espatifil·li

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

espatifil·li

EntradaAutor: ametista » dj. juny 09, 2016 3:34 pm

L'espatifil·li o lliri de la Pau és una planta perenne que floreix gairebé tot l'any, les flors en realitat són fulles que es tornen blanques al voltant d'una espiga:

espatifil·li.JPG


Viu bé a l'interior en llocs ben il·luminats però també s'adapta a llocs amb poca llum (tot i que potser llavors floreix menys)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

Re: espatifil·li

EntradaAutor: Nusol » dv. juny 10, 2016 1:12 pm

Jo en tinc una des de fa uns anys. La tinc al menjador en un lloc ben il·luminat, però fa força temps que no floreix.
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Rosita15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 6:34 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: Rosita15 » dv. juny 10, 2016 3:10 pm

I que tal porta la calor? Al meu pis n´hi fa molta a l´estiu.
Cada quant s´ha de regar?
Merci.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: ametista » dv. juny 10, 2016 3:19 pm

que bé Nusol! posa foto vaaaaaaaaaaaaaaaaa, encara que no tingui floretes!
jo no fa massa que la tinc i de moment va fent flors però ja temo el dia que en deixi de fer per si després li costa tornar a florir :-:)
he llegit que a l'hivern pot fer un període de repòs, regant-la molt poquet (fins al punt de tenir les fulles caigudes i fer peneta) i que a la primavera es torna a regar bé i llavors és quan floreix... no sé, ho haurem de provar!
ah, i també que li agrada la humitat ambiental però gens les corrents d'aire... no sé si al lloc on la tens del menjador té aquestes condicions!

Rosita15, jo ara l'estic regant un parell de cops a la setmana... el que té de bo aquesta planta és que t'avisa quan té set, les fulles en comptes d'estar ben tieses queden com a caigudes... i quan la regues al cap d'una estona ja tornen a estar cap amunt! (o sigui que si te n'oblides no hi ha conseqüències com altres plantes que se li assequen les puntes de les fulles per exemple) i si t'hi vas fixant, al cap d'unes setmanes ja sabràs cada quan necessita aigua sense haver d'esperar que te la demani... la qüestió és anar-t'hi fixant! jo és que amb aquestes coses sóc fataaaaaaaaaaaaaaaaal :r) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Rosita15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 6:34 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: Rosita15 » dv. juny 10, 2016 3:48 pm

Ok, gràcies!!!
Jo tinc tendència a regar massa les plantes o a passar-me amb els fertilizants i ... :ufs:
Aviam si m´animo amb aquesta planteta a cuidar-la bé!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: ametista » dv. juny 10, 2016 4:21 pm

així tu ets al revés que jo :-D :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

Re: espatifil·li

EntradaAutor: Nusol » dl. juny 13, 2016 9:03 am

Jo sóc més com tu ametista! :-D
Si, també he llegit que li agrada la humitat i no els corrents d'aire. No tinc res de les dues coses, aquest cap de setmana l'hi he polvoritzat amb aigua les fulles, a veure què em dura aquesta dedicació, jaja. Quan pugui li faig foto!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: ametista » dl. juny 13, 2016 11:23 am

:-D :-D
vaig veure que una altra manera de tenir humitat la planta era posar-li unes pedres a sota i un dit d'aigua (en una safata, plat...) així l'aigua es va evaporant amb la calor i no cal anar polvoritzant... és una idea més, perquè jo tampoc me'n recordaria de polvoritzar :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

Re: espatifil·li

EntradaAutor: Nusol » dl. juny 13, 2016 1:04 pm

Si també ho vaig veure. Però em va ser més pràctic polvoritzar, a veure si no es queda amb un sol dia... :r)
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: ametista » dl. juny 13, 2016 1:43 pm

ho deuríem mirar al mateix lloc :r)

si polvoritzar et va millor, veeengaaaa! segur que la planta t'ho agraïrà :ok:

jo de moment ni una cosa ni l'altra... com que tenim problemes d'humitat a casa la deixo que per si mateixa agafi la que vulgui :r)
però de cara a l'estiu, quan tinguem l'aire condicionat en marxa... llavors potser m'ho hauré de plantejar :-:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Rosita15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 6:34 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: Rosita15 » dl. juny 13, 2016 5:20 pm

Lo del platet amb aigua ho fa el meu marit amb una planta de nadal. Però això si, li treu l´aigua al cap de 10 minuts quan la planta ja ha agafat lo que necessita .
Polveritzar plantes? Prenc nota!!, potser en segons quines plantes aniria bé. Sóc una mica Killer amb la regadora...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: ametista » dc. juny 15, 2016 2:47 pm

en realitat no era això el que volia dir, potser no m'he explicat bé :content:
es tracta de posar una safata amb aigua i pedres o el que sigui per posar la torreta damunt i que així no estigui en contacte directe amb l'aigua, simplement quan l'aigua es va evaporant va humitejant la torreta i la planta, fulles...

el que tu expliques és regar per immersió que és com s'han de regar els ciclàmens per exemple :ok:


Rosita15 ha escrit:Sóc una mica Killer amb la regadora...

:-D :-D :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Rosita15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 6:34 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: Rosita15 » dj. juny 16, 2016 8:59 am

Aaaahh! Ara ho entenc millor.Gràcies per l´aclaració! :ok:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: espatifil·li

EntradaAutor: nienna » dv. juny 17, 2016 9:33 am

L'altre dia vaig anar a buscar la sansevieria que havia demanat a la floristeria i resulta que era molt més gran del que volia.. Així que finalment vaig agafar un espatifil·li pel rebedor i la sansevieria la vaig deixar al menjador.

Us poso foto del meu que de moment és molt maco, però a veure si sobreviu a casa meva que no es cosa fàcil :content: :content: :-o00m

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. juny 17, 2016 1:03 pm

Hola!

Les flors del meu espatifil.li s'estan quedan marrons, pero no seques (almenys de moment). És normal? Em sembla que li estan a punt de sortir de noves i les fulles es veuen bé però no sé si es normal que les flors velles agafin aquest tò... Potser s'assecaran i ja està però em fa por que sigui alguna malaltia o algu per l'estil.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: ametista » dv. juny 17, 2016 5:12 pm

nienna que boniiiiiiiiiiiiiiic!! >.-<: >.-<: >.-<: segur que sobreviu ja veuràs :ok:

jomateixa em penso que és normal! les flors blanques quan "envelleixen" agafen un color verd clar i després tons grocs-marrons fins que s'assequen... el millor és tallar-les quan es posen verdes perquè així no gasten recursos de la planta i la planta els pot dedicar a les floretes noves que van sortint :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: ametista » dg. juny 26, 2016 10:33 pm

copio aquí aquesta conversa sobre l'espatifil·li que vam tenir en un altre post ;-)))
ametista ha escrit:jo ja m'estic remirant el meu perquè es poden reproduir per divisió de la planta i segurament més endavant en trauré alguna planteta nova per tenir-ne més i posar-ne un al bany per exemple!

Jomateixa82 ha escrit:Ametista, què vols dir amb això de reproduir amb la divisió de la planta? com ho hauria de fer?

ametista ha escrit:doncs agafar la planta i dividir-la en dues o més parts, que cadascuna tingui les seves pròpies arrels i plantar-les en torretes diferents, s'ha de fer amb la terra una mica humida perquè les arrels no quedin pelades i quan la planta sigui prou gran... per això amb la meva m'he d'esperar una mica :-o00m


doncs resulta que no, me la vaig mirar bé i sí que ja la podia separar! volia posar-ne una de petita al bany o sigui que vaig separar només una part i ara ja tinc dues plantetes, la gran segueix al menjador i la petita al bany :ok:

DSC_0018.JPG
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. set. 19, 2016 10:44 pm

Hola!!

Feia moltíssim que no entrava al fòrum de plantes... I mira que de moment em sobreviuen gairebé totes les que vaig comprar el moment que vaig escriure per primera vegada!! Era abans de l'estiu així que és un rècord!!!

Vaig dir que adjuntaria fotos de diverses de les flors que tinc, aqui en va una! El meu espatifil·li! Ara mateix no té flors, fa unes setmanes el vaig canviar de lloc i crec que no li ha agradat... Tanmateix segueix viu i s'ha fet més gros, així que no està tan malament tampoc!!

Avui l'he canviat d'ubicació de nou, a veure com anirà aquesta vegada.

A veure si adjunto bé la foto que no ho he fet mai...
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. set. 19, 2016 10:53 pm

Per fi he pogut adjuntar la foto!!Disculpeu que sigui tingui el zoom tan gran però la imatge original tenia massa pes i no em permetia penjar-la... Així que l'he tingut d'anar editant i retallant...

En volia posar més i fins i tot encetar un tema nou, però si totes les fotos han de ser massa grans no ho podré fer.

Ah! Veureu que el meu espatifil·li té les puntes d'algunes fulles menjades... És la gata que les rossega totes Aquesta és de les ben parades, ja que diuen que té un gust amarg i desagradable, que no resulta tòxic però si els pots provocar nàusees... Tot i així ella és curiosa de mena i no pot evitar provar-la de tant en tant jejeje
Fitxers adjunts
IMG_20160918_180426 (2).jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: espatifil·li

EntradaAutor: ametista » dt. set. 20, 2016 1:53 pm

que bé que les plantes et sobrevisquin! >.-<:
i més tenint en compte que l'estiu a vegades és complicat (si fa molta calor, s'han de regar més sovint.... )

doncs està molt maco el teu espatifil·li, té unes bones fulles! >.-<:
això de les flors... el meu també ha deixat de fer-ne i em temo que ara fins la primavera ja res :ufs:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::