Adopció d'embrions - com explicar a la meva filla els seus orígens

Fills del cor.
Emmafm
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dc. març 04, 2020 1:10 pm

Adopció d'embrions - com explicar a la meva filla els seus orígens

EntradaAutor: Emmafm » dv. jul. 02, 2021 10:37 am

Escrivia en aquest fòrum perquè sóc mare d'una nena molt petita que va néixer després de d'un tractament d'adopció d'embrions.

La nena encara és molt petita però darrerament he estat buscant informació de com és la millor manera d'explicar-li d'on ve. He llegit que molts nens els hi ha costat molt d'acceptar que són fills de donants. Senten que els hi falta part de la seva identitat i alhora ténen molta curiositat per saber si ténen germans biològics...

No sé si hi ha llibres o recursos que pugui utilitzar per poder-li explicar des de ben petita.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Adopció d'embrions - com explicar a la meva filla els seus orígens

EntradaAutor: Anna Maria » dv. jul. 02, 2021 7:41 pm

Hola!
He trobat aquests conres, te'n passo l'enllaç:
https://ovoclinic.net/6-1-contes-reprod ... a/?lang=ca
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
RapaNui
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dc. des. 21, 2016 8:12 am

Re: Adopció d'embrions - com explicar a la meva filla els seus orígens

EntradaAutor: RapaNui » dl. jul. 12, 2021 2:21 pm

Hola Emma,
Jo conec un conte que es diu Benvingut a la família. Et deixo enllaç a la web de l’editorial. Parla de les diferents maneres “d’arribar” a les famílies, també de RA, i dels diferents tipus de família.

https://www.editorialjuventud.es/benvin ... 426140746/
lanit44
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dl. feb. 18, 2013 4:15 pm

Re: Adopció d'embrions - com explicar a la meva filla els seus orígens

EntradaAutor: lanit44 » dj. jul. 15, 2021 10:39 pm

Hola, Emmafm.

Quin tema més interessant. Jo em trobo amb una situació força semblant. Tinc uns bessons amb òvul de donant.

Ara tenen 3 anys i fins al moment encara no havíem decidit com dir-los-ho però comencen a preguntar molt sobre com es fan els nens.

A vegades quan expliquem coses nostres de joves ens pregunten on eren ells i ens diuen "A la panxa de la mama?".
"No, encara no hi éreu". I això no ho entenen, pregunten on eren... i LA PREGUNTA: "I com arriben a la panxa de la mama?".

Clar, jo el primer dia vaig explicar d'una manera suau la manera convencional: una coseta del papa s'ajunta amb una coseta de la mama que hi ha a la panxa i quan es troben es va fent el nen/a...

Però és clar, ells no van arribar així a la meva panxa! Així que el que hem decidit és que ho anirem explicant des de ja com una cosa molt normal. El que jo NO VULL de cap de les maneres és que ells sàpiguen que hi ha la manera convencional i habitual (i que, per tant, tu ets mig pare i mitja mare genèticament), que també n'hi ha una altra on poden no ser fills biològics, i que no sàpiguen que ells són la 2a opció.
Perquè és clar, a tu si no et diuen res, t'imagines que ets de la 1a opció. Llavors no vull haver de dir-los un dia "Nens, la vostra mare no és la vostra mare biològica".

He de dir molt sincerament que em fa por que ho sàpiguen, que tinc por que un dia d'adolescents diguin "Però si tu no ets la nostra mare" o alguna cosa així... i fins m'he arribat a plantejar de no dir-los-ho... No sé en el teu cas però en el meu, els meus fills no són biològicament meus però sí del meu marit, i això realment ho fas perquè és l'única solució que tens al moment per tenir fills però sé que serà dur anar-ho explicant i anar veient que ells van sabent que ho saben.
I més quan a més després em vaig quedar embarassada de manera natural de la 3a filla, de manera que ella sí que és biològicament meva...

Però lògicament tenen tot el dret i som els pares qui de ben petits els ho hem d'anar dient i ha de ser un fet assumit des de petits, no pot ser que com a infant/adolescent/adult donis per fet una cosa i amb els anys sàpigues que no és així i que t'han enganyat (una mica com a les pel·lícules, que de cop el fill per algun tema mèdic li diuen que no és compatible genèticament amb els seus pares i és quan sap de rebot que és adoptat).

Així que res, no sé si t'he ajudat gaire, simplement he escrit la meva reflexió. El que sí que et puc dir és que jo ho faré de ben ben petits i com un tema totalment normal.
Mare de 3
Emmafm
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dc. març 04, 2020 1:10 pm

Re: Adopció d'embrions - com explicar a la meva filla els seus orígens

EntradaAutor: Emmafm » dv. jul. 16, 2021 2:55 pm

Moltes gràcies a totes per les respostes. No sabeu com m'ajuden.

La veritat és que com en els darrers anys s'ha normalitzat tant el fet de tenir fills a través de la Reproducció Assistida i també que provinguin de donacions, doncs ens hem pensat que potser pels nadons que neixen i que no són biològicament fruit dels pares també ho tindran assumit de cop, quan creixin, i no té perquè ser així.

Crec que la ciència ens ha obert un ventall enorme de possibilitats a tots els que no haguéssim pogut tenir fills sense ella però alhora ens ha portat molts reptes nous a nivell ètic i de relació familiar.

Jo si que penso que és important que ho sàpiguen i també que l'entorn, sempre que sigui possible ho tingui normalitzat. No únicament els pares, sinó que per exemple els meus pares i germans ho saben des del minut 1 i ho ténen molt normalitzat que la nostra filla prové d'una donació d'embrions però és clar explicar-ho a ella no serà tant fàcil.

He llegit casos de tot tipus. De nens que ho ténen molt assumit i que no els hi importa, d'altres que ténen molta curiositat pel seu origen biològic i d'altres que ho viuen com una mica de trauma.

Però suposo que ajudarà molt que cada vegada serà més habitual trobar fills que provenen de la ovodonació, o de la donació de semen o d'adopció d'embrions.
Cracktopc
Entrades: 1
Membre des de: dl. març 11, 2024 11:36 am

Re: Davinci resolve crack

EntradaAutor: Cracktopc » dl. març 11, 2024 11:39 am

The examples provided in this post make it easy to understand the real-world applications. Thanks for the clarity and depth.
Davinci resolve crack

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::