Frenillo, pit o biberó?

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
mvillpa
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dv. set. 13, 2013 5:18 pm

Frenillo, pit o biberó?

EntradaAutor: mvillpa » dl. juny 27, 2016 3:26 pm

hola!
Fa molts dies vaig començar a fer alimentació mixta ja que la nena no augmentava i plorava molt de gana. Anant a un grup de mares de llet hem van dir que'ls nena te frenillo del tipus 4. Q no se sol operar pq als 3-4 mesos q la criatura és més gran i te més força ja no li causa problemes per mamar. Tenia aquesta fe tot i que hem hagut d'augmentar els biberons i ella quan te gana i no treu s'empipa molt i a mi se'm trenca el cor. Una companya hem va dir q la seva filla tenia 5 mesos amb aquest frenillo i seguia sense mamar bé i li va fer tallar.
A mi M'hagués agradat molt donar el pit, tampoc se fins quan li donaria depèn com anés tot pero ara tinc aquest problema confirmat i no se si el punt q estic és millor ja anar fent biberó o seguir lluitant ja q a ella xumar el pit li agrada molt i la calma i la pipa no la vol. Pero fer-li tallar i haver de fer exercicis per curar-ho... Se'm fa molt gros i només pel fet q vull q mami.
Estic feta un bon lio i no se q fer.
puc només donar pit en moments molt puntuals quan te son o moments aixi? O clar si fa biberó jo tindré molt poca llet i ella ja no voldrà pit?
Algú ha passat per aixo del frenell?
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Frenillo, pit o biberó?

EntradaAutor: rundi » dl. juny 27, 2016 7:17 pm

El pit produeix a demanda. Com més bibis, menys demanda i, per tant, menys llet.
Del tema frenell, no n'entenc. A veure si alguna companya et pot ajudar.
0blanca0
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. jul. 25, 2014 10:57 pm

Re: Frenillo, pit o biberó?

EntradaAutor: 0blanca0 » dl. juny 27, 2016 7:53 pm

Hola Mvillpa!
El meu fill va tenir un frenet tipus 4, i se'n van adonar al grup Alba Lactancia. Guanyava pes i mol bé però a mi em feia mal i la lactància s'estava convertint en un patiment, doncs, encara que ja tingues quasi un mes, vam anar a San Joan de Deu i el Dr. Parri li va tallar. La decisió tampoc ha sigut fàcil, jo estava molt agoviada amb el tema, no sabia que fer, tothom em deia que era qüestió d'un moment, però pensar que li podia fer mal em frenava molt. Ara ho tornaria a fer així sense dubtar. La lactància va millorar molt, i de fet amb 16 mesos encara fa pit. Els exercissis no són per tant, de veritat!
Perquè no demanes visita a la consulta de Gavá Salut Familiar? Allà visiten Gonzales y el Dr Ruiz que és expert i referencia en frenets. O si no el Dr Parri (altra referència per aquest tema a Catalunya) visita tant en la privada com a San Joan de Deu.
Per altra banda, si la teva filla pren el bibe amb gust i no t'importa que lactància no duri gaire doncs no t'emboliquis i no deixi que ningú et faci sentir culpable de res! Clar que pots donar el pit totes les vegades que la teva filla ho demana, encara que no sigui per gana si no més per calmar-se i dormir!
Ànims bonica!!
Imatge

Imatge
mcg
:: rateta
:: rateta
Entrades: 182
Membre des de: dl. set. 09, 2013 7:45 am

Re: Frenillo, pit o biberó?

EntradaAutor: mcg » dt. juny 28, 2016 9:04 am

Hola, el tema del frenillo és important no només pel pit sino quan sigui més gran per la parla. Si és un grau 4 aniria a que el valoressin per evitar problemes al parlar. Tan el Dr Ruix com el Dr Parri són eminencies en aquest tema i et odran aconsellar, evidentment si ells no creuen que s'hagi de tallar no el tallaran pas, però si és necessari ho faran. Jo aniria sense pensar-ho i a veure que et diuen. Si tu tens ganes de donar el pit es una bona solució, però pensa que quants més biberons prengui menys llet tindras tu.
Ànims!
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: Frenillo, pit o biberó?

EntradaAutor: arwen81 » dt. juny 28, 2016 1:22 pm

bonica, la meva filla tenia frenell submucós tipus 4. El vam tallar als dos mesos. Ella posava pes normal però jo tenia moltes mastitis. Després de tallar-los vam fer els exercicis que et recomanen durant 1 mes i als 3 mesos i mig per fi vaig aconseguir una lactància traquila i bonica. Hem fet teti fins els 21 mesos.
Com a mare t'ho recomano però a més a més, com a logopeda encara t'ho recomano més, no tot s'acaba en la teta...estem parlant de possibles dificultats més endavant en la deglució de sòlids, o de parla....depèn del nen, cada cas és un món.
El tallet és un plis plas....un segon de res i li fas guanyar qualitat de vida.
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
mimi_pol
Entrades: 2
Membre des de: dl. ago. 15, 2016 9:06 am

Re: Frenillo, pit o biberó?

EntradaAutor: mimi_pol » dj. gen. 26, 2017 2:21 pm

Bones:
Tinc una nena de dos mesos, desde q va neixer pensavem q tenis colics, i finalment li han trobat un frenet tipus 4, ella va guanyat be de pes i a mi els pits no em fan mal, xo la nena no senganxa be al pit i empassa aire, aixo li produeix molt mal estar. Ens han aconsellst tallar i tenim hora am el Dr.Parri dilluns, la mevs por es la recuperacio, ho passen molt malament???
Gracies
Anectar
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dc. ago. 17, 2022 6:49 pm

Re: Frenillo, pit o biberó?

EntradaAutor: Anectar » ds. set. 09, 2023 10:26 am

hola,

refloto aquest fil per demanar opinió. el dr Ruiz diu q la meva nena te un fernet tipus 3-4. te ara 3 setmanes. Al néixer em va fer grietas i em vaig posar mugroneres, i així segueixo. no se que fer, i en cas de tallar li si fer-ho amb ell o mirar de demanar opinió i q li faci el dr Parri. he vist alguna mala opinió del dr Ruiz i cap del dr Parri. igualment se que el dr Ruiz es una eminencia en el tema, pero em tira enrere això i que en la visita que van fer l'home, la consulta i tot plegat em va semblar una mica peculiar...

alguna mare amb alguna experiència que em pugui orientar?

0blanca0 ha escrit: vam anar a San Joan de Deu i el Dr. Parri li va tallar. La decisió tampoc ha sigut fàcil, jo estava molt agoviada amb el tema, no sabia que fer, tothom em deia que era qüestió d'un moment, però pensar que li podia fer mal em frenava molt. Ara ho tornaria a fer així sense dubtar.


ja se que fa molt, pero si encara estàs pel fòrum i ho veus, vau anar per la ss? perquè a mi em deriven a un comadro q ho fa a Cornellà...
Pilipili
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: ds. jul. 08, 2023 12:58 pm

Re: Frenillo, pit o biberó?

EntradaAutor: Pilipili » dg. set. 10, 2023 6:52 pm

Hola bonica,

No et puc aconsellar si decideixes tallar.

Crec que la meva nena tenia frenet tipus 2 o 3.
També em va fer clivelles. Però amb dos o tres dies de bona succió i posició (molt dolorós tot plegat) van anar marxant.

Guanya bé de pes la teva filla?
Ho dic perquè potser no fa falta tallar (?). Desconec si és realment necessari en aquest cas.

La meva llevadora sabia fer lo del tall de frenet i em va explicar que després del tall farien falta uns exercicis i massatges perquè el tall no tornés a cicatritzar per allà mateix.

Espero que trobis algú de confiança i que et dongui seguretat facis el que facis.

Una abraçada!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::