Sóc mare en espera d'un fill, no una mare alternativa

Fills del cor.
Betti
:: zebra
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm
Ubicació: Girona

Sóc mare en espera d'un fill, no una mare alternativa

EntradaAutor: Betti » dc. març 03, 2010 8:43 am

Escric quatre ratlles aquí, en aquest apartat, perquè en ple procés d'adopció i amb totes les dificultats que hem tingut i els periodes de reflexió que estem passant, opino que el títol de MATERNITAT ALTERNATIVA, no el trobo gaire encertat. M'explico:

Alternatiu / iva, segons el diccionari de la IEC:

Que s'esdevé amb alternació. Que ofereix dues o més coses, de les quals cal escollir l'una amb exclusió de l'altre. Que constitueix una alternativa (1) i per tant, successió de coses que alternen, obligació d'escollir entre dos o més partits a prendre, qualsevol de les opcions entre les quals cal escollir.

Dit això, i passant al llenguatge popular o col·loquial, "alternatiu" vol dir diferent, contra-corrent, contra-normes, fins i tot en algun periode històric ha volgut dir hippie, pollós, rodamón...

Bé, doncs, vist això totes som mares alternatives, ja que TOTES podem escollir entre tenir fills o no tenir-ne. El COM es tinguin aquests fills, si l'opció és tenir-los, això és una altra història.
Si l'única opció per a maternar és adoptar, ja NO ÉS UNA ALTERNATIVA, oi?

No vull pas obrir conflictes, ni plantejar debats recriminatoris a ningú. Només vull expressar la meva opinió i el meu sentiment de no sentir-me identificada en aquest post, que d'altra banda trobo molt útil de cara a plantejar dubtes burocràtics, paperassa, tràmits... hi he participat algun cop i si mai puc ajudar algú, doncs estaré encantada de fer-ho.

Potser algú em dirà que ja hi ha fòrums per a mares que estan en procés d'adopció, i que si vull puc anar allà a explicar les meves històries. Sí que ho podria fer, i tant! Però aquí sempre m'hi he sentit a gust, durant els meus processos de RA, durant els meus breus embarassos, durant les meves recuperacions, i ara al post de manualitats.

Crec que la separació/distinció/discriminació entre dones amb embaràs biològic i dones amb embaràs adoptiu és un greu error, i parlo des del coneixement de causa. Les reflexions que es fan des d'una banda i l'altra sovint queden aïllades en un petit món i al no compartir-les no hi ha enriquiment mutu, que d'altra banda és l'objectiu principal d'aquest fòrum (oi?). I havent-me mogut pels "dos bàndols" m'he adonat que no puc estar només en un dels dos, que tinc coses en comú amb totes les dones que volen ser mares i que ho són... o és que potser el meu fill vingut de vés a saber on no tindrà els mateixos problemes per dormir que els que són fills biològics??

No m'extenc més. Crec que he explicat prou bé el que sento i crec que no hi ha pas enuig ni he pogut ofendre ningú amb les meves paraules. D'altra banda estaré encantada de debatre qualsevol dels meus arguments amb qui ho desitgi, sempre amb ànim d'aprendre i de compartir experiències.

Gràcies per ser-hi.
Betti
http://camidafrica.blogspot.com

GINA DJABA ja ets amb nosaltres!!
ESTEM JUNTS: 26 de setembre 2011
xell13
:: girafa
Entrades: 2681
Membre des de: dv. juny 09, 2006 9:43 am

Re: Sóc mare en espera d'un fill, no una mare alternativa

EntradaAutor: xell13 » dc. març 03, 2010 8:49 am

reina, tens tota la raó del món!!!!!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
molts petons parella :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
Betti

EntradaAutor: Betti » dc. març 03, 2010 8:51 am

Xell, reina, HOLA!!!!!! >.-<:

pimpi
Entrades: 2329
Membre des de: dt. gen. 15, 2008 11:16 am
Ubicació: maresme

EntradaAutor: pimpi » dc. març 03, 2010 8:58 am

Betti ha escrit:.

Crec que la separació/distinció/discriminació entre dones amb embaràs biològic i dones amb embaràs adoptiu és un greu error, i parlo des del coneixement de causa. Les reflexions que es fan des d'una banda i l'altra sovint queden aïllades en un petit món i al no compartir-les no hi ha enriquiment mutu, que d'altra banda és l'objectiu principal d'aquest fòrum (oi?). I havent-me mogut pels "dos bàndols" m'he adonat que no puc estar només en un dels dos, que tinc coses en comú amb totes les dones que volen ser mares i que ho són... o és que potser el meu fill vingut de vés a saber on no tindrà els mateixos problemes per dormir que els que són fills biològics??

Betti

I tant que si, tens tota la raó. Els mateixos dubtes i problemes tenim totes les mares, SOM MARES, per tant no hi ha distinció, faltaria més.
:ok: >.-<:
Sóc l´Oriol, el princesu gran de casa i ja tinc 4 anys !!!

Sóc el Jaume, el princesu petitó i ja tinc 2 anys !!!
madrona
Entrades: 1269
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:13 am
Ubicació: barcelona

EntradaAutor: madrona » dc. març 03, 2010 9:22 am

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
TOTA LA RAÓ DEL MÓN.

Espero que aviat tinguis el teu petit.
L'esperança és el somni dels que estan desperts
http://www.fertilityfriend.com/home/31aa35
El pacte! El cercle s'ha tancat!! Madrona, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Mama2010, Pimpam, Martavila, Anoa, i Brownie!!
Imatge
Didac
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

EntradaAutor: Didac » dc. març 03, 2010 9:32 am

Jo no crec que la separacio en dos subforos sigui cap discriminació es simplement una forma de clasificar l'informació. Les futures mares en process d'adopció teniu unes problematiques que no tenen res a veure amb la concepcio o el part. No crec que fos util mesclar els posts de com s'interpreta un test d'ovulació, quin hospital escollir per donara llum o els de com omplenar la paperassa per adoptar a xina (a a algún pais africa).

A mes a quin post el juntaries? 'buscant un embaras', 'estic embarasada', al de part? Pensa que tots estan inclosos en l'apartat "el desig d'un nou bebe' que en el fons es lo que teniu en comu.

En quan a compartir dades, tranquila que quan tinguis el menut ja veuras com entres en els foros de com portar-los.
Imatge
Imatge
marta_mum
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

EntradaAutor: marta_mum » dc. març 03, 2010 9:38 am

Ok, tenim clar que no t'agrada...però quin titol proposes?
madrona
Entrades: 1269
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:13 am
Ubicació: barcelona

EntradaAutor: madrona » dc. març 03, 2010 9:47 am

Jo crec que ja està bé on és ...al desig d'un nou bebé.
Entenc que el la Betti vol dir és que el nom de "maternitat alternativa" no els hi escau, no és adient..
Per tant...què tal simplement adopcions i acolliments???
Això el Toni segur que ho soluciona :ok: :ok: :ok:
L'esperança és el somni dels que estan desperts
http://www.fertilityfriend.com/home/31aa35
El pacte! El cercle s'ha tancat!! Madrona, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Mama2010, Pimpam, Martavila, Anoa, i Brownie!!
Imatge
ajjt
:: formigueta
Entrades: 51
Membre des de: dc. des. 02, 2009 9:20 am

EntradaAutor: ajjt » dc. març 03, 2010 9:58 am

hola betti
trobo molt encertat que expressis la teva opinió. Ets una mare, no una mare alternativa.
Proposa un títol i a veure si el Toni pot canviar-lo
que tinguis sort en el teu procés
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dc. març 03, 2010 10:03 am

Betti guapa, per mi en el moment en que decideixes donar el teui amor, compartir la teva vida i donar-li tot el teu amor et converteixes en mare, surti d'on surt aquest petit, vingui d'on vingui i que el tinguis o no a les teves mans, ets MARE amb totes les lletres i en Majuscules pq estàs fent tot el possible, de les millors maneres que pots per ser.ho, per donar la vida a aquest petit ésser, encara que no el portis dins teu, necara que no sigui fabricat per tu... li dones la vida, pq ja l'estimes, ja penses en les coses que necessita, en l'escola, en els jocs que fareu junts,... donar la vida no es només donar un cos amb uns organs, sinó tot el què vé després que es el què el farà ser uan persona.

Bé... dit això que fa dies que et volia dir... (com que et segueixo per tot arreu nosé mai on clavar-ho!!) Penso que Adopcions o alguna cosa epr l'estil seria millor com a nom del post, igual que han dit anteriorment, no penso que la Betti volgués ajuntar el post de les mares que feu IA i aquestes coses (que no conec els noms...) pq no té res a veure, però el fet de donar aquest nom de maternitat alternativa sembla que et fagi ser menys mare, encara que sé i sabem que no es l'intenció! però suposo que en moments donats tot et fa sentir diferent, no costa res, penso, ajudar a que ningú se senti a part pel nom d'un post!
Un petó!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
pititta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. nov. 12, 2009 10:13 am

EntradaAutor: pititta » dc. març 03, 2010 10:16 am

Tens tota la raó noia! >.-<: :ok:
rocirita
Entrades: 62
Membre des de: dc. des. 05, 2007 3:31 pm

EntradaAutor: rocirita » dc. març 03, 2010 10:21 am

Hola!
A mi tampoc no m'ha agradat mai això de "maternitat alternativa"....
Jo tinc tres fills, a dos els vam adoptar i l'altre va néixer de la meva panxa i no em considero pas alternativa en res!
Adoptats? Biològic? Que els adoptats no són bilògics? Lo important és que són els meus FILLS i jo la seva MARE!
La meva maternitat no té res de diferent... i tot i que tots tres són únics, jo em desvisc per cadascún d'ells de la mateixa manera!!
Tots tres em dónen alegries i tots tres em treuen el son de tant en tant... que si els deures, que si malsons, que si un refredat!!!!!
La única diferència és la manera com han arribat a mi -i no crec pas que la paraula més indicada sigui alternativa-. Ells són fills sense distinció.
Crec que el nom de foro és un pèl desafortunat... perquè mares ho sóm de totes totes, i esperar.... què us he d'explicar, oi Betti? El nostre embaràs és un embaràs bàsicament burocràtic que ens fa estar amb alts i baixos emocionals constantment.

Així com el socpetit m'ha ajudat molt en èpoques com l'embaràs, el part, la lactància, etc... en l'adopció, francament ben poquet... i és un llàstima!
Potser estaria millor un títol com: "Adopció o "Els qui esperen" amb supapartats com "el vincle", "la post-adopció" "adopcions inter-racials", "nens grandets"
"paperassa", etc.

.sandra.
:: gosset
:: gosset
Entrades: 412
Membre des de: ds. març 01, 2008 11:25 pm
Ubicació: girona

EntradaAutor: .sandra. » dc. març 03, 2010 10:30 am

UN PETÓ !! :-()-)
isa
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dc. març 03, 2010 11:11 am

Penso que el títol potser no és encertat. Proposeu al Toni que el canvii per un que reflexi millor el procediment d'adopcions i acollides.... De totes formes, no entenc això que comentes sobre "
Betti ha escrit:Crec que la separació/distinció/discriminació entre dones amb embaràs biològic i dones amb embaràs adoptiu és un greu error, i parlo des del coneixement de causa. Les reflexions que es fan des d'una banda i l'altra sovint queden aïllades en un petit món i al no compartir-les no hi ha enriquiment mutu, que d'altra banda és l'objectiu principal d'aquest fòrum (oi?). I havent-me mogut pels "dos bàndols" m'he adonat que no puc estar només en un dels dos, que tinc coses en comú amb totes les dones que volen ser mares i que ho són... o és que potser el meu fill vingut de vés a saber on no tindrà els mateixos problemes per dormir que els que són fills biològics??

La separació en diferents sub-fòrums fa referència al procés en sí d'embaràs o d'adopció, no? Vull dir, dins de l'actual apartat de "maternitat alternativa" no hi ha lloc per parlar de "problemes de son" per exemple. Està clar que és un lloc per parlar del procediment i fins a que el petit arribi a casa seva, no? És com l'apartat de Reproducció Assistida, on es parla d'aquest processos, o l'apartat de Estic embarassada. Són coses diferents, i trobo que cada tema té el seu lloc per tenir la informació més endreçada, no amb ànim de que no es comparteixin les vivències.....
:-()-) :-()-)
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Betti

EntradaAutor: Betti » dc. març 03, 2010 11:32 am

Didac ha escrit:Jo no crec que la separacio en dos subforos sigui cap discriminació es simplement una forma de clasificar l'informació. Les futures mares en process d'adopció teniu unes problematiques que no tenen res a veure amb la concepcio o el part. No crec que fos util mesclar els posts de com s'interpreta un test d'ovulació, quin hospital escollir per donara llum o els de com omplenar la paperassa per adoptar a xina (a a algún pais africa).

A mes a quin post el juntaries? 'buscant un embaras', 'estic embarasada', al de part? Pensa que tots estan inclosos en l'apartat "el desig d'un nou bebe' que en el fons es lo que teniu en comu.

En quan a compartir dades, tranquila que quan tinguis el menut ja veuras com entres en els foros de com portar-los.

Hola Dídac,

nono, si jo no proposo cap mena de canvi, ni ajuntar res... mira, jo he passat per TOTS els post, i quan dic tots, vull dir tots: Reproducció Assistida, buscadores de no sé quin més, quan les coses no van bé, Estic embarassada...

Si a més, com he dit més amunt, estic d'acord que el tipus de "problemes" que hi té qui es baralla amb un Test d'ovulació, amb una dosi de Gonal, o amb els papers de la Generalitat són diferents (i he passat per TOTS aquests problemes)...

Entenc que d'alguna manera s'ha de "classificar" els casos de cadascú. Però el que volia expressar va més enllà de tot això... arriba a la part del cor, del sentiment de l'espera d'un fill, de l'entesa amb l'altre, de la percepció dels problemes dels altres com a altres realitats paral·leles a la nostra i que sovint, massa sovint obviem.

Que no estic d'acord amb això de ser una mare alternativa? doncs ja ho he dit i argumentat... Però reclamo el meu dret a participar al post que vulgui amb la meva "problemàtica" de la maternitat adoptiva, sempre que se m'hi accepti, com es fa amb tots els participants. No vull haver d'esperar a participar al forum de com portar el meu nen quan el tingui, com tu proposes. Mentrestant, què faig???? parlo amb mi mateixa al forum d'adopcions??? Som poquetes les noies que hi ha que adoptin, i com que els processos son tan llargs, passaria MESOS sense fer cap mena d'aportació...

A més, afegeixo, hi ha molt poc coneixement del fet adoptiu. Normalment se'ns considera els "pobrets que no poden tenir fills seus". I això ho he sentit moltíssim, no aquí, eh???? I a mi m'interessa com va la panxa de l'Estel, i els ninus de la Miriam, i el petitó acabat de néixer de la Rebeca, i m'interesso pels progressos de les noies de RA... perquè no es poden interessar elles en si els papers del meu expedient arriben o no arriben? No obligo a ningú a preguntar res, ni a llegir res que no li interessi, igual que fem tots, no?

En fi, Dídac, em sembla que tots diem el mateix, amb diferents paraules. No proposo cap canvi i per descomptat no obligo a cap canvi a ningú, ni demanaré a en Toni que canviï res. El Sóc Petit s'ha encarat més cap a maternitats biològiques, i hi ha altres forums que s'han encarat més (i només) cap a maternitats adoptives. I no passa res, em sembla. No s'ha de forçar res... només demano poder compartir el meu embaràs amb qui vulgui compartir-lo, igual que faig jo amb les altres.

Crec que ja he donat prou raons, i que m'estic repetint.
Fins ara!
Betti x*x*x

((!*Miriam!*))
Entrades: 7299
Membre des de: dl. abr. 28, 2008 6:13 pm
Ubicació: Lladó
Contacta:

EntradaAutor: ((!*Miriam!*)) » dj. març 04, 2010 9:35 am

Betti reina, tens tota la raó amb l'escrit que as fet...no per no poder concebre un fill et treu el dret de ser mare i de sentir el que totes sentim...el fet és el mateix: el patiment i l'amor que li dona la mare no té res a veure amb el fet de la seva manera de nèixer, de concéver o tan és de la manera que hagi arrivat...
De fet, MARE és qui dedica tot el seu temps a cuidar de una personeta indefensa...MARE és qui pateix per els seus sers estimats... Et podria dir milions de casos de noies que tenen fills i llavors se'n ocupa la iaia, mares que "passen" dels seus petits...i saps qui és la mare per aquests infants?? Les seves avies... La Paraula Mare se la guanya qui està cada dia al peu del canyó...el fet de tenir un fill per una mateixa només et dona el dret de dir que as parit una criatura... el títol de mare tel guanyes dia a dia... I crec, amb tot el meu cor, que aquest títol tu ja fa temps que l'as aconseguit!!!

MOlts petonets reina!
Imatge

Imatge

Imatge
Si entreu al meu zoo, clikeu a qualsevol tenda o gabia please!!!

Fem la manteta dels desitjos...vols participa?
ALiME
Entrades: 188
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 10:55 am

EntradaAutor: ALiME » dj. març 04, 2010 4:43 pm

Hola a totes... de fet no escric massa en el fórum, podem dir que llegeixo més que no escric!!

Trobo que tots els "post" són molt interessants, per totes les experiències viscudes i per venir, per tots aclariments que es fan, i sobretot, sobretot pel gran cúmul de sentiments que hi ha!!

Fa dies, que veig missatges d'ànims, de suport... a la Betti, i m'he permès la llibertat de seguir una mica més de fons el llarg camí que porta, amb tota la lluita que comporta, i amb les ganes que sempre demostra que mai s'ha de llençar la tovallola, digues que si Betti!!

Amb aixó volia dir, que trobo la teva opinió molt encertada, desde el meu punt de vista, de que no és massa correcte el nom del "post", mare adoptiva no vol dir, maternitat alternativa!!

Molts ànims Betti i a la resta de noies que han començat el camí de l'adopció!!
Estic segura que TOTES sereu unes mares genials!! I tindreu els mateixos "mini- problemes" amb els vostres "peques" de que sinó tenen gana, no volen dormir o estar amb febre...
llumer
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dj. març 04, 2010 8:30 pm

Hola Betti,
Jo penso que tens tota la raó. Potser nomes es tracta de canviar el nom del sub-forum...
En quant al que dius que vols parlar amb altres mares en la mateixa situació... penso que si el post es diu "adopcions" tothom que hi tingui algo a dir, passarà per alla. I potser hi ha mes gent del que ens pensem al SP en proces d'adopcio...

Proposa un canvi de titol al toni, i el mes important... que l'espera sigui curta!!!
Toni
Entrades: 6550
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dv. març 05, 2010 7:52 am

Hola Familia,
doncs si us sembla bé li direm Adopcions i acolliments,

alguna proposta més ??

avui estic fora tot el dia, i el cap de setmana estaré liat amb una fira de nuvis que tenim a Manresa, llegiré les vostres opinions dilluns i li canviem el nom, ok? :ok:

<:-) <:-) <:-)
Betti

EntradaAutor: Betti » dv. març 05, 2010 8:40 am

Betti ha escrit: No proposo cap canvi i per descomptat no obligo a cap canvi a ningú, ni demanaré a en Toni que canviï res.
Betti x*x*x

Doncs davant la proposta de moltes de vosaltres, finalment sí li he demanat al Toni un canvi de nom, només si ho trobava encertat. Com veieu ell proposa "Adopcions i acolliments". A mi em sembla més encertat... però clar, no vull ser pas l'única en opinar.

Les que esteu en procés d'adopció què en penseu???

Una abraçada, Gràcies Toni. :-()-)

Betti

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::