Poble o Ciutat?

Explica'ns on vius
ladybcn
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dt. gen. 12, 2016 8:21 am

Poble o Ciutat?

EntradaAutor: ladybcn » dj. abr. 06, 2017 11:12 am

Hola families,

vivim a Bcn ciutat, sempre hem viscut aquí, a Sant Marti, un barri tranquil, no centric, però, sobretot al meu marit se li ha ficat al cap cambiar de vida i anar-nos a viure a un poble a uns 30 km de bcn, per tenir una casa, amb jardi piscina, etc, no sé q fer, tinc 2 fills, una de 4 anys i un altre de 2 i no sé que será el millor per que cresquin millor.
Jo sempre he viscut a la ciutat, i desconec els beneficis de viure en un poble, a mi m'ha sembla que a la joventut es deuen aborrir... aixx. algú m'ajuda a decidirme si seria una bona decisió pensant en els nens?

Ens volem anar a la zona de Pallejà , Corbera.

Gràcies.
Reivax
Entrades: 2
Membre des de: dt. març 28, 2017 9:39 am

Re: Poble o Ciutat?

EntradaAutor: Reivax » dj. abr. 06, 2017 1:46 pm

Bona tarda, jo e viscut. 30 anys a un poble al maresme i ara visc a bcn a leixample. Com tot te la seva part bona i la dolenta.
Lo bo que tindras una casa ,mes tranquilitat. I no petiras tan pels nens, ja que pod en jugar al carrer tranquilament i anaa lescola.
Lo dolent que si vas a un poble on no tens familia ni amics ,taborriras profundament. Al 4 dia ja et conexeras al poble i acabaras agafan el coxe per ana a la capital de la comarca on siguis.
Al poble si no tens amistats no hi ha res a fer.
Apart entra semana si treballeu a bcn acavareu tot el dia amunt i avall sensa poder disfrutar de la tranquilitat si es el que voleu.
El meu consell millor viure a bcn i comprar un apartament o ana al cap de setmana a lam untaya. Si vols relax.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Poble o Ciutat?

EntradaAutor: charito » dj. abr. 06, 2017 2:51 pm

A veure, jo no he viscut a poble, pero tenim una casa fora i estiuegem al poble de la meva sogra.

Canviaria molt si viviu al poble mateix o a una urbanització, si tu treballes o estas a casa. Si es una urbanització es molt aburrit, necessites cotxe per tot i fora dels veins mes propers tampoc hi ha gaire res per fer sino baixes al poble. A l'hivern es molt trist, perque a les 5 i poc es de nit i tot es fosc, o et tanques a casa o que fas? Quan fa bo si es fantastic, els nens surten fora etc. Per no et pensis, que tambe es cansen de jugar al jardi. Si tu no treballes i estas sola a la casa tot el dia, francament es molt solitari, a ciutat surts de casa i tens gent, ambient a tocar.

Tema adolescencia, al poble de la meva sogra es terrible, no m'agrada gens, de ben petits ja estan fora tota la nit i no tenen res que fer mes que estar a la plaça bevent o la discomovil.... Si volen anar a casa un amic o han de baixar a ciutat x algo, has de portar-los tu amunt i avall en cotxe fins que tinguin carnet.

No se jo soc pro ciutat a tope jejeje es nota....
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Poble o Ciutat?

EntradaAutor: VespresVerds » dj. abr. 06, 2017 5:12 pm

I per què no un terme mig? De bcn a un poble, hi ha un abisme. Potser podeu trobar una ciutat mitjaneta, on hi hagi vida però no sigui la locura de Barcelona. A ciutats petites pots trobar pisos grans a més bon preu que bcn i si busques bé, alguna caseta de poble al centre de la vila.
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Poble o Ciutat?

EntradaAutor: glorieta » dv. abr. 07, 2017 8:29 am

Doncs jo sóc tot el contrary... a la ciutat no m'hi busquis!

Visc a un poble de 17.000 habitants i ho trobo fantastic. Visc en una casa amb jardí però en el casc urbà tot tot tot ho faig a peu, comprar, amb els nens amunt i avall...

Tema oci, està clar que no és com la ciutat però tamoc ens aborrim. Tenim un cine i un centre cultural amb una programació que es força bona. Hi ha varies fires i mercats durant l'any, i a part del centre peatonal amb cafès i botiguetes, hi ha molts parcs i pots fer moltes sortides caminant i amb bici. No hi ha 10 plans cada cap de setmana per triar, potser només n'hi ha un, però sempre hi ha coses per fer.

I si vols més a 8km tenim la ciutat de capital de comarca con ja ho trobes tot. Cines, zona commercial....

I altres coses bones? Doncs com bé han dit la tranquilitat. Si estic a la plaça amb els nens jugant puc deixar les coses i el cotxet a un banc i no he de patir per que desaparegui. He entrat a alguna botiga a comprar i he deixat les coses a la plaça i no m'ho han fotut. Els nens de ben petits poden anar sols a l'escola o als extraescolars,....

I a l'adolescencia doncs si que es un poble sense vida nocturna, però quan jo era jove no m'aborria tampoc. Si que es veritat que depens del cotxe o dels pares, però tampoc no es tant greu, no?
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Poble o Ciutat?

EntradaAutor: crunchi » dv. abr. 07, 2017 10:09 am

Jo crec que això és l'etern dilema, tot té els seus avantatges i els seus inconvenients.

Pero ben be, quina idea teniu? Anar a viure a un poble pero seguir treballant a BCN? Heu pensat en el tema transport???

Si aneu a Corbera (Alta o baixa?) Prepareu-vos per dependre del cotxe per a tot, i suma-li les hores de carabana a les hores puntes a la carretera per anar a BCN. Pq a Corbera depens del teu cotxe al 100%. PALLEJÀ encara té ferrocarril, que és zona 2 si no recordo malament, una T10 ja son quasi 20e (més el temps que perds, clar -freqüència de pas dels trens, temps que dura el recorregut q diria que son una 40 min de Pallejà a Pl. spain...).
Jo pensaria en el tema feina, si tots dos treballeu a Barcelona, prepara't pel tema transport (diners i temps). Amb tots els meus respectes, pero Pallejà em sembla molt lleig, és una ciutat dormitori més, estil St. ANDREU DE LA BARCA.... Grisa i plena de cotxes. No em sembla la millor estampa idílica de poble, sincerament i amb perdó, no vull ofendre a ningú.

No ho sé, si voleu un canvi d'estil de vida jo ho entenc en plan viure en un poble petit i treballar en una capital de comarca o provincia, exemple viure en un poblet als voltants de Vic i treballar a Vic. Llavors si que hi ha molta diferencia entre viure en poble i ciutat. Pero si la idea és anar a viure a un "poble" de l'area metropolitana de Barcelona, tampoc hi ha tanta diferencia (nomes transport, que implica diners i temps), perque avui dia qualsevol "poble" al voltant de BCN tenen de tot.

No sé, es que no és el mateix dir Esplugues que un poblet perdut per Vielha. S'enten el que vull dir, no? Tota l'area del Baix Llobregat per exemple, son com petites ciutats....
Imatge

Imatge

Torna a “El meu poble, la meva ciutat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::