plantes crasses o suculentes

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

plantes crasses o suculentes

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 31, 2016 6:26 pm

Les plantes crasses o suculentes emmagatzemen aigua a la seves fulles, tiges o arrels, per tant no necessiten massa reg o es poden podrir. Hi ha moltíssims tipus de plantes crasses, jo al principi no sabia el nom de les meves i mica en mica les he anat identificat i buscant informació, ara almenys tinc clar que hi ha diferents famílies, gèneres i espècies.... us poso un esquema per si mai algú té la mateixa curiositat que jo:

- Cactàcies (el que coneixem com a cactus hi ha més de 2.000 espècies)

- Agavàcies (no totes són crasses, inclou espècies com l'atzavara, la iuca, la sansevièria i les dracenes)

- Asfeloidies (inclou l'Aloe Vera les Haworties...)

- Aizoàcies (inclou l'Aptenia o els Lithops)

- Apocinàcies (inclou l'Orbea variegata, no totes són crasses)

- Euforbiàcies (com l'Euforbiàcia obesa, no totes són crasses)

- Portulàcies (com la Portulacaria Afra)

- Crassulàcies, formada per 3 subfamílies:

· la subfamília de les Cràssules, que inclouen unes 200 espècies com ara la Cràssula ovata i la Cràssula arborescens
· la subfamília Kalanchoide, que inclou unes 200 espècies, entre elles les del gènere kalanchoe, com la blossfeldiana la thyrsiflora o la luciae
· la subfamília Sempervivoide (1000 espècies) que inclou les Echeveria i els Sedum (com el Sedum vermell o el sedum sieboldii)

La cura de les crasses no té massa secret: sol o semi-ombra, una terra amb un bon drenatge perquè l'aigua no s'acumuli a la torreta i regar-la poc: un cop a la setmana a la primavera i l'estiu i res a l'hivern (si està a l'exterior ja en té prou amb la pluja, si està a l'interior seguir regant un cop a la setmana) Tot i que poden estar a l'interior els convé passar l'hivern a la fresca ja que així entren en repòs vegetatiu. La primavera és el període de creixement i també quan és millor podar-les i/o trasplantar-les.

Com que són fàcils de cuidar són les úniques que m'han viscut durant anys :love:

Si teniu plantes crasses animeu-vos a ensenyar-les! i les afegim a la llista :ok: (les que tenen el nom en verd són les que tinc jo perquè he posat enllaç al seu post propi, si en teniu com les meves poseu foto al post i compartim truquis! i si en teniu de diferents obriu post nou i poso l'enllaç aquí :ok: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes crasses o suculentes

EntradaAutor: ametista » ds. juny 08, 2019 6:40 pm

un munt de plantetes crasses que tinc ara al balcó:

WP_20190602_12_19_58_Pro.jpg


no sé el nom de totes però la majoria de les de la part esquerra de la foto són de la família de les haworties, les dues de baix de la dreta són Lithops (o planta pedra :content: ) i la de dalt a la dreta és una crassula ovata "Gollum"
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::