Estat civil: persones solteres

Fills del cor.
Avatar de l’usuari
Kilikili
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dg. nov. 01, 2015 8:26 am

Estat civil: persones solteres

EntradaAutor: Kilikili » dg. oct. 30, 2016 9:13 am

Bones,

La meva parella i jo comencem a plantejar-nos l'adopció internacional i ja hem ensopegat amb el primer dubte. A veure si algú ens pot ajudar a entendre'ns-hi. Els requisits dels diferents països parlen de matrimonis, de parelles de fet, de parelles monoparentals, de persones solteres... Nosaltres no estem casats ni som parella de fet. Hem d'entendre que entrem dins del grup de persones solteres? O aquest és per quan algú vol adoptar sol? No ens agradaria que el nen o la nena fos considerat fill només d'un de nosaltres!

Gràcies per avançat!
Gener 2013: Iniciem el camí.
Agost 2015 - gener 2016: 3 IAC. Beta -.
Abril 2016: 1a. FIV. Beta +! Però avortament diferit a la setmana 10+6.
Gener-març 2017: 2a. FIV. Beta -.
Juny 2017: 1a. FIV, trànsfer 2a., en cicle natural. Beta -.
Setembre 2017: TE +!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Estat civil: persones solteres

EntradaAutor: Anna Maria » dl. oct. 31, 2016 5:30 pm

Bones!
jo només et puc ajudar dient-te que nosaltres som parella de fet i som considerades solteres, així hi figura al llibre de família, però l'Isaac està inscrit amb pare i mare. Tot i que no ho he mirat mai, jo miraria quin país i llavors m'assabentaria de com us categoritza la llei, suposo que a través del consulat?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Kilikili
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dg. nov. 01, 2015 8:26 am

Re: Estat civil: persones solteres

EntradaAutor: Kilikili » dt. nov. 01, 2016 3:41 pm

Gràcies per la informació, Anna Maria!

I per cert, vaig llegir el teu relat quan estava en ple procés de dol pel meu avortament. Gràcies també per posar paraules al dolor d'aquestes maternitats invisibles.
Gener 2013: Iniciem el camí.
Agost 2015 - gener 2016: 3 IAC. Beta -.
Abril 2016: 1a. FIV. Beta +! Però avortament diferit a la setmana 10+6.
Gener-març 2017: 2a. FIV. Beta -.
Juny 2017: 1a. FIV, trànsfer 2a., en cicle natural. Beta -.
Setembre 2017: TE +!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Estat civil: persones solteres

EntradaAutor: VespresVerds » dt. nov. 01, 2016 4:23 pm

Crec que depèn molt del país.
Una cosa és si és fill biològic, que com diu la companya, el nen té un pare i una mare encara que no estiguin casats. Però adoptant, tot depèn de la mentalitat i legalitat del país on adopteu...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Estat civil: persones solteres

EntradaAutor: Anna Maria » dt. nov. 01, 2016 10:35 pm

Kilikili ha escrit:Gràcies per la informació, Anna Maria!

I per cert, vaig llegir el teu relat quan estava en ple procés de dol pel meu avortament. Gràcies també per posar paraules al dolor d'aquestes maternitats invisibles.


No es mereixen, vaig aprofitar la meva afició a escriure per poder treure tot el pap, en el seu moment va ser un petit pas per a la recuperació. I un dels problemes de l'avortament és aquest silenci que es crea al seu voltant, perquè al fer-lo invisible sembla que no hi hagi dolor o no ni pugui haver.

Molts ànims en el procés d'adopció!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
noitami
Entrades: 2
Membre des de: dl. oct. 03, 2016 2:08 pm

Re: Estat civil: persones solteres

EntradaAutor: noitami » dl. nov. 07, 2016 2:56 pm

Hola,

nosaltres ens varem veure en la mateixa situació fa una mica més d'un any quan varem començar el nostre procés d'adopció internacional. Per a fer adopció internaciomal el més fàcil es que us caseu.
Si no ho feu, podrieu fer adopció monoparental (només un dels dos, i sempre millor la dona). Un cop aquí si que l'altre podria adoptar-lo.
Això si, no tingueu presa en casar-vos, només és necessari en el moment de signar amb la ECAI, així que des de que entregueu la sol·licitud d'adopció internacional al ICAA (després de la reunió informativa) fins que tingueu la
idoneïtat passaran 8 mesos.
Si voleu més informació de tot el procés podeu mirar el blog que hem fet sobre el nostre procés d'adopció a Vietnam.
http://at12000kmsfromyou.net/adopcion-vietnam/
Quasi tots els passos són iguals independentment del país.



Kilikili ha escrit:Bones,

La meva parella i jo comencem a plantejar-nos l'adopció internacional i ja hem ensopegat amb el primer dubte. A veure si algú ens pot ajudar a entendre'ns-hi. Els requisits dels diferents països parlen de matrimonis, de parelles de fet, de parelles monoparentals, de persones solteres... Nosaltres no estem casats ni som parella de fet. Hem d'entendre que entrem dins del grup de persones solteres? O aquest és per quan algú vol adoptar sol? No ens agradaria que el nen o la nena fos considerat fill només d'un de nosaltres!

Gràcies per avançat!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Estat civil: persones solteres

EntradaAutor: ada_bcn » dt. feb. 14, 2017 2:58 pm

Contesto molt tard...

Si voleu adoptar el dos, fora de Catalunya, hauríeu d'estar casats perquè sino teniu molt poques opcions, com a parella de fet gairebé cap i com a monoparental (dona) poques a no ser que opteu a un nen/a més gran o amb nnee, que suposo que no pq sino us quedaríeu a adopció nacional...

Ara, la majoria de països tenen requisits sobre els anys de matrimonio, molts demanen bastants anys de casats, o sigui que tampoco és que casar-vos ara us obri moltes més opcions... normalment demanen entre 5-10 anys, alguns països 15 anys de matrimoni.

El que hauríeu de fer és mirar el llistat de països que permet l'ICAA i veure on compliu els requisits.

Si adopta un sol com a monoparental després haureu de obrir un procés d'adopció per part de l'altra part de la parella (i estar casats facilita el procés sembla ser...), pero si durant le procés us separeu o algo el nen/a queda bastant desprotegit, també qui no consta com a pare/mare clar...

I adopció nacional? Enn aquest cas podeu adoptar junts sense problemes

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::