tant jo com la meva jove hem fet LM.
Fer LM no és cap prova ni cap garantia d'amor als fills. Ni tan sols prova la capacitat d'esforç i sacrifici. En parlar dels maltractaments (experiències reals) només volia dir això. A més, per posar un exemple diferent, per al fill és més bo tenir una mare alegre, confiada i afectuosa fent LA que tenir una mare deprimida i amargada entossudint-se a mantenir la LM quan li falla la salut i no té ningú que l'ajudi. No hi ha dret a generalitzar.
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Náyade » dg. jul. 19, 2015 12:38 pm

Maria V. ha escrit:
gusiluz ha escrit: Vols dir que les mares que fem LM som unes maltractadores? (...) Alucino.

Qui pot al·lucinar sóc jo, que he començat explicant que tant jo com la meva jove hem fet LM.
Fer LM no és cap prova ni cap garantia d'amor als fills. Ni tan sols prova la capacitat d'esforç i sacrifici. A més, caldria veure cas per cas, però per al fill és més bo tenir una mare alegre, confiada i afectuosa fent LA que tenir una mare deprimida i amargada entossudint-se a mantenir la LM quan li falla la salut i no té ningú que l'ajudi. No hi ha dret a generalitzar.

No podria estar més d'acord amb el que has posat. Has de fer pit encara que estiguis amargada perquè es millor... i fins a quin punt es millor donar-li pit trista, agobiada, adolorida i en definitiva malament? Hem de glorificar a totes les que ho fan? Ho respecto al màxim i la LM obviament és insustituible, però no veig lícit a vegades tractar a les de LA com que han fracassat, no dic perquè ho dieu aquí sino en general la gent. Elles han escollit una altra opció que es donar bibe i continuar la seva vida sense dolor. I això es suuuuuper criticat i ningú se n'adona per exemple.
Imatge Imatge
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: novella » dg. jul. 19, 2015 4:35 pm

Em sembla que hi ha hagut alguns malentesos en aquest fil, perquè crec que hi ha coses en les que estaríem totes d'acord. El fer LM o LA, collitar o no...no ens defineix com a mares. La maternitat va molt més enllà que tot això.
L'altre tema és el fet de rebre crítiques, bé, totes podem ser el blanc dels irrespectuosos. I aquest és el problema, la gent que creu que pot criticar als altres per fer les coses diferents. Siguin quines siguin.
En tot cas, el truc està en no fer gaire cas a les crítiques. Deixem de justificar-nos i confiem en nosaltres.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
picdeladona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: picdeladona » dg. jul. 19, 2015 5:02 pm

És molt cansino tornar a veure com es crea debat en si les mares que fan LM semblen ser millor mares que les que fan LA, etc, etc...
Jo, com la Kabissa, he fet Lmixta des de la seva primera setmana i a dia d'avui que té 17 mesos encara fem pit. He sentit de tots el colors, i he "rebut" de totes bandes.. La qüestió es que després del patiment i frustració tant gran que vaig tenir per haver de donar bibe i veure que el que m'insistien no funcionava vaig decidir NO FOTRE NI CAS AL QUE EM DIGUI LA GENT. Faig el que em rota, el que veig que pel meu fill és millor i és millor per tots i qui em vulguir criticar que em critiqui. Criticar és molt fàcil, molt. La qüestió és si fas cas o no..
Jo sí que he entés per on anava la Maria V. : no per donar pit exclusiu i fer collit ets millor mare que la que ha donat LA o ha posat el seu fill al bressol als 5 mesos. La maternitat és molt més que tots aquests detalls.
L'etiquetar el tipus de mare per mi és un gran error. De fet odio els etiquetatges.. Qué passa si es fa LA? No és criança natural i respectuosa? Qué és? Criança antinatural i irrespectuosa? És absurd...Per mi són minucies comparat amb l'amor que una mare té pel seu fill, la dedicació, la tendressa, el patir constant...tot, és molt més que el debat de criança natural, respectuosa, etc. etc. etc.. em cansa.
Com diu la Novella, comfiem en nosaltres i el nostre instint. Una mare sempre vol el millor pel seu fill. La gent pot dir missa.. :ok:.. i que no m'etiquetin en res.
Avatar de l’usuari
Barota
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dc. oct. 22, 2014 9:12 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Barota » dg. jul. 19, 2015 8:43 pm

[quote="gusiluz"]Gràcies noies, veig que no sóc la única que s'hi troba...
A les que us heu sentit ofeses no era la meva intenció, i repeteixo, sense ànims d'ofendre, em referia a aquests tipus de comentaris...m'heu donat la raó, heu saltat de seguida reivindicant que la LA és el mateix que la LM etc etc...Qui està a la defensiva?


Yo en ningun momento me he sentido ofendida, pero si te planteo la pregunta, porque tu si criticas ciertos actos cuando realmente en tu post te estas quejando de que te critican a ti?

Algo contradictorio no crees?

Si yo entro a quejarme sobre criticas hacia la forma de alimentar a mi hija no puedo terminar el post criticando a quien no lo hace como yo :ufs:
Imatge
Avatar de l’usuari
Barota
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dc. oct. 22, 2014 9:12 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Barota » dg. jul. 19, 2015 8:46 pm

Y por supuesto, me siento tan segura haciendo lo que hago que no necesito que nadie me reafirme nada, tampoco me lo critican ya que si a salido el tema en algun momento o corto la conversacion o directament me voy, a nadie le importa si mi hija toma teta o biberon o si duerme sola o entre su padre y su madre, vamos lo veo irrelevante en una conversacion con quien sea, no entiendo que les puede importar :-o00m
Imatge
Avatar de l’usuari
papallona84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. set. 09, 2011 6:12 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: papallona84 » dl. jul. 20, 2015 9:02 pm

Buff que voleu q us digui q cansino el tema de qui es millor o pitjor...
Aixo em recorda un video q tmb esta penjat per el forum sobre"la guerra de les mares"

http://youtu.be/G_kIF4dAoao

Jo faig LA x motius q ara n explicare ,tot i q sempre havia volgut fer LM i n em considero ni millor ni pitjor!!
Imatge
Imatge
sugar
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 12:00 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: sugar » dt. jul. 21, 2015 12:12 pm

Jo el que penso és que tan lleig és criticar al que fa collit com criticar al que no vol fer LM per un tema al·lèrgic.
sugar
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Náyade » dt. jul. 21, 2015 2:32 pm

papallona aquest vídeo es genial >.-<: Et demostra que tots sempre serem criticats tant si fem una cosa com un altre, si la gent té ganes de criticar, ho farà si o si :content:
Imatge Imatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Rossinyola » dt. jul. 21, 2015 3:19 pm

Jo quan vaig veure aquest post també vaig pensar en aquest vídeo que el trobo genial per fomentar la tolerància :ok:
de crítiques i consells no demanats n'hi ha en tots els sentits :ufs: al final només cal pensar que tots volem el millor pels nostres fills :love: I a més, ttambé veig que no hi ha dues criances iguals, ni tan sols amb germans, tot depèn de les circumstàncies. I tampoc hi ha models absolus: es pot fer LM i no collit per exemple (tinc una amiga que va alletar fins els 4 anys i no va suportar mai el collit, preferia llevar-se les vegades que calgués.
Amb el temps aprens a fer la teva sense que t'afectin les crítiques dels altres. Perquè ara de petits és bastant fàcil i predible el que et poden dir, però després que si tv si tv no, xuxes si o no, l'obligues a compartir o no, el renyes si no saluda o no, jugues amb ells o no, tenen joguines bèl·liques o no, li deixes pintarse les ungles o no, i un llarguíssim etc de crítiques que pots rebre, aaixíque més val que us rellisquin des d'ara mateix :-D
Imatge

Imatge

Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: martina13 » dv. jul. 24, 2015 10:14 pm

No acabo dentendre la discussio gusiluz.si tu entens les critiques de les altres perque ets sents atacada?
Jo vaig fer LM 3 mesos i reconec k magrada mes fer LA. I si per sort estem al segle XXI i si li dones nidina no passa res.fa 70 anys hi havia les dides perque la opcio de la LA no existia.
pero vaja nose k cadascu faci el k vulgui no?
Perque jo podria dir aqui de usuaries del forum k mhan dit directament maltractadora per fer ME.
Qui esta atacant doncs?
Perque no voler donar el pit ho dius com si no et volguessis sacrificar pel teu fill?
No sera pas LAfobia??? Perque tal i com ho has plantejat doncs k vols k et digui semblava un atac i no una reflexio, almenys al final del teu escrit
Que cadascu faci el k vulgui collit , teta , k mes dona??? Si estimes el teu fill la decisio k prenguis sigui quina sigui lhauras pres amb la millor de les voluntats i amor per tant la LA es tant o mes valida k la LM

Torna a “La maternitat/paternitat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::