Com agafar pràctica amb la màquina de cosir?

Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Com agafar pràctica amb la màquina de cosir?

EntradaAutor: Castanyeta » dj. nov. 15, 2012 5:01 pm

Bé, fa uns dies em vaig animar a traure de la capxa una màquinade cosir del Lidl (marca Victoria) que tenia a casa i sembla que ja la sé fer anar. Però em sento molt patosa i, per ara, em surt tot molt tort i, vaja, fatal en general!

I d'altra banda tinc dubtes tan bàsics com si la roba s'ha de fer avançar la dreta de l'agulla (llavors, la bellugo amb la dreta, que va més bé --sóc dretana--, però ha de passar per dins del "forat" que fan la màquina i el braç i m'imagino que si és una peça grossa, com uns pantalons o una tovallola de bany, ho trobo molt engorrós), o per l'esquerra (que sembla que és millor per l'espai però més difícil per manca d'habilitat amb la mà esquerra...).

En fui, s'agrairan truquillos i consells for dummies per adquirir una certa habilitat i soltura... Gràcies per endavant!
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
Majka
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dg. juny 10, 2012 9:31 pm

Re: Com agafar pràctica amb la màquina de cosir?

EntradaAutor: Majka » dv. nov. 16, 2012 7:53 am

Et recomano que et compris algun llibre d'aquests que valen uns 10-12€, per exemple a l'abacus en tenen, tipus 100 consells per cosir a maquina,... Allà trobaràs de tot des de com enfilar la màquina, com triar les agulles, els peus, petits projectes per començar a entrenar-te, com lubricar i quan la màquina, tipus de fils,... Per internet es poden descarregar alguns en plan pirata. Respecte fer correr la roba ho has de fer pel costat esquerra, per internet també trobaràs algun video al you tube de com fer-ho.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Com agafar pràctica amb la màquina de cosir?

EntradaAutor: shyla » dv. nov. 16, 2012 8:16 am

Bon dia castanyeta, efectivament la roba l'hauries de fer passar per l'esquerra de l'agulla, realment tú no l'has de moure, únicament l'has d'acompanyar per que et vagi en la direcció que tú vols, la roba ja corre sola, si la forces les puntades no et quedaran amb la mida que ha de ser. Si et fixes a la base, al costat del peu i l'agulla hi ha una placa metàl·lica amb unes mides, això és una guia per posar la vora de la roba i que puguis fer les puntades sempre a la mateixa distància.

És molt important a l'hora de cosir veure quin tipus de teixit tens, ja que hauràs d'ajustar, la pressió del fil superior, la de l'inferior i la pressió que fa el peu a sobre de la roba, això de la pressió fa que corri més o menys la roba.

Et recomano que agafis un tros de roba que no sigui molt gruixuda, ni elàstica, tipus cotó i provis diferents tècniques, fer puntades més curtes, més llargues, zig-zag, algun trau... també seria bó, que no sé si ho fas, que embastessis primer la roba.

No sé si t'he ajudat una miqueta, sinó demana!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Com agafar pràctica amb la màquina de cosir?

EntradaAutor: Ítaca » dv. nov. 16, 2012 8:57 am

Castanyeta!, per practicar a mi em va anar molt bé imprimir en un paper espirals grans, cuadrats, i figures vàries i cosir directament al paper per les línies dibuixades :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Com agafar pràctica amb la màquina de cosir?

EntradaAutor: Ponioleta » dv. nov. 16, 2012 9:31 am

Ostres ítaca, això dels espirals ho hauré de fer perquè les corbes les porto fatal!!! :ok:


Castanyeta, jo vaig anar bastant pel dret. Vaig començar per projectes molt senzills (i per mi, així que si hi ha algun fallo no m'importa tant). El primer que vaig fer va ser una bossa d'aquesta que són dos quadrats i unes nanses, amb una loneta. No té ni doble tela ni res. Després vaig fer un saquet d'arròs, agafadors de cuina, una funda pel mòbil... tot això són quadrats o rectangles que s'han de cosir. Després vaig fer els pantalons del Cosim Plegades (ja els havia fet a mà) i també són molt senzills pq són costures rectes.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

Re: Com agafar pràctica amb la màquina de cosir?

EntradaAutor: pesol » dv. nov. 16, 2012 9:39 am

Doncs jo vaig començar fent la vora a draps de treure la pols que tenia per casa!! :content: :content:

Típics draps que fas a partir de samarretes velles, o de tovalloles velles... Em va anar bé per practicar el punt de zigzag perquè no és desfilés...

Ara bé, un cop vaig haver fet unes quantes vores als draps, tampoc és que em quedessin les coses de meravella... mica en mica, cada dia queda una mica millor! :ok:
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Com agafar pràctica amb la màquina de cosir?

EntradaAutor: Castanyeta » dv. nov. 16, 2012 12:51 pm

Gràcies per tots els consells, noies! Els posaré TOTS en pràctica!
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge

Torna a “Eines i màquines”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::