Plagiocefàlia-Deformitat craneal

Plors, malalties i consultes.
Avatar de l’usuari
Kora
:: pantera
:: pantera
Entrades: 882
Membre des de: dl. oct. 06, 2008 4:20 pm

Plagiocefàlia-Deformitat craneal

EntradaAutor: Kora » dl. març 14, 2016 12:57 pm

Hola,
Us explicaré el meva experiència en referència a aquest tema....
El meu fill va néixer amb una Torticolis muscular congènita, nosaltres ven detectar el problema amb 2-3 mesos, ja q tenia el cap xafadet al costat esquerre. La nostre pediatra no li va donar importància 1er ens va dir q l’anessin canviant de costat el cap al Moisès i després ens va comentar q hi havia un coixí antibolcada per posar-ho de costat al cantó contrari del habitual…. En cap moment ens va dir q podia ser una Torticolis congènita. Ven comprar el Coixí, però el nen plorava i plorava quan el posaven. El nen sempre estava de la mateixa postura quan estava a Moisès, sempre mirant cap a un costat, miraven de corregir-li, però al moment ja s’havia girat i no hi havia manera.... conforme passaven els dies el cap estava més xafadet, així q en la següent visita a la pediatra li ven insistir i ens va derivar a un neuròleg.... Per compte propi li van comprar el coixí Mimos amb això i q per sort al meu fill li agradava estar bocaterrosa és va frenar una miqueta...Mentre tant el vaig portar a un Osteòpata, vaig anar cada 3 setmanes fins als 7-8 mesos i em va donar l’alta dient q el nen ja estava bé, paral•lelament ven anar al neuròleg i aquest ens va derivar a un CDIAP on l’han estat fent fissió cada 2-3 setmanes, sense donar-nos cap exercici per fer-li al nen a casa diari..... i res..... al CDIAP ens van derivar al St. Joan d Deu on ens van dir q d casc res (suposo q no entrava dins dels seus barems) i q el nen si no tenia cap problema neurològic dons res.... q només era estètic.... clar estètic és q el meu fill tinc el cap xafadet d’un costat i els ull i orelles asimètrics!!!!...
Com no ven sortir conformes vaig mirar per internet per mirar a veure si trobava algun lloc per posar-li el casc pagant i vaig donar amb un lloc i vaig trucar per veure.... Primer d tot em van preguntar quant temps tenia el nen... vaja ja te nou mesos?.... si l’haguessis portat abans potser no li hagués calgut el casc-banda em va dir, amb uns exercicis q us fem fer diaris cada cop q els porteu al canviador les torticolis marxen i si són d poquets mesos el capet s’arregla solet i fem un seguiment d com va evolucionant... ooooo.... vaja!!!
Ara com ja te 9 mesos li hem hagut d posar el casc o banda com li diuen ells, a veure com li va, però davant d tot el q hem passat i com cap metge ens assegurava q el cap se li poses bé... a part li hem d fer uns exercissis molt senzills cada cop q el porten al canviador, pq clar la torticolis la continua tenint....
Divendres quan ven anar a posar-li la banda ens ven trobar amb una noia q ens va dir q ella estava molt contenta, estava casi acabant el tractament el seu petit... a ella tot i ser un cas pitjor també la van fer enrere a St. Joan d Deu.... i com ella te la Mútua per reemborsament li fan uns rebuts cada cop q va a la visita i amb això va amaortitzant part del cost de la Banda...
En el meu cas no és cap problema el cost del casc-banda, però q passa amb els q ho és???... em van explicar allà mateix, el cas d 3 bessons q la havien d portar tots 3 i q només li podien posar al cas més greu... jopetas!!!

Us poso la web on explica la Plagiocefàlia, per si teniu dubtes:
http://www.plagiocefalia.com/plagiocefalia.html
RA. Oct 06-37anys
4IAs, 3a FIV (-)
1aOvod (+), abortament 5setmanes
2aOvod (+) ja tenim als nostres petits!!!!! 2015
Qda parat (Camí a l'adopció..... Som idonis!! En llista d'espera des de Maig 2013, esperem al nostre petit/a de entre 0-3anyets)
montsecm
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

Re: Plagiocefàlia-Deformitat craneal

EntradaAutor: montsecm » dt. març 15, 2016 4:10 pm

Hola,
el meu fill el van operar amb 7 mesos per escafocefalia i també va haver de portar el casc després durant uns 8 mesos.
La part burocràtica era horrorosa, pq vam haver de buscar nosaltres un centre on ens fessin el casc (si algú ho necessita envieu-me privat). I per molts papers que vaig intentar, tampoc ningú donava cap ajuda sobre aquest tema.
Per sort va ser la pediatra la que veia una evolució estranya del perimetre cranial i qui ens va derivar al neuropediatra i d'alla ja vam passar al neuròleg. Són moments de molta angoixa, perquè no tens cap certesa de res. Pero finalment tot va anar bé, i la morfologia cranial avui dia amb 5 anys es totalment normal.
Hi ha poquets casos i et trobes una mica sol, si algú vol fer una consulta, digueu.
MamiMestra
:: puça
:: puça
Entrades: 41
Membre des de: dg. juny 29, 2014 5:06 pm

Re: Plagiocefàlia-Deformitat craneal

EntradaAutor: MamiMestra » dc. març 16, 2016 5:43 am

Trobo que el teu pediatra no li va donar la importància adequada. La meva filla també va nèixer amb tortícolis que li va provocar plagiocefalia en el costat esquerra però el primer mes ja em van enviar al traumatòleg, que ens va derivar al CDIAP. Quan tenia 3 mesos ja havia començat a fer sessions setmanals de fisioterapia i feia servir el coixí mimos a tota hora. Va estar anant un any i no li va caldre el casc.

Està bé aquest fil perque no trobes gaire gent amb aquest problema i cal actuar ràpid, quan els nens són ben petits.
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

Re: Plagiocefàlia-Deformitat craneal

EntradaAutor: Saris » dc. març 16, 2016 9:33 am

Hola mares, bon dia.

Només entro per donar-vos les gràcies per compartir aquesta història,per si a alguna ens passa (1) al menys saber que sí que passa algo, i cal actuar el més aviat millor i (2) per donar-nos pautes de què fer.

Mil gràcies!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Plagiocefàlia-Deformitat craneal

EntradaAutor: Essuca » dl. abr. 04, 2016 3:57 pm

Kora, al.licino amb el teu cas. Com a senyal d'alerta inequivoc és que dormin sempre del mateix costat i que sigui "impossible" per incomoditat que dormin de l'altre costat. No entenc que explicant-ho al pediatre no reacciones. Pufff
Avatar de l’usuari
estersuki
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dj. nov. 19, 2009 5:57 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt

Re: Plagiocefàlia-Deformitat craneal

EntradaAutor: estersuki » dj. abr. 21, 2016 7:30 pm

Kora,
jo també em vaig trobar com tu, molt desinformada.
El meu fill gran, que ara té 5 anys, també va néixer amb una tortícolis congènita i sempre dormia amb el cap del mateix costat. De seguida (amb 15 dies o així) ja li vaig veure que tenia el caparró xafadet d'aquella banda i a la següent revisió amb el pediatra li vaig dir i em va fer el volant per St. Joan de Déu.
Mentre em trucaven per donar-me hora a St.Joan de Déu, la meva mare em va dir que algú li havia dit que això s'arreglava amb un casc. I jo vaig mirar i remirar per internet i vaig trobar la clínica de Castellar del Dr. Pinyot on posen les "bandes".
Així que quan vam fer la primera visita el meu fill tenia menys de 2 mesos i una plagiocefalia de nivell "moderat" 21 mm d'asimetria.
Ens van indicar els exercicis que li haviem de fer i des dels 2,5 mesos fins als 5 mesos el nostre fill va portar el casc que com bé dius costa una pasta. I amb aquest període de temps es va corregir. Va ser poc temps, perquè li vam posar molt petitet i es va poder corregir millor.
De St. Joan de Déu em van trucar quan el nen ja portava casc, així que vaig anul·lar l'hora.
La veritat es que crec que la gent en general està bastant desinformada respecte de les diferents deformitats craneals, ja que els nostres han patit plagiocefàlia que es veu molt perquè dóna lloc a una asimetria al rostre i això es nota molt. Però hi ha altres deformitats, que son simètriques, però el caparró del bebè tampoc està bé.
Jo em vaig trobar que el meu pediatra no sabia res d'aquesta problemàtica i vam haver de buscar-nos nosaltres la solució.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Kora
:: pantera
:: pantera
Entrades: 882
Membre des de: dl. oct. 06, 2008 4:20 pm

Re: Plagiocefàlia-Deformitat craneal

EntradaAutor: Kora » dg. ago. 27, 2017 11:24 pm

Hola,
Carme, mira de fer-li els exercicis q venen al mimos, pq la torticulis q te li acabi d marxar. Jo li feia cada cop q el portava al canviador i son un parell d minuts ben aprofitats. Els exercicis q nosaltres li feien eren d'on li can posar el caca, però son casi els nateixos.
RA. Oct 06-37anys
4IAs, 3a FIV (-)
1aOvod (+), abortament 5setmanes
2aOvod (+) ja tenim als nostres petits!!!!! 2015
Qda parat (Camí a l'adopció..... Som idonis!! En llista d'espera des de Maig 2013, esperem al nostre petit/a de entre 0-3anyets)

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::